Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag aan de auto-experts: I4 van Alamo of van Dollar?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie

Welke midsize auto is het beste?

Peiling eindigde op 13 feb 2005, 15:18

Alamo - Oldsmobile Alero
2
100%
Dollar - Dodge Stratus
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Vraag aan de auto-experts: I4 van Alamo of van Dollar?

Bericht door Njit »

Bij EXIT-Reizen hebben we nu een huurauto van Dollar geboekt. Nu bleek dat ze ons verkeerde info gegeven had en dat de Alamo huurauto goedkoper was (3 euro). Nu wilen we weten of het interessant is om te laten omboeken (niet voor het geld maar voor het type auto)

Alamo: Midsize = Oldsmobile Alero or similar

Afbeelding

Dollar: Midsize = Dodge Stratus or similar

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Deze twee autos zijn vrijwel hetzelfde. Je moet nog maar afwachten of je dit specifieke merk krijgt. Ze zeggen het zelf al "or similar". Ik weet dat je bij Alamo ook vaan Nissans en Subaru's meekrijgt. Kies je bij Alamo voor een 4WD krijg je vaak een Mitsubishi Montero. Bij Dollar heb ik eigenlijk alleen Amerikaanse auto's gezien: Dodge, Plymouth en Chrysler (dus allemaal uit dezelfde stal)
Ronn3man
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

Alano heeft ook veel amerikaanse wagens, vooral station waggies, zoals GMC, Chrysler, Dodge etc.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Wij kregen vorig jaar bij Alamo een Buick (ook Amerikaans natuurlijk)
Ronn3man
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

En Alamo geeft ook services, wi waren in 2003 naar LA met kennissen en we hadden beide dus dezelfde wagen gereserveerd alleen toen hadden ze alleen onze, toen kregen die kennissen van ons gewoon een nog grotere auto en duurder voor de prijs van de auto die ze eigenlijk wouden.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Goed... Is het nu wel of niet de moeite om het bij Exit-reizen om te laten boeken? Bedoel, voor het geld hoeven we het niet echt te doen he (3 euro :lol: )

Ik lees hier veel over Alamo, maar is er ook iemand die ervaring heeft met Dollar? Wij hebben namelijk zelf goede ervaring met Alamo. Dollar hebben we nog nooit geboekt. Omdat Exit-reizen in hun offerte een verschil van 26 euro gaf, gingen we voor Dollar (Je bent Hollander, of je bent het niet).

Maar 3 euro verschil is natuurlijk niets :) Maar is het ook de moeite om dit te doen, of maakt het qua service niet uit? Qua auto maakt het ons eigenlijk ook niet uit (het was meer een poll voor ons om te kijken of iemand een uitgesproken mening had over een bepaald type auto...)

Dus, de moeite of niet?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
In de jaren dat wij in Amerika rondrijden huren wij onze auto bij Alamo. Wij hebben daar goede ervaring mee. De overstap naar Dollar hebben we al wel eens willen maken. Daarom hebben we op een forum de vraag neergelegd of overstappen een goede keuze is. Hierop zijn toch een aantal negatieve reacties gekomen. Aangezien wij goede ervaring hebben met Alamo en ervaring hebben dat je met de "direct road priority card" vlot geholpen word kiezen wij voor Alamo. Zoals je zegt voor de prijs hoef je niet te veranderen, of je moet een echte centenpikker zijn. Het type auto dat moet je afwachten. Alle maatschappijen dekken zich in door het aanbieden van een gelijkwaardige auto.
Groeten
Harm
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

SpaceAce schreef:Ik lees hier veel over Alamo, maar is er ook iemand die ervaring heeft met Dollar? Wij hebben namelijk zelf goede ervaring met Alamo. Dollar hebben we nog nooit geboekt. Omdat Exit-reizen in hun offerte een verschil van 26 euro gaf, gingen we voor Dollar (Je bent Hollander, of je bent het niet).
SpaceAce,

vorig jaar heb ik (voor 't eerst) bij Dollar gehuurd. Voorgaande jaren huurde ik altijd via Hertz. Omdat ik wel eens een andere full size auto wilde dan de Ford Taurus, heb ik voor Dollar gekozen. Natuurlijk ook omdat ze een stuk goedkoper zijn.

De service was goed in San Francisco. Niks mis mee. Zij boden me een upgrade aan (van full size naar 4x4). Na stevig onderhandelen kon ik die voor een leuk prijsje meekrijgen.

Dat heeft me doen besluiten dit jaar weer voor Dollar te kiezen. Ik heb weer voor de full size gekozen, ruim genoeg voor 1 persoon maar ik leg dan ook heel wat mijlen af. Of het weer lukt voor een leuk prijsje een upgrade te krijgen, zie ik straks in Phoenix wel.

We willen altijd al heel gauw vasthouden aan het bekende en vertrouwde, maar soms is het ook wel leuk iets nieuws te proberen natuurlijk.

Groet,

Roland 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

wij hebben in 2003 ook met een Dollar-auto rondgereden.
Niets mis mee! erg goed bevallen zelfs.

We kregen een gratis upgrade van fullsize naar premium aangeboden! verder geen gezeur over verzekeringen ofzo. heerlijk in gereden. een echte grote amerikaanse slee! met allerlei luxe en goed zittende stoelen.

verder werd er ook niet moeilijk gedaan toen we de auto een dag langer wilden dan geboekt bij het reisbureau.

desondanks dit jaar voor hertz gekozen. we wilden eigenlijk weer voor dollar gaan, maar de dropoff kosten waren daar een stuk hoger...
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben al diverse malen bij alamo gehuurd, zo ook afgelopen jaar. Goede service. Onze voorruit was kapot en we konden hem zo omruilen zonder gezeur. In 2003 hebben we bij Dollar gehuurd (2 x), zowel in het voor- als in het naseizoen. Ook hier waren we over te spreken. Ook niks mis mee, integendeel, we mochten zelf de auto uitzoeken (in Las Vegas) en daar waren ook zeer content mee.
Dit jaar hebben we weer eens bij Hertz gehuurd, om de dood eenvoudige reden dat we een 4 x 4 wilden en deze bij Hertz het goedkoopste is.

Conclusie: het maakt mij niet uit bij welke van genoemde maatschappijen ik huur, ik kijk dus altijd naar de prijs en maak dan de keus. In de praktijk vind ik er weinig verschil in zitten tussen de verhuurbedrijven onderling.

Dit is mijn ervaring hiermee.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer