Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Oostkust van Noord naar Zuid
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik zou Pittsburgh overslaan en naar Philadelphia gaan. Pittsburgh is best leuk, maar een beetje uitgestorven sinds de staalindustrie daar verdwenen is. Ik ben de afgelopen vier jaar regelmatig in de stad geweest (mijn zoon heeft aan Carnegie Mellon University gestudeerd daar), behalve het Andy Warhol museum en twee enorme stadions vlak naast elkaar (football en honkbal), wat theaters, een groentenmarkt is er niet al te veel. Maar het ligt mooi.
Philadelphia is ouder en heeft meer geschiedenis (Liberty Bell, Franklin museum, enz.)
Key West is interessant, zou ik zeker doen.
Philadelphia is ouder en heeft meer geschiedenis (Liberty Bell, Franklin museum, enz.)
Key West is interessant, zou ik zeker doen.
Laatst gewijzigd door Bennogr op 17 feb 2007, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik heb Pittsburgh al geschrapt en ga nu via Niagra Falls direct naar Philly. Het is wel een behoorlijke rit van ruim 400 miles. We proberen hem in 1 dag te rijden, mochten we dat niet gaan halen, geen probleem dan overnachten we wel ergens onderweg.
Key West ga ik ook doen, hoor ik zeer goede verhalen over.
Key West ga ik ook doen, hoor ik zeer goede verhalen over.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als je er tijd voor hebt is de stoomtrein in Strasburg, PA, leuk voor jullie zoontje (http://www.offroaders.com/Destinations/ ... ilroad.htm)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Souraia, dan zal jouw zoontje de jaarlijkse Thomas de Trein-dag in Simpelveld, Limburg helemaal te gek vinden! Wij zijn er dit jaar voor het eerst geweest, en mijn zoontje vond het geweldig! Gelukkig maar, want het was voor ons zo'n 3 uur rijden... kijk maar eens op http://www.miljoenenlijn.nl/nl/e_thomasw.htm .
Ik lees net trouwens op http://www.strasburgrailroad.com/day-ou ... thomas.php dat zij hetzelfde evenement ook bij Strasburg Railroad organiseren!
Monique
Ik lees net trouwens op http://www.strasburgrailroad.com/day-ou ... thomas.php dat zij hetzelfde evenement ook bij Strasburg Railroad organiseren!
Monique
Souraia, wij komen ook uit de omgeving van Amsterdam.
En hebben toen overnacht in bungalowpark Simpelveld ( http://www.bungalowparksimpelveld.nl/ ) , zij hadden speciale Thomas-arrangementen. Ik geloof dat het €70,= totaal was voor 2 overnachtingen in een huisje. Vanaf het bungalowpark kun je lopend naar het station toe waar het evenement plaatsvindt. Echt een hartstikke leuke dag gehad, vooral ook omdat het georganiseerd is door vrijwilligers en die mensen zijn zó enthousiast met die kleintjes.
(Excuses mods voor OT...)
(Excuses mods voor OT...)
- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
He Souraia!
Wij gaan deze zomer vanaf NYC praktisch dezelfde route volgen!
16 juli vliegen we op NYC, zijn daar drie nachten en gaan dan met de trein naar Washington DC. Daar de auto halen en dan naar Shenandoah, Roanoke, Ashville, Charleston, Savannah, St. Augustine, Orlando, Sanibel Island, daar zij we ook drie nachten, dan naar Islamorada, een nacht laten vervallen op Key West en dan door naar Miami 2 nachten. Met vliegtuig via Atlanta weer naar Amsterdam.
Wij gaan van 16 juli - 8 aug 2007
We wilden eerst USA-Canada doen, maar onze dochter wilde uiteraard naar de pretparken toe. Ze is 11 jaar en helemaal into rollercoasters, dus vandaar de rit naar Florida.
Dit wordt dan de 3e keer dat we naar Amerika gaan. Ik ben zelf op huwelijksreis naar Florida geweest in 1993 en Sanibel Island vonden we heel mooi, we hadden daar wel storm, was in september.
En we hebben in 2000 rondreis Californie gedaan. Was geweldig!
Ik heb heel erg zin in de vakantie en kijk er erg naar uit!
Groetjes
Louise
Wij gaan deze zomer vanaf NYC praktisch dezelfde route volgen!
16 juli vliegen we op NYC, zijn daar drie nachten en gaan dan met de trein naar Washington DC. Daar de auto halen en dan naar Shenandoah, Roanoke, Ashville, Charleston, Savannah, St. Augustine, Orlando, Sanibel Island, daar zij we ook drie nachten, dan naar Islamorada, een nacht laten vervallen op Key West en dan door naar Miami 2 nachten. Met vliegtuig via Atlanta weer naar Amsterdam.
Wij gaan van 16 juli - 8 aug 2007
We wilden eerst USA-Canada doen, maar onze dochter wilde uiteraard naar de pretparken toe. Ze is 11 jaar en helemaal into rollercoasters, dus vandaar de rit naar Florida.
Dit wordt dan de 3e keer dat we naar Amerika gaan. Ik ben zelf op huwelijksreis naar Florida geweest in 1993 en Sanibel Island vonden we heel mooi, we hadden daar wel storm, was in september.
En we hebben in 2000 rondreis Californie gedaan. Was geweldig!
Ik heb heel erg zin in de vakantie en kijk er erg naar uit!
Groetjes
Louise
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wauw Louise dat klinkt super.
Ik ben zo benieuwd hoe het jullie gaat bevallen. Wij willen ook perse naarFlorida voor onze zoon. Hij gaat nu altijd braaf met ons mee, nu willen hem ook tegenmoet zien. Alhoewel Florida is natuurlijk geen straf
Ga je nog iets van een reisverslag maken?
Heb je al een hotel geboekt in NY?
Overigens hebben wij in 2005 de Westkust gedaan en in 2003 Florida en dit jaar gaan wij een dag later dan jullie naar de Noordwest kant.
Ik ben zo benieuwd hoe het jullie gaat bevallen. Wij willen ook perse naarFlorida voor onze zoon. Hij gaat nu altijd braaf met ons mee, nu willen hem ook tegenmoet zien. Alhoewel Florida is natuurlijk geen straf
Ga je nog iets van een reisverslag maken?
Heb je al een hotel geboekt in NY?
Overigens hebben wij in 2005 de Westkust gedaan en in 2003 Florida en dit jaar gaan wij een dag later dan jullie naar de Noordwest kant.
- Louise
- Amerikakenner
Hoi Souraia!
We hebben alles geboekt via Jan Doets, dus ook de hotels. In NYC zitten we in het Skyline Hotel in Manhattan vlakbij Central Park.
We gaan inderdaad een reisverslag maken, mijn dochter kan nu natuurlijk ook meeschrijven over haar indrukken die ze opdoet, in 2000 was ze 4. Was overigens heel goed te doen met een klein kind.
We hebben alles geboekt via Jan Doets, dus ook de hotels. In NYC zitten we in het Skyline Hotel in Manhattan vlakbij Central Park.
We gaan inderdaad een reisverslag maken, mijn dochter kan nu natuurlijk ook meeschrijven over haar indrukken die ze opdoet, in 2000 was ze 4. Was overigens heel goed te doen met een klein kind.
Nog Meer Thomas de Trein
Hoi Monique,boeffie schreef:Souraia, dan zal jouw zoontje de jaarlijkse Thomas de Trein-dag in Simpelveld, Limburg helemaal te gek vinden! Wij zijn er dit jaar voor het eerst geweest, en mijn zoontje vond het geweldig! Gelukkig maar, want het was voor ons zo'n 3 uur rijden... kijk maar eens op http://www.miljoenenlijn.nl/nl/e_thomasw.htm .
Monique
Je kunt ook met je zoontje nu naar een van de pretparken van Six flags. In twee parken zowel aan de westkust als bij boston is er een Thomas Theme parkdeel
groetjes Hans
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ook wel op de route: http://www.kennywood.com
4800 Kennywood Blvd.
West Mifflin, Pennsylvania 15122 USA
4800 Kennywood Blvd.
West Mifflin, Pennsylvania 15122 USA
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Louise
- Amerikakenner
Re: Oostkust van Noord naar Zuid
Hoi Souraia!Souraia schreef:Volgend jaar willen wij graag het Oosten van Amerika gaan bekijken.
Wij trekken daar ruim 5 weken voor uit. De planning zou zijn 4 weken Oostkust en 1 week Hawaii, maar ik merk dat ik daar niet uit ga komen. Er is zoveel te zien dat we besloten hebben Hawaii wederom te skippen.
Hier volgt mijn planning voor 2008. Tips, aan of opmerkingen neem ik van harte.
27 juni Amsterdam - New York
28 juni New York
29 juni New York
30 juni New York - Cape Cod
1 juli Cape Cod
2 juli Cape Cod - Boston
3 juli Boston
4 jui Boston Portland (Maine)
5 juli Portland - Acadia NP (overnachten in Bar Harbor?)
6 juli Acadia NP
7 juli Acadia NP - White Mountains (New Hampshire, is dit leuk)?
8 juli White Mountains - Brattleboro (Vermont)
9 juli Bratlleboro - Niagra Falls (behoorlijke trip van 375 miles)
10 juli Niagra Falls
11 juli Niagra Falls - Pittsburgh
12 juli Pittsburgh
13 juli Pittsburg - DC
14 juli DC
15 juli DC - Shenondoah NP
16 juli Shenondoah NP - Roanake
17 juli Roanake - Asheville
18 juli Asheville
19 juli Asheville - Charleston
20 juli Charleston
21 juli Charleston - Savannah
22 juli Savannah
23 juli Savannah - Orlando
24 juli Orlando
25 juli Orlando
26 juli Orlando
27 juli Orlando - Sanibel
28 juli Sanibel
29 juli Sanibel
30 juli Sanibel - Miami
31 juli Miami
1 augustus Miami - Amsterdam
Dit zal voor ons ook tevens de 1e keer zijn dat we in Amerika op 4 juli zijn. Ik had deze maar al te graag in NY of DC willen meemaken, maar door de planning gaat dat niet lukken.
Ook heb ik gedacht om op Boston te vliegen en dan pas NY, maar dan zit ik weer met het probleem van de auto. Het lijkt mij absoluut geen pretje om in NY te rijden en te parkeren.
We zijn alweer ruim een week terug van de vakantie
Je moet zeer zeker in NYC niet gaan autorijden! We hebben veel gelopen, jawel, en onze metropas gebruikt die we hadden gekregen bij Jan Doets.
NYC was geweldig, we hebben een boottochtje van 90 min rond South Manhattan gemaakt, is mischien voor je zoontje ook leuk.
In Shenandoah Park hebben we achter ons hotel een zwarte beer gezien! Gauw een foto gemaakt.
In Roanoke, Ashville, Charleston en Savannah niet veel gedaan, omdat we daar ook maar 1 nacht zaten, een beetje gewandeld en gewinkeld.
In Orlando naar Disney en Universal Studio's geweest, was heel leuk. En een mini meeting met Annewiep(Wiepster)
Op Sanibel Island ben ik flink te grazen genomen door zandvlooien en hele kleine vliegjes, die bulten kwamen de volgende dag op en ik leek wel een slachtoffer van de builen pest! Arme ik, want ze jeukten heel erg. Demi had even niets te doen en ze had ze even geteld...ik had 75 bulten!
Sinds afgelopen weekend heb ik erg helemaal geen last meer van.
In Miami zaten we in South Beach, leuke winkeltjes gekeken.
Dus, ik hoop dat jullie volgend jaar ook een hele leuke vakantie zullen hebben. Hoogst waarschijnlijk wel.
Groetjes
Louise
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
He Louise, wat leuk dat je nog even vertelt hoe je het hebt gehad.
Ik ben vandaag uit Amerika aangekomen en we hebben een geweldige tijd gehad.
New York doen we als eerste, dus we gaan pas op de laatste dag de auto ophalen, rijden in NY lijkt mij zeker geen pretje. In welk hotel zaten jullie?
Wat was nou het hoogtepunt en wat had je als minst ervaren in jullie reis?
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik ben vandaag uit Amerika aangekomen en we hebben een geweldige tijd gehad.
New York doen we als eerste, dus we gaan pas op de laatste dag de auto ophalen, rijden in NY lijkt mij zeker geen pretje. In welk hotel zaten jullie?
Wat was nou het hoogtepunt en wat had je als minst ervaren in jullie reis?
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
- Louise
- Amerikakenner
Hoi Souraia,
Wij zaten in het Skyline Hotel in Manhattan. Dat was een prima hotel voor die drie nachten en een goede uitvalsbasis om naar de diverse bijzienswaardigheden te gaan.
Tja, het hoogtepunt is moeilijk, we vonden Key Islamorada erg mooi, New York fantastisch. Eigenlijk waren er bijna geen minpunten. Alleen onze kamer in het Marseilles Hotel in Miami was erg klein voor ons drieen.
Het was een geweldige vakantie, jammer dat het voorbij is.
Groetjes
Louise
Wij zaten in het Skyline Hotel in Manhattan. Dat was een prima hotel voor die drie nachten en een goede uitvalsbasis om naar de diverse bijzienswaardigheden te gaan.
Tja, het hoogtepunt is moeilijk, we vonden Key Islamorada erg mooi, New York fantastisch. Eigenlijk waren er bijna geen minpunten. Alleen onze kamer in het Marseilles Hotel in Miami was erg klein voor ons drieen.
Het was een geweldige vakantie, jammer dat het voorbij is.
Groetjes
Louise
- Louise
- Amerikakenner
Nee, helaas niet!
Het is zelfs zo dat ik alles met de hand geschreven heb en het nog moet uittikken! Ik hoop dat ik m'n eigen gekriebel nog kan ontcijferen,aangezien ik o.a in de auto heb geschreven. Maar als het klaar is zal ik kijken of ik een link kan maken naar m'n wordbestand.
Ai! Dat is inderdaad heel moeilijk, vooral omdat de westkust alweer 7 jaar geleden was. Maar ik vond Utah heel erg mooi. Ook omdat we daar paardgereden hebben, dat was heel speciaal, zo vlak langs de canyon.
Van de Oostkust vond ik Virginia erg mooi. Daar hebben we in Shenandoah paard gereden.
Ik denk dat allebei de kanten z'n eigen charmes heeft, maar dat zal je zelf beleven volgend jaar.
Groetjes
Louise
Het is zelfs zo dat ik alles met de hand geschreven heb en het nog moet uittikken! Ik hoop dat ik m'n eigen gekriebel nog kan ontcijferen,aangezien ik o.a in de auto heb geschreven. Maar als het klaar is zal ik kijken of ik een link kan maken naar m'n wordbestand.
Ai! Dat is inderdaad heel moeilijk, vooral omdat de westkust alweer 7 jaar geleden was. Maar ik vond Utah heel erg mooi. Ook omdat we daar paardgereden hebben, dat was heel speciaal, zo vlak langs de canyon.
Van de Oostkust vond ik Virginia erg mooi. Daar hebben we in Shenandoah paard gereden.
Ik denk dat allebei de kanten z'n eigen charmes heeft, maar dat zal je zelf beleven volgend jaar.
Groetjes
Louise
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou er een mogelijkheid om Atlanta te bezoeken? ik hoor hier namelijk ontzettend positieve verhalen over. Wat kan ik het beste schrappen uit mijn route? Ik zit zelf te denken om de staat Vermont over te slaan en in plaats daarvan 1 of 2 dagen in Atlanta door te brengen. Het lijkt mij dat ik dan via Savannah naar Atlanta rijd en dan door naar Orlando.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 872 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 22 Reacties