Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Los Angeles of New York?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.

welke stad de beste, veiligste, mooiste stad om te wonen

Peiling eindigde op 28 jan 2005, 15:20

New York
9
69%
Los Angeles
4
31%

Totaal aantal stemmen: 13

Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Met alle respect, Xerxes, maar ik zuig het toch ook niet uit m'n duim. :roll:

Genoeg referenties op internet naar deze buurt. Als je bedoelt dat je de naam South Hollywood nergens in een atlas als een aparte 'stad' of iets dergelijks binnen de LA metropolitan area tegen zult komen, dan klopt dat beslist. Helemaal gelijk. Dit neemt niet weg dat een deel van Hollywood door sommige locals kennelijk als South Hollywood wordt aangeduid. Toen ik enkele jaren geleden LA bezocht en bij het afhalen van de huurauto vroeg welke buurten ik het best kon mijden, werd ook South Hollywood genoemd. Tsja, dan weet ik het ook niet meer. :?

Dus als jij - als local - vindt dat het niet bestaat, leg dat dan maar aan die andere locals uit ... :ban:

Ik wil in het vervolg best spreken over 'het zuidelijke deel van Hollywood' i.p.v. South Hollywood als dat helpt om misverstanden te voorkomen :wink:
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Marcel schreef:Met alle respect, Xerxes, maar ik zuig het toch ook niet uit m'n duim. :roll:

Genoeg referenties op internet naar deze buurt. Als je bedoelt dat je de naam South Hollywood nergens in een atlas als een aparte 'stad' of iets dergelijks binnen de LA metropolitan area tegen zult komen, dan klopt dat beslist. Helemaal gelijk. Dit neemt niet weg dat een deel van Hollywood door sommige locals kennelijk als South Hollywood wordt aangeduid. Toen ik enkele jaren geleden LA bezocht en bij het afhalen van de huurauto vroeg welke buurten ik het best kon mijden, werd ook South Hollywood genoemd. Tsja, dan weet ik het ook niet meer. :?

Dus als jij - als local - vindt dat het niet bestaat, leg dat dan maar aan die andere locals uit ... :ban:

Ik wil in het vervolg best spreken over 'het zuidelijke deel van Hollywood' i.p.v. South Hollywood als dat helpt om misverstanden te voorkomen :wink:
Ik heb nooit beweerd dat je het uit je duim zoog, maar het werd presented as fact. er zijn geen misverstanden want South Hollywood is in Florida!!!

Er is een gedeelte dat L.A. is die ook bij Hollywood geteld word (Vermont Avenue between SM Boulevard en Beverly Blvd. including area of Los Angeles City College, dit zou South Hollywood genoemd worden, maar ik garandeer je dat bewoners (ik heb hier ook gewoond) van deze buurt het of L.A. of Hollywood noemen; meestal zijn het mensen die niet in Hollywood wonen die dit South Hollywood noemen (who are the real locals here?) De perceptie van deze buurt is dat het gevaarlijk kan zijn, maar het is een interessante buurt (er zijn veel sex clubs, voor gay and straight), een supermarket met alleen maar fillipijnse producten, het is trouwens dichtbij Silverlake wat gewoon zo'n fantastische buurt is.

Wat is trouwens het zuidelijk deel van Hollywood? below Hollywood Boulevard or Hollywood Hills? or below Franklin, Everything South of North Hollywood? Misschien is "South Hollywood", wat nu Thai Town genoemd wordt (dit wordt door veel mensen als gevaarlijke buurten gezien, niets is minder waar!!! Gave buurt, met goed thais eten en good underground clubs)? Ik woon op Fuller Avenue, between Sunset and Franklin Boulevards, is dat zuidelijk, want dan moet ik echt met m'n realtor gaan praten...

:wink:
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik geloof niet dat jij je zorgen hoeft te maken over je directe woonomgeving. Zal eens kijken of ik op internet een precieze begrenzing kan vinden van het 'probleemgebied'. Vond nog wel de volgende omschrijving:

<quote>
Description of Community to Be Serviced: The target area is a 16-square block, densely populated urban area in South Hollywood where most of the residents are low-income Latin American families. Many families lack the education, language skills, and vocational experience required to access mainstream society. In their efforts to seek a better life they often encounter racism and a system that often does not recognize their gifts. Families often find themselves entrenched in the problems of gangs, immigration issues, poverty due to low-wage jobs and violence.
<unquote>

En nee, dit gaat niet over South Hollywood in Florida :wink:

Maar met een 16-square block gaat het uiteraard niet over een immens groot gebied.

Overigens dwalen we met deze discussie over mijn kennelijk ongelukkig gekozen voorbeeld van South Hollywood aardig af van de oorspronkelijke vraag in dit draadje: LA of NY. :sorry:
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Marcel schreef:Ik geloof niet dat jij je zorgen hoeft te maken over je

Overigens dwalen we met deze discussie over mijn kennelijk ongelukkig gekozen voorbeeld van South Hollywood aardig af van de oorspronkelijke vraag in dit draadje: LA of NY. :sorry:
Marcel, ik ben het met je eens, maar het is en blijft Hollywood, ik heb de site bekeken waar je quote van gehaald hebt, en zij zitten op Gower Avenue en serve the people in 16 block radius (Hollywood), ze noemen het soms Hollywood, dan South Hollywood, ikzelf, heb ook jarenlang in deze buurt gewoond en gewerkt (Van Ness House drug and alcohol recovery center), ik heb op beachwood canyon, en Bronson Avenue (below Sunset) gewoond en ik kan je vertellen dat de meeste mensen hier (whatever they are: Latino, White, Black, whatever) zouden dit Hollywood noemen, Hollywood Forever Park is in deze 16 block radius, de zip codes van de buurten varieren van 90028 tot 90036 (Hollywood, I lived in 90028). A native angelino zou dit nooit South Hollywood noemen, alleen outsiders, and that is my point.
:wink:

Wat betreft L.A. of NYC: Voor mij altijd een moeilijke keuze geweest, ik woonde dan in L.A. dan verhuisde ik terug naar NYC, allebei zijn ze zo anders. L.A. is ietsjes rustigers (als je het wilt), je hebt een auto nodig wil je echt meedoen, heeft heerlijk weer, fantastisch natuur en minder sociaal dan NYC. Ik hou van L.A. omdat education (university) heel goed en goedkoop is, je bent in een mix van Azie/Mexicaans en andere latijns Amerikaanse culturen, het kan er heel belabberd uitzien (wat charme heeft) en dan weer fantastisch nieuw en modern.

New York City: dit is de stad waar, toen ik klaar was met m'n middelbare school, terugverhuisde (back to the States!). New York is FANTASTISCH!!! Het is een supersociale stad, mensen zijn er overal, Central Park is gewoonweg magical, elke zaterdag op the meadow, jogging around the reservoir, playing around in the rambles!!! :wink: , heerlijke restaurants, het hoeft niet duur te zijn. Elke Nederlandse vriend/vriendin van mij, die NYC bezocht heeft wil er blijven!!!
American
Californian
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dank je, Xerxes, voor het oplossen van het raadsel rond het 'niet bestaande' South Hollywood. :wink:
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

niet negatief bedoelt hoor... :wink:
maar amerikanen zijn toch ook buitenlanders? 8)
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

niet negatief bedoelt hoor... :wink:
maar amerikanen zijn toch ook buitenlanders? 8)
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

sorry ik klikte 2 x op verstuur :wink:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Het is nog mooier USA fan, een Nederlander is een BUITENLANDER :roll: in de VS :wink:
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik begrijp wel waar de reactie van Charlie over buitenlanders vandaan komt, denk ik. Ik denk dat in sommige steden in Amerika, met name de Afro Amerikanen een zeer slechte reputatie hebben. (Niet te vergelijken met hier) Criminaliteit, verkrachting, moord, drugs, inbraak wordt veelal aan deze bevolkingsgroep toegeschreven. En het is in mijn optiek niet verkeerd hier rekening mee te houden bij de keuze van een geschikte locatie waar je wil wonen.

Ik ben zelf een zogeheten ‘allochtoon’ (indo’tje) hier in Nederland.. met een opa en oma afkomstig van toenmalig Nederlands Indie. (Nederlandse Opa en Indische Oma) Ik ben zelf ook vrij donker en heb duidelijke Indische trekken. Het verbaasde mij daarom ook toen mijn oom uit Californie tijdens één van zijn familie bezoeken hier in Nederland, zijn afgunst liet blijken over het feit dat ik ‘zwarte’ vrienden had. Ik was destijds 20 en ik herinner me dat ik me vader verbouwereerd vroeg, waarin wij als indo’s beter waren dan mensen van Afrikaanse c.q. Surinaamse afkomst. Mijn vader legde me uit dat zijn broer in een gebied woonde waar de Afro Amerikanen dus een hele slechte reputatie hebben. Ik heb zelf een Nascar gerelateerd forum die alleen door Amerikanen bezocht wordt.. en zij hebben mij ook verteld dat het vrij ernstig is daar. Ik denk dat ‘buitenlanders’ in sommige delen in Amerika gewoonweg niet te vergelijken zijn met de ‘buitenlanders’ in Nederland. Ik houd niet van generaliseren, en al helemaal niet van racistische grappen of opmerkingen, maar ik kan het wel beter relativeren nu ik dit weet..

Ik moet zeggen tijdens ons bezoek aan DC vorig jaar, viel me wel de hoeveelheid ‘Afro Amerikanen’ op.. Dat had ik toch niet verwacht zoveel. Voornamelijk werkzaam in de mall .. sommige heel aardig, sommige behoorlijk uit de hoogte.. zoals je ze tegenkomt in ieder andere bevolkingsgroep - autochtoon of allochtoon ; )

-
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

ga weg, zo had ik het nog niet eens bekeken dat is een goeie rperre :wink:
maar, sandy heeft wel gelijk afro-amrikanen hebben inderdaad een slechte reputatie daar maar, dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat is natuurlijk 8)
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Mijn probleem hiermee is dat je als (nederlander) buitenlander naar de USA komt en dan zo een houding tegenover African Americans of andere niet-blanke populaties (Thomas Theorem applies to this too!!! look it up), voor mij, als Amerikaan, ben je dan niet welkom, we hebben bigots genoeg, en hebben echt geen buitenlandse bigots nodig!!!
Laatst gewijzigd door Xerxes op 24 jan 2005, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
American
Californian
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

ik heb absoluut [b]NIKS[/b] tegen buitenlanders hoor, ik vind inderdaad ook dat je als nederlander(buitenlander in de VS) niet zo mag praten over alochtonen ze hebben misschien wel een slechte reputatie maar, daarom heb ik geen hekel aan ze in mijn vriendenkring ziteen ook wel alochtonen hoor en dat zijn absoluut geen slechte mensen.
ik vind dat je mag pas oordelen als je ze echt goed kent, en dat je ze niet mag beoordelen op basis van hun huidskleur, als je een andere huidskleur hebt wil dat nog niet zegen dat van binnen anders bent.
als jezelf als nederlander in amerika komt(dus ook als buitenlander in amerika komt) dat je niet zo over alochtonen mag praten.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

USA fan schreef:ik heb absoluut NIKS tegen buitenlanders hoor, ik vind inderdaad ook dat je als nederlander(buitenlander in de VS) niet zo mag praten over alochtonen ze hebben misschien wel een slechte reputatie maar, daarom heb ik geen hekel aan ze in mijn vriendenkring ziteen ook wel alochtonen hoor en dat zijn absoluut geen slechte mensen.
ik vind dat je mag pas oordelen als je ze echt goed kent, en dat je ze niet mag beoordelen op basis van hun huidskleur, als je een andere huidskleur hebt wil dat nog niet zegen dat van binnen anders bent.
als jezelf als nederlander in amerika komt(dus ook als buitenlander in amerika komt) dat je niet zo over alochtonen mag praten.
African-Americans, Asian-Americans, Puerto Ricans, naturalized Americans, etc. zijn geen alochtonen...
American
Californian
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Dat vind ik wel erg kort door de bocht hoor - Mijns inziens heeft de starter van deze topic, al uitgelegd wat hij bedoelde. Maar goed, laten we het er dan maar op houden dat we hierin verschillen van mening, voordat de oorspronkelijke vraagstelling verzandt in een discussie over Rassen discriminatie.

Xerxes schreef:Mijn probleem hiermee is dat je als (nederlander) buitenlander naar de USA komt en dan zo een houding tegenover African Americans of andere niet-blanke populaties (Thomas Theorem applies to this too!!! look it up), voor mij, als Amerikaan, ben je dan niet welkom, we hebben bigots genoeg, en hebben echt geen buitenlandse bigots nodig!!!
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

dat klopt inderdaad xerxes maar, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
maar wat sandy al suggereerde laten we maar ophouden met deze discussie het ging immers om de keuze tussen LA of NY suc6 met je keuze charlie :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy,

De stelling "Afro-Amerikanen" hebben een slechte reputatie is ook nogal discriminerend. Er zijn inderdaad in de meeste grote steden armere buurten en die worden helaas veelal door minderheden bewoond. Maar dat geeft Afrikaans Amerikanen niet bij uitstek een slechte reputatie, tenminste niet in dit gebied.

Door socio-economische omstandigheden is er daardoor meer misdaad onder die bevolkingsgroepen in die buurten, dan onder "blanke Amerikanen".

En inderdaad wonen hier in DC en omgeving veel Afrikaans Amerikanen (heel veel nog afstammelingen van bevrijde slaven uit het zuiden, maar ook net zo goed mensen, die hier veel later heen geemigreerd zijn), er zijn ook veel Aziatische Amerikanen en Latijns Amerikaanse Amerikanen.
Hier in Noord-Virginia hebben we nogal last van gangs op het moment en die bestaan uit jeugd van allerlei komaf, inclusief Europese Amerikanen.

In onze buurt, een heel goede en veilige in een voorstad, wonen mensen van allerlei komaf en ik vind het heel prettig, die diversiteit en al die nationaliteiten.

Als je met de instelling komt, dat er voor jou verschil is tussen een "blankere" stad en een "zwartere" stad (om het zo maar te verwoorden, want daar komt het op neer), omdat jij je veiliger zou voelen in die "blankere" stad, dan moet je niet naar wereld steden als New York en L.A. gaan, maar naar Muskegon, Michigan, bijvoorbeeld, waar ik schat dat 80% van de bevolking blank is. Maar daar ga je dood van verveling ;).

En zoals Xerxes zegt, er zijn hier geen "allochtonen" en "autochtonen", tenzij je de Indianen "autochtoon" wilt noemen en iedereen anders "allochtoon".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi Petra ! Vanuit Musgekon, MI, kun je met de ferry naar Wisconsin, en daar hebben ze in de zomer bijna ieder weekeinde een muziek/ethnisch festival, 10 dagen Summerfest, bovendien twee goede musea, een keur aan restaurantjes, cafeetjes, en nog een heleboel meer. Dus dood door verveling is te ontsnappen daar !
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Petra/VS schreef:Sandy,

De stelling "Afro-Amerikanen" hebben een slechte reputatie is ook nogal discriminerend. Er zijn inderdaad in de meeste grote steden armere buurten en die worden helaas veelal door minderheden bewoond. Maar dat geeft Afrikaans Amerikanen niet bij uitstek een slechte reputatie, tenminste niet in dit gebied.

Door socio-economische omstandigheden is er daardoor meer misdaad onder die bevolkingsgroepen in die buurten, dan onder "blanke Amerikanen".

En inderdaad wonen hier in DC en omgeving veel Afrikaans Amerikanen (heel veel nog afstammelingen van bevrijde slaven uit het zuiden, maar ook net zo goed mensen, die hier veel later heen geemigreerd zijn), er zijn ook veel Aziatische Amerikanen en Latijns Amerikaanse Amerikanen.
Hier in Noord-Virginia hebben we nogal last van gangs op het moment en die bestaan uit jeugd van allerlei komaf, inclusief Europese Amerikanen.

In onze buurt, een heel goede en veilige in een voorstad, wonen mensen van allerlei komaf en ik vind het heel prettig, die diversiteit en al die nationaliteiten.

Als je met de instelling komt, dat er voor jou verschil is tussen een "blankere" stad en een "zwartere" stad (om het zo maar te verwoorden, want daar komt het op neer), omdat jij je veiliger zou voelen in die "blankere" stad, dan moet je niet naar wereld steden als New York en L.A. gaan, maar naar Muskegon, Michigan, bijvoorbeeld, waar ik schat dat 80% van de bevolking blank is. Maar daar ga je dood van verveling ;).

En zoals Xerxes zegt, er zijn hier geen "allochtonen" en "autochtonen", tenzij je de Indianen "autochtoon" wilt noemen en iedereen anders "allochtoon".
Petra, the virgo from Virginia, as always.... :doublethumb: Ik ben bezig met naar medical schools over het hele land te bekijken, waaronder 3 in Virginia: Norfolk, Richmond and Charlottsville. Virginia is it truly for lovers?
American
Californian
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Petra, aangezien je je berichtje tot mij richt, geef ik nog een laatste toelichting..

Nergens in mijn post refereerde ik het woord allochtoon aan Amerika. De strekking was dat in iedere bevolkingsgroep -of je nu blank, zwart, autochtoon of allochtoon bent- je goede en slechte mensen hebt, waar dan ook ter wereld. De opmerking 'autochtone indianen' is leuk, maar ik ken het verschil tussen allochtoon en autochtoon - hier in Nederland ben ik een allochtoon, omdat mijn ouders niet in Nederland geboren zijn. Mijn kinderen zijn wel autochtoon, omdat mijn man en ik beiden in Nederland geboren zijn. (het grappige is dat mijn kinderen gekleurder zijn dan mijn allochtone blonde nichten)

Wat betreft mijn stelling, dat heb je dan niet goed gelezen. Mijn stelling was niet dat alle Afro Amerikanen een slechte reputatie bij uitstek hebben. Maar laten we er niet om liegen, in sommige gebieden in Amerika het merendeel blijkbaar wel. Zijn er geen statistieken van dan? Wat is nu het verschil met wat jij zegt: "Door socio-economische omstandigheden is er daardoor meer misdaad onder die bevolkingsgroepen in die buurten, dan onder "blanke Amerikanen". Hier erken je zelf toch ook dat er onder die bevolkingsgroepen in die buurten meer criminaliteit is? - Ik zie het verschil niet hoor.. Bovendien heb ik ook nergens vermeld dat het hun schuld is. Het zal heus wel een oorzaak hebben zoals de sociale economische omstandigheden die je aanhaalde. Maar schuld of geen schuld, om er daarom dan maar gezellig tussen te gaan wonen? Daar gaat het nu even niet om, dat probleem is een hele andere discussie. Het gaat er in deze discussie om, in welke leefomgeving je je prettig en veilig voelt. Ik zou ook graag een veilige leef omgeving voor mijn kinderen willen.. en als ik daardoor besluit, niet in een buurt te wonen die bekend staat om de hoge dosis criminaliteit en dat deze criminelen nu toevallig gekleurd zijn? Asjeblieft zeg.. (bestempel me dan maar als discriminerend zijnde).

Dat jij in jouw buurt, een heel goede en veilige in een voorstad, mensen hebt van allerlei komaf en het heel prettig vindt, die diversiteit en al die nationaliteiten, vind ik eerlijk gezegd niets toevoegen aan deze discussie. Het is onnodig want je probeert het tegendeel te bewijzen van iets wat helemaal niet beweerd is. Niemand beweert dat leven met mensen van diverse achtergronden onprettig zou zijn.

Nogmaals ik ben zelf gekleurd en heb vrienden van diverse komaf en achtergronden. Wat mij persoonlijk tegen de borst stoot is ‘te snel' het woord ‘discriminatie’ in de mond nemen .. mijns inziens doe je dan hetzelfde. Laten we wel wezen.. in sommige gebieden is er veel criminaliteit onder de Afro Amerikanen.. is dat generaliserend? - Nee vind ik niet.. Natuurlijk is er een hoop gajes onder de blanke bevolking. Het typerende als je dat vermeld, dan zit niemand direct op het puntje van z’n stoel. Wat betreft discriminatie, mijn vader heeft me er veel over geleerd door zijn eigen ervaringen hier in Nederland.. Mij hoor je dat woord niet snel in de mond nemen.

-
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer