Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dodge Ram of Nissan Rogue?
-
Chantalvs
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dodge Ram of Nissan Rogue?
Hallo,
Wij willen in de zomer van 2026 23 dagen naar de westkust met 4 volwassen, 4 handbagage koffers en een duffel.
Ons lijkt een Dodge ram erg mooi, maar is dit wel zo handig met koffers op de achterbank? Of is dan een Nissan Roque handiger? (Alles achterin de kofferbak)
Heeft iemand ervaring met dit type auto's?
Alvast bedankt voor de reactie.
Wij willen in de zomer van 2026 23 dagen naar de westkust met 4 volwassen, 4 handbagage koffers en een duffel.
Ons lijkt een Dodge ram erg mooi, maar is dit wel zo handig met koffers op de achterbank? Of is dan een Nissan Roque handiger? (Alles achterin de kofferbak)
Heeft iemand ervaring met dit type auto's?
Alvast bedankt voor de reactie.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Re: Dodge Ram of Nissan Rogue?
Ik rij op dit moment weer in een RAM2500. Check ff de zoekfunctie het algemene autohuur en het Hertz topic, ik en anderen hebben daar al eerder feedback gegeven.
Samenvattend: Een truck zoals een RAM is ongeschikt voor een rondreis met vier personen. Met vieren kunnen er geen koffers meer in de cabine, enkel in de laadbak. Paar kleine tassen onder de achterbank is alles.
Vind het verre van handig met het oog op ergens stoppen onderweg en diefstal, en regen kan een probleem worden, de inhoud van onze koffers werd al nat tijdens een rit van het vliegveld naar de rental home (maar lag misschien ook aan de koffers).
Wat naar mijn mening wel kan met een RAM is als je op één plek blijft.
Samenvattend: Een truck zoals een RAM is ongeschikt voor een rondreis met vier personen. Met vieren kunnen er geen koffers meer in de cabine, enkel in de laadbak. Paar kleine tassen onder de achterbank is alles.
Vind het verre van handig met het oog op ergens stoppen onderweg en diefstal, en regen kan een probleem worden, de inhoud van onze koffers werd al nat tijdens een rit van het vliegveld naar de rental home (maar lag misschien ook aan de koffers).
Wat naar mijn mening wel kan met een RAM is als je op één plek blijft.
-
Chantalvs
- Amerika-ontdekker
Dank voor je snelle reactie. Conclusie: we gaan voor een suv.. zie net een aanbieding bij Hertz voor de Nissan van 1034.. en via een andere site, autohuren.nl een Hyundai Santa Fe voor 1359.
Twijfel wat te doen.. Nissan is toch ook groot genoeg lijkt me
?
Twijfel wat te doen.. Nissan is toch ook groot genoeg lijkt me
?
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Tsja, ook dat is persoonlijk. Ik moet er niet aan denken, 3 weken met 4 volwassenen in een missie SUV.
Veel te klein, dat ding is 3 weken lang je huis.
Ik denk ook dat het uitdagend wordt ik de kofferbak, er zal vast ook nog wel een koelbox en boodschappen bij komen.
Lees eens mee op het autoverhuurtopic, daar zijn een hoop tips en inzichten te krijgen.
Veel te klein, dat ding is 3 weken lang je huis.
Ik denk ook dat het uitdagend wordt ik de kofferbak, er zal vast ook nog wel een koelbox en boodschappen bij komen.
Lees eens mee op het autoverhuurtopic, daar zijn een hoop tips en inzichten te krijgen.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik rij een Santa Fe hier in Nederland en die auto is heerlijk qua formaat.
ALs je met 4 bent heb je meer dan genoeg ruimte voor 4 koffers, 4 rugzakken en misschien zelf nog voor boodschappen van de walmart.
Die nissan zal vast een rogue zijn (midsize).
Wat als je eens kijkt op de site van hertz zelf met de bekende codes en dan bv Kaaiman eilanden?
@harryh , ik heb voor mijn trip naar california ook een Ram 2500 als rental staan, als je met zijn 2en bent en de koffers op de achterbank doet moet het prima zijn toch?
ALs je met 4 bent heb je meer dan genoeg ruimte voor 4 koffers, 4 rugzakken en misschien zelf nog voor boodschappen van de walmart.
Die nissan zal vast een rogue zijn (midsize).
Wat als je eens kijkt op de site van hertz zelf met de bekende codes en dan bv Kaaiman eilanden?
@harryh , ik heb voor mijn trip naar california ook een Ram 2500 als rental staan, als je met zijn 2en bent en de koffers op de achterbank doet moet het prima zijn toch?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
4 volwassenen: Altijd zo groot mogelijk ! Zoals gezegd: koelbox, flessen water, losse (wandel)schoenen, etc. Wellicht nog wat losse troep omdat je niet iedere keer weer je koffertje heel netjes wil inpakken. Je wilt niet gaan passen en meten ieder dag. Daarnaast: ook achterin wil je heel comfortabel zitten, want je leeft inderdaad een paar weken in de auto. Als wij niet met camper reizen,maar met bevriend stel, dan nemen we altijd grootste SUV op die locatie!
Een Nissan Roque had ik eens voor een paar dagen vanuit LAX met mijn dochter: zelfs in die lag na 2 dagen de achterbank al vol met spullen….
Paul
Een Nissan Roque had ik eens voor een paar dagen vanuit LAX met mijn dochter: zelfs in die lag na 2 dagen de achterbank al vol met spullen….
Paul
-
Chantalvs
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties!
We gaan voor de Sante Fe.. Hoop dat ie nog iets goedkoper wordt dan 1350 euro maar we hebben iig een staan.
We gaan voor de Sante Fe.. Hoop dat ie nog iets goedkoper wordt dan 1350 euro maar we hebben iig een staan.
300,- : 23 : 4 = 3,20 euro per persoon per dag !! De passagiers op de achterbank zullen je eeuwig dankbaar zijn voor de grotere auto. En jullie alle 4 zullen iedereen op het forum dankbaar zijn voor dit advies

De Hyundai Santa Fe blijft nog steeds een midsize SUV (de Rogue is een crossover SUV) (volgens ChatGPT) met weliswaar een (krappe) derde zitrij, maar met beperkte extra ruimte in de bagageruimte.
Ik zou dan toch eerder een Hyundai Palisade/ Kia Telluride klasse gaan (Standard of full size SUV). JE zit immers behoorlijk lang in de auto als je een roadtrip maakt.Via ChatGPT:
Here’s how the two compare when it comes to carrying luggage, groceries, or cargo (with seats up or folded):
Condition Rogue (cargo space) Santa Fe (cargo space) Seats up (normal 2-row configuration)
Rogue ~ 36.8 cu ft behind rear seats.
Santa Fe ~ 36.4 to 40.5 cu ft behind second row (depending on configuration).
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
@nwolf , een Ram is groot genoeg vppr twee personen met bagage, al moet je dan geen gigantische koffers meenemen.
Je hebt aardig wat ruimte voor kleinere zachte tassen onder de achterbank, en harde koffers kunnen, mits niet te groot, voor de achterbank op de grond. Grote koffers los op de achterbank zou ik persoonlijk niet doen, levensgevaarlijk bij plotseling remmen of een aanrijding.
-
Chantalvs
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties. 
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Zeker! Wij zijn ook met tweeën, klappen de zittingen van de achterbank omhoog en dan heb je genoeg ruimte voor twee koffers plus handbagage. Die zet je makkelijk klem op de grond.
En je kunt nog een lifter meenemen als je de 3e stoel voor in het midden gebruikt haha.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hahaha, Top te horen!
Wilde wel eens een keer zo'n echte pickup proberen, maar als je met kids gaat is het gaaf maar om nou je koffers in een open bak te leggen leek me niks. Nu met 2 naar california dus een mooi moment voor zo'n auto
Wilde wel eens een keer zo'n echte pickup proberen, maar als je met kids gaat is het gaaf maar om nou je koffers in een open bak te leggen leek me niks. Nu met 2 naar california dus een mooi moment voor zo'n auto
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Je gaat in de zomer van 2026. Prijzen zullen dus nog flink gaan schommelen.
Gebruik meerdere sites om datgene te boeken wat je graag wil. Ik hou altijd de prijzen in de gaten en had geboekt voor mijn meest recente vakantie, ben net terug toen er ineens een superaanbieding voor de grootste suv (Chevrolet Suburban or similar) voorbijkwam. Deze geboekt en de andere reservering gratis geannuleerd.
Mijn ervaring is dat hoe groter hoe beter de vuistregel is als je met meerdere mensen gaat.