Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voor een jaar naar Amerika mag mijn man mee

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
kathleenpanne
Amerika-newbie

voor een jaar naar Amerika mag mijn man mee

Bericht door kathleenpanne »

Hallo,

Ik kan waarschijnlijk voor een jaar in Austin (TX) gaan werken als verpleegkundige. Tot daar geen probleem daar dit een knelpuntberoep is en het ziekenhuis waarschijnlijk de meeste dingen wel zal regelen. Het probleem is dat we niet weten of mijn man mee mag. Hij zou daar in principe niet werken (Sabbatsjaar) maar als het effe kan zou hij ook graag een werkvergunning krijgen natuurlijk. Maar een verblijfsvergunning is uiteraard onontbeerlijk, kan dit problemen opleveren en moet ik mijn man dan een jaar missen ?
Alle tips, suggesties welkom... .
Laatst gewijzigd door kathleenpanne op 17 dec 2004, 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven
Amerikafan

Re: voor een jaar naar Amerika mag mijn man mee

Bericht door Steven »

kathleenpanne schreef:Hallo,

Ik kan waarschijnlijk voor een jaar in Austin (TX) gaan werken als verpleegkundige. Tot daar geen probleem daar dit een knelpuntberoep is en het ziekenhuis waarschijnlijk de meeste dingen wel zal regelen. Het probleem is dat we niet weten of mijn man mee mag. Hij zou daar in principe niet werken (Sabbatsjaar) maar als het effe kan zou hij ook graag een werkvergunning krijgen natuurlijk.
Alle tips, suggesties welkom... .
Als hij daar niet gaat werken krijgt ie ook geen werkvergunning... Onder geen enkele voorwaarde.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Waarschijnlijk zul je gaan op een H1B visum, dan zou je man een H-4 status krijgen (echtgenoot van H1B visum houder) . Hij kan dan wel in de VS verblijven maar helaas NIET werken.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Voor verpleegkundigen is het ook mogelijk om direct een greencard aan te vragen. Als je van plan bent maar een jaar te gaan maakt het niet veel uit om met een ander visum te gaan, maar wat als het je goed bevalt en je wilt langer blijven.
Het is misschien de moeite om hier ook eens naar te kijken.
Annemiek
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

[/quote]Voor verpleegkundigen is het ook mogelijk om direct een greencard aan te vragen

Hoe weet je dit, zelf gedaan of van horen zeggen???? Laat me raden, van horen zeggen.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Voor verpleegkundigen is het ook mogelijk om direct een greencard aan te vragen
Hoe weet je dit, zelf gedaan of van horen zeggen????
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zuig het echt niet uit mijn duim. Is het niet een EB3 visum?

http://www.immspec.com//landing.htm
http://www.twmlaw.com/recources/freignnurses.html
Er zit nog wel een staartje aan. Binnenkort wordt er een stop opgezet.

Kathleen;
erg spannend. Ik ben beniewd of je al bezig bent met je CGFNS?
groetjes
Annemiek
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Dat bedoelde ik dus, er zijn zoveel verschillende soorten visa, maar een visum is nog geen greencard. Er wordt zo vaak dit soort dingen geroepen, bedoel ik niet kwaad hoor, met als gevolg dat er allemaal verhalen in de wereld zijn die maar half kloppen.

Oorzaak is ook zo'n website die je aangeeft, is gewoon niet duidelijk, maar dat is met veel websites van visa attorneys. Hier kun je een beetje uit lezen dat je een greencard krijgt als je als verpleegster aan het werk gaat. Dit klopt wel alleen zit er een stap tussen, een ander visum. Eerst krijg je een ander visum en daarna kun je een greencard aanvragen in samenwerking met de werkgever.

Voorbeeld , een EB3 visum is geen greencard. Wat betekent dit voor iemand als de werkgever het niet meer met je ziet zitten en je eruit gooit ? Dan moet je het land verlaten. Het visum is nl. gekoppeld aan het werk, zoals eigenlijk de meeste visa. Zou je een greencard hebben dan maakt het niets uit als je werkgever je ontslaat, je hebt een permanente verblijfsvergunning en je gaat gewoon op zoek naar een andere baan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar dit is wel een green card, waar Annemiek het over heeft. Hij biedt permanent residency. Wat ik eruit lees, is dat die tussenstap met verpleegkundigen niet nodig is. Maar misschien lees ik dat verkeerd dan?

"Consider the case of Midori, a Japanese sophomore at a U.S. college who is trying to decide on her major:

Midori would like to stay in the United States after graduation, and has considered speech pathology and nursing as options. Her foreign student advisor explained that after she obtains her bachelor's degree, Citizenship and Immigration Services (CIS, formerly INS) will allow her one year of work authorization. After that, she must change to another type of visa or leave the country. She is concerned because she has heard that the process of becoming a permanent resident can be long and difficult.

Although Midori may not realize it, her choice of major makes a tremendous difference in the immigration options available to her, because registered professional nurses (RNs) are heavily favored under immigration laws. As an RN with a bachelor's degree from a U.S. nursing school, she can actually avoid temporary visa categories and move straight to permanent residence (also called a "green card"). Midori can also avoid the cumbersome labor certification process (the usual path to a green card through employment) because the Department of Labor has "precertified" professional nurses as a shortage occupation.

In fact, government regulations allow concurrent filing of the two stages of a green card application. With concurrent filing, an RN like Midori can actually gain unrestricted work authorization within a few months of beginning the green card process.

The immigration advantages for nurses also apply to foreign-trained RNs whether they reside in the United States or abroad. Vanya is an example of just such a nurse. He is currently visiting the United States, has a license in Latvia, and has passed the National Council Licensure Examination (NCLEX exam): "

Bron: http://www.twmlaw.com/resources/freignnurses.html
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Je hebt gelijk, dat lees ik hier ook uit. Moet ik ook maar bij mijn specialiteit E2 en L1 blijven :oops: :oops:
Ik had zelf ook nog even gekeken bij het EB3 visum maar dit blijkt nu te bestaan uit 2 delen, in het tweede deel voor Nurses and Physical Therapists (EB3 Visa) stond het ook
"The nurse must submit evidence of passing the VisaScreen and either the ETS or the MELAB English exam to the Embassy (or Consulate) on or after the day of her immigrant visa interview. If the RN is applying for a green card in the U.S., she/he must present evidence to the USCIS as part of the adjustment of status application. "

Maar overeind blijft dat er een hoop halve waarheden geschreven wordt over allerlei visa en greencards. Zelfs op de officiële governement websites staan fouten, bijna overal staat bijv. op dat de spouse van een E2 of L1 visa holder geen werkzaamheden mag verrichten buiten het bedrijf. Dit is al jaren geleden veranderd. Hier heb ik wel gelijk in :D 8)
Maar goed al weer wat geleerd.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het klopt dat er veel misinformatie tussen kan staan, en als je zoiets gaat doen je er veel meer over moet lezen dan een paar websites, het waren alleen maar een paar voorbeelden.
Ik las laatst een nieuws artikel dat veranderingen op komst zijn, en het hele proces veel langer gaat duren.
In de Filipijnen zijn scholen die verpleegkundigen opleiden alleen met het doel om in Amerika te gaan werken, dat zal voor hun veel moeilijker worden.
Maar we zijn wel een heel eind afgedwaald van Kathleen's oorspronkelijke vraag.
Annemiek
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Maar we zijn wel een heel eind afgedwaald van Kathleen's oorspronkelijke vraag.
Probeer ik nog een keer een goed :) antwoord te geven. Als ze op een EB3 visum gaat kan haar man niet werken, als ze voor een greencard gaat wel. Maar gezien het feit dat ze maar voor een jaar gaat zal het wel een EB3 worden. Krijg ik toch nog gelijk :P 8)
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

OK jij kunt het laatste woord hebben :-)
Annemiek
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

LOL
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer