Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

problemen met Camper Cruise America in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

PeeJay schreef::mrgreen:
Jij kan een paard nog laten lachen, zou mijn vader zeggen :whistling:

Ik lig hier echt in een deuk :lol:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

jolanneke schreef:Even :offtopic:

Mag je zo'n joekel rijden met een simpel B-rijbewijs?
Albert is beroepschauffeur geweest, tenminste dat begreep ik ergens. Dus die zal het hele alfabet wel hebben... maar mijn betere wederhelft komt niet verder als A en B. (nee, niet zijn zwemdiploma).
Ja dat mag :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb zelfs alleen B en Road Bear schrijft mijn naam keurig bij als bestuurder van het ding.

Er schijnt een afspraak te lopen tussen de camperverhuurders en verzekeraars dat dit mag. Je hoeft inderdaad alleen een B-rijbewijs te hebben, ook voor die joekels.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Margot61 schreef:Wij zijn geen lid van de ANWB. Travelhome waar we de camper geboekt hebben is inmiddels ook op de hoogte en heeft ook contact opgenomen met Cruise America.
We zijn zojuist opgesleept naar de garage. De man die ook opsleepte vertelde me dat hij had aangeboden aan Cruise America om ons op te slepen naar Las Vegas zodat we daar een andere camper zouden nemen maar Cruise America wilde dit niet, kostte hun teveel geld.
Het blijkt dus allemaal weer om geld te draaien en ondertussen verpestte ze een stukje van onze schitterende reis.

Ik houd jullie op de hoogte.

Margot
Hallo Margot,

Hoe is je vakantie verder verlopen? En heeft Cruise amerika en of jullie reisburo nog wat voor jullie kunnen betekenen? (schadevergoede o.i.d.)

Groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Daar ben ik dus ook heel nieuwsgierig naar, hoe dit hele verhaal is afgelopen.
Mensen zoals wij, die binnenkort nog moeten gaan huren bij Cruise, :shock: kunnen daar misschien nog wat van opsteken.....
Margot61
Amerika-ontdekker

Bericht door Margot61 »

Onze vakantie is inderdaad ten einde :cry: We kijken terug op een fantastische vakantie maar wel met een klein zwart randje.
Nadat we gestrand waren met de camper bij een garage hebben we gelijk Cruise America gebeld. Zoals ik al meldde mocht deze garage de camper niet maken en werden we naar de KOA in Needles gesleept :(
Die dag had men een oplossing voor ons we moesten de dag erop terugbellen. Weer gebeld en daar kregen we te horen dat het onderdeel besteld zou worden en dat de garage waar we gisteren stonden het alsnog mocht maken. Maar dat kon pas de volgende dag i.v.m. levering van het onderdeel.
Ik ben toen heeeeeel boos geworden :evil: op deze dame. Haar gevraagd of we naar Las Vegas gesleept konden worden en daar een vervangende camper zou krijgen. Haar antwoord nee dat kon niet en later waren er weer geen campers voorradig volgens haar. Een huurauto voor een dag zodat we toch de Grand Canyon konden bezoeken kon ook niet. Kortom niets kon en zij hield stug vol. Dus er bleef ons niets over dan weer een dag op de snikhete KOA met Desert View te blijven zitten.

De dag daarop is de camper opgehaald en kon de reparatie beginnen. Toen bleek dat van het onderdeel daar weer een gedeelte niet juist was. Eigenlijk zouden we dus weer met Cruise America moeten bellen maar de monteur heeft uit een oude ford het onderdeel gehaald en dat paste precies. Wij hadden zoiets van maken en vertrekken. We konden om half drie vertrekken en kwamen na zessen aan bij de Grand Canyon. Daar gelijk de Desert View drive gereden want we moesten naar Lake Powell. We hebben dus een blik vanuit diverse viewpoints kunnen werpen op de Grand Canyon en ik denk veel gemist.

Maar goed we hebben verder de vakantie voortgezet en waren uiteraard benieuwd hoe en wat met het inleveren van de camper. Ze hebben ons gecompenseerd maar je kunt dit natuurlijk nooit met geld goedmaken. het is een pleister op de wond. Ik ben nog wel benieuwd wat Travelhome met ons doet. Zij stuurden ons een enquete, die heb ik ingevuld met natuurlijk mijn verhaal zoals hierboven. Gevraagd of ik hierop ook nog een reactie kan krijgen. Ben dus nog benieuwd.

groetjes

Margot
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Je verteld dus dat ze jullie gecompenseerd hebben, zijn de huurdagen die jullie stil stonden terugbetaald of hebben jullie nog een extra bedrag gekregen?
En deden ze dat direct toen jullie de camper inleverden of moet je dat geld nog krijgen als ik vragen mag?
Ik vraag dit in het algemeen zodat mensen die datzelfde meemaken tijdens de reis weten wat hen te wachten staan op financieel gebied.
Als je daar verder niets over wilt loslaten ook prima hoor! :wink:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Gelukkig hebben jullie toch nog de Grand Canyon gezien, met wat vlieg en haast werk. En hulde voor de monteur dat hij het zo heeft opgelost.
Probeer dit akkefietje zo snel mogelijk te vergeten (moeilijk). Kijk nog eens naar de vakantiefoto's en geniet....

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

@ Margot
Hadden jullie een reisverzekering afgesloten?
Bij sommige polissen (vakantie garantie heet dat geloof ik) is er bij een defect aan het vakantie voertuig dekking.
Dus de extra kosten e.d. kun je dan claimen.
Ook kun je is sommige gevallen die dagen van de vakantie (kosten huur) terug krijgen.
Kijk er even de polis voorwaarden op na of vraag het aan je tussenpersoon. :wink:
Margot61
Amerika-ontdekker

Bericht door Margot61 »

Voordat ik precies vertel hoe wij gecompenseerd zijn wil ik even de reactie van Travelhome afwachten. Ik kom hierop terug.
Cruise America heeft ons in Salt Lake City wel gelijk gecompenseerd.
De mensen daar waren wel vriendelijk en begripvol.

groetjes

Margot
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

camper klacht

Bericht door f.lammertsma »

staat bij de algemene voorwaarden van travelhome dat je een overeenkomst aangaat met de camperverhuurder en dat je klachten bij hun moet uitvechten ik hoop dat ze nog wat voor je kunnen doen maar verwacht er niet veel van .veel geluk fer lammertsma
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Wat is dit weer vervelend gegaan zeg.

Vorig jaar hadden wij bij de Grand Canyon ook pech met onze Cruise America camper.
Er werd ons ook verteld, dat hij met ongeveer 3 dagen gemaakt zou zijn, onderdelen waren natuurlijk niet aanwezig, we moesten maar een overnachting boeken.
Na lang gebel en zielig doen van onze kant naar CA (over gemaakte reserveringen en het missen van een vlucht), werd er dezelfde dag nog een nieuwe camper bezorgd, vanuit phoenix.

Dus ondanks de pech, vond ik dit niet slecht afgehandeld, maar het lijkt wel, dat we hiermee heel veel geluk hebben gehad.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Marloes schreef:Wat is dit weer vervelend gegaan zeg.

Vorig jaar hadden wij bij de Grand Canyon ook pech met onze Cruise America camper.
Er werd ons ook verteld, dat hij met ongeveer 3 dagen gemaakt zou zijn, onderdelen waren natuurlijk niet aanwezig, we moesten maar een overnachting boeken.
Na lang gebel en zielig doen van onze kant naar CA (over gemaakte reserveringen en het missen van een vlucht), werd er dezelfde dag nog een nieuwe camper bezorgd, vanuit phoenix.

Dus ondanks de pech, vond ik dit niet slecht afgehandeld, maar het lijkt wel, dat we hiermee heel veel geluk hebben gehad.
Ik denk zeker dat het scheelt of je in het hoge hoogseizoen (juli) zit of niet. Buiten dat seizoen hebben ze natuurlijk eerder een camper voor handen om naar je toe te brengen.
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Bij ons was het vorig jaar juli, de 7e geloof ik. Maar hoe druk CA het heeft, zal er vast mee te maken hebben.
We kregen ook een 25ft omdat de 23ft niet meer op voorraad was.
Margot61
Amerika-ontdekker

Bericht door Margot61 »

Gypsygirl1 schreef:Je verteld dus dat ze jullie gecompenseerd hebben, zijn de huurdagen die jullie stil stonden terugbetaald of hebben jullie nog een extra bedrag gekregen?
En deden ze dat direct toen jullie de camper inleverden of moet je dat geld nog krijgen als ik vragen mag?
Ik vraag dit in het algemeen zodat mensen die datzelfde meemaken tijdens de reis weten wat hen te wachten staan op financieel gebied.
Als je daar verder niets over wilt loslaten ook prima hoor! :wink:
Hallo, ik had nog beloofd jullie te laten weten hoe we gecompenseerd zijn.
Ik wilde nog even wachten op de reactie van Travelhome. Zij vonden de hele gang van zaken zeer spijtig maar hebben verder ook niets meer gedaan voor zover ik weet. Wel konden ze ons vertellen dat, mochten we in de nabije toekomst weer plannen hebben om met een camper te gaan reizen dan bieden zij ons een korting van 125 Euro aan.

Het inleverpunt in Salt Lake City van Cruise America heeft het volgende vergoed:
Kosten bijvullen van gas voor hun rekening
Kosten gebruik noodstroomaggregaat voor hun rekening
2 dagen kosten camping
4 dagen huur camper
In eerste instantie boden ze 3 dagen vergoeding aan maar toen wij nog kwamen met de kosten van onze mobiele telefoon hebben ze dit vertaalt naar 4 dagen huur.
Totaal vergoeding: 466 dollar
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik blijf het altijd moeilijk vinden die vergoedingen. Op zich vind ik dat je een redelijke vergoeding gekregen vanuit CA gezien, maar je heb wel een aantal vakantiedagen gemist. En die kosten natuurlijk ook wel wat, maar die vergoeding is moeilijker te bepalen... En wie bepaald dat?...ook zoiets. Als je een camper voor 14 dagen huurt of 5 weken dan is dat nogal een verschil..... lastig allemaal.
Heb jij het gevoel dat de vergoeding juist is?
Go T@bbing!!!!

Margot61
Amerika-ontdekker

Bericht door Margot61 »

Moeilijke vraag. Kun je uberhaupt gecompenseerd worden? Het bedrag op zich is redelijk maar daar staat tegenover dat we de Grand Canyon nauwelijks gezien hebben.
We hebben geen plannen om elk jaar naar Amerika te gaan. De reis die we gedaan hebben (4 weken) is behoorlijk kostbaar geweest maar daar staan geweldige momenten tegenover. Wat is wat waard. Het is nu eenmaal zo gelopen en daar moeten we niet meer over treuren. Het is jammer dat er geen betere policy bestaat die de vakantienemer wat meer in bescherming neemt tegen dit soort zaken. Voor ons gevoel had Cruise America dit voor ons beter op kunnen lossen.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Ben blij dat je nog even hebt gereageerd, dank daarvoor, wij reizen op het met moment met een camper van Cruise Canada/Amerika door de USA en tot nu toe is het een superding!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vind dat er nogal wat verschil kan zijn in het hebben van pech.
Is het door slecht onderhoud dan zijn ze echt wat te verwijten.

Is het door door domme pech(had ook je eigen auto kunnen zijn), dan laat je hem repareren, huurt een auto tot ie gemaakt is. De extra gemaakte kosten van huur auto en hotel hoor je terug te krijgen van het verhuurbedrijf.
Dingen gebeuren op vakantie.
Dus niet zeuren, behalve bij nalatigheid van verhuurder dus.
Onderdelen dienen wel binnen 48 uur geleverd te kunnen worden, zeker als het een grote verhuurmaatschapij betreft
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind de nalatigheid zitten in het feit dat ze veel te lang gewacht hebben met actie ondernemen. Lees elders op het forum het verhaal van Bbeurden. Ook pech, maar Road Bear zorgt de volgende dag voor een vervangende camper, klaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer