Marcel schreef:Ik geloof niet dat jij je zorgen hoeft te maken over je
Overigens dwalen we met deze discussie over mijn kennelijk ongelukkig gekozen voorbeeld van South Hollywood aardig af van de oorspronkelijke vraag in dit draadje: LA of NY. :sorry:
Marcel, ik ben het met je eens, maar het is en blijft Hollywood, ik heb de site bekeken waar je quote van gehaald hebt, en zij zitten op Gower Avenue en serve the people in 16 block radius (Hollywood), ze noemen het soms Hollywood, dan South Hollywood, ikzelf, heb ook jarenlang in deze buurt gewoond en gewerkt (Van Ness House drug and alcohol recovery center), ik heb op beachwood canyon, en Bronson Avenue (below Sunset) gewoond en ik kan je vertellen dat de meeste mensen hier (whatever they are: Latino, White, Black, whatever) zouden dit Hollywood noemen, Hollywood Forever Park is in deze 16 block radius, de zip codes van de buurten varieren van 90028 tot 90036 (Hollywood, I lived in 90028). A native angelino zou dit nooit South Hollywood noemen, alleen outsiders, and that is my point.
Wat betreft L.A. of NYC: Voor mij altijd een moeilijke keuze geweest, ik woonde dan in L.A. dan verhuisde ik terug naar NYC, allebei zijn ze zo anders. L.A. is ietsjes rustigers (als je het wilt), je hebt een auto nodig wil je echt meedoen, heeft heerlijk weer, fantastisch natuur en minder sociaal dan NYC. Ik hou van L.A. omdat education (university) heel goed en goedkoop is, je bent in een mix van Azie/Mexicaans en andere latijns Amerikaanse culturen, het kan er heel belabberd uitzien (wat charme heeft) en dan weer fantastisch nieuw en modern.
New York City: dit is de stad waar, toen ik klaar was met m'n middelbare school, terugverhuisde (back to the States!). New York is FANTASTISCH!!! Het is een supersociale stad, mensen zijn er overal, Central Park is gewoonweg magical, elke zaterdag op the meadow, jogging around the reservoir, playing around in the rambles!!!

, heerlijke restaurants, het hoeft niet duur te zijn. Elke Nederlandse vriend/vriendin van mij, die NYC bezocht heeft wil er blijven!!!