Wie heeft er nog meer camping tips (met tent) dan hier al beschreven staat.
Ik vraag me trouwens het volgende af.
Stel ik kom ergens rond 12 uur aan op de plaats van bestemming en ik wil alvast mijn tent opzetten op een campsite. Echter ga ik die middag wel weer weg om bijvoorbeeld dichtsbijzijnde stad op te zoeken. Kan ik mijn tentje dan wel zo achterlaten? (zonder spullen erin uiteraard... onze koffers etc etc houden we in de kofferbak van de auto).
Hoe doen jullie kampeerders dat in Amerika?
(iemand nog tips voor leuk kamperen in Mississipi? )
Donation schreef:
Stel ik kom ergens rond 12 uur aan op de plaats van bestemming en ik wil alvast mijn tent opzetten op een campsite. Echter ga ik die middag wel weer weg om bijvoorbeeld dichtsbijzijnde stad op te zoeken. Kan ik mijn tentje dan wel zo achterlaten? (zonder spullen erin uiteraard... onze koffers etc etc houden we in de kofferbak van de auto).
Hoi Donation,
Voor een tent geld het zelfde als een camper, eenmaal een plaats vast gelegd is ook van jou er zal niemand anders gaan staan.
Je tent achterlaten zal geen problemen geven wij laten zeker als we ergens een paar dagen staan onze spullen zoals campingstoelen maar ook de waterslang gewoon op onze site achter en zijn nog nooit iets kwijt geraakt.
Als je weet op in welke plaatsen je wil overnachten kan je dat op het forum zetten dan kijken we wel of er campgrounds in de buurt zijn met tentsites, zowel Marjan (Hekkie) als ik hebben een uitgebreid campgroundboek zodat we daar vast wel uit komen.
Gr.
Rob
Donation schreef:
Hoi Donation,
Voor een tent geld het zelfde als een camper, eenmaal een plaats vast gelegd is ook van jou er zal niemand anders gaan staan.
Je tent achterlaten zal geen problemen geven wij laten zeker als we ergens een paar dagen staan onze spullen zoals campingstoelen maar ook de waterslang gewoon op onze site achter en zijn nog nooit iets kwijt geraakt.
Als je weet op in welke plaatsen je wil overnachten kan je dat op het forum zetten dan kijken we wel of er campgrounds in de buurt zijn met tentsites, zowel Marjan (Hekkie) als ik hebben een uitgebreid campgroundboek zodat we daar vast wel uit komen.
Gr.
Rob
Hoi Rob,
Dankjewel voor de uitleg. Maar what about de slaapzakken etc? Laat jij die ook achter?
We willen graag kamperen rond de volgende plekken:
in Texas:
- Austin 'k had zelf dit opgezocht, dit is een camping waar ook tentvolk welkom is:
(http://www.singingcreekretreat.com/index.html )
- Corpus Christi
In Mississipi:
- Jackson
en een leuke campsite aan de Natchez Trace Parkway, het liefst nabij Tupelo (ivm doorreis richting Memphis)
In Arkansas:
- Nabij Little Rock
- Texarkana
Hebben jullie voor deze plekken nog tips?
Bedankt vast voor de moeite. It is highly appreciated!!
Te gek!! Dankjewel voor het opzoeken. Het zal nog wel ffkes duren voordat ik je kan vertellen hoe het is afgelopen, want we gaan pas in oktober *zucht*.
Maar ik hou het forum in de tussentijd nauwlettend in de gaten
Met de zoekfunctie naar Campinggaz kwam ik bij dit topic terecht en geef het even een schop omhoog.
Ik ben vandaag in een grote camping winkel geweest en daar hadden ze allemaal tankjes Coleman Super Gas 190, Butane/Propane van 190 gr.
De vorm kwam me al erg bekend voor en ze bleken ook een kopie van de Campinggaz C 207 tankjes. Volgens de winkelmedewerker kan je ze ook prima gebruiken voor je campinggaz brandertje.
Nu heb ik natuurlijk op dit forum gelezen dat iedereen gewoon een coleman brandertje koopt (ik neem aan met die 'platte' tankjes?) want campinggaz is niet te krijgen maar ik was toch erg nieuwsgierig of jullie dit type kennen? En of het daar te koop is.
Mijn trip begint in Seattle en ben van plan te beginnen bij wat campingzaken. Ik zag iig al een big5 vlakbij m'n beginmotel en waarschijnlijk zijn er meer zaken met groot assortiment in de buurt.
Campinggaz kun je wel kopen in Amerika maar alleen in speciaalzaken. Ik heb het vorige maand nog gezien in Moab bijv. Het is bijzonder duur en ik kan je dat alleen maar afraden.
Beter en voordeliger is het om een Amerikaans gasbrandertje te kopen bij bijv. de Walmart. Voor $ 19 heb je er al een. De tankjes (propaan) zijn ook het voordeligst bij de Walmart. Ze zijn groter dan de campinggaztankjes (plm 25 cm lang) en zijn groen (soms bruin) van kleur. Zo'n $ 4 per twee.
hekkie schreef: Voor $ 19 heb je er al een. De tankjes (propaan) zijn ook het voordeligst bij de Walmart. Ze zijn groter dan de campinggaztankjes (plm 25 cm lang) en zijn groen (soms bruin) van kleur. Zo'n $ 4 per twee.
Marjan
En voor nog een keer die $ 19 heb je er een schitterende BBQ bij die op dezelfde flessen werkt
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.