Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
rene.jager
Amerika-expert
Berichten: 1639
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Locatie: Dronten
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

karin en Willem schreef:da's inderdaad wel balen ja :blink: ...maar toch altijd "goeiekoper" dan hier zullen we dan maar zeggen :wink:
http://gasbuddy.com/
heb zojuist deze site nog even bekeken vooor de huidig benzineprijzen.
Hmmmm... :dunno: Welke staat en welke county en daarna welke stad ik ook aanklik, steeds de mededeling dat er geen prijzen bekend zijn. Lekker informatief, dus. :?:
Gebruikersavatar
Color01
Amerika-expert
Berichten: 2109
Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
Locatie: Beautifull Virginia

Bericht door Color01 »

als ik mijn zipcode in geef dan doet die het wel.....$2.01 per gallon.
Eugeni
Amerikafan
Berichten: 331
Lid geworden op: 20 dec 2004, 21:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

nieuwenoord schreef:Lekke band is altijd bellen naar de verhuurder, bij Road Bear in elk geval. Zij laten je weten hoe je de zaak kan oplossen, waar je ook bent.
Hetzelfde geldt voor Cruise America.
OlivierD
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 sep 2006, 09:52
Locatie: Nieuwpoort / België

Bericht door OlivierD »

Eugeni schreef:
nieuwenoord schreef:Lekke band is altijd bellen naar de verhuurder, bij Road Bear in elk geval. Zij laten je weten hoe je de zaak kan oplossen, waar je ook bent.
Hetzelfde geldt voor Cruise America.
En wat als je midden in death valley met lekke band komt te staan?
Mischien goed om vooraf een krik te gaan kopen in een supermarkt? En is dit enkel een krik die ontbreekt, of zit er ook geen reservewiel in de camper?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Er is hier al eens een draadje over geweest. 'Motorkap open' betekent dat je pech hebt en dan kan je er vanuit gaan dat je geholpen wordt door de voorbijgangers. Meerijden naar het eerste pompstation of motel of whatever en bellen lijkt dan de enige optie.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

OlivierD schreef:
Eugeni schreef: Hetzelfde geldt voor Cruise America.
En wat als je midden in death valley met lekke band komt te staan?
Mischien goed om vooraf een krik te gaan kopen in een supermarkt? En is dit enkel een krik die ontbreekt, of zit er ook geen reservewiel in de camper?

Bellen met de verhuurder (dit geld voor alle RV-verhuurbedrijven) zij zorgen dat er een garagebedrijf langs komt om een band te vervangen.
Er zit een reserveband aan de achterkant van de RV.
Het niet zelf mogen vervangen heeft te maken met het feit dat een camper achteraan een stel dubbele wielen heeft, er zijn weinig mensen in staat om het binnenste wiel te vervangen.
Rob
r.dekoning
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 feb 2007, 21:01

Bericht door r.dekoning »

"death valley": daar mag je helemaal niet komen met een cruise america camper volgens mij, dus als je daar staat met een lekke band heb je zoiezo een probleem :oops: oops, ik zie dat dat alleen in bepaalde maanden is in een eerder berichtje, maar die uitzondering stond niet in onze reisgids..
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Bericht door Texas Boy »

r.dekoning schreef:"death valley": daar mag je helemaal niet komen met een cruise america camper volgens mij, dus als je daar staat met een lekke band heb je zoiezo een probleem :oops: oops, ik zie dat dat alleen in bepaalde maanden is in een eerder berichtje, maar die uitzondering stond niet in onze reisgids..
Ja, de kleine lettertjes, ze zijn overal aanwezig :shock:
vaan
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2007, 23:22

Bericht door vaan »

michelly schreef:
JGK schreef:In Amerika gaat alles op 110Volt. Zelf heb ik vorig jaar gemerkt dat niet alle apparatuur geschikt is voor zowel 220 als 110 Volt. Ik heb daarom een Convertor meegenomen die van 12 Volt naar 220 Volt. Ik kan er maximaal 150Watt op aansluiten, dus meer dan genoeg om apparatuur op te laden.
Hoi, wij rijden nu sinds zaterdag in Utah en hebben een verloopstekker en een omvormer mee.
Bij de verloopstekker hebben we een (Nederlands) verlengsnoer en verdeeldoos en dat is handig als je 's avonds je eigen spullen wilt gebruiken die ook op 110 Volt werken.
De omvormer is handig om onderweg deze apparatuur te gebruiken (bijv. accu's opladen onder het rijden) of om spullen aan te sluiten die alleen op 230 Volt werken.

Dit werkt allemaal perfect.
By the way: de RV-parks hebben tot nu toe zonder uitzondering Wifi, dus dat is ook makkelijk als de laptop mee is.


En wij gaan morgen naar Bryce...


Groeten,

Vaan
peter1962
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2007, 09:01
Locatie: Vlaardingen

Bericht door peter1962 »

Kijk, dat zijn nu praktijk tips waar je iets aan hebt (of kan hebben).
Ben blij dat ik zo'n omvormer gekocht hebt.........


Peter

PS
geniet nog maar even van dat mooie land....... :D
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Bericht door Texas Boy »

Emiel schreef:Hallo Rob,

denk je dat je de Trailer Live Directory ook goed kunt gebruiken als je per bus rond gaat reizen met bijvoorbeeld de greyhound kaart? Of liggen veel kampeer plaatsen ver van de routes af?

Groetjes Emiel

Greyhounds pakken meestal de Interstates en stoppen ergens midden in een stad. Ga ermaar vanuit dat je dan heel wat mijltjes van het dichtsbijzijnde RV park zit en nog verder van campings.
EvdB
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 07 mei 2005, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Tja het gaat er ws echt van komen: ons eerste Camper avontuur.
De offertes zijn binnen; is nu nog a-ba-ca-da-bra, maar met de in dit draadje eerder genoemde info moet het lukken :wink:

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe de ervaren camper-gangers met de 1e en laatste dag omgaan.
Wij komen om 13.00 uur op San Francisco aan. hebben dan een hotel via de campermaatschappij. Liggen zulke hotels afgelegen? zo ja, hoe genieten jullie dan toch van je dag?
En de laatste dag ook, als we niet met CA gaan moeten we de camper vroeg inleveren (voor 11 uur?) en vliegen pas om 18 uur vanaf LAX. Om dan al vanaf de ochtend met koffers op de luchthaven rond te hangen.... :cry:
Of neem je de laatste nacht ook een hotel en regel je een late check-out?
JGK
Amerikakenner
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:25
Locatie: Bloemendaal
Contacteer:

Bericht door JGK »

EvdB schreef:Tja het gaat er ws echt van komen: ons eerste Camper avontuur.
De offertes zijn binnen; is nu nog a-ba-ca-da-bra, maar met de in dit draadje eerder genoemde info moet het lukken :wink:

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe de ervaren camper-gangers met de 1e en laatste dag omgaan.
Wij komen om 13.00 uur op San Francisco aan. hebben dan een hotel via de campermaatschappij. Liggen zulke hotels afgelegen? zo ja, hoe genieten jullie dan toch van je dag?
En de laatste dag ook, als we niet met CA gaan moeten we de camper vroeg inleveren (voor 11 uur?) en vliegen pas om 18 uur vanaf LAX. Om dan al vanaf de ochtend met koffers op de luchthaven rond te hangen.... :cry:
Of neem je de laatste nacht ook een hotel en regel je een late check-out?
Gefeliciteerd! Je zult er zeker geen spijt van krijgen. Je komt rond 13:00 aan op SFO, maar voordat je op je hotel bent is het zeker 15:00 - 15:30. Het hangt er ook vanaf waar je bent ondergebracht. 15:00 locale tijd = 06:00 Nederlandse tijd. Ik kan je alleen maar adviseren; probeer het zo lang mogelijk uit te houden voordat je je bed in rolt. Ga een stukje wandelen; iets bekijken; hapje eten etc. De volgende ochtend ben je gerandeerd heel vroeg wakker.

Als je 18:00 terugvliegt, moet je waarschijnlijk al om 15:00 op de luchthaven zijn. Veel tijd om iets te ondernemen heb je dus niet. Zorg voor een goed boek of zo; LAX airport is niet bepaald Schiphol ...

Wwanneer vlioegen jullie eigenlijk en weet je de route al?

Succes verder met voorbereiden.
Jan Gijs
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

EvdB schreef:Tja het gaat er ws echt van komen: ons eerste Camper avontuur.
De offertes zijn binnen; is nu nog a-ba-ca-da-bra, maar met de in dit draadje eerder genoemde info moet het lukken :wink:

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe de ervaren camper-gangers met de 1e en laatste dag omgaan.
Wij komen om 13.00 uur op San Francisco aan. hebben dan een hotel via de campermaatschappij. Liggen zulke hotels afgelegen? zo ja, hoe genieten jullie dan toch van je dag?
Geen ervaring mee, wij waren later in SF, jullie hebben waarschijnlijk een rechtstreekse vlucht, wij sliepen dicht bij de luchthaven.
Zoals Jan Gijs al aangeeft, meestal ben je redelijk gaar dus beetje wandelen in de omgeving nog wat eten en naar bed.
En de laatste dag ook, als we niet met CA gaan moeten we de camper vroeg inleveren (voor 11 uur?) en vliegen pas om 18 uur vanaf LAX. Om dan al vanaf de ochtend met koffers op de luchthaven rond te hangen.... :cry:
Of neem je de laatste nacht ook een hotel en regel je een late check-out?
Is een nadeel van LA, wij vliegen meestal terug van LV dan nemen we een hotel voor de laatste nacht omdat je vroeg moet vliegen.
Camper inleveren heeft ook even tijd nodig, wachten op het busje dat je naar LAX zal brengen en de rit naar LAX is meestal ook redelijk lang dus ben je rond 13 á 14 uur op LAX
Wij zijn alleen de 1ste 2 keer van LAX terug gevlogen en moesten toen een uur of 4 wachten.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

EvdB schreef:Tja het gaat er ws echt van komen: ons eerste Camper avontuur.
De offertes zijn binnen; is nu nog a-ba-ca-da-bra, maar met de in dit draadje eerder genoemde info moet het lukken :wink:

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe de ervaren camper-gangers met de 1e en laatste dag omgaan.
Wij komen om 13.00 uur op San Francisco aan. hebben dan een hotel via de campermaatschappij. Liggen zulke hotels afgelegen? zo ja, hoe genieten jullie dan toch van je dag?
En de laatste dag ook, als we niet met CA gaan moeten we de camper vroeg inleveren (voor 11 uur?) en vliegen pas om 18 uur vanaf LAX. Om dan al vanaf de ochtend met koffers op de luchthaven rond te hangen.... :cry:
Of neem je de laatste nacht ook een hotel en regel je een late check-out?
In San Francisco kom je wel om 13.00 uur aan, maar vergeet niet dat het voor je lichaam al 9 uur later is. Je slaapt dus na een hap eten best wel. Nadeel is dat je ook vroeg op bent, máár als je een early pickup geregeld kan krijgen, is dat niet erg. Ontbijtje rond half zes/zes uur, koffers ophalen en om zeven uur in het busje!

De laatste dag rijd je rond 11.00 uur weg met de shuttle van Road Bear en dan ben je inderdaad erg vroeg op LAX. Wij hebben vorig jaar gewoon rondgehangen in de lounge, beetje geinternet, veel meer keus heb je inderdaad niet. Onze laatste reis hebben we dus drie dagen downtown New York gezeten en dan ga je wat later uit je hotel weg. Ik vond zo'n laatste nacht in een hotel toch wel lekker hoor, dan zit je ook niet met de paniek van op tijd zijn, geen lekke band krijgen en weet ik wat als je de camper weg gaat brengen.
peter1962
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2007, 09:01
Locatie: Vlaardingen

Bericht door peter1962 »

wij hadden een camper vanuit Linden New Jersey en moesten die tussen 10 en 11uur inleveren. We stonden dus om 12 uur op Newark en vlogen om 18.30. Bij de incheck bali vroeg ik hoelaat we konden inchecken en dat direct al. Dus zonder koffers hadden we nog even de tijd op naar een in de nuurt gelegen Mall te gaan (prima shuttle verbinding).....

peter
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Klopt, vanaf Newark kan je gemakkelijk nog naar Jersey Gardens. Vanaf LAX of SFO zou ik het zo snel niet weten ...
EvdB
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 07 mei 2005, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Bedankt voor de info
wachten op het busje dat je naar LAX zal brengen en de rit naar LAX is meestal ook redelijk lang
,...ik weet nog niet of ik een echte camperfan wordt hoor :lol:

Er zijn ook andere vluchttijden te krijgen hoor. Maar zoals rob al doorhad willen we als het even kan rechtstreeks.

Met een camper heb je aan de laatste dag dus minder,... Wij willen altijd een zo laat mogelijke vlucht:
1) je hebt nog wat aan je dag
2) tegen de tijd dat je goed en wel in het vliegtuig zit kan ik gaan slapen, en kom weer sneller in het NL-ritme.
Wij zijn terug nooit vroeg op de luchthaven. 1,5 uur is het max,...
Wanneer vliegen jullie eigenlijk en weet je de route al?

Het is gewoon een korte trip om te kijken of we het "aankunnen" met een camper. Kamperen is ons niet vreemd, maar ik heb wel van Annie, Albert en Monique begrepen dat rondreizen toch iets anders is.

We hebben nog niet geboekt maar de bedoeling is
27 april -8/9 mei. Zeker omdat we maar kort gaan wil ik de tijd zo efficient mogelijk benutten. San francisco-san diego-los angeles

máár als je een early pickup geregeld kan krijgen
zou mooi zijn :wink:
Tioga promoot vooral de cruise amerika door de mogelijkheid van earlybird, geen drop-off kosten en de verzekeringen zitter er allemaal bij. maar als ik een ding heb begrepen: geen CA :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door EvdB op 14 nov 2007, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

EvdB schreef:Met een camper heb je aan de laatste dag dus minder,... Wij willen altijd een zo laat mogelijke vlucht:
1) je hebt nog wat aan je dag
2) tegen de tijd dat je goed en wel in het vliegtuig zit kan ik gaan slapen, en kom weer sneller in het NL-ritme.
Wij zijn terug nooit vroeg op de luchthaven. 1,5 uur is het max,...
Kan je oplossen door de camper een dag vroeger in te leveren en de laatste nacht een hotel te nemen, wel even vragen of RB je naar een hotel i.p.v. LAX kan/wil brengen.
EvdB
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 07 mei 2005, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Ik vind het met het halen en brengen van zo'n camper maar een heel gedoe, als je de eenvoud van een verhuurbedrijf op de luchthaven bent gewend. Gaat veel tijd in zitten en we zijn ermaar 10 dagen. Voor mij overschaduwd dat toch het camperreizen.
We gaan er nog maar eens héél goed over denken :roll:
Bedankt voor alle info en tips :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer