Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kan je tussen de mazen van de wetten doorkomen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door ChevyAstro »

:banghead: Stom Stom Stom. Had het kunnen weten dat het ergens op de website beschreven zou staan. :sorry:

Thanx man,

Andrew.

ChevyAstro :mrgreen:
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Persoonlijk, maar Dennis en Richard zullen het denk ik wel eens zijn met me, vind ik dat je er toch te makkelijk over denkt. De beslissing om eind 2005 te gaan is al genomen, het huis is al uitgezocht en de bouw zal gaan plaats vinden ongeacht of je nu een visum hebt of niet.

Je gaat ervan uit dat je op de een of andere wijze wel een visum zult krijgen, maar dat is niet gezegd of het kan nog jaren duren.
Het vinden van werk waarbij je een visum aan kan vragen valt niet mee, vooral niet als je al een huis gebouwd hebt en dan persé werk wilt hebben in de buurt. Ditzelfde probleem heb je met de koop van een bedrijf, waarbij $ 18,000 veel te weinig is maar dat weet je wel. Je stelt bepaalde eisen aan de koop van een bedrijf, moet door een manager gerund kunnen worden etc. , je zult zien dat dit bedrijf 400 mijl van je net gebouwde huis is maar dat je eigenlijk toch wel 1x per week of 2 weken wilt gaan kijken.
Idem dito voor de greencard loterij, dit kan nog jaren duren voor je in de prijzen valt. Vergeet niet dat er steeds meer Nederlanders willen gaan, de kansen worden dus kleiner.

Zelf zou ik het omdraaien, eerst een visum zien te krijgen en een huis huren, daarna pas een huis bouwen. :idea: :!: Huizen bouwen doen ze in 2006 of 2007 ook nog wel, een mooi huis hebben en er niet in kunnen wonen is veel erger.
Je moet nu niet denken dat mijn instelling voortkomt uit de wens om je een bedrijf te verkopen. Dat is wel meegenomen :lol: :D , maar niet de reden waarom ik dit allemaal schrijf. Er zijn veel Nederlanders (maar ook andere Europeanen) die er veel te makkelijk over denken en dan straks van de koude kermis thuiskomen.
Zet eerst eens alles op een rijtje, op papier is het beste. Wat gebeurt er als ik een huis bouw en ik krijg geen visum, of ik krijg pas na 3 of 4 of 5 jaar een visum. Wat doe ik dan? En wat met je dochter, wil je die 3 maanden op school zetten, dan weer 3 maanden in Nederland op school en dan ............ :cry: :?: Als je wilt dat ze zich ontheemd gaat voelen dan is dit wel een goede oplossing. Mijn advies dus, denk er goed over na een zet alles goed op een rijtje voordat je je in het diepe stort.
Hans
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hoi Hans,

Mag ik je er even op wijzen dat je niet echt goed oplet...!!!! :(

Als eerste heb ik dit gezegt:
Nee, alle gekheid op een stokje, ik ga er natuurlijk niet voor zorgen dat ik verbannen word uit de US. Maar als ik in dec 2005 ga dan wil ik ook zeker zijn dat ik alles goed geregeld heb.
Ik denk dat ik hier duidelijk mee heb aangegeven dat ik het risico dus niet ga lopen.

Ten tweede:
Voordat jullie flink verder gaan met het uitgeven van mijn geld moet ik zeggen dat ik vooral niet van plan ben $ 500.000,- uit te geven om een visum te verkrijgen. Onnodig geld uitgeven vind ik dat. Op PBBI.nl staan er al bedrijven te koop vanaf $ 18.000,-. Scheelt nog al een berg
Ik zie hier nergens staan dat ik een bedrijf van $ 18.000.-- wil kopen. Ik zeg alleen dat PBBI al bedrijven verkoopt vanaf $ 18.000.-- en dat dit een hoop scheelt met $ 500.000.--.

En als laatste heb ik ook gezegt:
Waarschijnlijk neem ik rond oktober/november 2005 al contact met jullie (PBBI) op om één en ander te bespreken.
Met alle bovenstaande meldingen ben ik dus al een stuk minder radicaal en impulsief als voorheen. Wel netjes van je natuurlijk dat je me waarschuwd. :wink:

Ik hoor/zie je rond oktober/november 2005 wel en dan praten we verder.
En als je een bedrijf ter overname vind in de buurt van Madison (FL) dan hoor ik graag van je.

See Ya,

Andrew.

PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Hoi Andrew,

Ik had wel goed opgelet maar eigenlijk wilde ik het verhaal nogmaals op een rijtje zetten, voor de zekerheid maar ook voor anderen die later dit alles misschien nog lezen omdat ze hetzelfde idee hebben als jij. En die zijn er genoeg, neem dat maar van mij aan.
Laten we zo zeggen, het was dus een soort samenvatting :P 8)

Overigens, als je wilt gaan op E2 neem dan eerder contact op. Tussen het vinden van een bedrijf, het verstrekken van een visum en de koop van het bedrijf zit toch wel 5 tot 6 maand. In Oktober / November contact opnemen als je wilt gaan in December is te laat, of je moet nog heen en weer willen reizen. Je moet zowiezo het visum interview in Amsterdam doen, ook al verblijf je op dat moment in de VS.
Groetjes

Hans
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hans,

Bedankt voor je reactie, zo zie je maar dat met een stukje tekst op een forum er toch misverstanden kunnen optreden. Gelukkig heb je dat niet als je face-to-face een gesprek hebt.

Ik begrijp dat bedrijfsovername tijd nodig heeft, ik heb al eerder in die situatie gezeten. Lijkt me ook wel handig als er voor een bedrijf gekozen word dat ik eerst even naar Amerika ga om het bedrijf te bekijken voor ik een handtekening zet en het bedrijf overneem.

We houden even contact, ik stuur mijn prive email adres wel naar je toe via een PM en mocht je halverwege 2005 iets tegen komen in de buurt van Madison (FL) dan kun je me hiervan op de hoogte stellen.

Thanx,

Andrew.

jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

rperre schreef:Nog even over je chevy Astro, als het je heel erg dierbaar is, kun je hem makkelijk meenemen, maar ik zou hier eerst eens rondkijken voor een andere auto, want de amerikanen hebben echt leuke bakkies hier!
Ja, dat kan wel zijn Richard maar een echte Astro heeft gordijntjes voor de ramen en wordt bereden door een Mexicaanse familie van (minimaal) 10 personen, inclusief Oma en de kleinkinderen. Het is al een belevenis om er achter te rijden, laat staan om de tocht van binnen de Astro mee te maken ;)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

:lol:
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dennis, van harte gefeliciteerd !
Ik las met interesse je verhaal. Mag ik wat aanvullingen geven voor andere gegadigden voor een Groene Kaart (hoe ook te verkrijgen).

Je zegt je moet "kerngezond" zijn, niet helemaal waar. (Dat is een eis die Canada stelt, dit terzijde.) Maar voor de US ligt de nadruk op een check voor besmettelijke ziektes. en over 't alg. zo gezond zijn dat je kunt werken enz.

1. Wat van belang is: dat je bewijzen hebt van al je inentingen. Jongere jaargangen hebben daar een Inentingsboekje voor gekregen van de Ned. overheid waarin eea. staat opgetekend. Vindt dat boekje !
Plus er is een lijst van de door de US vereiste immunizaties, het is gebonden aan de leeftijd. Mijn man viel in een cohort dat ook tegen sommige kinderziektes ingeent moest zijn, maar hij had die ziektes "gewoon" gehad als kind. Ik heb daarom onze dokter in de US (wij woonden er al) bloed laten afnemen en laten onderzoeken op anti-stoffen. Die waren aanwezig, hij gaf een verklaring daarover af, en daar werd genoegen mee genomen.
Ik had natuurlijk pech, geen boekje. Als dat je gebeurt, neem de inentingen tijdig, en vraag een bewijs ! Niets is zo vervelend als vlak voor je vertrek naar de US ziek worden van een prik. (Wat je "tekort" komt wordt er tijdens het onderzoek ingeramd.) Plus ik had een (1) inenting nodig, maar in Ned. heeft men allen de cocktails. Ik was doodziek op onze terugreis, en ben weken beroerd geweest.

2. Voor (oudere) mannen is een vraag omtrent militaire dienst heel belangrijk. Als je in dienst bent geweest en eervol afgezwaaid, moet je daar een bewijs van hebben. Als je niet in dienst geweest bent, vrijgesteld, uitgeloot, wat dan ook, daar moet een verklaring van in je G.K. dossier zitten. Heb je niets, neem dan kontakt op met Min. Defensie, er is een afd. in Kerkrade die dat regelt.

3. Op alle formulieren die de US je stuurt is ruimte voor achternaam, voornaam, middle name. Echter als je meer doopnamen hebt, moet je ze allemaal invullen. Men doet oa. antecedentenonderzoek en als je maar twee namen geeft terwijl je er vier hebt, is dat onderzoek incompleet.

4. Er wordt ook onderzoek naar je verleden gedaan, iedere plaats waar je na je 18e hebt gewoond, daar moet je een verklaring van hebben dat je doopzeel schoon is. In Ned. kan dat in een keer, centraal. En het wordt meestal gedaan door het consulaat. Voor de US gaat het ook centraal, via de FBI, en doe USCIS het zelf.
Echter, als je voor studie of voor werk een tijdje in een ander land gewoond hebt (niet Ned. of de US dus) moet je daar zelf een verklaring van opvragen. Je mag zelf uitvogelen hoe. Begin daar tijdig mee ! Bijna altijd wil men boter bij de vis (vooruitbetaling) op een bepaalde manier en steeds meer moet de aanvrage vergezeld gaan van een complete set vingerafdrukken - en die moeten van een officiele instantie komen.

De meeste advokatenkantoren (ook in de US) hebben van bovenstaande zaken helaas geen of te weinig weet, en dit zijn punten waarop je, staande in het consulaat bij inderdaad zeer onvriendelijke medewerkers, behoorlijk de fout in kunt gaan.
Wij struikelden bijna over punten 2 en 3. Toen ik hoorde wat er miste ging
ik er natuurlijk in de tussenliggende week meteen achteraan. Min. Defensie Kerkrade waren fantastisch en hielpen ons meteen aan het vereiste document. Min. BiZa-kantoor Hengelo, en Min. BiZA-DH, en de laatste gemeente waar we gewoond hadden, gaven met voorrang bewijzen van goed gedrag enz. Toen we ons een week later weer meldden bij het Consulaat, met al die papieren, was dat opeens het struikelblok. Ik had er niet zelf achteraan mogen gaan ! (Al gold dat niet voor het bewijs van Defensie.)

Tenslotte, neem genoeg geld mee op de dagen dat je bij de Consul moet komen. Ziekenhuis (R-foto's) en dokter moeten meteen afgerekend. Idem bij het consulaat, en ze nemen geen credit kaarten aan.

Verder wordt bij bepaalde formulieren om een (1) pasfoto gevraagd, in de praktijk blijken er meestal twee nodig.

Ongetwijfeld weten anderen meer voetangels en klemmen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dan ChevyAstro - ben ik de enige die zich afvraagt of zijn voiture door de smog-test zal komen ? (Steeds meer staten vereisen smog-testing, in steeds meer plaatsen). En indien niet, is het mogelijk het probleem te verhelpen en wat gaat dat kosten. Want zonder smog-verklaring kan een auto niet worden geregistreerd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

En dit nog voor ChevyAstro:
"Wat zijn de mazen ?" "Ik zal het wel eens even creatief aanpakken !" "Ik kom eind 2005 voor drie maanden en regel het dan wel even".
Je wilt hier komen, je wilt een 10jaar oude auto mee, een hond, en meteen een huis van de grond trekken.
Zo werkt dat hier dus niet.
Ik zou maar snel serieus worden als je echt naar de US wilt komen, want wat jij uitstraalt hier op het forum is zo goed als een garantie voor mislukking.
De US hangt van regelgeving aan elkaar, je enige kans is de regels grondig te bestuderen, je er tot op de laatste punt en komma aan te houden, te werken met deskundigen ter plekke en hun adviezen op te volgen.
Je auto - zie hierboven.
Hoe je een auto kunt registreren zonder geldig rijbewijs en zonder S.S.nummer vraag ik me af, in alle staten waar ik gewoond heb was een S.S.nummer verplicht, tenzij je een bewijs kon krijgen dat je er niet voor in aanmerkingkomt - maar daarvoor moet je wel volkomen legaal hier zijn.
Voor je hond zul je bewijzen van alle vereiste inentingen nodig hebben plus een recente gezondheidsverklaring van een veearts. Neem tijdig kontakt op met de luchtvaartmij waar je mee vliegt over hun regels qua vervoer van een dier.
Huis - wel eens van vergunningen gehoord ? Plus op sommige plaatsen is de huizenmarkt zo overspannen geraakt, dat bouwers wachtlijsten van gem. een half jaar hebben. En: hoe duurder het huis dat je bouwt, hoe hoger je onroerend goedbelasting, en die rekening krijg je ieder jaar gepresenteerd !

Lees ook goed alles wat met groene kaart enz. te maken heeft zodat je bij een eventuele procedure een gelijke partner bent met je advokaat, en de juiste papieren kunt aanvoeren.

Teveel mensen komen hier met het idee het visa-waiver programma te gebruiken als draaideur. Als Immigratie dat teveel ziet gebeuren zal er ingegrepen worden. Ten eerste wordt degene die het doet de toegang tot de US ontzegd, plus een sanktie. Maar ook kan Ned. verdwijnen uit de lijst van landen waar de US deze regeling mee heeft. Het visa-waiver programma is een gunst, niet een recht.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oortjes, leuk je hier te zien. Ik ben Kasaka van het Viva forum en kan er al maanden niet opkomen, heb het uiteindelijk maar opgegeven. Doe ze daar alsjeblieft de groeten van mij!

We kunnen hier altijd mensen met goede kennis van zaken over emigratie/immigratie gebruiken en duidelijk weet jij er heel wat vanaf. Ik hoop, dus, dat je hier blijft komen.

Bovenop alle goede adviezen van de mensen, die in dit draadje hebben gereageerd, wil ik een ieder, die hier informatie zoekt, eraan herinneren, dat, een paar uitzonderingen daargelaten, we leken zijn. De US immigratiewetten zijn zeer gecompliceerd en het is zaak je uitermate goed te informeren, niet alleen op fora zoals deze, maar ook bij de officiele instanties.

Zoals Oortjes schrijft kan de kleinste, ogenschijnlijk niets voorstellende, vergissing een grote impact hebben op de duur en het resultaat van een immigratie aanvraag. Niets van dit alles moet makkelijk opgenomen worden als men serieus van plan is te emigreren naar de VS!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ChevyAstro
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Oortjes; Persoonlijk vind ik dat je eerste 2 posts op mijn topic redelijk vriendelijk en informatief overkomen. De laatste die je schreef vond ik naar mij toe zeer denigrerend overkomen. En aangezien ik daar niet van gediend ben krijg je hieronder mijn reactie;

Ik ben deze topic begonnen om eens te kijken hoe creatief men kan zijn. Tuurlijk ben ik daar van terug gekomen toen ik las welke haken en ogen er aan zitten. Desalniettemin is het een topic geworden wat veel mensen lezen en waar men informatie uit kan halen.

Zo denigrerend als jij op mij over komt vind ik totaal niet van toepassing, vooral omdat op een meer vriendelijke manier jou hele verhaal al eerder is uitgelegd door je voorgangers. Wie ben jij dan? Mijn vader die me de les komt lezen?

Wat ik wel uit jou woorden opmaak is dat jij een persoon bent die weinig tot geen risico's neemt in z'n leven. Alles op zeker en 10x checken. Als ik zo had geleefd was ik niet op het punt geweest waar ik nu ben.

Mijn filosofie?

1.) Een brutaal mens heeft de halve wereld.
2.) Zonder investeren niet profiteren.
3.) Geen uitdaging is zonder risico's.
4.) Impulsieve keuzes zijn meestal de beste.
5.) Niet geschoten is altijd mis.

Whatever; Bedankt voor je posts maar zet je politiepet even af en hou het gezellig. En schrijf anders gewoon niets maar hou het bij je eigen [...] gedachte.

Ik mag dan eigenwijs zijn maar ik beschik ook nog over enige intelligentie. Ik snap best dat er regels zijn en formaliteiten waar men rekening meer dient te houden. Maar mag een mens op dit forum ook zijn gedachten laten gaan en zijn dromen en impulsieve ideeën beschrijven?

Stuur me anders even een PM met je telefoonnummer. Als ik het op mijn eigenwijze manier wel haal dan kom je gezellig bij mij op de koffie om mijn nieuw gebouwde woning te bekijken, pas je wel op voor de hond? En weet je wat? Ik kom je persoonlijk wel halen met mijn 10 jaar oude auto....

USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

He ChevyAstro !
Het waren welgemeende adviezen van iemand die hier nu 10 jaar woont.
We beginnen nl. zo ongeveer allemaal met het idee dat er vast wel een mouw aan te passen valt. Maar dat is een zeer Nederlandse manier van denken, en hoe eerder je die loslaat, hoe sneller je succes zult hebben.
Het ging me inderdaad vooral om de manier waarop je eea. benadert, die toon werk hier zo averechts, daar wilde ik je voor waarschuwen. Er is hier nl. heel weinig nodig om iets volledig te verklooien. Wat ik van je las gaf me de indruk dat je hier in de US goed op je plaats zou zijn, misschien had ik dat eerst even expliciet moeten melden. Als je dat denigrerend vond, jammer en sorry, niet zo bedoeld hoor !

Kijk, ik ben hier, jij bent (nog) daar. Wij zijn door harde ervaringen hier een boel wijzer geworden. Ik wilde je daarvan laten profiteren, maar als je daar niet van gediend bent, dan is de kous daarmee af.
Het laatste wat ik wil is de sfeer hier bederven.
Als het je om dromen, en impulsieve ideen ging, had dat dan gezegd, want ik droom ook graag en inderdaad "als je droomt, droom dan groot".

Overigens je meldt dat ik zeker iemand ben die geen risico's neemt, maar je kent me (ons) totaal niet. En: "bekrompen gedachten", dat vind ik nou denigrerend. (Als we zo bekrompen waren dan hadden we op zeker gespeeld en waren in Ned. gebleven waar wij beiden goed werk hadden, een leuk huis, twee auto's, enz. en zekerheid van wieg tot graf. We hebben dat opgegeven, gegokt op een toekomst hier. In dit land zijn minder zekerheden, meer risico's, maar ook meer mogelijkheden.)

In de wereld van de US Immigratiebureaukratie werkt alleen "ja mijnheer, nee mevrouw" en precies doen wat je gezegd wordt. Het is gewoon niet anders, zij hebben de macht. Zeker na 9/11.
Ben je eenmaal binnen dan kun je je creativiteit volledig botvieren !

Jouw filosofie:
- een brutaal mens heeft de halve wereld - ja dus, maar IRL, niet in de bureaucratische molen.
- zonder investeren niet profiteren - totaal mee eens !
- geen uitdaging zonder risico's - ik denk dat het veelal een goed idee is de risico's eerst zo goed mogelijk in te schatten.
- impulsieve keuzes zijn meestal de beste - ja, maar realiseer je dat zo'n (intuitieve) keuze is gebaseerd op eerdere ervaringen en kennis.
- niet geschoten altijd mis, ja !!! maar als je schiet is het meestal zinnig te weten waar het doel zich bevindt, dat verhoogt de kans op raak schieten aanzienlijk.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Petra, ik had op je posting gereageerd, ik weet niet of dat niet gepost is, of dat je het verwijderd hebt vanwege teveel off-topic.
Iig, dank voor je vriendelijke woorden, en ja ik heb ze "daar" al de groeten gedaan ! Ook het probleem nogmaals aangekaart bij de Angels/mods, we zijn nl. een heel stel leuke deelnemers kwijtgeraakt.
Prettige Kerstdagen !
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

oortjes, ik wil dit even kwijt, chevyastro heeft hier om hulp gevraagd en niet om een hoop commentaar! Wij hebben hem ook gewaarschuwd dat je niet zomaar tussen de mazen door kunt gaan en hopenlijk haalt hij daar zijn voordeel uit!

Overigens is alle informatie "en soms ook het commentaar" dat je geeft valide en is zeer welkom!

Voor allen, maak het niet een persoonlijke vete A.U.B.

Richard

(P.S. dit is geschreven als gewone forum bezoeker en niet als moderator)
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik geloof niet, dat dit op een vete aan het uitlopen is; en ik heb er alle vertrouwen in dat dit gesprek vanaf nu op een vriendelijke manier voortgezet wordt.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Beste allemaal, nogmaals, zoals ik al aangaf, het was bedoeld als hulp.
Nav. van zijn posts schatte ik ChevyAstro in als een stevige self-made man. Het leek me dat hij goed hier zijn draai zou kunnen vinden hier in de US. Waarom denken jullie dat ik mijn tijd besteedde aan postings voor hem ?! Ik neem zijn verlangen naar de US te komen heel serieus, en waar ik denk dat hij zijn kansen negatief beinvloed, geef ik dat aan.
Misschien wat kort door de bocht, ja dat denk ik bij teruglezen nu ook, maar het was geen commentaar op zijn persoon zoals hij het tot mijn verbazing opvatte - waarom zou ik - maar een op ervaringen gebaseerde waarschuwing. De meesten van jullie zullen toch wel weten hoe klein de kans is de US binnen te komen. Dan denk ik dat je blij moet zijn met ieder brokje relevante info, met iedere tip, zelfs al wordt het wat "hard" gezegd.
Ik wil best excuses aanbieden aan ChevyAstro hoor, als/waar ik hem met mijn posting ergens gekwetst hebt. ChevyAstro wat denk je van deze smiley:

:oops:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wil ik er nog dit aan toevoegen.
De US stelt eisen voor immigranten eisen betreffende opleiding, ervaring, of mogelijkheid tot investeren. Het geheel komt echter als totaal-pakket: JIJ (algemeen bedoeld !).
Hoe je de emigratie benadert, je houding, is daar onlosmakelijk onderdeel van. Zowel tijdens de procedure, als net na binnenkomst, wanneer je toch hulp nodig zult hebben van collega's, buren.
Wanneer men een opmerking over "attitude" als commentaar opvat, sorry, jullie zit er echt volkomen naast. Het kan je kansen maken of breken.

Overigens, alles wat de starter van deze draad al dan niet gepresteerd heeft in Ned. (en voor resultaat inderdaad petje-af), het is toch gedaan in een land waar je wel op je bek kunt gaan, maar waar altijd nog een vang-net is.

Mijn manier van denken is mede het resultaat van 10 jaar in de US - een land waar je geacht wordt je eigen kont te redden. Een land van grote mogelijkheden, en een ervan is, dat je alles wat je hebt opgebouwd, heel snel kwijt kunt raken.
Dus wat ChevyAstro uitlegt als "bekrompenheid", dat ziet men hier als "savvy".
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Amen, ik ben het daar helemaal mee eens. En inderdaad "attitude is everything", niet voor niets een uitspraak hier!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Petra, dank je voor deze reaktie.
Bytheway, mocht je nog es willen buurten elders - en ja dat zou leuk zijn - dan kun je een nieuwe nick en nieuw pass word aanvragen bij info@viva.nl.
Een heel goed 2005 voor jou en je familie !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer