cadeau tips gevraagd!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij nemen altijd kaas mee, de laatste keren gewoon zo'n blok gevacumeerde kaas. We geven het nooit op en onze koffers zijn al verschillende keren gecontrleerd, en kaas is er alle keren in blijven zitten.

Heb ook al eens mee gemaakt dat ze met honden liepen, terwijl we op de koffers stonden te wachten. Die zochten voornamelijk fruit.
Er was een mevrouw en die moest haar appel inleveren. Moest niet mee naar een kantoortje ofzo.

Een kennis van ons, had ooit nog een krentenbol in haar tas en werd wel mee genomen naar een kantoortje, ze kreeg daar een donderpreek en moest officiel afstand doen van de kentenbol.Moest daaar ook voor tekenen. :oops: :lol:
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Annie schreef:Wij nemen altijd kaas mee, de laatste keren gewoon zo'n blok gevacumeerde kaas. We geven het nooit op en onze koffers zijn al verschillende keren gecontrleerd, en kaas is er alle keren in blijven zitten.
Hierboven heb ik het, om het duidelijker te maken, enkel over de zachte kazen: brie, gorgonzola e.d.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Bericht door DixieChick »

Annie schreef:moest officiel afstand doen van de kentenbol.Moest daaar ook voor tekenen. :oops: :lol:

*ROTFL* geweldig. " Hierbij neem ik officieel afstand van mijn krentenbol"

Volgens mij is het beleid nog wel eens verschillend; ik heb ook wel eens gehoord van mensen die het mochten houden, mensen bij wie het alleen uit de tas gevist werd...maar ik zou het risico ook niet lopen. Er lopen zeker honden rond (die er wel heel schattig uitzien), en in dit soort zaken heb je echt geen zin.
Ik zou het gewoon bij niet-eetbare cadeaus houden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef:Jullie vrienden wonen toch bij Chicago? Volgens mij kunnen die dat soort kazen ook gewoon in de supermarkt krijgen.
Ze vonden de kaasschotel hier zoveel lekkerder, vandaar....
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
stephanieb
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 okt 2007, 01:17
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door stephanieb »

nou ik heb vandaag met de douane gebeld omdat ik dus pepernoten en chocolade mee wou nemen, maar kreeg dus te horen dat dit absoluut niet mag..
aangezien je geen etenswaar mag invoeren!!!
xxx steph en eric
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

Maar in je koffer toch wel?
Gebruikersavatar
paula58
Amerika-expert
Berichten: 2279
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:16
Locatie: zaandam

Bericht door paula58 »

Misschien kan je de pepernoten daar zelf bakken, super eenvoudig en dan hoef je alleen een potje speculaaskruiden mee te nemen. De rest zullen ze daar wel verkopen. :)
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

stephanieb schreef:nou ik heb vandaag met de douane gebeld omdat ik dus pepernoten en chocolade mee wou nemen, maar kreeg dus te horen dat dit absoluut niet mag..
aangezien je geen etenswaar mag invoeren!!!
Wat een raar verhaal. Je mag wel etenswaar invoeren hoor. Je moet het gewoon invullen op het formuliertje in het vliegtuig. Wij hadden onlangs zelfs vijf 'schoenzetdozen' mee. Vol met speculaas, pepernoten, chocolade en dat soort dingen. Daarnaast nog 2 kg drop en 2 kg kaas (dat laatste wel vacuum verpakt).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nieuwenoord schreef:
stephanieb schreef:nou ik heb vandaag met de douane gebeld omdat ik dus pepernoten en chocolade mee wou nemen, maar kreeg dus te horen dat dit absoluut niet mag..
aangezien je geen etenswaar mag invoeren!!!
Wat een raar verhaal. Je mag wel etenswaar invoeren hoor. Je moet het gewoon invullen op het formuliertje in het vliegtuig. Wij hadden onlangs zelfs vijf 'schoenzetdozen' mee. Vol met speculaas, pepernoten, chocolade en dat soort dingen. Daarnaast nog 2 kg drop en 2 kg kaas (dat laatste wel vacuum verpakt).
Ja, ik kijk hier ook van op.

Afgelopen januari, toen ik samen met Marjan bij de moderators in Amerika op bezoek ben geweest, hadden we 1 koffer vol met etenswaren bij ons: koeken, chocolade, chips, drank en sauzen. De koffer is in Washington DC, waar we een tussenstop hadden, zelfs nog geopend. Alles werd keurig teruggestopt. Wij hadden overigens niets ingevuld op het witte formulier dat je in in het vliegtuig (of bij het inchecken) uitgereikt krijgt.

Produkten die wel eens problemen kunnen opleveren zijn: verse melkprodukten, fruit en planten. Dat mag volgens mij niet zonder speciale verpakkingen, voor de rest moet het geen problemen opleveren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Klopt, geen verse melkprodukten, zachte kazen e.d. en ook geen vruchten en zaden.

Verder is inderdaad ook onze koffer met allerlei lekkernijen gecontroleerd afgelopen zomer. Pepermuntballen, drop, kaas en heel veel stroopwafels leverden geen enkel probleem op. Ik kreeg alleen een hele scherpe opmerking van een mevrouw van de douane in Minneapolis dat ik moest leren wél op het formulier aan te geven dat ik etenswaren invoerde.

Deze keer dus wel gedaan voor de drop en de kaas en geen enkel probleem gehad in New York.
stephanieb
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 okt 2007, 01:17
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door stephanieb »

oh wat raar dan want ik had gister schiphol gebeld en ik moest van hun even contact opnemen met de douane, nou die man belde me dus terug met het antwoord dat er geen etenswaren mee genomen mochten worden, ik vond het ook onzin... en vroeg dus ook niet als het in de koffer zit.. nee zegt die zelfs dan niet..
maar ja jullie hebben het dus al gedaan en had geen problemen opgeleverd??
heb namelijk paar chocolade letters (4stuks) en pepernoten (1 zakje) en pepernoten met chocolade eromheen (1 zakje) ..
xxx steph en eric
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Bericht door Annie »

Gewoon in je koffer doen, in het ergste geval nemen ze het in beslag, maar dat denk ik niet.
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Bericht door Clint »

1. Etenswaren en Landbouwprodukten

Geef alle landbouwprodukten aan bij de Douane als u de V.S. binnengaat.

A. Voedsel dat men kan meenemen naar de V.S.


Stroopwafels, brood, koekjes, gebak en bakwaren

Oliebollen

Hagelslag

Drop

Pindakaas

Kaas (alleen vacuum verpakt en gepasteuriseerd; geen kazen gemaakt van rauwe melk). De meeste Nederlandse kazen zoals Goudse, Edammer en Leerdammer zijn toegestaan.

Koffie

Baby poedermelk

Glutenvrij voedsel

Vis

Snoep en chocolade

B. Voedsel dat men niet naar de V.S. kan meenemen


Vlees en vleesprodukten (ook produkten waarin vlees is verwerkt, b.v. soepen)

Verse groenten en fruit

Absint

Snoep gevuld met alcohol
Bron: http://thehague.usembassy.gov/amerikaanse_douane.html

:)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
stephanieb
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 okt 2007, 01:17
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door stephanieb »

o dankjewel..

nou ik ga het gewoon proberen :lol:
xxx steph en eric
leuntje
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2007, 14:12

Bericht door leuntje »

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle tips! :D

Om jullie even op de hoogte te houden, deze cadeaus heb ik al gekocht:

Het kookboek met nederlandse gerechten had ik al.
- Een verjaardagskalender van Holland (wat waren er veel verschillende!)
- 7 kleine zakjes met verschillende soorten nederlands snoepgoed, inderdaad die van de Hema.
- Het boekje, The Undutchables.
- Een pakje '8 Kleintjes De Ruijter', Chocoladevlokken, Vruchtenhagel en hagelslag.
- Jip & Janneke spullen voor de het jonsgste kind.

Voor de andere kinderen wil ik volgende week nog even kijken in Amsterdan, moet daar toch heen voor mijn visum. Ik zit te denken aan iets van t-shirts ofzo....

Ik lees een beetje tegenstrijdige berichten over het meebrengen van eten, moet ik het nou wel of niet aangeven op een formulier?

Nogmaals bedankt voor alle leuke ideeën!

Groetjes, Marjolein
Vegasgirl
Amerikakenner
Berichten: 497
Lid geworden op: 14 aug 2007, 19:14
Locatie: Stad achter de duinen
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ik geef het wel aan en als ze vragen wat je dan meeneemt en ze horen snoep ed, mag ik altijd gelijk doorlopen.

Leuke kado's verder! Heb je ook en Jip & Janneke boek gevonden in het Engels? Dan snappen ze ook waar het vandaan komt. (daarom geef ik altijd nijntje, met een engels miffy boekje erbij :wink: )
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Bericht door Clint »

leuntje schreef:
Voor de andere kinderen wil ik volgende week nog even kijken in Amsterdan, moet daar toch heen voor mijn visum. Ik zit te denken aan iets van t-shirts ofzo....
Wat ook leuk is: ze verkopen bij al die toeristenshops in A'dam sloffen in de vorm van klompen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
TedjevanEs
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 11 apr 2007, 18:46
Locatie: Troy, NC

Bericht door TedjevanEs »

Heb jaren geleden eens 2 van die supergrote blikken Unox erwtensoep in mijn koffer gedaan. Nou was mijn koffer nogal gevuld en bleek dus te zwaar.
Op schiphol vroegen ze om er wat uit te halen anders moest ik bij betalen. Ik die 2 grote blikken uit de koffer gehaald en in mijn handbagage (een sporttas) gedaan.
Enfin ik kom aan in Miami en sta bij de bagageband te wachten op mijn koffers. Komt zo'n douanier met snufhond aan wandelen en die hond stopt bij mijn sporttas.
Oh-oh
Wat zit er in die tas meneer? Euh nou het enige waar ik aan kan denken is: peasoup.
Peasoup?
Yes peasoup in 2 big cans sir.
Dus ik haal die blikken uit mijn sporttas en iedereen kijkt natuurlijk en waarempel die snufhond heeft interesse in die 2 blikken.
Die douanier vroeg of er 'beef' in zit en ik zeg: some kind of sausage sir.
Hij nam de blikken mee voor controle en ik moest blijven staan en 5 minuten later kwam ie terug, mocht ik toch de blikken houden, maar de volgende keer moest ik ze maar in mijn koffers doen....
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: cadeau tips gevraagd!

Bericht door elninjoo »

Zijn bloembollen met certificaat voor de USA ook ergens online te koop? Ik vlieg niet vanuit Schiphol namelijk en het lijkt me leuk om 'n zak bloembollen mee te nemen naar mijn vrienden.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: cadeau tips gevraagd!

Bericht door USInsider »

We hebben zojuist mogen leren hier dat er grote bloembollen-kwekers (Nederlanse bedrijven) zitten in Oregon en Washington.

Waarom zou je iets meenemen uit Nederland wat hier in de US zo verkrijgbaar is, hetzij in een plaatselijke DIY zaak of via internet en postbode ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer