Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door nwolf »

Daar heb je gelijk in!
Wij gebruiken de revolut hier als gezamelijke rekening, altijd handig zonder die hoge kosten bij een gewone bank.
We hebben daar dus ook een rekening met Euro's en een rekening met dollars.
In de aanloop naar de vakantie hebben we iedere maand maximaal gebruik gemaakt van de gratis 1000,- conversie en op de revolut Dollar spaarrekening gezet (3% rente welke iedere dag wordt uitbetaald).
Straks alles terug zetten naar de lopende rekening en zo pakt revolut de euro's als we in de eurozone zijn en de dollars als we in de dollarzone zijn.
Best handig :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Hoe bedoel je de uitspraak "Straks alles terug zetten naar de lopende rekening"? Volgens mij doe ik namelijk hetzelfde als jij, maandelijks 1000 dollar op Revolut storten en dat tegen 3% rente laten renderen tot de USA vakantie. Bedoel je dat je wat je overhoudt na je vakantie terugstort naar euros?
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Resetovic Dat storten buiten het weekend is toch niet zo'n heel groot probleem? Kwestie van plannen. Bovendien geldt het weekend vanaf vrijdag 17.00u Eastern Time tot zondag 18.00u Eastern time. Dat betekent 23.00/00.00u bij ons. Dus prima op vrijdagavond na het eten bij ons even storten :thumbup: Of eerder natuurlijk.

Wat betreft Krak vind ik het niet vallen onder het deposito garantiestelsel wel een nadeel. Bij onze vakantie gaat het niet om enorme bedragen maar het is toch zonde geld. Revolut is voor ons echt top
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

Tot nu toe erg blij met Revolut. Ik koop ook elke maand wat dollars in om koers wisselingen op te vangen. De weekend toeslag is voor mij geen probleem. Ik koop 1 á 2 keer per maand dus dat is wel te plannen.

Daarnaast heb ik ook Openbank. Daar kun je elke maand een reisbundel aanzetten waardoor je geen koersopslag op je CC hebt.
In geval van nood of geen acceptatie heb ik dan nog ING mastercard en AMEX. Moet raar lopen als ik dan niet kan betalen :D
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Dollar is op dit moment vrij stabiel en tijdens een vakantie maak ik zelf geen duizenden euro’s op.

Mijn persoonlijke voorkeur ligt eigenlijk bij gemak. Gewoon direct betalen vanuit een euro saldo zonder er te veel over na te denken. Revolut is daarin ideaal, zeker vanwege €1000 per maand zonder kosten buiten het weekend.

Tegelijk merk ik dat ik in de praktijk toch weer ga optimaliseren op kosten juist vanwege die limiet en het kostenvoordeel. Dan ga je ineens letten op wanneer je wisselt en hoeveel je nog “over” hebt. En dat staat eigenlijk haaks op mijn wens om er juist niet mee bezig te zijn. Dat is precies de mindset die ik zelf probeer te doorbreken, maar waar ik mezelf toch weer in terugzie.
Een Revolut Plus abonnement was ook wel interessant geweest, maar daar neem dit weekendtoeslag helaas niet mee weg.

Die weekendtoeslag vind ik eerlijk gezegd ook geen groot probleem. Dat is prima te plannen, of je wisselt gewoon doordeweeks alvast wat om. Maar juist dat plannen is dus onderdeel van die optimalisatie waar ik eigenlijk minder mee bezig wil zijn.

Wise vind ik dan weer het beste alternatief als je echt zonder nadenken gewoon vanuit euro’s wilt betalen, zonder dat hele wissel en timingverhaal.

Voor deze trip heb ik de afgelopen maanden vóór de 15e al een paar keer wat dollars omgezet, dus dat zit goed.

Krak ziet er op zich interessant uit als extra optie, vooral voor gebruik in andere valuta voor dagelijkse betalingen. Dat het niet onder het depositogarantiestelsel valt, is voor mij geen groot bezwaar zolang je er alleen tijdelijk wat geld op zet en geen grote bedragen aanhoudt. Daarnaast is het een pluspunt dat ze momenteel ook gratis een debitcard aanbieden zonder kosten en de app is ook vrij overzichtelijk.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik vind het ook wel een beetje een sport om mee bezig te zijn. Hetzelfde geldt voor vliegtickets, autohuur of hotels. Al merk ik dat ik ook wel meer voor gemak ga en niet meer op elke 50 euro kijk.

Ik vind Revolut ook om meerdere redenen fijn. Vooral omdat je dus in lokale valuta afrekent. Zelfs al zou je wisselen tegen 1% toeslag omdat je in het weekend wisselt of door je 1000 euro heen bent voor die maand. Dan nog is het gunstiger dan je creditcard. En het is natuurlijk ook gewoon een extra betaalmiddel.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Laredo schreef:
30 mar 2026, 08:50
Hoe bedoel je de uitspraak "Straks alles terug zetten naar de lopende rekening"? Volgens mij doe ik namelijk hetzelfde als jij, maandelijks 1000 dollar op Revolut storten en dat tegen 3% rente laten renderen tot de USA vakantie. Bedoel je dat je wat je overhoudt na je vakantie terugstort naar euros?
Zo lang als mogelijk op die spaarrekening laten staan, maar als we in de US zijn zetten we iedere keer rond de 500,- dollar op de lopende rekening.
Zodra de dollars op zijn gaat revolut automatisch over op de euro's op je lopende rekening en betaal je dus de transactiekosten (als je over je limiet bent ;) of de huidige wisselkoers (die wat ongunstiger is).
Dollars die ik gekocht heb voor euro's ga ik niet terugwisselen (tenzij de dollar straks 1,10 is voor iedere euro, dan is het een investering geweest :lol:)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik voorzie mede forumleden regelmatig van tips en adviezen in dit topic, maar nu heb ik zelf een vraag:

Zijn er hier forumleden die hun hotelkamer afrekenen met de Revolut? En kan dat? Aangezien je je hotel meestal garandeert met je creditcard. Scheelt natuurlijk ook weer in de kosten.

Ik heb voor mijn vrouw ook een revolut aangevraagd dus qua ruimte moet dit prima passen.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@d_vdploeg
Ja, gaf bij ons geen enkel probleem.
Heb bij de diverse hotel accounts mijn betaalmiddel gewijzigd van de gewone creditcard naar de Revolut kaart dus ik boek nu al met die kaart.

Afgelopen oktober werd er wel bij een aantal hotels de borg "gereserveerd" op de kaart, die reservering was bijna altijd binnen 48 uur verdwenen.

Kortom.........gaat prima!

Gr.
Reny
Laatst gewijzigd door Reny op 14 apr 2026, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

@d_vdploeg doe ik altijd. Meestal al vantevoren te gebruiken, b.v. bij booking.com kan dat, en anders als betalen bij het hotel, bij het inchecken je Revolut geven ipv cc. Gaat altijd goed. Soms wordt er wel een extra hold op je kaart gezet als borg.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@d_vdploeg Doen wij ook met hotels ter plekke even vragen. En je huurauto kun je aan het eind ook gewoon afrekenen met Revolut.
reisverslagen: 2025 rondje Denver en Florida, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Goeie tip!

Ik heb een Hertz boeking staan in Augustus, regel je dat dan bij het inchecken of bij het inleveren dat je de rekening wilt betalen per revolut?
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

Ik regel dat na inleveren van de auto. Loop even naar de balie en daar passen ze het zo voor je aan. Deed ik de jaren voor we Revolut hadden ook al met N26. De 'echte' visa ICS creditcard gebruik ik alleen om de huurauto te boeken. (of Amex gratis card, vanwege de korting :wink: )
reisverslagen: 2025 rondje Denver en Florida, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Doe ik ook al jaren. Km stand en brandstof even noteren als je geen print bij het inleveren hebt gekregen en naar de Gold balie lopen.
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Voor de dollarwisselaars: de koers op Revolut gaat weer de goede kant op, vanmiddag stond hij op 1 euro = 1.18 dollar. Doe er je voordeel mee :thumbup:
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

harryh schreef:
14 apr 2026, 15:45
Doe ik ook al jaren. Km stand en brandstof even noteren als je geen print bij het inleveren hebt gekregen en naar de Gold balie lopen.
Ik maak altijd een foto van het dashboard/de tellers (eindstand en brandstof niveau), dan kun je ook bewijzen dat je hebt afgetankt :thumbup:
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Yep dat doe ik ook. Laatst op TPA wilden ze het op papier hebben, dus even terug gelopen naar de auto.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

d_vdploeg schreef:
14 apr 2026, 12:58
Ik voorzie mede forumleden regelmatig van tips en adviezen in dit topic, maar nu heb ik zelf een vraag:

Zijn er hier forumleden die hun hotelkamer afrekenen met de Revolut? En kan dat? Aangezien je je hotel meestal garandeert met je creditcard. Scheelt natuurlijk ook weer in de kosten.

Ik heb voor mijn vrouw ook een revolut aangevraagd dus qua ruimte moet dit prima passen.
Ja wij rekenen ook af met Revolut, het garanderen/de borg doe ik met mijn ABN AMRO creditcard. Als je telkens 1-2 nachten in een hotel verblijft (roadtrip) en het hotel geeft de borg niet snel vrij heb je na een week 100en dollars geblokt staan op je Revolut card. Net als velen hier gebruik ik de Revolut card als "vakantie portemonnee" en dan is dat niet handig. Zeker in de laatste week van je vakantie wil je de volledige beschikking hebben over je saldo. Om dezelfde reden gebruik ik Revolut ook niet als borgstelling voor de huurauto.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer