Aïda schreef:Hihi, ik lig hier in een deuk. Ik denk dat jouw ouders dachten aan het EIND van volgend schooljaar en niet hadden gedacht aan de herfstvakantie. Maar goed, ik blijf voor je duimen. Ik zou wel even wat statistieken verzamelen over de veiligheid in New York (versus Amsterdam bijvoorbeeld) want het zou me niet verbazen als ze gaan roepen dat het crimineel en eng is in New York.
Ach, met een beetje overredingskracht krijg ik het wel gedaan, zeker als er iemand met me mee gaat, wat ik sowieso al van plan ben te regelen. In je eentje in een wereldstad is geen fluit aan (...), ondanks de mooie bezienswaardigheden. En de kans zit er best wel in, dat een familielid, dat al overal ter wereld geweest is, mee gaat.
Over criminaliteit zit ik niet zo in, ik ben niet iemand die zich er in werkt en ach, op elke hoek van de straat zit tegenwoordig wel een crimineel, dus ik denk (met wat beloftes) dat dit het probleem niet zal zijn.
Njit schreef:Als het gesprek als volgt verliep dan heb je nog even wat te lobbyen:
Agirre: 'hallo ouders, ik wil alleen op vakantie'
Ouders: 'Dat vinden we prima hoor, je ben oud genoeg'
Agirre is nu gestopt met verder vragen.. ouders denken waarschijnlijk aan de standaard bestemmingen als frankrijk, italie, spanje..
Agirre: 'en ik wil naar Amerika vliegen.. naar NY'
Ik denk dat ze dan toch nog wel even moeten nadenken

Ik zou idd veel informatie verzamelen..
Ja, er moet altijd wat gelobbyd worden, maar het gaat denk ik wel lukken. Waarschijnlijk moeten er veel dingen afgesproken worden, maar uiteindelijk zal het waarschijnlijk wel mogen, ik heb niet de strengste ouders. Overigens is het verschil tussen Spanje en NY in generaliserende zin niet zo heel groot, allebei groot en ver weg. Natuurlijk zit er wel verschil in, maar het klinkt allebei erg 'onwerkelijk', als je snapt wat ik bedoel.
Maar ik heb er een goed gevoel over, zeker ook omdat ik mensen in mijn omgeving (die m'n ouders ook kennen) goede verhalen hebben over de USA. Veel informatie is sowieso nodig, goed voorbereid overkomen is het halve werk, maargoed dat moet wel lukken. Ik heb dit forum en mensen in mijn omgeving om dingen te vragen

Daarbij komt ook nog eens dat ik misschien een jaar wil studeren in de USA en een bestaan opbouwen (ook voor na dat jaar), het zal een lastige weg worden, maar met overleg is de eerste stap gezet.