de vorige keer was zoooo zenuwachtig; onze eerste verre reis en langer dan 10 dagen weg... (normaal al na een week heimwee...)
was er echt al weken vantevoren mee bezig. ongeveer anderhalve week voor vertrek een koffer opengezet op de logeerkamer en iedere keer na het wassen en strijken de kleding alvast apart gehouden; inpakken was daardoor grotendeels gedaan op de dag voor vertrek.
verder pilletjes gehaald tegen luchtziekte en de stress (bij de apotheek: ik heb kalmeringstabletjes nodig, want ik ga op vakantieieieieie!!! :hilarious: ).
De vader van mijn man kwam ons 's ochtends ophalen om naar Schiphol te brengen. we dachten ruim voor vertrek aanwezig te zijn (ongeveer 3,5 uur); we kwamen bedrogen uit. er stond een rij van hier tot Tokyo; we hebben uren in de rij staan wachten voor we konden inchecken en toen we eindelijk aan de beurt waren, waren en geen 2 stoelen meer naast elkaar!!!

we kregen wel een stoel aan het raam en 1 aan het gangpad, zodat we misschien in het vloegtuig konden ruilen van plek met iemand anders. daarna snel door de douane en toen was het alweer tijd om naar de gate te gaan.
gelukkig konden we in het vliegtuig inderdaad ruilen met iemand, waardoor we toch naast elkaar zaten; in een MD11, ideaal we zaten aan het raam en ipv de gebruikelijke 3 stoelen, stonden er hier maar 2 stoelen naast elkaar; dus we zaten naast elkaar aan het raam en ook aan het gangpad. de rechtstreekse vlucht naar San Francisco ging goed en vloog voorbij.
In SF lang in de rij gestaan voor de douane

; maar daarna stonden we wel snel buiten. vervolgens met een taxi naar het hotel. De auto hebben we 2 dagen later opgehaald in downtown SF.
Op de terugweg zaten we in een hotel vlakbij het vliegveld van LA. De avond voor vertrek flink aan het inpakken geweest. alles wat we verzameld hadden onderweg, moest weer teruggebracht worden naar 2 koffers en 2 weekendtassen...
de dag van vertrek met de auto naar Dollar gereden; betaald voor de extra huurdag (afgesproken) en met de shuttle naar het vliegveld gebracht. in een mum van tijd waren we ingecheckt en door de douane, dus toen lang wachten in het kleine terminalgebouw. De (rechtstreekse) vlucht ging heel goed; vertrok op tijd en we landden ruim een uur voor planning op Schiphol; waardoor wij uiteindelijk de ophalers bij de trein konden opwachten!