Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Seyst: El Paso naar Phoenix (Texas, New Mexico, Arizona)
Reis Seyst: El Paso naar Phoenix (Texas, New Mexico, Arizona)
Hoi allemaal,
Wij zijn bezig met het plannen van een prachtige reis voor mei 2026. We willen ons focussen op het zuiden van New Mexico en Arizona. We zijn echte wandelaars en natuurmensen, dus onze reis staat vooral in het teken van de Nationale Parken en Monumenten, waarbij we graag lange hikes doen.
We vliegen op El Paso en terug vanaf Phoenix (open jaw). We hebben nu een conceptroute opgesteld en ik ben heel benieuwd naar jullie ongezouten mening.
Dit is de voorlopige planning:
Dag 1 (08-05): Amsterdam - El Paso
Dag 2 (09-05): El Paso - Big Bend NP
Onderweg/Middag: Chamizal National Memorial, Blackwell School NHS
Dag 3 (10-05): Big Bend NP
Activiteit: Big Bend National Park
Dag 4 (11-05): Big Bend NP
Dag 5 (12-05): Big Bend NP
Dag 6 (13-05): Big Bend NP - Fort Davis
Ochtend: Big Bend NP
Middag: Rit naar Fort Davis
Dag 7 (14-05): Fort Davis - Carlsbad
Ochtend: Fort Davis National Historic Site
Dag 8 (15-05): Carlsbad
Activiteit: Carlsbad Caverns National Park
Dag 9 (16-05): Carlsbad
Activiteit: Guadalupe Mountains National Park
Dag 10 (17-05): Carlsbad - Alamogordo
Activiteit: Guadalupe Mountains National Park (ochtend/middag)
Dag 11 (18-05): Alamogordo - Silver City
Activiteit: White Sands National Monument, St Joseph Apache Mission
Dag 12 (19-05): Silver City - Willcox
Activiteit: Gila Cliff Dwellings National Monument
Dag 13 (20-05): Willcox
Activiteit: Fort Bowie National Historic Site
Dag 14 (21-05): Willcox
Activiteit: Chiricahua National Monument
Dag 15 (22-05): Willcox - Tombstone
Activiteit: Chiricahua NM, Geronimo Surrender Monument
Dag 16 (23-05): Tombstone - Amado
Activiteit: Tombstone, Coronado National Memorial, Coronado National Forest
Dag 17 (24-05): Amado - Why
Activiteit: Tumacacori NHP, Mission San Xavier del Bac
Dag 18 (25-05): Why - Phoenix
Activiteit: Organ Pipe Cactus National Monument
Dag 19 (26-05): Phoenix - Amsterdam
Ochtend/Middag: Terugvlucht
Dag 20 (27-05): Aankomst Amsterdam
Onze vragen aan jullie:
1. Algemene indruk: Wat vinden jullie van deze route en de dagindeling? Is het tempo zo prettig, of zitten er onlogische stukken in?
2. Mooiste hikes: Omdat we graag wandelen: welke hikes in deze parken (vooral Big Bend, Chiricahua en Guadalupe) mogen we absoluut niet missen?
3. Vergeten pareltjes: Missen we nog specifieke mooie plekken of tussenstops op deze route die echt de moeite waard zijn?
4. Gila Cliff Dwellings: Is de rit van Silver City naar Willcox via Gila Cliff Dwellings goed te doen op één dag, of verkijken we ons op de reistijd in de bergen?
Alvast enorm bedankt voor het meedenken en de tips!
Wij zijn bezig met het plannen van een prachtige reis voor mei 2026. We willen ons focussen op het zuiden van New Mexico en Arizona. We zijn echte wandelaars en natuurmensen, dus onze reis staat vooral in het teken van de Nationale Parken en Monumenten, waarbij we graag lange hikes doen.
We vliegen op El Paso en terug vanaf Phoenix (open jaw). We hebben nu een conceptroute opgesteld en ik ben heel benieuwd naar jullie ongezouten mening.
Dit is de voorlopige planning:
Dag 1 (08-05): Amsterdam - El Paso
Dag 2 (09-05): El Paso - Big Bend NP
Onderweg/Middag: Chamizal National Memorial, Blackwell School NHS
Dag 3 (10-05): Big Bend NP
Dag 4 (11-05): Big Bend NP
Dag 5 (12-05): Big Bend NP
Dag 6 (13-05): Big Bend NP - Fort Davis
Ochtend: Big Bend NP
Middag: Rit naar Fort Davis
Dag 7 (14-05): Fort Davis - Carlsbad
Ochtend: Fort Davis National Historic Site
Dag 8 (15-05): Carlsbad
Activiteit: Carlsbad Caverns National Park
Dag 9 (16-05): Carlsbad
Activiteit: Guadalupe Mountains National Park
Dag 10 (17-05): Carlsbad - Alamogordo
Activiteit: Guadalupe Mountains National Park (ochtend/middag)
Dag 11 (18-05): Alamogordo - Silver City
Activiteit: White Sands National Monument, St Joseph Apache Mission
Dag 12 (19-05): Silver City - Willcox
Activiteit: Gila Cliff Dwellings National Monument
Dag 13 (20-05): Willcox
Activiteit: Fort Bowie National Historic Site
Dag 14 (21-05): Willcox
Activiteit: Chiricahua National Monument
Dag 15 (22-05): Willcox - Tombstone
Activiteit: Chiricahua NM, Geronimo Surrender Monument
Dag 16 (23-05): Tombstone - Amado
Activiteit: Tombstone, Coronado National Memorial, Coronado National Forest
Dag 17 (24-05): Amado - Why
Activiteit: Tumacacori NHP, Mission San Xavier del Bac
Dag 18 (25-05): Why - Phoenix
Activiteit: Organ Pipe Cactus National Monument
Dag 19 (26-05): Phoenix - Amsterdam
Ochtend/Middag: Terugvlucht
Dag 20 (27-05): Aankomst Amsterdam
Onze vragen aan jullie:
1. Algemene indruk: Wat vinden jullie van deze route en de dagindeling? Is het tempo zo prettig, of zitten er onlogische stukken in?
2. Mooiste hikes: Omdat we graag wandelen: welke hikes in deze parken (vooral Big Bend, Chiricahua en Guadalupe) mogen we absoluut niet missen?
3. Vergeten pareltjes: Missen we nog specifieke mooie plekken of tussenstops op deze route die echt de moeite waard zijn?
4. Gila Cliff Dwellings: Is de rit van Silver City naar Willcox via Gila Cliff Dwellings goed te doen op één dag, of verkijken we ons op de reistijd in de bergen?
Alvast enorm bedankt voor het meedenken en de tips!
Re: Reis Seyst: El Paso naar Phoenix (Texas, New Mexico, Arizona)
Prachtige hike in Chiricahua National Monument is The Big Loop. Wij deden deze in maart 2023. Erg mooi.
Over de route kan ik niet veel zeggen. Meeste hebben wij (nog) niet gedaan. Ik mis Saguaro NP?
Over de route kan ik niet veel zeggen. Meeste hebben wij (nog) niet gedaan. Ik mis Saguaro NP?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie reis! Er zit - vanaf Big Bend - veel overlap in met onze 2024-reis. Misschien heb je iets aan ons verslag en aan onze planning.
Hou er rekening mee dat het in mei al erg heet kan zijn in Big Bend. In onze planning staan wandelingen genoemd. Het lukte ons niet om een parkeerplaats te vinden bij de Lost Mine Trail, dus die hebben we niet gelopen.
In Guadalupe hebben we niet de wandeling naar boven gedaan maar als jullie graag lange hikes doen is dat wel een aanrader denk ik. Wel deden we een stuk van de McKittrick Canyon Trail.
Bij White Sands is een rangerwnadeling bij zonsondergang een aanrader.
Als jullie er tijd voor hebben is de Catwalk Trail in het Gila Nat Forest leuk om te doen. Wij deden dat tussen City of Rocks en Chiricahua.
Ook het Organ Mountains-Desert Peaks National Monument is een mooi gebied om te bezoeken. Wij hebben daar alleen het Dripping Springs Natural Area gedaan maar er zijn veel wandelmogelijkheden.
Hebben jullie niet in 2024 ook delen van deze route gedaan? In dat topic staan ook al de nodige tips.
Marianne
Hou er rekening mee dat het in mei al erg heet kan zijn in Big Bend. In onze planning staan wandelingen genoemd. Het lukte ons niet om een parkeerplaats te vinden bij de Lost Mine Trail, dus die hebben we niet gelopen.
In Guadalupe hebben we niet de wandeling naar boven gedaan maar als jullie graag lange hikes doen is dat wel een aanrader denk ik. Wel deden we een stuk van de McKittrick Canyon Trail.
Als jullie er tijd voor hebben is de Catwalk Trail in het Gila Nat Forest leuk om te doen. Wij deden dat tussen City of Rocks en Chiricahua.
Ook het Organ Mountains-Desert Peaks National Monument is een mooi gebied om te bezoeken. Wij hebben daar alleen het Dripping Springs Natural Area gedaan maar er zijn veel wandelmogelijkheden.
Hebben jullie niet in 2024 ook delen van deze route gedaan? In dat topic staan ook al de nodige tips.
Marianne
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben vorig jaar september de eerste zeven dagen van je reis gedaan.
Zijn de vliegtickets al geboekt? Ik vraag dit omdat 1 mei 2026 de werkzaamheden aan het Chisos Basin in Big Bend gaan starten. Lees daar hier hier meer over. Het Chisos Basin vind ik met afstand het mooiste deel van Big Bend. Een groene oase in de middle of nowhere. Hier lopen ook een aantal mooie hikes, vooral de Lost Mine Trail vonden we geweldig.
Mocht je nog kunnen schuiven met je reis, dan zou het mooi zijn als je voor 1 mei in Big Bend kunt zijn voordat de werkzaamheden starten. Zo niet, dan denk ik dat je ook met een dag minder Big Bend af kunt.
De startdatum van de werkzaamheden is al wel een aantal keer verplaatst. Oorspronkelijk zou het vorig jaar al moeten gebeuren, maar er zijn wat problemen met de aanbesteding. Het is ook nogal een logistieke operatie om in die uithoek zo'n grootschalige operatie uit te voeren. Het kan dus ook zo zijn dat de startdatum alsnog verplaatst, al staat de datum nu al wel langere tijd op 1 mei.
In Guadalupe Mountains liepen we Guadalupe Peak. Een schitterende wandeling met prachtige vergezichten. Vooral de eerste twee kilometer zijn aan de pittige kant, daarna vlakt het iets af. Uiteindelijk moet je ca. 900 hoogtemeters overwinnen, maar met een beetje wandelervaring gaat dat zeker lukken.
Op de terugweg stapten we bijna op een tarantula, pas dus op waar je loopt.
Voor zowel de Lost Mine Trail als Guadalupe Peak geldt dat je er 's ochtends vroeg bij moet zijn. De parkeermogelijkheden bij vooral de Lost Mine Trail zijn schaars. Wij waren er met zonsopgang en toen was er plek voldoende. Ook verstandig om vroeg te starten vanwege de temperaturen.
Zijn de vliegtickets al geboekt? Ik vraag dit omdat 1 mei 2026 de werkzaamheden aan het Chisos Basin in Big Bend gaan starten. Lees daar hier hier meer over. Het Chisos Basin vind ik met afstand het mooiste deel van Big Bend. Een groene oase in de middle of nowhere. Hier lopen ook een aantal mooie hikes, vooral de Lost Mine Trail vonden we geweldig.
Mocht je nog kunnen schuiven met je reis, dan zou het mooi zijn als je voor 1 mei in Big Bend kunt zijn voordat de werkzaamheden starten. Zo niet, dan denk ik dat je ook met een dag minder Big Bend af kunt.
De startdatum van de werkzaamheden is al wel een aantal keer verplaatst. Oorspronkelijk zou het vorig jaar al moeten gebeuren, maar er zijn wat problemen met de aanbesteding. Het is ook nogal een logistieke operatie om in die uithoek zo'n grootschalige operatie uit te voeren. Het kan dus ook zo zijn dat de startdatum alsnog verplaatst, al staat de datum nu al wel langere tijd op 1 mei.
In Guadalupe Mountains liepen we Guadalupe Peak. Een schitterende wandeling met prachtige vergezichten. Vooral de eerste twee kilometer zijn aan de pittige kant, daarna vlakt het iets af. Uiteindelijk moet je ca. 900 hoogtemeters overwinnen, maar met een beetje wandelervaring gaat dat zeker lukken.
Op de terugweg stapten we bijna op een tarantula, pas dus op waar je loopt.
Voor zowel de Lost Mine Trail als Guadalupe Peak geldt dat je er 's ochtends vroeg bij moet zijn. De parkeermogelijkheden bij vooral de Lost Mine Trail zijn schaars. Wij waren er met zonsopgang en toen was er plek voldoende. Ook verstandig om vroeg te starten vanwege de temperaturen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Best een aantal plaatsen die je noemt hebben wij ook gedaan, maar in verschillende vakanties. Voor het Big Bend deel van Texas naar het noorden kun je ons verslag van 2024 voorjaar bekijken. Ga niet alleen naar Big Bend NP, maar ook naar Big Bend Ranch SP wat ernaast ligt. Silver City hebben we ook in deze reis gedaan. Dat intrigeerde me altijd enorm, maar uiteindelijk vond ik het niet heel bijzonder.
White Sands en Tombestone hebben we in 2014 gedaan. Ik mis Catalina SP bij Tucson en Saguaro NP. Ze zijn wel in te passen, maar het kost wel tijd natuurlijk. Keuzes zullen we maar zeggen.
In Big Bend vonden we Boquillas Canyon een mooie wandeling tussen de wilde paarden. Wij waren er 's ochtends vroeg en toen was het heerlijk rustig en een heerlijke temperatuur.
We hadden graag Santa Elena Canyon gedaan, maar toen stormde het zo dat het geen doen was.
In Alamagordo kun je naar het museum of Space History.
In april van dit jaar gaan we ook naar de Mission San Xavier, dus daar kunnen we nog niks van zeggen. We hebben ook tickets voor het Titan Missle Museum wat iets zuidelijker ligt. Voor 24 mei zijn nog tickets verkrijgbaar. Een tour moet altijd gereserveerd worden.
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
White Sands en Tombestone hebben we in 2014 gedaan. Ik mis Catalina SP bij Tucson en Saguaro NP. Ze zijn wel in te passen, maar het kost wel tijd natuurlijk. Keuzes zullen we maar zeggen.
In Big Bend vonden we Boquillas Canyon een mooie wandeling tussen de wilde paarden. Wij waren er 's ochtends vroeg en toen was het heerlijk rustig en een heerlijke temperatuur.
We hadden graag Santa Elena Canyon gedaan, maar toen stormde het zo dat het geen doen was.
In april van dit jaar gaan we ook naar de Mission San Xavier, dus daar kunnen we nog niks van zeggen. We hebben ook tickets voor het Titan Missle Museum wat iets zuidelijker ligt. Voor 24 mei zijn nog tickets verkrijgbaar. Een tour moet altijd gereserveerd worden.
Het Organ Mountains-Desert Peaks National Monument is zeker een aanrader. Naast Dripping Springs is de Aguirre Spring Recreation Area ook een prachtige wandelomgeving (https://www.blm.gov/visit/aguirre-spring-campground). Wij hebben er de Pine Tree Trail gelopen (https://www.blm.gov/sites/default/files ... il_508.pdf), een van mijn favoriete wandelingen in het zuiden van New Mexico tot nu toe. De weg ernaartoe is ook erg mooi.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: Greater Richmond (VA) area. Woonplekken: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 11 jaar in VA
Ik heb in de jaren '90 tweemaal drie maanden op een "Dude Ranch" in Fort Davis (TX) gewerkt en ben derhalve vrij bekend met die omgeving.
Vlakbij Ft. Davis is de McDonald Observatory, waar een van de grootste telescopen ter wereld staat. Daar zijn vaak ook vaak avonden voor het publiek.
Slaughter Canyon Cave (onderdeel van de Carlsbad Caverns) vond ik ook altijd boeiend (ben er twee- of driemaal geweest). Je kan daar onder leiding van een Park Ranger in. Er is geen verlichting en er zijn geen echte paden. Je moet je eigen zak- of koplamp, stevige schoenen en water meenemen. Je kan alleen bij de ingang komen via een paadje de berg op (45 minuten?).
Mocht mij nog meer te binnen schieten dan laat ik het weten.
Vlakbij Ft. Davis is de McDonald Observatory, waar een van de grootste telescopen ter wereld staat. Daar zijn vaak ook vaak avonden voor het publiek.
Slaughter Canyon Cave (onderdeel van de Carlsbad Caverns) vond ik ook altijd boeiend (ben er twee- of driemaal geweest). Je kan daar onder leiding van een Park Ranger in. Er is geen verlichting en er zijn geen echte paden. Je moet je eigen zak- of koplamp, stevige schoenen en water meenemen. Je kan alleen bij de ingang komen via een paadje de berg op (45 minuten?).
De Slaughter Canyon Cave tour in de Carlsbad Caverns wordt al een tijdje niet meer gegeven vanwege bezuinigingen bij de NPS. Dit zijn de huidige beschikbare tours met rangers: https://www.nps.gov/cave/planyourvisit/ ... hedule.htm. De Big Room is te bezichtigen zonder ranger: https://www.nps.gov/cave/planyourvisit/ ... _tours.htm.
Bedankt voor de goede tips! Ik ga jullie blog er zeker even bij pakken om me in te lezen voor de trail. Saguaro NP laten we voor deze reis inderdaad schieten; dat wordt helaas net iets te krap in de planning.Felicitas schreef: ↑17 feb 2026, 11:36Prachtige hike in Chiricahua National Monument is The Big Loop. Wij deden deze in maart 2023. Erg mooi.
Bedankt voor de herinnering aan de rangerwandeling; die schrijven we direct op, want die waren we de vorige keer helemaal vergeten!Martin & Marianne schreef: ↑17 feb 2026, 12:09Mooie reis! Er zit - vanaf Big Bend - veel overlap in met onze 2024-reis. Misschien heb je iets aan ons verslag en aan onze planning.
Marianne
Wat betreft onze keuzes: een deel van ons gezelschap heeft deze route in 2024 ook al gedaan. We zitten in de luxe positie dat we de meeste staten al hebben gezien, op Glacier (te vroeg in mei) en het noordoosten (minder onze focus qua trails) na.
We twijfelen nu echter sterk over Big Bend, nu we lezen dat een deel vanaf 1 mei dicht gaat. Is het park dan nog wel de omweg waard, of kunnen we die dagen beter elders besteden? We kijken nu naar het State Park bij Amarillo (Palo Duro) of een aanpassing in de route richting Zion. Wat zouden jullie aanraden met het oog op mei?
Bedankt voor de bevestiging over Big Bend. We hebben inmiddels gelezen dat vanaf 1 mei 2026 het hele Chisos Basin (inclusief de Lost Mine en Window trail) voor twee jaar sluit. Omdat wij pas na 1 mei in het gebied zijn, hebben we besloten Big Bend deze keer helemaal uit de route te halen. We gaan die dagen waarschijnlijk herverdelen richting Zion of Palo Duro Canyon.Moose91 schreef: ↑17 feb 2026, 13:14Wij hebben vorig jaar september de eerste zeven dagen van je reis gedaan.
Op de terugweg stapten we bijna op een tarantula, pas dus op waar je loopt.![]()
Wat betreft Guadalupe Mountains: bedankt voor de tips! We gaan de hike zeker proberen. Ik ga jullie blog nu rustig doorlezen voor de verdere details. Bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor de specifieke tips uit jullie verslagen! Ik ga jullie verslag van 2024 er zeker even bij pakken, zeker nu we onze plannen aan het heroverwegen zijn.jojostravelusa schreef: ↑17 feb 2026, 14:51Best een aantal plaatsen die je noemt hebben wij ook gedaan, maar in verschillende vakanties. Voor het Big Bend deel van Texas naar het noorden kun je ons verslag van 2024 voorjaar bekijken. Ga niet alleen naar Big Bend NP, maar ook naar Big Bend Ranch SP wat ernaast ligt. Silver City hebben we ook in deze reis gedaan. Dat intrigeerde me altijd enorm, maar uiteindelijk vond ik het niet heel bijzonder.
Wat betreft Big Bend NP: we hebben inderdaad vernomen dat het Chisos Basin vanaf 1 mei 2026 voor langere tijd sluit. Omdat wij pas na die datum in het gebied zouden zijn, neigen we er nu sterk naar om Big Bend deze keer helemaal over te slaan. De trails die we daar wilden doen (zoals Lost Mine) zijn dan niet bereikbaar, en dat vinden we erg zonde van de omweg. We kijken nu of we die dagen kunnen besteden in de omgeving van Amarillo (Palo Duro Canyon) of dat we de route omgooien richting Zion.
Catalina SP en Saguaro NP missen we inderdaad in de huidige opzet. Saguaro lijkt ons prachtig, maar we maken ons wat zorgen over de haalbaarheid in de planning en de hitte in mei. Zoals je zegt: het zijn keuzes!
Het Titan Missile Museum is een goede suggestie, die gaan we onthouden. Ook de tip over Boquillas Canyon is genoteerd voor als we ooit in een ander jaar teruggaan naar Big Bend. Bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor de tips! Die gaan we zeker toevoegen aan onze planning.Billy Bob schreef: ↑17 feb 2026, 17:31Het Organ Mountains-Desert Peaks National Monument is zeker een aanrader. Naast Dripping Springs is de Aguirre Spring Recreation Area ook een prachtige wandelomgeving (https://www.blm.gov/visit/aguirre-spring-campground). Wij hebben er de Pine Tree Trail gelopen (https://www.blm.gov/sites/default/files ... il_508.pdf), een van mijn favoriete wandelingen in het zuiden van New Mexico tot nu toe. De weg ernaartoe is ook erg mooi.
Hoeveel dagen zouden jullie aanraden voor dit gebied? We denken nu aan 1,5 tot 2 dagen. Is dat voldoende om een goed beeld te krijgen, bijvoorbeeld door de Dripping Springs area en de Aguirre Spring kant te bezoeken? En hebben jullie voor mei nog tips voor trails die wat schaduw bieden, of is het echt een kwestie van heel vroeg starten?
Bedankt voor de tip over het McDonald Observatory; een Star Party lijkt ons fantastisch, dus die gaan we proberen te plannen. Ook de Slaughter Canyon Cave klinkt precies als het soort avontuur waar we van houden, juist omdat het wat rauwer en minder toeristisch is. We gaan kijken naar de reserveringen voor de ranger-tours.Big Al schreef: ↑18 feb 2026, 02:05Ik heb in de jaren '90 tweemaal drie maanden op een "Dude Ranch" in Fort Davis (TX) gewerkt en ben derhalve vrij bekend met die omgeving.
Mocht je nog meer 'local tips' hebben voor de omgeving van Fort Davis, dan horen we het graag!
Welke zou jij aanraden?Billy Bob schreef: ↑18 feb 2026, 06:10De Slaughter Canyon Cave tour in de Carlsbad Caverns wordt al een tijdje niet meer gegeven vanwege bezuinigingen bij de NPS. Dit zijn de huidige beschikbare tours met rangers: https://www.nps.gov/cave/planyourvisit/ ... hedule.htm. De Big Room is te bezichtigen zonder ranger: https://www.nps.gov/cave/planyourvisit/ ... _tours.htm.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je twijfelt aan de hitte in Saguaro, maar je hebt wel Organ Pipe op het programma staan. Ik vermoed dat het daar niet veel koeler zal zijn
Voor Palo Duro kun je naar ons verslag van 2018 kijken.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
Voor Palo Duro kun je naar ons verslag van 2018 kijken.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Seyst Je hoeft niet volledige berichten te quoten als je reageert. Ook zonder quote kun je reageren, of quote alleen dat deel waarop je reageert.
Het is de vraag of bij Big Bend de werkzaamheden inderdaad op 1 mei starten. Jammer dat je er niet voor 1 mei bent, dat zou ook fijner zijn wat de temperatuur betreft. Ook zonder Chisos Basin is er meer dan genoeg te doen in Big Bend maar als je denkt dat je nog wel eens die kant op gaat is het misschien niet zo gek om het nu niet mee te nemen.
Je kunt bij Carlsbad Caverns proberen om de Kings Palace tour te doen. Het lijkt erop dat het nu niet meer van te voren te boeken is. Maar ook een bezoek met alleen de Big Room is zeker de moeite. Zie hier voor ons verslag.
Marianne
Het is de vraag of bij Big Bend de werkzaamheden inderdaad op 1 mei starten. Jammer dat je er niet voor 1 mei bent, dat zou ook fijner zijn wat de temperatuur betreft. Ook zonder Chisos Basin is er meer dan genoeg te doen in Big Bend maar als je denkt dat je nog wel eens die kant op gaat is het misschien niet zo gek om het nu niet mee te nemen.
Je kunt bij Carlsbad Caverns proberen om de Kings Palace tour te doen. Het lijkt erop dat het nu niet meer van te voren te boeken is. Maar ook een bezoek met alleen de Big Room is zeker de moeite. Zie hier voor ons verslag.
Marianne
Wij deden afgelopen december Las Cruces - Gila Cliff Dwellings - Silver City. Dat was te doen, maar wel een volle dag (die bergrit naar/van Gila Cliff Dwellings duurt heel erg lang), we waren net voor het donker de bergen uit. Maar in mei zijn de dagen veel langer, dus dat komt wel goed.
Palo Duro Canyon is niet echt vervanging voor Big Bend. Ook zonder Chisos Basin is daar zo veel te zien en te doen, het is een heel groot park. Palo Duro Canyon ben je in een dagje wel klaar. Maar je zou Caprock Canyon SP dan ook kunnen meepakken.
Als je tijd hebt in Fort Davis zou ik zeker Davis Mountains SP even meepakken. Of boek een overnachting in de Indian Lodge in het park.
Zowel de Star Party in het Observatory als de ranger walk in White Sands zijn helaas niet elke dag van de week, dus je kunt ze net missen.
Palo Duro Canyon is niet echt vervanging voor Big Bend. Ook zonder Chisos Basin is daar zo veel te zien en te doen, het is een heel groot park. Palo Duro Canyon ben je in een dagje wel klaar. Maar je zou Caprock Canyon SP dan ook kunnen meepakken.
Als je tijd hebt in Fort Davis zou ik zeker Davis Mountains SP even meepakken. Of boek een overnachting in de Indian Lodge in het park.
Zowel de Star Party in het Observatory als de ranger walk in White Sands zijn helaas niet elke dag van de week, dus je kunt ze net missen.
Terug in Texas!
-
JaapofJake
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Afgelopen zomer hebben wij een (groot) deel van jullie route in drie weken gedaan. Start- en eindpunt voor ons was Phoenix (voordeel is dat je geen one way kosten hoeft te betalen); daarna zijn we nog twee weken naar Hawaii geweest.
Een paar tips/overwegingen:
Dag 2: In El Paso heb je verschillende missiekerken aan de Mission Trail. Vonden wij interessant.
Dag 8: De Carlsbad Caverns zijn geweldig. Wij overnachtten in de Whites City Cavern Inn in Whites City. Ideaal qua ligging.
Dag 17: Wij vonden het Titan Missile Museum in Green Valley echt een aanrader. Heel interessant.
Dan valt op dat je Tucson en omgeving over slaat. Wij zijn hier in totaal 2 a 3 dagen zoet geweest. Het Saguaro National Park (met reuzencactussen) dat uit twee delen bestaat is heel erg mooi. Maar je hebt hier ook het Desert Museum (een mooie dierentuin) en in het Pima Air and Space Museum kun je ook bijna een dag rondwandelen. Ten slotte heb je ten noorden van Tuscson ook nog Biosphere, ook interessant.
Een paar tips/overwegingen:
Dag 2: In El Paso heb je verschillende missiekerken aan de Mission Trail. Vonden wij interessant.
Dag 8: De Carlsbad Caverns zijn geweldig. Wij overnachtten in de Whites City Cavern Inn in Whites City. Ideaal qua ligging.
Dag 17: Wij vonden het Titan Missile Museum in Green Valley echt een aanrader. Heel interessant.
Dan valt op dat je Tucson en omgeving over slaat. Wij zijn hier in totaal 2 a 3 dagen zoet geweest. Het Saguaro National Park (met reuzencactussen) dat uit twee delen bestaat is heel erg mooi. Maar je hebt hier ook het Desert Museum (een mooie dierentuin) en in het Pima Air and Space Museum kun je ook bijna een dag rondwandelen. Ten slotte heb je ten noorden van Tuscson ook nog Biosphere, ook interessant.
Om je even een idee te geven van onze tijdsbesteding toen wij in die buurt waren: we hebben een volle dag besteed aan White Sands National Park, met overnachtingen in Alamogordo. De volgende dag zijn we 's ochtends naar het White Sands Missile Museum geweest en 's middags hebben we de wandeling in Aguirre Spring gedaan. Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel in Las Cruces.
Er is niet zoveel schaduw in die streek, maar in mei zou het nog te doen moeten zijn met temperaturen van zo'n 30 graden. Een hoed met brede rand is aan te raden, dat werkt beter tegen de zon dan een petje.
Het White Sands Missile Museum in White Sands, NM is interessant als je belangstelling hebt voor militaire geschiedenis, maar het is niet erg uitgebreid. Als jullie naar het Titan Missile Museum in Green Valley gaan of naar het Pima Air and Space Museum, kun je het museum in White Sands gerust overslaan.
Er is niet zoveel schaduw in die streek, maar in mei zou het nog te doen moeten zijn met temperaturen van zo'n 30 graden. Een hoed met brede rand is aan te raden, dat werkt beter tegen de zon dan een petje.
Het White Sands Missile Museum in White Sands, NM is interessant als je belangstelling hebt voor militaire geschiedenis, maar het is niet erg uitgebreid. Als jullie naar het Titan Missile Museum in Green Valley gaan of naar het Pima Air and Space Museum, kun je het museum in White Sands gerust overslaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5954 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto
-
- 26 Reacties