Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Heimwee naar Amerika
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, ik denk, dat het voor iedereen anders is (natuurlijk!) en hier wonen is niet voor iedereen. Sowieso is in een ander land wonen niet voor iedereen. Maar ik heb als kind al in Afrika gewoond en wist daarvan al, dat ik het erg leuk vond, al is dat natuurlijk anders als je volwassen bent.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
In Africa hebben gewoond, daar kan ik nou helemaal jaloers op worden...
(Ik ben er zelfs nog nooit op vakantie geweest omdat wij eigenlijk al zoveel jaar 'verplicht' zijn tussen NL en de VS te reizen voor onze vakanties... maar daar zie ik in de niet al te verre toekomst toch verandering in komen hoor, al zal het misschien niet meteen Afrika worden.).

- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Heimwee naar Amerika
Ook ik heb absoluut heimwee naar Amerika. Eerst dacht ik dat dat minder zou worden als ik er vaak genoeg zou zijn geweest, maar integendeel... we zijn er nu zeven keer geweest en het gevoel wordt alleen maar sterker. Al is het gelukkig niet zo dat ik er depressief van word. Wat ik wel herken is dat ik echt puur en alleen heimwee heb naar Amerika, niet naar andere landen waar ik ooit ben geweest.Souraia schreef:Ik ben net een weekje terug van Amerika en heb een ontzettende heimwee. Elke dag word ik depressief wakker en sleep me naar mijn werk. Het enige lichtpuntje is hier komen surfen en alvast met mijn reis voor volgend jaar bezig zijn.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? hoe gaan jullie hiermee om?
Overigens heb ik dit nooit gehad met reizen naar andere landen.
Hoe ik ermee omga. Nou, Marco heeft al een hele goeie tip gegeven. Ik ben volop bezig met het schrijven van ons reisverslag en het uitzoeken van de foto's, heerlijk, zo beleef ik onze laatste reis weer helemaal opnieuw. De allerbeste remedie is toch wel: een nieuwe reis boeken. Moet wel kunnen natuurlijk, wij hebben het geluk dat we volgend jaar weer opnieuw kunnen gaan. Eigenlijk vind ik het heimweegevoel eerder leuk dan vervelend, het zorgt ervoor dat ik er weer volop van kan genieten om de nieuwe reis tot in de puntjes voor te bereiden.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou... als je erom vraagt schrijven ze je wel wat voor bij het reisbureau... het wordt alleen niet vergoed, dus je zult 't zelf moeten betalen...Annie schreef:De enigste medicijn is terug gaan.Marloes schreef:Dit heet gewoon een "after-Amerika-dip" Een heel bekend verschijnsel
Is alleen niet op recept verkrijgbaar.
Kost een paar honderd euro, maar dan heb je wel wat!

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik herken het zeer zeker .. Zowel in 2004 als 2005 na onze reis naar Washington was ik er ook wat down van (verdrietig is eigenlijk het juiste woord). In 2005 heb ik ook wel een traanje gelaten, toen wij afscheid namen van de Amerikanen die ons zo vriendelijk in huis hadden ontvangen. Ik had enorm heimwee en daar kwam nog eens bij mijn frustratie dat we daar waarschijnlijk nooit heen kunnen emigreren. Ik heb ook een periode moeite gehad om Petra's blog te lezen .. dan had ik zo'n heimwee en liet me daar in meeslepen. Ik moet zeggen dat het slijt na een periode. Het zal wel weer terugkomen na onze reis in Florida, vermoed ik ...Souraia schreef:Ik ben net een weekje terug van Amerika en heb een ontzettende heimwee. Elke dag word ik depressief wakker en sleep me naar mijn werk. Het enige lichtpuntje is hier komen surfen en alvast met mijn reis voor volgend jaar bezig zijn.
Maar het gaat weer over (tenminste de mate waarin je er wat gedeprimeerd van wordt), je bent nog maar net terug

Sandy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Pure frustratie hier: reisplan oktober 2007 op de site, 2008 online ... routes gemaakt, van alles geregeld. En een hele avond vrij .. wat nu????
Ah, nieuw speeltje (opgevist uit de oude doos):
Alle door ons bezochte of geplande staten even vrolijk op de site gezet!
Ah, nieuw speeltje (opgevist uit de oude doos):
Alle door ons bezochte of geplande staten even vrolijk op de site gezet!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou het geen heimwee noemen bij mij.
Amerika roept gewoon een prettig gevoel bij me op maar datzelfde gevoel heb ik als ik in Oostenrijk geweest ben. Zodra ik iets zie of lees van dat land wil ik er weer heen.
Het roept bij mij het gevoel van mijn jeugd op, toen ik er altijd met mijn ouders heen ging.
Het is voor mij het land waar ik heerlijk tot rust kan komen.
De keren dat wij naar Amerika gingen hadden wij net veel ellende achter de rug en had ik veel zorg om mijn moeder.
Amerika roept bij mij het gevoel op van helemaal aan de ander kant van de wereld zijn. Even geen zorgen, geen telefoontjes en geen Nederlandse kranten en nieuws.
Daarom verlang ik er ook weer naar terug denk ik.
Maar ik zou er absoluut niet willen wonen, ik heb het veel te veel naar mijn zin hier in Nederland.
(Maar ben wel blij dat we volgend jaar weer naar Amerika gaan en misschien in mei ook nog een weekje naar Oostenrijk)
Marjon
Amerika roept gewoon een prettig gevoel bij me op maar datzelfde gevoel heb ik als ik in Oostenrijk geweest ben. Zodra ik iets zie of lees van dat land wil ik er weer heen.
Het roept bij mij het gevoel van mijn jeugd op, toen ik er altijd met mijn ouders heen ging.
Het is voor mij het land waar ik heerlijk tot rust kan komen.
De keren dat wij naar Amerika gingen hadden wij net veel ellende achter de rug en had ik veel zorg om mijn moeder.
Amerika roept bij mij het gevoel op van helemaal aan de ander kant van de wereld zijn. Even geen zorgen, geen telefoontjes en geen Nederlandse kranten en nieuws.
Daarom verlang ik er ook weer naar terug denk ik.
Maar ik zou er absoluut niet willen wonen, ik heb het veel te veel naar mijn zin hier in Nederland.
(Maar ben wel blij dat we volgend jaar weer naar Amerika gaan en misschien in mei ook nog een weekje naar Oostenrijk)
Marjon
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het ook heel goed naar mijn zin, hier in Nederland... maar misschien zal ik het ook wel heel goed naar mijn zin krijgen in Amerika. Die verwachting heb ik althans wel - dat mijn vrouw daarvandaan komt, en zij (en dus ook ik nu) er veel familie heeft wonen, zal een overstap wel makkelijker maken.vana schreef:Maar ik zou er absoluut niet willen wonen, ik heb het veel te veel naar mijn zin hier in Nederland.
Ik zal mijn familie achterlaten, maar ik krijg er een (vier keer zo grote) geweldige familie voor terug.
En achterlaten klinkt verkeerd, alsof je ze nooit meer zult zien - dat is natuurlijk niet zo...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Heel herkenbaar ja. Wij zouden heel graag daar willen wonen maar dat blijft bij een droom. In de loop van de tijd slijt het gevoel ook wel hoor, maar ik ben inderdaad maar net terug en dan is dat gevoel nog zo hevig.Sandy schreef:Ik herken het zeer zeker .. Zowel in 2004 als 2005 na onze reis naar Washington was ik er ook wat down van (verdrietig is eigenlijk het juiste woord). In 2005 heb ik ook wel een traanje gelaten, toen wij afscheid namen van de Amerikanen die ons zo vriendelijk in huis hadden ontvangen. Ik had enorm heimwee en daar kwam nog eens bij mijn frustratie dat we daar waarschijnlijk nooit heen kunnen emigreren. Ik heb ook een periode moeite gehad om Petra's blog te lezen .. dan had ik zo'n heimwee en liet me daar in meeslepen. Ik moet zeggen dat het slijt na een periode. Het zal wel weer terugkomen na onze reis in Florida, vermoed ik ...Souraia schreef:Ik ben net een weekje terug van Amerika en heb een ontzettende heimwee. Elke dag word ik depressief wakker en sleep me naar mijn werk. Het enige lichtpuntje is hier komen surfen en alvast met mijn reis voor volgend jaar bezig zijn.
Maar het gaat weer over (tenminste de mate waarin je er wat gedeprimeerd van wordt), je bent nog maar net terug![]()
Ook reisverhalen lezen sla ik even over, dat komt later wel, nu is het nog te vers. Stom eigenlijk, maar ja. Ik ben dus zo te lezen gelukkig niet de enige

- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Jaaa, ik zou ook zo weer terug willen!
Maar ik denk dat het er voorlopig even niet in zit. Mijn echtgenoot is niet zo heel erg Amerikagek als ik, maar ik mijn dochter nog. We hebben afgesproken dat als zij haar Havo haalt, we over 5 jaar weer gaan! Zij ziet New York helemaal zitten.
Maar ondertussen ben ik nog met de foto's bezig en ik moet het reisverslag nog uitwerken, dus voorlopig zit ik met mijn gedachten nog bij de vakantie.
Om daar te wonen ben ik nog niet over uit.
Louise
Maar ik denk dat het er voorlopig even niet in zit. Mijn echtgenoot is niet zo heel erg Amerikagek als ik, maar ik mijn dochter nog. We hebben afgesproken dat als zij haar Havo haalt, we over 5 jaar weer gaan! Zij ziet New York helemaal zitten.
Maar ondertussen ben ik nog met de foto's bezig en ik moet het reisverslag nog uitwerken, dus voorlopig zit ik met mijn gedachten nog bij de vakantie.
Om daar te wonen ben ik nog niet over uit.
Louise
-
- Amerika-expert
er staan zoveel onwaarheden in dit stukje dat ik niet weet waar te beginnen en doe het ook maar niet, maar kon niet nalaten het aan te geven.yarrah schreef:Ik zou niet in Noord Amerika willen wonen. We hebben wel eens met onze vrienden er erover gehad en ze willen ons wel sponseren. Maar het leven is daar totaal anders dan hier in het rustige Groningen (stad). We zouden dan in Vancouver wonen. Wat ik een fantastische stad vind, maar ik zal mijn paardensport moeten opgeven iets wat voor mij onbespreekbaar is. Je maakt voor je werk lange dagen en dan komen de reistijden er ook nog bij. En je hebt maar een paar vakantiedagen. Ik heb nu een goede baan om op mijn werk te komen hoef ik maar 5 minuten te fietsen. Mijn paard staat op een 15 min rijden met de auto op een goede pensionstal. Ik heb 50 vrije dagen per jaar en een leuk salaris voldoende om jaarlijks een maand in Noord Amerika vakantie te vieren (wat we niet eens doen)... ik kies dus voor vakanties in dit geweldige werelddeel.nieuwenoord schreef:En toch, zoals bij Dennis, is het bij mij geen heimwee in de zin van daar willen wonen. Ik wil Amerika blijven beleven als vakantieland, steeds een nieuw stuk ontdekken, niet op dezelfde plaats blijven. En inderdaad, zoals Marco schrijft, reisverhalen blijven schrijven, nieuwe reisplannen blijven maken en online zetten, mooie fotoalbums als herinnering fabriceren.
Als ik in Amerika zou wonen, zou ik voor mijn gevoel niet meer op vakantie gaan in mijn favoriete vakantieland.
that said, er is natuurlijk een groot verschil tussen op vakantie gaan naar de VS en er wonen. veel van de mensen die hier op vakantie komen zouden zich niet die vakanties kunnen veroorloven als ze hier woonden. maar waar je ook hier woont, je hoeft soms maar twee uur te rijden om al een vakantiegevoel te hebben omdat het totaal anders is, de natuur, de mensen, soms zelfs de taal (dialect/uitspraak). dus dat gevoel zou kunnen blijven. ik heb het ook nog steeds.
maar er zijn hier verschillende mensen actief, zij die van Amerika als vakantieland houden, met alle bekende voordelen, en zij di eliever in Amerika zouden willen wonen en voor de laatste groep lijkt het me wat moeilijke, het heimwee gevoel. ik heb een ander soort heimwee omdat Amerika echt mijn thuis is, en me niet kan voorstellen dat ik ergens anders dan Seattle zou wonen.
SEEING IS BELIEVING
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, ik krijg het idee dat je vindt dat mijn gevoel mijn gevoel niet mag zijn. Ik houd van Nederland, het is mijn land, het land van mijn ouders, waar mijn kinderen geboren zijn, waar ik lief en leed gedeeld heb met veel mensen. Waar ik een mooi huis heb, fijne vrienden en een leefomgeving waar ik niet uit weg wil.
En ja, ik ben in de gelukkig omstandigheid dat ik het me kan veroorloven om naar Amerika te gaan. Het gekke is dat andere Europese landen me als vakantieland ook nauwelijks trekken. Pas nog is ons Oostenrijkplan weer omgezet in toch weer drie weken Amerika.
Maar ik heb wel degelijk een katterig, naar heimweegevoel na de vakantie. Of is het gewoon het missen van vakantie op zich? Ik denk het niet, voor ik naar Amerika ging was ik altijd blij na een vakantie weer thuis te zijn. Nu mis ik mijn camper, mijn vrije leventje, het niets hoeven, maar heel veel kunnen doen, maar ook het hele Amerikaanse leventje. Liefst zou ik half om doen, paar weken hier wonen, paar weken daar vakantie. Met de nadruk op hier wonen, daar vakantie.
OK, misschien heb ik geen heimwee naar Amerika, maar naar vakantie, maar waarom heb ik dat dan alleen na een Amerika-vakantie?
En ja, ik ben in de gelukkig omstandigheid dat ik het me kan veroorloven om naar Amerika te gaan. Het gekke is dat andere Europese landen me als vakantieland ook nauwelijks trekken. Pas nog is ons Oostenrijkplan weer omgezet in toch weer drie weken Amerika.
Maar ik heb wel degelijk een katterig, naar heimweegevoel na de vakantie. Of is het gewoon het missen van vakantie op zich? Ik denk het niet, voor ik naar Amerika ging was ik altijd blij na een vakantie weer thuis te zijn. Nu mis ik mijn camper, mijn vrije leventje, het niets hoeven, maar heel veel kunnen doen, maar ook het hele Amerikaanse leventje. Liefst zou ik half om doen, paar weken hier wonen, paar weken daar vakantie. Met de nadruk op hier wonen, daar vakantie.
OK, misschien heb ik geen heimwee naar Amerika, maar naar vakantie, maar waarom heb ik dat dan alleen na een Amerika-vakantie?
Hi Monigue,nieuwenoord schreef:Tja, ik krijg het idee dat je vindt dat mijn gevoel mijn gevoel niet mag zijn.
Ik denk dat Doreen zich hier uitspreekt naar hetgeen Yarrah schrijft met betrekking tot de verschillen van Canada met het rustige Groningen ....
Ze had jou eigenlijk uit de quote moeten knippen

Sandy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik heb eens 6 maanden elke dag heimwee gehad wanneer we de eerste keer naar het westen gegaan zijn.ik kon mij hier niet meer aanpassen.tweede en derde keer heb ik er niet meer van geweten.maar mss lag dit wel aan de bestemming . 

http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht