Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route Escalante - Kodachrome State Park - Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MotorGuy76
Amerikafan

route Escalante - Kodachrome State Park - Page

Bericht door MotorGuy76 »

Hallo,

Kan iemand iets vertellen over de Cottonwood Road langs het Kodachrome State Park binnendoor naar Page? We willen nl. vanaf Escalante binnendoor naar Page en meteen het Kodachrome State Park bezoeken, maar is deze weg goed te doen of moeten we helemaal omrijden over de Interstate via Tropic - Hatch - Glendale - Kanab naar Page?
jta
Amerika-expert

niet bij regen

Bericht door jta »

hierbij beschrijving door de nps : zoals de meeste wegen in grand staircase is cottonwood road bij regen onberijdbaar. een prachtige weg maar natuurlijk niet als je vastzit.
Cottonwood Canyon Road: Much of this graded dirt and gravel road is passable in dry weather only. The 46-mile long route follows The Cockscomb, a major flexure in the earth’s crust that divides the Grand Staircase and Kaiparowits Plateau regions. The route provides access to Round Valley, The Cockscomb, Cottonwood Narrows, Grosvenor Arch, and Kodachrome Basin State Park.
jacques
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij vonden de Cottonwood Road een hele ervaring. De landschappen waar je langskomt varieren erg. Het is ook een stuk korter, dan de gewone wegen.
Hij is best moeilijk te vinden, we reden er bijna voorbij!
Ook Grosvenor Arch en Kodachrome state park zijn zeker de moeite waard!
Onze foto's staan hier en hier.
Wij zijn er vanuit Page opgegaan en vonden hem goed begaanbaar bij droog weer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
MotorGuy76
Amerikafan

Wederom bedankt voor de zeer snelle reacties!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Snik, toen wij die route wilde rijden afgelopen zomer, bleek het niet te kunnen. In de dagen voordat wij kwamen was er erg veel regen gevallen. Er scheen halverwege een wash out te zijn en daar konden we niet door.
Voor je de route dus op gaat doe je er goed aan om bij een visitor centre te vragen (wij waren in Cannonville, want we wilden van noord naar zuid) of de weg begaanbaar is.

Groeten
Wendy
MotorGuy76
Amerikafan

Ja wij gaan hem dan ook van Noord naar Zuid rijden (in September), dus hopen maar op goed weer...maar bij welk visitor centre kun je dan t beste navragen? Grand staircase park? Want bij het Kodachrome State Park zit toch geen visitor centre toch?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi MotorGuy76,

Wij hebben de route vorig jaar gereden in oktober. Een aantal dagen ervoor was de weg nog gesloten vanwege een wash-out, omdat het flink noodweer was geweest. Dat konden we goed merken, want het was inderdaad een route die niet al te best was. Ik zou sowieso wel een high-clearance aanraden, maar 4WD heb je niet echt nodig als het droog is.

Om de conditie van de wegen in het GSENM op te vragen, kun je een telefoonnummer bellen van het BLM. Kijk even op internet rond, dan kun je het vast ergens vinden. Anders zou ik in Escalante even binnenlopen bij het BLM office, dat ligt gewoon langs de US-12 in Escalante, kan niet missen.

Andere dirt-roads in dat gebied die zeer de moeite waard zijn, zijn de Burr Trail en de Notom-Bullfrog Road. Deze route is mooi om te rijden vanuit Boulder. Je volgt dan eerst de Burr Trail (verhard tot aan de grens van het Capitol Reef NP), en in het Capitol Reef NP ga je na de switchbacks linksaf de Notom Bullfrog Road op. Deze weg brengt je weer naar de US-24 en dan kun je weer via de UT-12 terug naar Boulder. Zeer mooi, en deze weg is veel beter te rijden dan de Cottonwood Canyon Road. Als je een high-clearance 4WD tot je beschikking hebt, kun je ook overwegen om vanaf de Burr Trail nog een afslag te nemen naar de Strike Valley Overlook. Je moet dan een kort stuk van ongeveer 3 mijl met de auto naar een kleine parkeerplaats, vanwaar het nog een stukje omhoog klauteren is, maar dan heb je ook echt een super-spectaculair uitzicht op de waterpocket fold.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
MotorGuy76
Amerikafan

Hoi Jacqueline,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, we hebben geen 4WD, dus nu maar hopen op mooi weer...

Je hebt het op het laatst over de waterpocket fold, maar wat is dat?

Gr
MotorGuy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jasmino schreef:Als je een high-clearance 4WD tot je beschikking hebt, kun je ook overwegen om vanaf de Burr Trail nog een afslag te nemen naar de Strike Valley Overlook. Je moet dan een kort stuk van ongeveer 3 mijl met de auto naar een kleine parkeerplaats, vanwaar het nog een stukje omhoog klauteren is, maar dan heb je ook echt een super-spectaculair uitzicht op de waterpocket fold.
Kun je ook nog nader aangeven waar de afslag naar Strike Valley Overlook precies is? Is het na de switchbacks? Kan hem op Streets en Trips niet vinden. Zoals je weet willen wij dit ook doen dit jaar. Heb al een 4x4 gehuurd en jouw foto's hebben de doorslag gegeven.
Alvast bedankt Jacqueline

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

MotorGuy76 schreef: Je hebt het op het laatst over de waterpocket fold, maar wat is dat?
Dat kan ik niet goed met woorden uitleggen, kijk maar eens op de volgende foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

***Edit: ik begrijp niet waarom dit niet werkt bij mij..... Kan iemand me dat uitleggen?

By the way: je kunt de foto's dus vinden op de volgende website:
http://www.pixagogo.com/jasmino
Kijk hier in het album Capitol Reef, en kijk dan bij de foto's Capitol Reef-Strike Valley nr 068 t/ 091 (halverwege pagina).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Donation
Amerika-ontdekker

Bericht door Donation »

Jasmino schreef:
MotorGuy76 schreef: Je hebt het op het laatst over de waterpocket fold, maar wat is dat?
Dat kan ik niet goed met woorden uitleggen, kijk maar eens op de volgende foto's:

Afbeelding

Afbeelding

***Edit: ik begrijp niet waarom dit niet werkt bij mij..... Kan iemand me dat uitleggen?

By the way: je kunt de foto's dus vinden op de volgende website:
http://www.pixagogo.com/jasmino
Kijk hier in het album Capitol Reef, en kijk dan bij de foto's Capitol Reef-Strike Valley nr 068 t/ 091 (halverwege pagina).

http://www.pixagogo.com/Photos/Albums/P ... UmfvZsGYgQ__

http://www.pixagogo.com/Photos/Albums/P ... xJr7n9ReeA__

Je hoeft ze niet tussen een img te plaatsen...

groetjes Donata
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Donation schreef:Je hoeft ze niet tussen een img te plaatsen...
Maar ik wilde de foto zelf graag weergeven hier, en niet de link. Daarom heb ik het tussen de [img] codes geplaatst. Dat zou toch moeten werken, als de foto ergens online staat?
Winston Churchill

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

hekkie schreef:Kun je ook nog nader aangeven waar de afslag naar Strike Valley Overlook precies is? Is het na de switchbacks? Kan hem op Streets en Trips niet vinden. Zoals je weet willen wij dit ook doen dit jaar. Heb al een 4x4 gehuurd en jouw foto's hebben de doorslag gegeven.
Hoi Marjan,

Deze route is inderdaad niet te vinden in Streets en Trips. Je kunt het beste even kijken op de kaart van Capitol Reef, daar staat hij het meest duidelijk op:

http://data2.itc.nps.gov/parks/care/ppM ... Emap%2Epdf

Als je op de kaart de Burr Trail volgt, vanuit Boulder, zie je aan de rode lijn dat het een verharde weg is, tot aan de grens met het Capitol Reef NP. Eenmaal in het NP zie je een grijze weg linksaf (grijs = onverhard), waarlangs de naam Muley Twist Canyon staat. Het gaat om deze weg! Deze weg ligt dus nog voordat je bij de switchbacks bent, die je ook op de kaart kan zien. Langs de weg zie je dan ook de Strike Valley Overlook aangegeven.

Langs de onverharde weg ligt op een gegeven moment een kleine parkeerplaats, en daar zie je ook het bord staan om de overlook aan te geven. Het eerste gedeelte van het pad wijst zich vanzelf, en na ongeveer 5 minuten moet je een rots opklimmen. Hier staat het pad aangegeven met cairns (=stapeltjes stenen). Als je dit volgt (het is wel even klauteren), kom je vanzelf bij het spectaculaire uitzicht!

Groetjes,
Jacqueline
Winston Churchill

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Schitterende foto's, Jacqueline! Als ik zo'n serie foto's voorbij zie komen, krijg ik spontaan heimwee naar de al bekende plekken, en heel veel zin om de nog onbekende plaatsen zelf te gaan bezoeken. Je tip over Strike Valley zullen we zeker onthouden voor onze volgende reis (helaas nog niet bekend wanneer dat zal zijn, we hopen in 2006.)

Groetjes, Henriëtte
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hou Jacqueline,

Het is mij volkomen duidelijk nu. Dank je wel

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jasmino schreef:Maar ik wilde de foto zelf graag weergeven hier, en niet de link. Daarom heb ik het tussen de Afbeelding
Jacqueline,

dat komt omdat jouw link verwijst naar een complete pagina. Wil je foto's weergeven in de tekst, dan moet je ook enkel en alleen naar de foto verwijzen.

Dus zoiets als: Afbeelding

Zo zie je wel de foto's van je site:

Afbeelding

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Jacqueline,

Dit is de andere

Afbeelding

Niet boos worden hoor! ...... :wink: Wilde je graag helpen want het zijn prachtige foto's
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt, Roland en Marjan!

Het gekke is, dat ik de foto's niet kan zien, maar dat ik een hokje met een rood kruisje zie. Waarschijnlijk blokkeert de firewall dit? De computer van mijn man laat de foto's wel gewoon zien, dus hij zal het wel kunnen oplossen.

Bedankt in elk geval, nu begrijp ik hoe het werkt!

Jacqueline
Winston Churchill

Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

MotorGuy76 schreef:Hoi Jacqueline,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, we hebben geen 4WD, dus nu maar hopen op mooi weer...

Je hebt het op het laatst over de waterpocket fold, maar wat is dat?

Gr
MotorGuy
De waterpocketfold is het hart van Capitol Reef om het zomaar te zeggen.
Het is een soort plooi in de aarde. Hij is niet zo hoog maar wel lang zo'n 160 km en als je op de kaart kijkt van Utah zie je dat Capitol Reef een vrij langgerekt park is. De waterpocketfold is het park zeg maar. Je kan het als een soort muur zien in het landschap die vroeger in ieder geval vrij ondoordringbaar was. In de waterpocketfold heb je zg potholes die het water opvangen bij regen. The waterpocketfold is voer voor geologen die allerlei theorieen hebben over het ontstaan ervan.
Het mooiste uitzicht over de waterpocketfold heb je vanaf Navajo Knobbs, sorry geen weg naartoe alleen een wandelpad en het is een zware wandeling. Je kan ook de scenic drive in Capitol Reef afrijden dan rijdt je erlangs. Aan het einde heb je een dirtroad van een paar km die je met een gewone wagen kan rijden en dan zit je in de waterpocketfold (erg aan te raden!!)
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bedankt Bart, je bent weer erg duidelijk. Kun je ook nog aangeven welke (waar) trail je bedoelt? Dat zie je niet op de map van Capitol Reef. Ik weet wel dat je de Golden Throne hebt gedaan. Bedoel je die en kijk je dan van bovenaf op de Waterpocket fold?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer