Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Niagara Falls Canada, visum nodig?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Niagara Falls Canada, visum nodig?
Hallo,
Wij gaan volgend jaar met Delta naar NY en willen ook Niagara Falls bezoeken.
We willen dan ook een kort uitstapje maken naar de Canadese kant.
Hebben we een visum nodig om van de VS naar Canada te gaan?
Hebben we een visum nodig om vanuit Canada terug te gaan naar de VS?
Alvast bedankt voor jullie natwoord.
MVG
A3
Wij gaan volgend jaar met Delta naar NY en willen ook Niagara Falls bezoeken.
We willen dan ook een kort uitstapje maken naar de Canadese kant.
Hebben we een visum nodig om van de VS naar Canada te gaan?
Hebben we een visum nodig om vanuit Canada terug te gaan naar de VS?
Alvast bedankt voor jullie natwoord.
MVG
A3
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Een mooie korte vraag, kan ik ook met een mooi kort antwoord voorzien: nee, dat heb je niet nodig.
Wel betaal je toll om over de brug naar Canada te komen (paar dollar) en moet je je paspoort laten zien.
Verder is het gewoon genieten van de watervallen
Wel betaal je toll om over de brug naar Canada te komen (paar dollar) en moet je je paspoort laten zien.
Verder is het gewoon genieten van de watervallen

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Thanks!Rob schreef:Je kan gewoon even de grens over, als je aangeeft dat je alleen maar de watervallen wil gaan bekijken laat de Amerikaanse immigration je vvp in je paspoort zitten, van de canadese immigration krijg je een stempel in je paspoort.
Als je terug gaat moet je betalen voor de brug (was $0,50 p/p)
En als we overwegen om één of twee nachtjes aan Canadese zijde te overnachten?
BVD
A3
Wij zijn destijds op onze Amerikareis ook de Niagara watervallen gaan bezoeken aan de Canadese kant. We zijn toen met het vliegtuig van New York naar Toronto gevlogen. Daar zijn we drie nachten gebleven en vervolgens zijn we van Toronto naar Atlanta gevlogen.
Op de vlucht van New York naar Toronto was er bij mijn weten niets bijzonders qua immigratie e.d.
Op de vlucht van Toronto naar Atlanta namen ze wel opnieuw vingerafdrukken en irisscan, en als ik het me goed herinner moesten we ook opnieuw zo 'n groen blaadje invullen, maar verder geen problemen.
Op de vlucht van New York naar Toronto was er bij mijn weten niets bijzonders qua immigratie e.d.
Op de vlucht van Toronto naar Atlanta namen ze wel opnieuw vingerafdrukken en irisscan, en als ik het me goed herinner moesten we ook opnieuw zo 'n groen blaadje invullen, maar verder geen problemen.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat mag inderdaad ook. Wij zijn een nachtje in Toronto geweest.A3 schreef:Thanks!Rob schreef:Je kan gewoon even de grens over, als je aangeeft dat je alleen maar de watervallen wil gaan bekijken laat de Amerikaanse immigration je vvp in je paspoort zitten, van de canadese immigration krijg je een stempel in je paspoort.
Als je terug gaat moet je betalen voor de brug (was $0,50 p/p)
En als we overwegen om één of twee nachtjes aan Canadese zijde te overnachten?
BVD
A3
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Niagara Falls Canada, visum nodig?
Je hebt inderdaad geen visum nodig. Ik heb wel eens de bus genomen vanuit NY naar Toronto, omdat dat goedkoper was. Echter waren er veel tussenstops en moest ik dus vaak de bus in en uit. Nadeel daarvan was dat de nieuwe buschauffeur in Buffalo mij de bus niet in wilde laten omdat hij bleef zeggen dat ik een visum nodig zou hebben. Ik wist wel beter, en dat dit niet zo was...
De goede man had natuurlijk geen idee dat Nederlanders geen visum nodig hebben, maar ga hem dat maar eens uitleggen...
De goede man had natuurlijk geen idee dat Nederlanders geen visum nodig hebben, maar ga hem dat maar eens uitleggen...
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re:
Bij ons ging het net zo.MissLiberty schreef:Toen wij vorig jaar de grens overstaken, hebben wij onze paspoorts moeten laten zien, we zijn binnen geroepen en hebben daar een stempel in ons paspoort gekregen dat was het. De watervallen zijn trouwens veel mooier aan de Canadese kant!! veel plezier!
Bij terug komst naar de Amerikaanse kant moesten we $ 0.50 betalen.
Wij waren lopend gegaan.
Zie ook hier in ons reisverslag, dag 5
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4783 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa