Hier precies, je krijgt er de kans niet voor. Zodra ze hebben gezegd 'Hi how are you', dan kijken ze weer een andere kant op en zijn ze bezig met iets, dan vind ik het zo stom klinken om terug te zeggen 'fine, and you?', terwijl ze dus niet eens meer met jou bezig zijn (dan vind ik het dus niet gemeend van die mensen overkomen, snap je wat ik bedoel Petra?) Dit was natuurlijk niet altijd het geval, maar in de meeste kledingwinkels o.i.d. wel! In de Wal*Mart bijvoorbeeld staat er iemand bij de ingang die alle mensen begroet, nou, ik kwam daar bijna elke dag, dus ik wist dat degene daar stond om mensen te begroeten, en hij of zij bleef je ook echt beleefd aankijken, dus dan zei ik wel 'fine, thanks, and you?'. Lag maar net aan de situatie, maar ik heb dus niet altijd zin om dat antwoord terug te geven.Coyote schreef:Precies, het is een vorm van beleefdheid maar men verwacht echt geen hele verhalen terug van jou. Ik maak het ook overal mee in Amerika en ik houd het altijd bij: Fine, thanks! Ik stel de vraag eigenlijk nooit terug en krijg daar vaak ook de kans niet voor. Is volgens mij ook helemaal niet de bedoeling om dat terug te vragen. Omgekeerd stel ik de vraag zelf dus helemaal niet. Ze zijn me altijd voor.Dento schreef:Niet om het een of ander, maar dan denk ik toch dat enkel jouw perceptie is... Je moet gewoon beseffen dat het niets met (on)beleefdheid te maken heeft, maar dat het gewoon een begroeting is, waar je niet iets achter moet gaan zoeken. Hier in Nederland ga je toch ook niet zomaar met iemand een gesprek aan als je iemand op straat tegenkomt en die zegt 'Hallo'?
Zo is het precies hetzelfde in Amerika, alleen zegt men in plaats van 'hallo' daar 'hi how are you'... je kunt het onbeleefd vinden - ook al heeft het totaal niets met onbeleefdheid te maken, maar zo is het nu eenmaal, dus je zult je er overheen moeten zetten...![]()
Roland
Eén keer ontzettend knallende hoofdpijn, en we waren op zoek naar iets dus we moesten winkel in en winkel uit en ik was het helemaal zat, en op een gegeven moment antwoordde ik dus: 'not so good....' Je had die persoon moeten zien kijken......hij of zij reageerde daar dus ook niet op, maar ik gaf tenminste wel een eerlijk antwoord.