Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sport, mogelijk een open deur?
Sport, mogelijk een open deur?
N.a.v. een berichtje op dit forum over het verkrijgen van een scholarship omwille van een sport die je beoefent, vroeg ik me het volgende af: Ik weet inmiddels dat het niet makkelijk is om Amerika binnen te komen wanneer je geen binding hebt met het land. Ik vroeg me af of sport een open deur kan zijn om Amerika binnen te komen. Stel dat één van je kinderen erg talentvol is in een bepaalde sport. En waarvan Nederland op topniveau niet echt erkend is in die specifieke sport. Maak je dan kans een verblijfsvergunning te verkrijgen via een sportvereniging c.q. trainer .. Amerika lijkt mij het land van de topsport.. Ik heb geen idee hoe dat balletje zou kunnen gaan rollen overigens. Maar weet iemand hier iets over te vertellen?
-
-
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb hier eens over nagedacht, maar je kind moet wel echt een super topsporter zijn om daar hoop op te hebben.
Wij hebben bijvoorbeeld een buurmeisje, dat op top niveau basketbal speelt in high school, maar zelfs zij is niet zeker of ze in aanmerking komt voor een scholarship.
Sportverenigingen zijn hier anders geregeld dan in Nederland, afhankelijk van de sport. Een groot aantal sporten wordt via de scholen gespeeld.
Je zou kunnen kijken of de sport waar je het over hebt een overkoepelend orgaan heeft. Google op "National" of "American" en de sport naam en dan krijg je vast meer informatie.
Maar het lijkt me geen makkelijke, automatische "in". Omdat sport zo belangrijk is hier, is er ook ontzettend veel competitie.
Wij hebben bijvoorbeeld een buurmeisje, dat op top niveau basketbal speelt in high school, maar zelfs zij is niet zeker of ze in aanmerking komt voor een scholarship.
Sportverenigingen zijn hier anders geregeld dan in Nederland, afhankelijk van de sport. Een groot aantal sporten wordt via de scholen gespeeld.
Je zou kunnen kijken of de sport waar je het over hebt een overkoepelend orgaan heeft. Google op "National" of "American" en de sport naam en dan krijg je vast meer informatie.
Maar het lijkt me geen makkelijke, automatische "in". Omdat sport zo belangrijk is hier, is er ook ontzettend veel competitie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bedankt, Sandy, wij zijn er ook heel blij mee!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
Agirre
Re: Sport, mogelijk een open deur?
Ten eerste vraag ik me af hoever je je kids moet pushen om de USA in te komen, maargoed.Sandy schreef:Amerika lijkt mij het land van de topsport.. Ik heb geen idee hoe dat balletje zou kunnen gaan rollen overigens. Maar weet iemand hier iets over te vertellen?-
Als de USA willen, zijn ze in elke sport de beste. Ik denk dat het dan ook heel moeilijk is om via een sport binnen te komen. Elke belangrijke sport kent 1000den mensen die op hoog niveau spelen, het zal dus moeilijk zijn om hiervoor een scholarship ontvangt. Voor de minder populaire sport is het 'makkelijker' om 'de beste' te worden, maar is het scholarship voor anderen natuurlijk van mindere waarde.
Misschien dat google je inderdaad meer helpt, never give up. Succes.
Hi Sandy, vraag je dit voor een van je kinderen of hoop je zo met het hele gezin de US binnen te komen ?
Het idee is heel creatief ! maar ik heb een vermoeden dat het geen mogelijkheid is om de hele familie de US binnen te krijgen.
Komend jaar toch maar meedoen met de DV Lottery ! en wel twee keer, zowel jij als je man kunt ieder meedoen. Het maakt dan niet uit wie wint, hij/zij heeft het recht echtgenote/echtgenoot en ongetrouwde kinderen onder de 21 mee te nemen.
Als je via werk de US in wilt, ik zag dat je man in de IT werkt, hij zou eens kontakt kunnen opnemen met CompuWare (ze hebben een website onder die naam), dat is een groot uitzendbureau op dat gebied hier in de US. Zij nemen zelf mensen in dienst en lenen die dan uit aan bedrijven.
Het idee is heel creatief ! maar ik heb een vermoeden dat het geen mogelijkheid is om de hele familie de US binnen te krijgen.
Komend jaar toch maar meedoen met de DV Lottery ! en wel twee keer, zowel jij als je man kunt ieder meedoen. Het maakt dan niet uit wie wint, hij/zij heeft het recht echtgenote/echtgenoot en ongetrouwde kinderen onder de 21 mee te nemen.
Als je via werk de US in wilt, ik zag dat je man in de IT werkt, hij zou eens kontakt kunnen opnemen met CompuWare (ze hebben een website onder die naam), dat is een groot uitzendbureau op dat gebied hier in de US. Zij nemen zelf mensen in dienst en lenen die dan uit aan bedrijven.
Beiden Oortjes – Ik zal er niet om liegen dat het ons verlangen is om in Amerika te wonen ‘ooit’ . Dus als die twee te combineren vallen .. perfect : ) - Uiteraard zal ik mijn kinderen nooit dwingen iets te doen, enkel om onze droom te verwezenlijken. (Dat lijkt me duidelijk, maar hopenlijk beantwoord ik hiermee de 14 plussers in deze draad ; ))
Wat betreft mijn vraag en de rest van de reacties. Ik doelde eigenlijk niet op een scholarship voor mijn dochter (ze is pas 6) – Maar de topic over Scholarship & sport in Amerika, zette me aan het denken. Sport is heel belangrijk in Amerika en domineert duidelijk op vele gebieden. Ik neem aan dat sport en het aanbod voor een gedegen training in Amerika veel beter is dan hier. Ik vroeg me af of het mogelijk is dat Amerikaanse sportverenigingen of trainers ‘talenten’ elders vandaan plukt, zoals Europa .. om ze vervolgens in Amerika te trainen. En dus mogelijk een open deur voor ons.
Mijn kinderen zijn allemaal nog relatief heel klein. Dus het lijkt mij aanneembaar wanneer ze bijv. training in Amerika zouden krijgen, dat de hele familie mee naar de US zou moeten - Overigens wil ik geenszins suggereren dat ik natuurtalenten in huis heb, daar is het denk ik ook nog wat vroeg voor.. gezien haar leeftijd. Maar ze wordt wel door de sportvereniging hier erkend als heel talentvol en mede door haar jonge leeftijd (6) denken ze er wat van te kunnen maken. Maar daarnaast hebben ze ook gezegd dat dit geen topsport in Nederland is, en de training daardoor beperkt zal blijven. Ze traint nu al op een hoger niveau en is de jongste in haar groep. Ze heeft er veel plezier in en dat is het belangrijkste, maar m.i. moet je gegeven talent wel benutten. En zullen wij als ouders dat zoveel mogelijk proberen te stimuleren.
Anyway dat is de achterliggende gedachte van wat er in mijn hoofdje omging - misschien een losse flodder op het forum ; )
Bedankt voor de Compuware tip! : )
-
Wat betreft mijn vraag en de rest van de reacties. Ik doelde eigenlijk niet op een scholarship voor mijn dochter (ze is pas 6) – Maar de topic over Scholarship & sport in Amerika, zette me aan het denken. Sport is heel belangrijk in Amerika en domineert duidelijk op vele gebieden. Ik neem aan dat sport en het aanbod voor een gedegen training in Amerika veel beter is dan hier. Ik vroeg me af of het mogelijk is dat Amerikaanse sportverenigingen of trainers ‘talenten’ elders vandaan plukt, zoals Europa .. om ze vervolgens in Amerika te trainen. En dus mogelijk een open deur voor ons.
Mijn kinderen zijn allemaal nog relatief heel klein. Dus het lijkt mij aanneembaar wanneer ze bijv. training in Amerika zouden krijgen, dat de hele familie mee naar de US zou moeten - Overigens wil ik geenszins suggereren dat ik natuurtalenten in huis heb, daar is het denk ik ook nog wat vroeg voor.. gezien haar leeftijd. Maar ze wordt wel door de sportvereniging hier erkend als heel talentvol en mede door haar jonge leeftijd (6) denken ze er wat van te kunnen maken. Maar daarnaast hebben ze ook gezegd dat dit geen topsport in Nederland is, en de training daardoor beperkt zal blijven. Ze traint nu al op een hoger niveau en is de jongste in haar groep. Ze heeft er veel plezier in en dat is het belangrijkste, maar m.i. moet je gegeven talent wel benutten. En zullen wij als ouders dat zoveel mogelijk proberen te stimuleren.
Anyway dat is de achterliggende gedachte van wat er in mijn hoofdje omging - misschien een losse flodder op het forum ; )
Bedankt voor de Compuware tip! : )
-
Een paar jaar geleden zag ik op tv een documentaire over een Nederlands meisje (jaartje of 12, 13 ik herinner me het niet meer precies) dat in Florida woonde ivm het tennissen waarin ze kennelijk een natuurtalent was. pfftt, lange zin.
Afijn, ik meen dat ze ervoor betaald kreeg om daar te trainen (of gesponserd ofzo). Haar vader, moeder en ik meen een broertje (maar kan ook zusje zijn) waren ook daar op een of ander visum. Wel mochten ze niet werken maar ze kregen via die tennissende dochter dus geld. Toevallig hadden wij thuis het hier van de week nog over zo van "hoe zou dat afgelopen zijn want van dat talentje nooit meer wat gehoord".
Afijn, ik meen dat ze ervoor betaald kreeg om daar te trainen (of gesponserd ofzo). Haar vader, moeder en ik meen een broertje (maar kan ook zusje zijn) waren ook daar op een of ander visum. Wel mochten ze niet werken maar ze kregen via die tennissende dochter dus geld. Toevallig hadden wij thuis het hier van de week nog over zo van "hoe zou dat afgelopen zijn want van dat talentje nooit meer wat gehoord".
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zelf ben ik vroeger actief geweest in het zwemmen (overigens zonder talent
, maar dat terzijde). Ik heb toen diverse zwemmers gekend die een beurs kregen van een Amerikaanse universiteit. Dat ging echter allemaal om sporters die hier hun middelbare school al hadden afgerond. Ze gingen bovendien allemaal alleen. Geen ouders of verdere familie dus. Het voorbeeld dat Aïda aanhaalde is iets wat je slechts in enkele big business sporten zult tegen komen: jonge kinderen die samen met familie naar de US overkomen. Dit zijn geen normale sports scholarship-situaties.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht