Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tip voor goede reisgids rondreis zuidwest usa
Tip voor goede reisgids rondreis zuidwest usa
In juli 2005 gaan we ondere andere een rondreis van San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon, Los Angeles en natuurlijk alle bekende en mooie national parken onderwerg maken.
We zijn op zoek naar een goede reisgids. Heb al flink gezocht bij Lonely Planet maar die lijken alleen maar deelboeken te hebben, heb de reisgids van LANNOO's besteld en ook die vindt ik niet echt super.
Dus tips zijn van harte welkom!
Bedankt alvast!
Marjolein
We zijn op zoek naar een goede reisgids. Heb al flink gezocht bij Lonely Planet maar die lijken alleen maar deelboeken te hebben, heb de reisgids van LANNOO's besteld en ook die vindt ik niet echt super.
Dus tips zijn van harte welkom!
Bedankt alvast!
Marjolein
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Tip voor goede reisgids rondreis zuidwest usa
Hoi Marjolein,Marjolein schreef: heb de reisgids van LANNOO's besteld en ook die vindt ik niet echt super.
Zelf vind ik de beste manier om mij te oriënteren op een reis naar de USA de volgende (hierbij ga ik er van uit dat jij de blauwe Lannoo reisgids "Californië en zuidwest USA" bedoelt):
- genoemde reisgids, die een duidelijke route aangeeft met kaartjes, bezienswaardigheden, overnachtingsplaatsen en weblinks, gebruiken als de rode draad van de route.
- veel op het internet surfen, daarbij onder andere de links uit dit boek gebruiken. Er zijn diverse startpagina's over Amerika en de diverse staten, sommige met prikbord/forum.
- veel reisverslagen lezen van anderen, die dit gebied bezocht hebben. Er zijn op het internet vele websites met reisverslagen te vinden. Zoek daar naar met een zoekprogramma, bijvoorbeeld http://www.google.com .
Ook op http://www.allesamerika.com vind je allerlei reisverslagen. Veel leden van dit gezellige forum hebben ook één of meerdere reisverslagen met daaraan gekoppeld fotopagina's. Dit forum heeft heel veel info, kijk ook eens met de zoekfunctie, en je kan hier vragen stellen.
- ga naar een reisbureau en haal daar de reisgidsen, die over dit gebied gaan. Daarin vind je een keur aan reisroutes en bezienswaardigheden. Let er wel op, dat de in dit soort brochures beschreven dagroutes vaak erg lang zijn en je te weinig tijd hebt om van al het moois en het natuurschoon te genieten.
- vraag via het internet informatie op in de USA. Iedere staat heeft een website, waarop je een gratis toeristenbrochure en landkaart kan opvragen.
- uitgeverij Lannoo heeft over dit gebied ook nog boekjes uit de serie "Via Via" met de titels "Californië" en "Zuidwest USA". Dit zijn eigenlijk wat beknoptere uitvoeringen van de blauwe reisgids, maar hebben toch ook wel weer wat andere invalshoeken. Ook heeft Lannoo de serie "Trotter", waarvan het boek "Zuidwest USA" voor dit gebied heel veel info heeft over plaatsen, wegen, overnachtingsgelegenheden, bezienswaardigheden, e.d.
- verder staan er in de boekwinkels en bij de ANWB de serie "Lonely Planet" en "Insight Guides". Als je in de buurt komt van een "De Slegte"- boekwinkel kan je daar kijken naar voordeeltjes.
Je zal van veel kanten informatie moeten vergaren wil je het maximale uit de reis willen halen. Daarbij zal je vaak keuzes moeten maken, want eigenlijk wil je doorgaans meer zien en doen, dan dat in het tijdsbestek van de vakantie past. Daarbij is het goed om alternatieven te weten, voor als je onderweg de door jou geplande route niet kan halen.
Houdt er bij het maken van een planning rekening mee, dat Amerika een heel groot land is en de afstanden gigantisch zijn.
Zelf vind ik het uitzoeken en plannen van de reis al een vakantie op zich.
Marco.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
wij hadden de Trotter (hiervoor ook al genoemd). Dit vond ik een heel fijne reisgids met een beetje ludieke ondertoon hier en daar. Prettig om te lezen en boordevol info (toch iets beperkter dan de Lonely Planet, maar dat was voor ons geen probleem omdat de route al vast lag).
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Bedankt voor jullie reacties. Ga nog even kijken naar de Trotter en denk er over na om toch de lonely planet (die betrekking hebben op die regio , dat zijn er twee geloof ik) aan te schaffen. Blijf die toch het 'lekkerste' vinden.Inge schreef:wij hadden de Trotter (hiervoor ook al genoemd). Dit vond ik een heel fijne reisgids met een beetje ludieke ondertoon hier en daar. Prettig om te lezen en boordevol info (toch iets beperkter dan de Lonely Planet, maar dat was voor ons geen probleem omdat de route al vast lag).
Marjolein
-
Little John
- Amerika-ontdekker
Hoi Marjolein,
Ik heb zelf laatst de Lonely Planet gidsen van Southwest USA, Yosemite en Yellowstone gekocht via internet bij Amazon.com.
De gidsen zijn erg goed en uitgebreid, als je al bekend bent met de gidsen van LP dan zul je ze zeker waarderen.
Probleem is dat ze hier in NL nogal overdreven duur zijn. Als je ze nu via Amazon in Amerika besteld zijn ze veel goedkoper, je hoeft geen invoerrechten te betalen over boeken en waarschijnlijk ook geen btw omdat amazon ze gewoon vanuit Duitsland opstuurt.
Ik was minder dan 50 EUR kwijt voor deze drie boeken.
Succes
Jan
Ik heb zelf laatst de Lonely Planet gidsen van Southwest USA, Yosemite en Yellowstone gekocht via internet bij Amazon.com.
De gidsen zijn erg goed en uitgebreid, als je al bekend bent met de gidsen van LP dan zul je ze zeker waarderen.
Probleem is dat ze hier in NL nogal overdreven duur zijn. Als je ze nu via Amazon in Amerika besteld zijn ze veel goedkoper, je hoeft geen invoerrechten te betalen over boeken en waarschijnlijk ook geen btw omdat amazon ze gewoon vanuit Duitsland opstuurt.
Ik was minder dan 50 EUR kwijt voor deze drie boeken.
Succes
Jan
California Rules!
Wij konden eigenlijk niet kiezen en hebben uiteindelijk helemaal geen reisgids gekocht. We hebben elk te bezoeken park aangeschreven via internet, met het verzoek om informatie. We hebben van elk park veel brochures etc. gekregen! Verder hebben we overal bij aankomst eerst een wandelroutegidsje gehaald bij de visitor centers, kost zowat niets of is zelfs gratis.
Hiermee hebben wij ons prima kunnen redden en een fantastische reis gehad!!!
Hiermee hebben wij ons prima kunnen redden en een fantastische reis gehad!!!
-
chandler_saturn
- Amerika-ontdekker
Gegroet,
Zelf heb ik afgelopen jaar gedurende september en oktober rondgetrokken in het Zuidwesten van de USA. Hiervoor hebben wij de Rough Guide reisgidsen editie Southwest & California gekocht. Zelf waren wij héél tevreden over deze Rough Guides! Niet alleen staat er tonnen informatie in over alle mogelijke beslommeringen, maar ook is dit tenminste een kritische reisgids! Zo staan er alle hoogtepunten in geuren en kleuren beschreven, maar er staat ook soms duidelijk in dat sommige dingen simpelweg de moeite niet waard zijn!
Wat mij trouwens het beste lijkt als je niet weet welke reisgids te kiezen : ga naar een boekhandel en lees uit verschillende soorten reisgidsen kleine stukjes over hetzelfde onderwerp en je zal al snel merken welke gids wel of niet jou past!
Zelf heb ik afgelopen jaar gedurende september en oktober rondgetrokken in het Zuidwesten van de USA. Hiervoor hebben wij de Rough Guide reisgidsen editie Southwest & California gekocht. Zelf waren wij héél tevreden over deze Rough Guides! Niet alleen staat er tonnen informatie in over alle mogelijke beslommeringen, maar ook is dit tenminste een kritische reisgids! Zo staan er alle hoogtepunten in geuren en kleuren beschreven, maar er staat ook soms duidelijk in dat sommige dingen simpelweg de moeite niet waard zijn!
Wat mij trouwens het beste lijkt als je niet weet welke reisgids te kiezen : ga naar een boekhandel en lees uit verschillende soorten reisgidsen kleine stukjes over hetzelfde onderwerp en je zal al snel merken welke gids wel of niet jou past!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 6421 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-
- 30 Reacties