TV-programma "Rail away"

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9253
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

TV-programma "Rail away"

Bericht door markro »

Vandaag, donderdag 10 februari 2005.

Op Nederland 1 is om 18.00 uur het programma "Rail away".
In de omroepgids staat dat de aflevering gaat over een treinrit van L.A. naar Sacramento.

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bedankt voor de tip Marco. Ik las het net op tijd om er naar te kunnen kijken.
Ik vond het een leuk en informatief programma met mooie beelden en veel herkenningspunten.
Het had van mij trouwens nog wel wat langer mogen duren.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marco,

bedankt voor de tip!

Zojuist heb ik het programma bekeken. Wat een mooie treinrit is dat zeg! Je zou zo de trein nemen in Amerika... :wink:

Laatst ging "Rail Away" over de treinrit van Williams naar de Grand Canyon. De rit met deze trein heb ik in 2001 gemaakt. Een fantastische ervaring. Met alle entertainment voor en tijdens de rit, werd het een geweldige dag.

Info over de trein van Willams naar de Grand Canyon is op deze site te vinden: Grand Canyon Railway

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
ovries
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 apr 2004, 07:33
Locatie: Westerkwartier Groningen

Bericht door ovries »

Roland,

De trein naar de Grand Canyon toe vanuit Williams, rijdt die door de Canyon? Als ik naar de "schedule" kijk eindigt die in Grand Canyon Village.

Wij waren van plan om ergens in de buurt van Kingman te overnachten, om daarna naar de Grand Canyon te rijden. Daar hebben we 2 overnachtingen gepland en inmiddels geboekt. Is het de moeite waard om bijv, ipv Kingman in de buurt van Williams te overnachten en de volgende dag de treinreis te doen en daarna pas zelf naar de Canyon te rijden?

Olaf
PS
Bedankt voor de link naar de website.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Olaf,

wij hadden e.e.a. destijds via een AAA-kantoor geregeld. Het pakket bestond uit 2 nachten in het Grand Canyon Railway Hotel, de rit met de trein en een tour langs de Grand Canyon (incl. 2x breakfast en 2x dinner). Op eerder genoemde site kunt je dit pakket ook terugvinden: Railway Gateway Plus. Niet goedkoop maar wel een onvergetelijke ervaring.

De trein rijdt tot Grand Canyon Village, dus niet dóór de Grand Canyon. Omdat het een georganiseerde trip was, gingen we eerst eten in Grand Canyon Village vandaar verder met bussen langs de Grand Canyon. Niet met de reguliere shuttlebussen die langs de Grand Canyon rijden. Halverwege de middag ga je weer met de trein terug naar Williams.
ovries schreef:Is het de moeite waard om bijv, ipv Kingman in de buurt van Williams te overnachten en de volgende dag de treinreis te doen en daarna pas zelf naar de Canyon te rijden?
In Williams zelf zijn ook genoeg motels te vinden volgens mij. Ik denk dat het zeker de moeite waard is. Vooral de treinrit vond ik geweldig. De dag dat je op eigen gelegenheid bij de Grand Canyon bent, kun je bijvoorbeeld wandeltochten langs de rim maken. Daar heb je tijdens de georganiseerde tour niet de gelegenheid voor. Dit was één van de redenen waarom ik vorig jaar terug ben gegaan naar de Grand Canyon om op eigen gelegenheid langs de rim te lopen en de zonsopgang mee te maken.

Succes met je beslissing.

Groet,

Roland 8)
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
freekb2
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 08 dec 2003, 18:36
Locatie: Nederland

Bericht door freekb2 »

Dit programma moet je vaker in de gaten houden, er komen zeer regelmatig spoorlijnen in Amerika aanbod.
Ronn3man
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2005, 13:10
Locatie: nederland
Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

idd, afgelopen dinsdag ook al toen ze met een toeristentrein door het mooie landschap van California reden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer