Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zoek de verschillen: Oost en West
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zoek de verschillen: Oost en West
Er is nogal wat geschreven/gepraat over of die Oostkust nu zo heel anders is als de Westkust ... Wij zitten hier nu nog geen halve dag en beginnen al wat verschillen te zien. Ik ga hier eens wat dingen bijhouden! Aanvullingen/opmerkingen e.d. zijn natuurlijk welkom!
1. Minder grote auto's, met name de bakken van SUV's
2. Minder pickups
3. Veel minder petjes bij de mannen
1. Minder grote auto's, met name de bakken van SUV's
2. Minder pickups
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vooral die pickups verschillen erg per regio, ik denk, dat als je straks het platteland op gaat die verschillen opeens een stuk minder zijn
. Maar wel een leuk onderwerp, ben benieuwd, wat jullie (en anderen) nog meer opvalt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Re: Zoek de verschillen: Oost en West
Bedoel je dat dit allemaal minder is aan de oostkust? Verbazend (omdat ik het andersom had verwacht). Ik krijg nu hele vreemde voorstellingen van de westkust...nieuwenoord schreef: 1. Minder grote auto's, met name de bakken van SUV's
2. Minder pickups
Wij zitten in het Ohio-gedeelte dat vindt dat we bij het noord-oosten horen ipv het midwesten (;)) maar ik heb niet echt veel verschil gezien tussen hier en de omgeving NJ/NYC... ja, minder pickups in de stad zelf hahaha! Maar goed, ik vind de hoeveelheid petjes hier al vrij groot, dus vandaar dat ik nu denk hmmm... over de westkust....
Wat wel zo is, is dat sinds de afgelopen twee jaar hier inderdaad opvallend minder pickups rondrijden, ivm de hoge benzineprijzen, en de trucks gebruiken natuurlijk meer dan 'gewone' auto's.
Erg leuk die observaties. Keep them coming!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Die zijn hier lager, dan in Californie. Ik betaal zo'n $2,70 per gallon op het moment. Wij schrokken in CA afgelopen lente met prijzen boven de $3
.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen juni in NY/VT/NH ook al over de $ 3 betaald voor een gallon...Petra/VS schreef:Die zijn hier lager, dan in Californie. Ik betaal zo'n $2,70 per gallon op het moment. Wij schrokken in CA afgelopen lente met prijzen boven de $3.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien hebben we hier gewoonlijk al lagere prijzen. Dennis (de webmaster in dit gevalDento schreef:Wij hebben afgelopen juni in NY/VT/NH ook al over de $ 3 betaald voor een gallon...Petra/VS schreef:Die zijn hier lager, dan in Californie. Ik betaal zo'n $2,70 per gallon op het moment. Wij schrokken in CA afgelopen lente met prijzen boven de $3.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De benzineprijzen zijn inmiddels wel weer gezakt. Ik denk niet, dat wij voor een gallon in Californië meer dan $ 2,80 hebben betaald.Dento schreef:Wij hebben afgelopen juni in NY/VT/NH ook al over de $ 3 betaald voor een gallon...Petra/VS schreef:Die zijn hier lager, dan in Californie. Ik betaal zo'n $2,70 per gallon op het moment. Wij schrokken in CA afgelopen lente met prijzen boven de $3.
In Arizona omstreeks $ 2,50 per gallon.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het verkeer is inderdaad heel anders! De wegen zijn smaller, er zijn veel scherpe bochten bij op en afritten, er wordt pittig gereden en alles zit veel dichter bij elkaar. Dat maakt het wel leuk, je hebt ogen en oren tekort om alles te zien en mijn chauffeur zit te genieten.
Wij zijn het er wel over eens dat je zonder camperervaring of met een beetje 'angst' voor grote voertuigen hier beter niet kan rondtouren met zo'n grote bak als wij hebben. Maar wij? Wij genieten met volle teugen. Het is hier prachtig!!
En nee, we zien weinig campers, toch ook wel heel veel SUV's en de mensen die we ontmoeten in winkels e.d. zijn verbaasd dat wij helemaal uit Europa hier met een motorhome rondtouren, ze vinden het echt geweldig.
Wij zijn het er wel over eens dat je zonder camperervaring of met een beetje 'angst' voor grote voertuigen hier beter niet kan rondtouren met zo'n grote bak als wij hebben. Maar wij? Wij genieten met volle teugen. Het is hier prachtig!!
En nee, we zien weinig campers, toch ook wel heel veel SUV's en de mensen die we ontmoeten in winkels e.d. zijn verbaasd dat wij helemaal uit Europa hier met een motorhome rondtouren, ze vinden het echt geweldig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3154 Weergaves
-
Laatste bericht door LunaMiq
-
- 17 Reacties