Helemaal niet dom. De AOW is erg duur en op de lange termijn een onzekere factor (is het er nog over 30 jaar?) Een eigen pensioenvoorziening, bijvoorbeeld via belegging in een mutual fund, al dan niet gekoppeld aan een lijfrente, is meestal veel voordeliger. Als je overigens nog geen speciale voorzieningen hebt getroffen voor je pensioen, dan zou ik daar wel werk van maken. Bij de opbouw van pensioen is de tijd je beste vriend: hoe eerder je begint, hoe meer het je (in verhouding) oplevert tegen lagere kosten.StefanP schreef:Interessant. Ik heb me niet aangemeld voor de vrijwillige verzekering, die kost maar liefst 4300 euro per jaar voor alleen al het AOW gedeelte. Misschien dom, maar dat vind ik echt te veel.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wellicht toch verzekerd voor AOW na emigratie
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht