ik ben van plan om in de zomervakantie in m'n eentje of met een vriend van mij naar de VS te gaan (m'n eerste keer
Maar er zitten uiteraard wat haken en ogen aan; ik heb gezocht naar eerdere topics (http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=895), maar niet echt wat gevonden. Natuurlijk heb ik al wel veel reistips/sightseeing doorgenomen.
Maar als iemand van 16 kan ik natuurlijk niet beschikken over 'veel' geld, dus de vraag die dan ook als eerste in me opkomt: waarheen. Ik zat te denken aan LA, maar dat komt de prijs van het vliegticket niet ten goede, je moet nml. letterlijk en figuurlijk over de VS heen. Miami en NY bleven bij mij over. Bij 'bekende' reisopperators komt dit uit op pakweg 500 euri (zonder fratsen) voor een retour Miami - A'dam, iets wat ik wel verwacht had.
Maar dan, ik zit met het 'vervoersprobleem', ik kan zelf geen auto rijden, dus zal ik het van het Amerikaanse OV (?) moeten hebben. Ikzelf geef de voorkeur aan cultuur boven natuur, dus de stad gaat voor het omliggende natuurgebied. Elders op dit forum heb ik gelezen dat 125$ p.d. een reeël bedrag is om in de VS op vakantie te gaan (excl. vliegticket e.d.). Ik weet niet hoelang ik kan en zal gaan (sowieso niet langer dan een week, dat kan m'n geld niet aan).
Nu vraag ik om adviezen; zijn er mensen die dit probleem 'kennen', wat wordt mij aangeraden als het gaat om een vliegticket (neem ik een bekende operator, die garant staat voor zekerheid, of een goedkopere, onzekere, onbekende). Waar zal ik heen gaan? En moet ik wel in de zomervakantie gaan ($hoogseizoen), of in de kerstvakantie bijvoorbeeld.
Als laatste nog; de visum's, ik neem aan dat dit geen problemen oplevert voor een minderjarige in normale situatie.
Ik snap dat dit allemaal heel vaag klinkt, dat is het ook, maar ik wil graag wat zekerheid over wat wél en wat zeker niet kan. Bij voorbaat dank,
Mark