We zijn nu 1 maal in de USA geweest (juni 2004) en hadden een auto van uit de kleinste klasse gehuurd die bekend is bij ALAMO. Aldaar kregen we een geweldig aanbod om niet de gehuurde auto maar een 4x4 Chevrolet Blazer te nemen tegen betaling van USD 175 voor ongeveer 17 dagen.
Nu gaan we 2005 weer en onze vraag is dan ook. In hoeverre mogen wij er van uit gaan dat weer een aanbod krijgen zodat wij ook de komende reis tegen een goede prijs in een 4x4 wagen kunnen rijden.
Of is het gewoon verstandiger deze auto thuis al te reserveren? We willen
nl. geen midsize maar absoluut een 4x4
We zijn nu 1 maal in de USA geweest (juni 2004) en hadden een auto van uit de kleinste klasse gehuurd die bekend is bij ALAMO. Aldaar kregen we een geweldig aanbod om niet de gehuurde auto maar een 4x4 Chevrolet Blazer te nemen tegen betaling van USD 175 voor ongeveer 17 dagen.
Nu gaan we 2005 weer en onze vraag is dan ook. In hoeverre mogen wij er van uit gaan dat weer een aanbod krijgen zodat wij ook de komende reis tegen een goede prijs in een 4x4 wagen kunnen rijden.
Of is het gewoon verstandiger deze auto thuis al te reserveren? We willen
nl. geen midsize maar absoluut een 4x4
Groeten
Raymond en Jenneke
Het is denk ik een gokje. Onze ervaring is dat je niet altijd een up-grade aangeboden krijgt. Wil je echt graag de 4x4 dan zou ik hier es kijken wat de meerprijs is. En als je daar bent en aan de balie staat en ze bieden je geen upgrade aan zou je het ook kunnen vragen wat het meer kost.
Wil je op zeker dan hier de 4x4 reserveren. Want ter plekke kost het meestal toch wat meer.
groetjes Petra
Wij doen dit eigenlijk altijd. Wij huren de kleinste en vragen daar naar een goede deal.
Voordat we gaan kijk ik eerst altijd naar de prijs van de goedkoopste en naar de prijs van de auto die we willen hebben. In de 4 keer dat wij zijn geweest heb ik de gewenste auto altijd voor veel minder gekregen. Zeker nu de dollar zo zwak staat (of de euro juist sterk) is dit het proberen zeker waard.
Maar het blijft nog steeds een gok
Onze ervaring is dat wij altijd de kleinste auto huren en als je eenmaal daar aan de bali staat dan is die kleinste auto er nooit dus dan krijg je gratis een upgrate van hun en vaak is die auto er ook niet dus zo krijg je vaak een upgrate's van hun. en dan zeg je kan ik hem nog upgtraten naar jou 4x4 ?? en nu de $ laag staat zouik helemaal hier DE kleinste auto nemen en daar verder betalen met de $ is alleen maar voordeliger
Als Jenneke echt een 4X4 wil zou ik wel aanraden, die van te voren te reserveren. Ik herinner me niet waar ze de reis wil beginnen en eindigen, maar in sommige gebieden zijn de 4X4's zo populair, dat die niet als upgrade gegeven worden. Ook zijn er soms regels met het enkele reis (ophalen in een stad, afdroppen in een andere) rijden van 4X4's. In ieder geval van te voren even checken wat die regels zijn, dan kom je niet voor verrassingen te staan.
Ik heb een auto besproken bij Hertz via Hotelplan. Een categorie C auto (mid-size) het voordeel van via Hotelplan regelen vind ik juist dat alle verzekeringen e.d. er bij zitten, dus dat ik me daar geen zorgen meer over hoef te maken.
Ik hoorde dat ze daar vaak nog proberen je een extra verzekering aan te smeren. Ik neem aan dat ik daar niet op in moet gaan?
Daarnaast vraag ik me af, als je een upgrade neemt van bijvoorbeeld mid-size naar fullsize, blijven dan de voorwaarden (verzekeringen e.d.) van Hotelplan gewoon staan?
Wij huren ook altijd via hotelplan en als je tarief groep C neemt (niet te verwarren met auto C) dan is alles gedekt. Er zijn geen extra verzekeringen nodig.
Bij ons is nooit gezeurd over extra verzekeringen alleen over mogelijke upgrades maar zoals eerder geschreven noem ik dit geen zeuren maar een leuke financiele meevaller
Wij hebben een auto van Categorie C en tariefgroep C. Het enige waar ik bang voor ben is dat als je bijvoorbeeld kiest voor een upgrade naar een 4x4 (om maar eens iets leuks te zeggen) dat ze je dan stiekem ook in tariefgroep A stoppen (zonder alle nodige verzekeringen)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.