Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Minderjarige alleen op tour?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Agirre

Bericht door Agirre »

Sandy schreef:...
Ik heb niet net voldoende, maar ik heb zitten berekenen hoeveel ik zou kunnen/mogen uitgeven als ik het in één zomervakantie wil terugverdienen, wat wel mijn opzet is. Dat is dus ongeveer 1000 euro, ik was wel van plan ruim genoeg meer te nemen, voor de gevallen die je beschrijft.
Maargoed, ik wil na deze mogelijke vakantie niet op ¤0 staan -maar gewoon zoals het nu ongeveer staat-, aangezien mijn plannen met Amerika veel groter zijn :P
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Oki ; ) Good Luck met je plannen en het overhalen van je ouders :)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik zie hier een toekomstig entrepeneur, misschien eentje voor in de file PBBI!

Veel plezier met plannen, en niet te hard werken he!!!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Agirre

Bericht door Agirre »

rperre schreef:Ik zie hier een toekomstig entrepeneur, misschien eentje voor in de file PBBI!

Veel plezier met plannen, en niet te hard werken he!!!!!

Richard
Haha, thanks :D. Ik ben inderdaad van plan een (lastige) toekomst in de VS op te bouwen.

Maargoed, ik heb even gekeken naar vliegticketprijzen, bij continental airlines vind ik een retour A'dam - NY voor 473,02 euri, precies in mijn herfstvakantie vallend.
Verder heb ik even gezocht naar een verblijf daar, ik kwam op een site 52 euro per nacht tegen voor 4 persoonskamer. Eénpersoonskamers heb ik niet kunnen vinden (misschien dat jullie wat goede sites weten), maar dat moet dus zeker goedkoper kunnen zijn dan 52 euro p/n.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Agirre schreef: Maargoed, ik heb even gekeken naar vliegticketprijzen
http://www.vliegtickets.nl heeft goede aanbiedingen..
Agirre schreef:Verder heb ik even gezocht naar een verblijf daar
http://nl.hotels.com en http://www.expedia.nl zijn goede pagina's om je te orienteren.. Kijk ook vooral naar de ligging en lees reviews van de hotels op http://www.tripadvisor.com .
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Eénpersoonskamers zijn er niet echt. Een kamer heeft meestal één (kingsize of queensize) bed dan wel twee bedden. Een vierpersoonkamer zal wel betekenen dat er dus twee bedden zijn.
Agirre

Bericht door Agirre »

Njit schreef:http://www.vliegtickets.nl heeft goede aanbiedingen..
http://nl.hotels.com en http://www.expedia.nl zijn goede pagina's om je te orienteren.. Kijk ook vooral naar de ligging en lees reviews van de hotels op http://www.tripadvisor.com .
Bedankt voor de links :D. Vliegtickets.nl heeft inderdaad goede prijzen, aparta categorie voor studenten, dus 350,14 euri zie ik hier staan. Prima.
Verder zal ik even kijken naar de kamers
@ Aïda = het was me inderdaad al opgevallen dat eenpersoonskamers zeldzaam zijn.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

hier is een website om online kortings coupons te printen voor hotels in amerika:
http://www.roomsaver.com

Ik heb er zelf geen gebruik van gemaakt, maar vrienden van ons wel.

-
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Agirre schreef: @ Aïda = het was me inderdaad al opgevallen dat eenpersoonskamers zeldzaam zijn.
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen dat als je boekt (dan wel in Amerika, niet via het reisbureau) dat de prijzen per kamer zijn dus dat het hen niet uitmaakt of je met 1/2/3 personen erin gaat.
Agirre

Bericht door Agirre »

Aïda schreef:Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen dat als je boekt (dan wel in Amerika, niet via het reisbureau) dat de prijzen per kamer zijn dus dat het hen niet uitmaakt of je met 1/2/3 personen erin gaat.
Nee, dat snap ik inderdaad.
Agirre

Bericht door Agirre »

Even verder gegoogled en dit gevonden: http://www.new-york.nl/main.php?tripID=232 (bovenliggende pagina: http://www.new-york.nl/stedentrips). Het hotel The Belnord, middenin Manhattan, en een kamer met genoeg voor mij en, wat natuurlijk wel noodzakelijk is, een echte haardroger :lol:
Verder viel me op dat de prijzen voor 3 persoonskamers goedkoper zijn dan een 1 persoonkamer :?: . Voor mij zou de periode 7 sep - 31 okt opgaan, dus 526 euro!? Welliswaar gaat het om 3 dagen NY ipv 7, maar van die 7 waren er bijna 2 al vliegtuigdagen. Dus eigenlijk 'mis' ik 2 dagen. Dus niet heel ideaal.
Als laatste punt; ik heb nog nooit gevlogen, maar ik neem aan dat zo'n 'lange' vlucht geen problemen oplevert. Vliegangst heb ik niet (echt). Wel jammer dat LA op mijn leeftijd nog niet functioneel genoeg is om te bezoeken.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Vergis je niet hoor, de 86ste straat is een flink eind weg van "waar het allemaal gebeurt". Ik zeg niet dat het geen goede keuze zal zijn (wij zaten in december bij de 76ste straat) maar je moet het je wel realiseren.
Heb je wel eens een plattegrond gezien van Manhattan maar daarop uitgetekend waar wat gelegen is? Misschien is dat eens handig zodat je een beetje een idee krijgt.
Drie dagen NY vind ik niet ideaal. En geloof me, in New York is gewoon veel en veel meer te zien dan in LA en allemaal goed bereikbaar met de metro en je kan behapbare stukken natuurlijk lopen zodat je echt de "New York feeling" krijgt.
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Nog even over het OV. Het verschilt heel erg per regio hoe goed dit geregeld is. En het kost wat moeite om alle info te vinden. Per county kun je op internet meestal de schema's en prijzen van bussen vinden, als ze er zijn. Elke grotere plaats heeft OV en het is heel goedkoop. Het bereiken van afgelegen plekken en national parks is vrij moeilijk, maar meestal is ook hier een oplossing voor te vinden.
Ik heb zelf in Washington, Oregon, Idaho, Wyoming, Utah en Colorado gereisd, voornamelijk met Greyhound en OV. Dit is in sommige gebieden echt heel goed te doen, bijvoorbeeld in het westen van Washington. De lokale bussen zijn heel goedkoop en ook de kleinere plaatsen zijn bereikbaar. En het zijn heel mooie gebieden.
Houdt er rekening mee dat ik de meeste gebieden het OV wordt gebruikt door de wat armere delen van de bevolking. Dit heb ik helemaal niet als probleem ervaren, maar het is goed om te weten.
Ik wens je heel veel plezier en ik ben benieuwd of je nog vragen hebt.
Ik raad je btw ook aan jeugdherbergen te zoeken via internet. Deze zijn erg goedkoop, je hebt alles wat je nodig hebt, ontmoet veel andere jonge mensen die reizen en je bent er welkom als jong persoon.
Heel cool!
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Misschien goed om op te merken, dat jeugdherbergen hier youth hostels heten. Hier vind je een lijst.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Agirre

Bericht door Agirre »

Morgen weer een dag, ik zal eens kijken naar de hotels/herbergen. De vliegtickets komen inderdaad neer op zo'n 490 euro, misschien met een goede aanbieding (die ik her en der al gezien heb) een stuk(je) lager.
Agirre

Bericht door Agirre »

Gisteren voorzichtig m'n ouders gepolst (je weet hoe dat gaat...) en bij voorbaat niet te horen gekregen dat het niet mag. Sterker nog, ik mag volgend jaar (d.w.z. schooljaar, dus met de herfstvakantie zit ik goed) ik wel alleen op vakantie mag gaan. Ik heb nog met geen woord over NY gerept, maar ik denk dat de kans vrij groot is dat het mag. Kortom, ik ben blij :P
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Hihi, ik lig hier in een deuk. Ik denk dat jouw ouders dachten aan het EIND van volgend schooljaar en niet hadden gedacht aan de herfstvakantie. Maar goed, ik blijf voor je duimen. Ik zou wel even wat statistieken verzamelen over de veiligheid in New York (versus Amsterdam bijvoorbeeld) want het zou me niet verbazen als ze gaan roepen dat het crimineel en eng is in New York.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Agirre schreef:Gisteren voorzichtig m'n ouders gepolst (je weet hoe dat gaat...) en bij voorbaat niet te horen gekregen dat het niet mag. Sterker nog, ik mag volgend jaar (d.w.z. schooljaar, dus met de herfstvakantie zit ik goed) ik wel alleen op vakantie mag gaan. Ik heb nog met geen woord over NY gerept, maar ik denk dat de kans vrij groot is dat het mag. Kortom, ik ben blij :P
Als het gesprek als volgt verliep dan heb je nog even wat te lobbyen:

Agirre: 'hallo ouders, ik wil alleen op vakantie'
Ouders: 'Dat vinden we prima hoor, je ben oud genoeg'

Agirre is nu gestopt met verder vragen.. ouders denken waarschijnlijk aan de standaard bestemmingen als frankrijk, italie, spanje..

Agirre: 'en ik wil naar Amerika vliegen.. naar NY'

Ik denk dat ze dan toch nog wel even moeten nadenken :) Ik zou idd veel informatie verzamelen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Agirre

Bericht door Agirre »

Aïda schreef:Hihi, ik lig hier in een deuk. Ik denk dat jouw ouders dachten aan het EIND van volgend schooljaar en niet hadden gedacht aan de herfstvakantie. Maar goed, ik blijf voor je duimen. Ik zou wel even wat statistieken verzamelen over de veiligheid in New York (versus Amsterdam bijvoorbeeld) want het zou me niet verbazen als ze gaan roepen dat het crimineel en eng is in New York.
Ach, met een beetje overredingskracht krijg ik het wel gedaan, zeker als er iemand met me mee gaat, wat ik sowieso al van plan ben te regelen. In je eentje in een wereldstad is geen fluit aan (...), ondanks de mooie bezienswaardigheden. En de kans zit er best wel in, dat een familielid, dat al overal ter wereld geweest is, mee gaat.
Over criminaliteit zit ik niet zo in, ik ben niet iemand die zich er in werkt en ach, op elke hoek van de straat zit tegenwoordig wel een crimineel, dus ik denk (met wat beloftes) dat dit het probleem niet zal zijn.
Njit schreef:Als het gesprek als volgt verliep dan heb je nog even wat te lobbyen:
Agirre: 'hallo ouders, ik wil alleen op vakantie'
Ouders: 'Dat vinden we prima hoor, je ben oud genoeg'
Agirre is nu gestopt met verder vragen.. ouders denken waarschijnlijk aan de standaard bestemmingen als frankrijk, italie, spanje..
Agirre: 'en ik wil naar Amerika vliegen.. naar NY'
Ik denk dat ze dan toch nog wel even moeten nadenken :) Ik zou idd veel informatie verzamelen..
Ja, er moet altijd wat gelobbyd worden, maar het gaat denk ik wel lukken. Waarschijnlijk moeten er veel dingen afgesproken worden, maar uiteindelijk zal het waarschijnlijk wel mogen, ik heb niet de strengste ouders. Overigens is het verschil tussen Spanje en NY in generaliserende zin niet zo heel groot, allebei groot en ver weg. Natuurlijk zit er wel verschil in, maar het klinkt allebei erg 'onwerkelijk', als je snapt wat ik bedoel.

Maar ik heb er een goed gevoel over, zeker ook omdat ik mensen in mijn omgeving (die m'n ouders ook kennen) goede verhalen hebben over de USA. Veel informatie is sowieso nodig, goed voorbereid overkomen is het halve werk, maargoed dat moet wel lukken. Ik heb dit forum en mensen in mijn omgeving om dingen te vragen :twisted:
Daarbij komt ook nog eens dat ik misschien een jaar wil studeren in de USA en een bestaan opbouwen (ook voor na dat jaar), het zal een lastige weg worden, maar met overleg is de eerste stap gezet.
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ja, het argument dat veel mensen geven over het algemeen om tegen te zijn is dat het zo ver weg is en gevaarlijk in Amerika. Naar mijn mening is dat geen argument. Als er iets gebeurt maakt het in principe niet veel uit of je in Spanje zit of in NY. En veel gevaarlijker zal het niet zijn, vooral niet als je rekening houdt met eventuele risicozones en tijden.
Je zegt trouwens dat het niks aan is in je eentje een wereldstad te bekijken. Dit is heel persoonlijk. De meeste mensen denken er zo over, maar ik heb ervaren dat alleen reizen ook geweldig is en veel voordelen heeft. Ik kan niet zeggen dat ik het minder leuk vind dan met twee personen of meer reizen. Het is anders. Maar saai zal het echt niet zijn.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer