Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rocky Mountains, wanneer beste periode

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Diggel
Amerikafan

Rocky Mountains, wanneer beste periode

Bericht door Diggel »

Hallo lui,
Weer eens een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Wanneer is het de beste periode om de Rockies te bezoeken qua weer als je tussen Juni t/m Augustus de gelegenheid hebt om er 3 weken heen te gaan ? We houden wel van een lekker zonnetje en niet zo erg van regen. :lol:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij waren er eind juli, begin augustus en hebben heerlijk weer gehad.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Rockies lopen van New Mexico tot in Montana, dus ik kan me voorstellen dat de beste periode ook afhangt van waar je naar toe gaat.
Maar belangrijker is nog hoe hoog je zit. In juni, en zelfs in juli, zul je in de hoger gelegen gebieden nog sneeuw tegenkomen.
Er liggen meerdere parken in de Rockies zoals Glacier, Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountain. Op de sites van die parken staat vaak aangegeven wanneer de wegen open gaan en wat de beste tijd is om het park te bezoeken.
Ik denk dat juli/augustus een mooie periode is, dat zal vaak ook de droogste periode zijn, hoewel je altijd kans hebt op onweer.

Marianne
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Dank voor reacties. Wordt dan juli/augustus ( 2008, dus nog wel heeeeel lang wachten :cry: )
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

ik heb op de hoogste toppen gestaan in rocky moutain national park in colorado en daarboven was het 0 graden en bewolkt en als je beneden was was het 25 graden en zonnig .het is zeer verschillend afhankelijk met welke hoogte je zit.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer