Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De zaak van de emigrerende truck driver (Ed's case)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Hoi Oortjes,

Ik sluit me ook bij bovenstaanden aan, het zou jammer zijn als je ons gaat verlaten. Misschien voor enkele onder ons wat minder VAAK nadruk leggen op het gebruik maken van een visa attorney, daar zit hem het probleem als ik alles goed lees.

Wat betreft Ed, ik heb nog een mailtje van hem gehad, ik zal hem adviseren om dit alles te lezen en contact op te nemen met Dick. Mocht Dick het wel kunnen dan heb je in ieder geval toch weer gelijk, je hebt een goede attorney nodig :)

Ik weet ook uit ervaring dat soms dingen verkeerd vallen, je schrijven verkeerd opgepakt / geintrepeteerd word, en als je het later weer naleest dan denk je, het was toch niet nodig geweest.
Hans
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh jee, ik slaap een nachtje en dit hele topic gaat de verkeerde kant op :(. Wat jammer, dat er dingen geschreven zijn, die de gemoederen zozeer verhit hebben, dat er nu kennelijk twee waardevolle deelnemers aan dit forum besloten hebben niet meer mee te doen. Ik hoop van harte, dat er virtuele handen kunnen worden uitgestoken, want dit was toch helemaal niet nodig!

Marcel zei het heel goed:

In het algemeen is het bij het schrijven en lezen op een message board - veel meer dan bij face-to-face communicatie - belangrijk te beseffen dat een boodschap al gauw verkeerd kan over komen zodra maar even de juiste toon gemist wordt, hetzij door de schrijver, hetzij door de lezer. Het is dan vaak moeizaam om de communicatie weer te corrigeren.
Laten we ons daarvan bewust zijn. Het is moeilijk in verhitte discussies, ik weet het maar al te goed, maar laten we onthouden, dat de input van alle partijen in dit geval zeer waardevol is. We komen allemaal van andere achtergronden en hebben verschillende ervaringen met emigratie naar de VS. Hoe we reageren is natuurlijk gekleurd door die ervaringen. Laten we leren van elkaars gezichtspunten en elkaar er niet op aanvallen. Heel jammer, dat het zo moest, ik hoop, dat er virtuele olijftakken kunnen worden verstrekt!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Petra, ik ben niet uit!

Ik heb bedoelt dat ik kan niet meer over deze thread schrijven -- ik heb niet genoeg tijd.

Maar ik vind deze emigratie forum uitstekend, en ik wil een regelmatig lid zijn. :)

gr. Dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
Anita

Bericht door Anita »

Ik had me nog zo voorgenomen om er niks over te zeggen, maar ik kan het toch niet laten: ik vind het nou niet direct nodig dat Oortjes helemaal verdwijnt hier (wie ben ik om daar wat over te zeggen immers!), maar ik vind wel dat ze erg drammerig overkomt. Niet alleen in dit draadje, maar over het algemeen genomen.
Dat heeft al op menig forum de sfeer verziekt. Ik vind dat erg jammer. Het is heel handig en leuk dat hier iemand post die ook werkelijk in Amerika woont, maar ik vind het erg vervelend als iemand altijd alles beter weet en drammerig wordt.

Sorry dat ik een andere mening heb dan de meesten hier, maar ik wilde het toch eventjes kwijt.

Anita
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Blij het te lezen, Dick en nu maar hopen, dat we Oortjes ook kunnen behouden. Ieders mening is van belang op dit forum! En we zullen het nooit allemaal eens worden, gelukkig maar, anders was er niets te discussieren.

Verder heeft ieder zijn eigen stijl van schrijven en vind ik meta-discussies (dwz. discussies over de discussies) daarover op dit forum niet op zijn plaats. Zulke dingen kunnen prive naar de betreffende persoon geschreven worden of, in geval van een probleem, naar een van de moderators.

Ik sluit hierbij dit draadje af, het gaat allang niet meer over Ed. Als Ed terug komt, kunnen we een nieuw draadje over zijn "case" openen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer