Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
extra verzekering alamo
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
extra verzekering alamo
Hoi,
Ik las juist in een blog dat bij het afhalen van de huurauto bij Alamo, gezegd werd dat er een extra verzekering voor kapotte ruiten, lekke banden , lege tank. moet genomen worden. Dat dit niet in de gold van alamo zit.
Wij vertrekken 9/7 en hebben ook de gold bij national.
Langs de andere kant lees ik op het forum dat ze altijd vragen om extra verzekeringen te nemen, maar dat dit niet nodig is.
Ik wil wel goed verzekerd zijn, maar wil liever niet dubbel betalen.
Groetjes,
Carine
Ik las juist in een blog dat bij het afhalen van de huurauto bij Alamo, gezegd werd dat er een extra verzekering voor kapotte ruiten, lekke banden , lege tank. moet genomen worden. Dat dit niet in de gold van alamo zit.
Wij vertrekken 9/7 en hebben ook de gold bij national.
Langs de andere kant lees ik op het forum dat ze altijd vragen om extra verzekeringen te nemen, maar dat dit niet nodig is.
Ik wil wel goed verzekerd zijn, maar wil liever niet dubbel betalen.
Groetjes,
Carine
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik heb zojuist de voucher voor de autohuur opgehaald bij het reisburo.
Wij hebben ook het Alamo Gold pakket.
Op de voucher staat nadrukkelijk:
Elly
Op de voucher staat nadrukkelijk:
Is dit dan die extra verzekering? Dan is het dus duidelijk dat we die niet hoeven nemen.Voorkom teleurstellingen: teken op het huurcontract niet voor extra kosten of voor de nieuwe RSP-verzekering.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
RSP staat voor Road Service Protection. Dat is de nieuwe verzekering.michelly schreef:Ik heb zojuist de voucher voor de autohuur opgehaald bij het reisburo.
Op de voucher staat nadrukkelijk:Is dit dan die extra verzekering? Dan is het dus duidelijk dat we die niet hoeven nemen.Voorkom teleurstellingen: teken op het huurcontract niet voor extra kosten of voor de nieuwe RSP-verzekering.
Afgelopen keer stonden ze bij de balie ook met foldertjes te zwaaien. Dat dat nieuw was en of we dat niet wilden hebben.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- tiggerific
- Amerika-ontdekker
Wij hebben afgelopen vakantie in Florida ook een gold-pakket van Alamo gehad. Ons vliegtuig landde (na 10 uur vertraging) om half drie 's nachts in Miami. We waren dus niet echt wakker meer toen we bij het verhuurstation van Alamo aankwamen. Hebben ze ook vreselijk misbruik van gemaakt want ondanks ons complete pakket bleken ze toch ongevraagd de RSP-verzekering voor ons in het contract gezet te hebben. We kwamen hier pas achter aan het einde van de vakantie en dat heeft ons toch 250 dollar gekost!! Let dus heel goed op bij Alamo!!
Wij huurden voorheen altijd bij Avis en daar hebben we nog nooit problemen gehad en hebben ze ons ook nooit wat geprobeerd aan te smeren.
Voor ons geldt dan ook: nooit meer Alamo!!
Wij huurden voorheen altijd bij Avis en daar hebben we nog nooit problemen gehad en hebben ze ons ook nooit wat geprobeerd aan te smeren.
Voor ons geldt dan ook: nooit meer Alamo!!
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: extra verzekering alamo
Dollar doet hetzelfde, we hadden het meest uitgebreide pakket, de vrouw aan de balie (Las Vegas) vertelde dat we toch echt een verzekering moesten nemen voor ruitbreuk, lekke banden en iedere vorm van roadassistance, want dat was niet gedekt . We zouden in dat geval zelf voor de kosten moeten opdraaien.sachasenne schreef:Hoi,
Carine
Het is niet nodig, geldklopperij, ik vraag me af of ze commissie krijgen over extra verkochte verzekering.
Fijne vakantie
Helena
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het is net of ze je een soort van ANWB cq Route Mobiel lidmaatschap willen aanpraten. En natuurlijk krijgen ze daar provisie op !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar wat nou als er echt een ruit kapot gaat. Of een lekke band (wij hadden vorige keer geen reserve band
). Dan kun je toch gewoon met Alamo bellen of zeggen ze dan dat je maar de extra verzekering had moeten nemen en kun je alsnog voor de kosten opdraaien.
Elly

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Als de ruit niet jouw schuld is niet, een lekke band moet je zelf kunnen verwisselen en geen reserveband had je natuurlijk al ontdekt en gemeld bij je inspectie van het voertuig bij de aanvang van de huurovereenkomst zodat deze en andere gebreken worden vermeld op het kontrakt.michelly schreef:Maar wat nou als er echt een ruit kapot gaat. Of een lekke band (wij hadden vorige keer geen reserve band). Dan kun je toch gewoon met Alamo bellen of zeggen ze dan dat je maar de extra verzekering had moeten nemen en kun je alsnog voor de kosten opdraaien.
Elly
Zo niet dan kun je na het inleveren zelfs nog aansprakelijk gesteld worden voor het verlies van het reservewiel.
Altijd even kijken dus
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden idd gemeld dat er geen reserveband was. Het antwoord was dat we maar moesten bellen als er iets was6foot6 schreef:Als de ruit niet jouw schuld is niet, een lekke band moet je zelf kunnen verwisselen en geen reserveband had je natuurlijk al ontdekt en gemeld bij je inspectie van het voertuig bij de aanvang van de huurovereenkomst zodat deze en andere gebreken worden vermeld op het kontrakt.michelly schreef:Maar wat nou als er echt een ruit kapot gaat. Of een lekke band (wij hadden vorige keer geen reserve band). Dan kun je toch gewoon met Alamo bellen of zeggen ze dan dat je maar de extra verzekering had moeten nemen en kun je alsnog voor de kosten opdraaien.
Elly
Zo niet dan kun je na het inleveren zelfs nog aansprakelijk gesteld worden voor het verlies van het reservewiel.
Altijd even kijken dus

En wanneer gaat een ruit dan door eigen schuld kapot?
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik zou mij met zo'n antwoord niet laten afschepen Elly. In Nederland ga ik niet zonder reservewiel op stap en, gezien de afstanden, in Amerika al ahelmaal niet. Juist voor dat bellen proberen ze je dus een soort van "Pechhulpverzekering" aan te smeren. Een lekke band laten repareren zal in de VS vast niet zo duur zijn. (ik gok zo'n 20 dollar of minder ?)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben al vaker een auto bij Alamo gehuurd en ze hebben ons nog nooit iets extra's aan willen smeren. Nu kreeg ik van de week dit bericht van Usareisen.de waar we de auto gehuurd hebben:
Information für Ihre Alamo Mietwagenbuchung über http://www.USA-Reisen.de
Heute möchten wie Sie darüber informieren, dass der Autovermieter Alamo ein neues Produkt anbietet, welches Ihnen eine Pannenhilfe bei selbstverursachten Problemen am Mietfahrzeug gewährleistet.
Das Produkt nennt sich „Roadside Service Plan“. Nähere Informationen direkt vom Vermieter finden Sie auf unserer Webseite unter folgendem Link.
Alamo Roadside Service Plan
Die Kosten für diese optionale Leistung belaufen sich z.Zt. auf USD 4,99 pro Tag (plus Tax) und kann nur vor Ort dazugekauft werden.
Dat zouden dus behoorlijk wat extra kosten zijn, maar ik begrijp dat dit niet nodig is als je het Gold plan hebt? Ik begon nu toch te twijfelen omdat Usareisen zelf deze informatie gaf.
Karin
Information für Ihre Alamo Mietwagenbuchung über http://www.USA-Reisen.de
Heute möchten wie Sie darüber informieren, dass der Autovermieter Alamo ein neues Produkt anbietet, welches Ihnen eine Pannenhilfe bei selbstverursachten Problemen am Mietfahrzeug gewährleistet.
Das Produkt nennt sich „Roadside Service Plan“. Nähere Informationen direkt vom Vermieter finden Sie auf unserer Webseite unter folgendem Link.
Alamo Roadside Service Plan
Die Kosten für diese optionale Leistung belaufen sich z.Zt. auf USD 4,99 pro Tag (plus Tax) und kann nur vor Ort dazugekauft werden.
Dat zouden dus behoorlijk wat extra kosten zijn, maar ik begrijp dat dit niet nodig is als je het Gold plan hebt? Ik begon nu toch te twijfelen omdat Usareisen zelf deze informatie gaf.
Karin
michelly schreef:Wij hadden idd gemeld dat er geen reserveband was. Het antwoord was dat we maar moesten bellen als er iets was6foot6 schreef: Als de ruit niet jouw schuld is niet, een lekke band moet je zelf kunnen verwisselen en geen reserveband had je natuurlijk al ontdekt en gemeld bij je inspectie van het voertuig bij de aanvang van de huurovereenkomst zodat deze en andere gebreken worden vermeld op het kontrakt.
Altijd even kijken dus. Leuk als je dan geen bereik hebt!
Als je er doorheen stoot, als er ingebroken wordt, als je rijdt op "unpaved" met steenslag
Elly
Als je er doorheen stoot, als er ingebroken wordt, als je rijdt op "unpaved" met steenslagmichelly schreef:Wij hadden idd gemeld dat er geen reserveband was. Het antwoord was dat we maar moesten bellen als er iets was6foot6 schreef: Als de ruit niet jouw schuld is niet, een lekke band moet je zelf kunnen verwisselen en geen reserveband had je natuurlijk al ontdekt en gemeld bij je inspectie van het voertuig bij de aanvang van de huurovereenkomst zodat deze en andere gebreken worden vermeld op het kontrakt.
Altijd even kijken dus. Leuk als je dan geen bereik hebt!
Elly
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het All Inclusive pakket is dat hetzelfde als het Gold pakket?
En wat houdt dat dan juist in? Op de site van Alamo heb ik eens een berekening gedaan voor een auto en dan moet je de verzekeringspakketen die je wil aanduiden.
De keuze mogelijkheden zijn dan:
Collision Damage Waiver Full
Extended Protection
Roadside Service Plan (RSP)
Return Fuel at any level
Dus die RSP nemen jullie dan niet. Maar wat dan wel? Ik veronderstel Collision Damage Waiver Full-pakket en dan ook de Extended Protection erbij? En wat met die Return Fuel at any level?
Groeten
Jeroen
En wat houdt dat dan juist in? Op de site van Alamo heb ik eens een berekening gedaan voor een auto en dan moet je de verzekeringspakketen die je wil aanduiden.
De keuze mogelijkheden zijn dan:
Collision Damage Waiver Full
Extended Protection
Roadside Service Plan (RSP)
Return Fuel at any level
Dus die RSP nemen jullie dan niet. Maar wat dan wel? Ik veronderstel Collision Damage Waiver Full-pakket en dan ook de Extended Protection erbij? En wat met die Return Fuel at any level?
Groeten
Jeroen
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hopelijk komt het dan nooit zover, want ik heb nog nooit een band zelf gewisseld. In Belgie nog maar 1 keer gehad, en toen heb ik gewoon de wegenwacht gebeld.6foot6 schreef:Als de ruit niet jouw schuld is niet, een lekke band moet je zelf kunnen verwisselen en geen reserveband had je natuurlijk al ontdekt en gemeld bij je inspectie van het voertuig bij de aanvang van de huurovereenkomst zodat deze en andere gebreken worden vermeld op het kontrakt.
Maar goed, als ik echt in the middle of nowhere vast zit, dan zal ik ongetwijfeld wel is een poging ondernemen

Re: extra verzekering alamo
Even een kick tegen dit oude topic...
Wij gaan volgende week naar Las Vegas en hebben weer een auto gehuurd bij Alamo via Usareisen. Waarschijnlijk krijgen we dit hele verhaal weer over ons heen. Zoals hierboven al beschreven denk ik ook dat de baliemedewerkers een provisie ontvangen voor iedere verkochte verzekering. En daar gaat mijn vraag ook over: aangezien wij een mid-size SUV gehuurd hebben en een upgrade niet verkeerd zou zijn vroeg ik me af of iemand wel eens geprobeerd heeft om eea tegen elkaar uit te spelen. Iets in de geest van: ok, wij nemen de roadside assistance maar dan wel een gratis upgrade.
Iemand hier ervaring mee? (we blijven Hollanders.... :dance: )
Wij gaan volgende week naar Las Vegas en hebben weer een auto gehuurd bij Alamo via Usareisen. Waarschijnlijk krijgen we dit hele verhaal weer over ons heen. Zoals hierboven al beschreven denk ik ook dat de baliemedewerkers een provisie ontvangen voor iedere verkochte verzekering. En daar gaat mijn vraag ook over: aangezien wij een mid-size SUV gehuurd hebben en een upgrade niet verkeerd zou zijn vroeg ik me af of iemand wel eens geprobeerd heeft om eea tegen elkaar uit te spelen. Iets in de geest van: ok, wij nemen de roadside assistance maar dan wel een gratis upgrade.
Iemand hier ervaring mee? (we blijven Hollanders.... :dance: )
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2844 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 8 Reacties