Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Padje: West-Amerika maart 2026

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Padje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Padje: West-Amerika maart 2026

Bericht door Padje »

Goedenavond,

Zoals in mijn introductie aangegeven zullen wij in maart 2026 voor 30 dagen naar West Amerika gaan. Ons huidige reisschema ziet er zo uit. Ik ben vooral benieuwd of jullie hier aanvullingen op hebben. We reizen met onze zoon van negen maanden.

We hebben eigenlijk al verblijven tot Zion Park en de laatste dagen in San Fransisco (wel annuleerbaar). We pakken vooral hotels en AIRbnb en nemen een huurauto gedurende de volledige periode (4x4). De eerste en laatste dag zijn onze reisdagen van en naar Nederland.

05-mrt-26 Amsterdam -> San Fransisco
06-mrt-26 San Fransisco
07-mrt-26 SF-> Monterey
08-mrt-26 Monterey
09-mrt-26 Monterey ->Santa Barbara
10-mrt-26 Santa Barbara
11-mrt-26 Santa Barbara -> Los Angeles
12-mrt-26 Los Angeles
13-mrt-26 Los Angeles - Joshua Tree
14-mrt-26 Joshua Tree -> Sedona
15-mrt-26 Sedona
16-mrt-26 Sedona
17-mrt-26 Sedona - Grand Canyon
18-mrt-26 Grand Canyon - Page
19-mrt-26 Page - Moab
20-mrt-26 Moab
21-mrt-26 Moab
22-mrt-26 Moab - Zion National Park
23-mrt-26 Zion National Park
24-mrt-26 Zion National Park
25-mrt-26 Zion National Park -> Las Vegas
26-mrt-26 Las Vegas
27-mrt-26 Las Vegas
28-mrt-26 Las Vegas -> Death Valley
29-mrt-26 Death Valley
30-mrt-26 Death Valley
31-mrt-26 Death Valley -> Yosemite
01-apr-26 Yosemite
02-apr-26 Yosemite - San Fransisco
03-apr-26 San Fransisco
04-apr-26 San Fransisco (Vlucht KLM naar Amsterdam)

De gebruikelijke uitjes hebben we op ons lijstje staan. Ik ben vooral benieuwd of jullie zouden adviseren iets langer of korter op sommige plaatsen te blijven. We houden zelf wel van hiken. We beseffen ons overigens dat sommige parken kouder kunnen zijn, daaar houden we rekening mee :)

Ik twijfel oa nog of twee nachten Death Valley niet te kort is of dat we bijv. Of Zion of Yosemite een dagje minder moeten doen (of Page inkorten?) Qua verblijf wilden we in Zion in Springdale verblijven alleen twijfel ik nog over een verblijf in Zion..
Laatst gewijzigd door Padje op 28 nov 2025, 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis West Amerika maart 2026

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum! Jullie hebben lekker veel tijd. Jullie nemen ook overal voldoende tijd, maar ik vind de reisdagen soms wel flink. Schrijf de route liever uit in een van/naar-schema, dan zie je beter waar je een volle dag hebt en wat een reisdag is.
Van LA naar Sedona kan wel in 1 dag, maar ik zou het niet gek vinden om nog een stop te maken zodat je bijvoorbeeld tijd hebt voor Joshua Tree. Ik zou daar een dag Santa Barbara voor gebruiken; wat zijn de plannen daar? En wat zijn de plannen in LA?
Ik mis de Grand Canyon, is dat bewust?
Zion zou ik proberen in het weekend te vermijden. Wij waren er vorig jaar op een zondag in april en toen was het er ontzettend druk.
Wij hebben meerdere keren in Springdale overnacht en de laatste keren in de Lodge in het park. Ik zou dat van de prijs en voorzieningen af laten hangen. Een zwembad zal geen must zijn neem ik aan, dus wat dat betreft is de Lodge prima. Eten kun je daar of in Springdale doen. Of kijk naar iets met een keukentje of op zijn minst een magnetron.

Tussen Zion en Las Vegas is een bezoek aan Valley of Fire in die periode een must. Je kunt het onderweg bezoeken, maar een overnachting in de buurt zou niet gek zijn. Kijk daarvoor naar de Northshore Inn. Kijk eens in ons 2024-verslag voor wandelingen daar. Ook voor Zion en de Grand Canyon en Death Valley kun je dat verslag eens bekijken.
Kijk eens waar je in DV wilt overnachten; misschien is het niet gek om op 2 locaties te gaan zitten. Ik zou zeker die tweede nacht al een flink stuk naar het westen rijden. Of plan nog een stop tussen DV en Yosemite; het is wel erg ver om dat in 1 dag te rijden.
Hou er rekening mee dat je in Yosemite nog niet veel kunt doen buiten de vallei. De Tioga Road en de Glacier Point Road zijn gesloten. Er is ook kans op sneeuw en dan heb je sneeuwkettingen nodig. En dat mag niet op een huurauto.
De tijd voor San Francisco (met 2 c's) is ruim vind ik. Wanneer vliegen jullie terug, de 4e of de 5e?

Marianne
Padje
Amerika-newbie

Re: Reis Padje: West-Amerika maart 2026

Bericht door Padje »

Dankjewel voor je reactie!

Ik heb het schema iets aangepast zodat nu reisdagen te zien zijn.

In Santa Barbara denk ik dat we vooral de omgeving willen verkennen en nog even relaxen. We moeten in ieder geval even kijken hoe (snel) de kleine het nieuwe ritme oppakt. Maar we zouden daar achteraf nog wel iets sneller door kunnen gaan..

In LA gaan we in ieder geval naar Santa Monica, een fiets huren en de boel een beete verkennen, Beverley Hills en een bezoek aan Universal Studios. Verder lijkt het ons ook leuk een sportwedstrijd te bezoeken. Ik zag dat op 14 maart de LA Lakers thuis spelen dus ik denk dat we dat ook inplannen.

De reisdag van LA naar Sedona wilden we sowieso wel vroeg vertrekken en nog een stop maken bij Joshua Tree Park om daarna onze weg weer te vervolgen. Of is dat niet te doen denk je?

Ik dacht zelf dat we de Grand Canyon wel konden bekijken als we van Sedona naar Page gaan. Ik weet ook niet of we heel veel kunnen doen in de Grand Canyon in die periode? Ik had gelezen dat alleen de South Rim open is.

Als ik het zo lees dan is het dus handiger bij Death Valley nog een extra stop in te plannen wat verder naar het Westen. Daar zal ik eens naar kijken. Is het wel te doen om Yosemite te bezoeken in die periode? Ik snap dat het weer onvoorspelbaar is, maar als we daar naar verwachting weinig kunnen doen kunnen we beter meer tijd nemen in Death Valley. Ik heb begrepen dat Death Valley in die periode wel goed te bezoeken is qua temperaturen.

Ik zal de Valley of Fire noteren :) Ik zie inderdaad dat we nu op 20 maart op een vrijdag bij Zion komen tot en met dinsdagochtend. Ik denk alleen dat dat lastig aan te passen is. Want dan moeten we meerdere hele dagen gaan schuiven..

We hebben nu in totaal twee volle dagen San Fransisco. We vonden het wel fijn om daar al iets eerder terug te komen richting onze terugreis. En we willen in eider geval op 3 april een Alcatraz tour doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Padje schreef:
28 nov 2025, 08:30
De reisdag van LA naar Sedona wilden we sowieso wel vroeg vertrekken en nog een stop maken bij Joshua Tree Park om daarna onze weg weer te vervolgen. Of is dat niet te doen denk je?
Alles kan, en als je met z'n tweeën zou reizen zeker, maar met een dreumes die toch ook wel eens wil bewegen (hij zal gaan lopen tegen die tijd vermoed ik) lijkt het me erg veel. Zonder pauzes en zonder Joshua Tree is het al 7 uur rijden, met Joshua Tree erbij (via de Park Boulevard) is het ruim 8 uur. En dan ben je de auto nog niet uit geweest.
Padje schreef:
Ik dacht zelf dat we de Grand Canyon wel konden bekijken als we van Sedona naar Page gaan. Ik weet ook niet of we heel veel kunnen doen in de Grand Canyon in die periode? Ik had gelezen dat alleen de South Rim open is.
Op zich kan het onderweg naar Page, maar als je het park wilt bezoeken is een overnachting daar wel aan te raden. De North Rim is inderdaad geen optie, maar dat is ook niet zo relevant, het gaat hier om de South Rim (gebruik in GoogleMaps Grand Canyon Village). Het is lastig om iets over het weer te zeggen; wij hadden er vorig jaar in april wat regen, en het was fris. Maar op zich is de temperatuur niet echt een probleem, zeker niet als je een stuk naar beneden wilt wandelen. Kijk eens in ons 2024-verslag (hier en hier) voor de GC.
Het weer in Sedona zal niet veel anders zijn dan bij de GC vermoed ik.
Padje schreef:
Als ik het zo lees dan is het dus handiger bij Death Valley nog een extra stop in te plannen wat verder naar het Westen.
Ik weet niet wat je nu had gepland als overnachting in Death Valley, ik weet niet of een extra stop nodig is. Het is ook afhankelijk van waar je in Yosemite gaat overnachten. Met een (eerste) overnachting in bijvoorbeeld Oakhurst is het vanuit Panamint Springs of Lone Pine in 1 dag te doen. Een dag minder Yosemite is niet zo gek. Met goed weer is het niet gek om daar meerdere dagen te hebben, en met de watervallen, fietsen, wandelen, een bezoek aan Hetch Hetchy en de Mariposa Grove is er genoeg te doen, maar een dag minder kan ook.

Wel jammer dat jullie in die periode gekozen hebben voor een rondje San Francisco en niet bijvoorbeeld Las Vegas. Dan had je de parken bij Moab mee kunnen nemen. Of richting Tucson kunnen gaan.

Marianne
Padje
Amerika-newbie

Bericht door Padje »

Het blijft altijd keuzes maken! :) Zelfs een hele maand is eigenlijk te kort :P

Ik heb aan de hand van alle input ons reisschema iets aangepast. Ons verblijf in Santa Barbara met één dag verkort. Als we dan één dag minder in LA zouden doen, dan kunnen we op de weg naar Sedona nog een tussenstop bij Joshua Tree maken en dan is het wel relaxter qua reistijd.

Voor nu heb ik met na achterin de reis het verblijf in Yosemite ingekort alsook een korter verblijf in Page waardoor we Moab wel kunnen mee pakken. Is dat realistisch zo schat je in? Qua reistijd lukt het allemaal wel als ik Google Maps zo zie. Page naar Moab is ruim vier uur en Moab naar Zion is dan ook weer ruim vier uur. We zitten nu wel iets langer in Sedona, maar als ik het zo zie is dat juist een toffe plaats voor wat mooie wandelingen e.d. en heb je daar ook veel leuke restaurants (als het klopt wat ik lees). In de huidige opzet zitten we ook grotendeels buiten het weekend in Zion.

Zou je dan voor de nacht in de Grand Canyon echt een overnachting in het park aanraden? Ik zie bijv. nog de Maswick lodge staan:

Maswik Lodge
Maswik Lodge is a 280-room lodging complex nestled within several acres of Ponderosa pine forest. It is located just a short walk (approximately a quarter-mile) from the canyon's edge. The complex consists of a main lodge building that houses the Registration Desk, Gift Shop, Maswik Food Court and Pizza Pub, and lodging units that are spread to the North and South of the main lodge building.

Dan alleen nog eens zoeken naar een goed verblijf bij Zion en kijken hoe we onze verblijven over Death Valley verdelen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat Moab erbij in deze route te veel wordt.

De Maswik Lodge is een mogelijkheid maar ik zou zelf eerder kiezen voor de Bright Angel Lodge. Dan zit je aan de rim.

Yosemite heeft vandaag Black Friday deals, misschien kun je daar iets mee. Zie www.travelyosemite.com.

Bij Sedona kun je goed wandelen maar dat geldt voor de parken natuurlijk ook.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu dat je de route in je eerste bericht hebt aangepast. Dat is niet fijn, want nu zijn alle opmerkingen over de oorspronkelijke route niet meer te volgen. Zet een nieuwe, aangepaste route altijd in een nieuw bericht, dan is te zien wat er gewijzigd is.

En nogmaals, het is wel gehaast nu. Als je naar Moab gaat is een overnachting bij Monument Valley en tijd voor Capitol Reef en Bryce ook aan te raden. Bewaar dat deel voor een andere keer. Zoals ik aangaf zou Moab kunnen als je op Las Vegas zou vliegen, maar vanuit SF, met een klein kind, vind ik dit te veel.

Kijk ook nog eens goed naar Death Valley; 3 nachten daar vind ik wel veel. En de rit naar Yosemite is fors, dus kijk goed naar waar je overnacht. Als je van Furnace Creek komt en je gaat naar Yosemite Village dan zou ik zeker een overnachting ergens halverwege doen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

3 nachten Death Valley is juist wel lekker, er is zoveel meer te zien dan alleen de geijkte punten langs de 190, en daar heb je dan mooi de tijd voor.
Maart is ook een mooie tijd wel, met nog redelijke temperaturen.
Ubehebe crater, Aquereberry point, Wildrose charcoal kilns, Keane Wonder mine, dat doe je niet zo makkelijk als je alleen maar op doorreis in het park komt.
Het is natuurlijk heel persoonlijk allemaal, maar ik zou dan liever een dag Zion opofferen bv.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wel een mooie periode voor DV inderdaad, hoewel ik vermoed dat het eind maart ook al warm kan worden. Maar dan zou ik wel de laatste dag in Panamint Springs of Lone Pine overnachten. Of nog iets verder, zodat de rit naar Yosemite niet te lang wordt.
Voor Zion zijn twee volle dagen wel fijn. Ook in die periode kan het al druk zijn, dus dan is het mooi om te kunnen profiteren van de vroege en late uren in het park. En tijd voor middagdutjes moet er ook zijn natuurlijk. Ik heb het idee dat er wat weinig rekening wordt gehouden met de eenjarige.

Zie voor een overnachting in de Zion Lodge hier en hier onze ervaringen.
En zie hier voor de Bright Angel Lodge.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zie eerlijk gezegd nu pas dat er een nog geeneens éénjarige meegaat. :oops:

Dan kan je je afvragen of hiken een optie is lijkt me, althans, de meer serieuze hikes?

Ik heb zelf geen kinderen, dus misschien is het allemaal best te doen, maar het lijkt me een beetje jong, en voor het kind absoluut niet leuk.
Zelfs de wat uitdagender routes met de auto met een kind in een zitje lijken me niet echt lekker, dirt roads met wasbord zou ik een kind geloof ik niet aandoen?
Padje
Amerika-newbie

Bericht door Padje »

Ik snap jullie opmerkingen maar we hebben er al een roadtrip op zitten (weliswaar binnen Europa oké) en dat gaat in de basis prima met de kleine. Slapen doet hij (tot nu toe iig) makkelijk onderweg en in de auto zitten vind hij (tuurlijk met tussenstops) ook prima! We nemen in ieder geval een wat grotere en comfortabelere (4x4) huurauto. Hiken hebben we een goede rugdrager voor waar hij vrij comfortabel kan zitten en slapen. Tuurlijk ligt het tempo lager en zijn de afstanden wat minder maar dat is prima. We zullen ook echt wel wat dagen rustig aan doen maar ook dat hoort er bij! Daarom kunnen op sommige plekken beter wat langer zitten zodat we wat meer tijd hebben om ook rustig aan te doen. We calculeren in ieder geval ook wel in dat de eerste dagen pittig worden in verband met andere tijdzone e.d.. dus het eerste deel richting LA zullen we op het gemakje doen.

We neigen er wel naar om Moab aan te doen in plaats van Sedona. We zullen nog eens goed kijken naar jullie tips en eventuele aanpassingen in een nieuwe post doen :)

We hebben voor de GC iig een overnachting aan de zuid Rim nu in het genoemde hotel. Was al niet veel meer beschikbaar voor een beetje een schappelijke prijs.
Padje
Amerika-newbie

Bericht door Padje »

Op dit moment hebben we dan dit. We zitten dan voor DV te kijken naar The Ranch at DV. Kost wat, maar ligt volgens mij wel het beste voor veel bezienswaardigheden als ik het zo zie.

5-mrt-26 Amsterdam -> San Fransisco
6-mrt-26 San Fransisco
7-mrt-26 San Fransisco ->Monterey
8-mrt-26 Monterey
9-mrt-26 Monterey - > Santa Barbara
10-mrt-26 Santa Barbara
11-mrt-26 Santa Barbara - Los Angeles
12-mrt-26 Los Angeles
13-mrt-26 Los Angeles - Joshua Tree
14-mrt-26 Joshua Tree -> Grand Canyon Village
15-mrt-26 Grand Canyon - Page
16-mrt-26 Page
17-mrt-26 Page - Moab
18-mrt-26 Moab
19-mrt-26 Moab
20-mrt-26 Moab - Zion National Park
21-mrt-26 Zion National Park
22-mrt-26 Zion National Park
23-mrt-26 Zion National Park - Las Vegas
24-mrt-26 Las Vegas
25-mrt-26 Las Vegas
26-mrt-26 Las Vegas -> Death Valley
27-mrt-26 Death Valley
28-mrt-26 Death Valley
29-mrt-26 Death Valley - Lone Pine
30-mrt-26 Lone Pine - Yosemite
31-mrt-26 Yosemite
1-apr-26 Yosemite
2-apr-26 Yosemite - San Fransisco
3-apr-26 San Fransisco
4-apr-26 San Fransisco -> Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie kunnen zelf het beste beoordelen of het te doen is. Maar fijne auto of niet, het zijn wel veel lange rijdagen. Een 4x4 heb je trouwens niet nodig of heb je plannen om dirt roads te gaan rijden?
Ik vind het jammer dat je geen overnachting hebt in Monument Valley en dat je in 1 dag van Moab naar Zion rijdt. Je neemt dan niet de ut12 denk ik?
Ik zou zelf een overnachting in Las Vegas minder doen en bij Valley of Fire overnachten. Als je van wandelen houdt moet je daar echt de tijd voor nemen, zeker in die periode is het goed wandelen daar.

Was er in de Bright Angel Lodge niets vrij? Ik denk dat die goedkoper is dan de Maswik Lodge.

Marianne
Padje
Amerika-newbie

Bericht door Padje »

Er zitten inderdaad een aantal lange ritjes tussen. De langste is van Joshua Tree naar Grand Canyon Village, maar dan maar vroeg op pad. De andere lange is van Lone Pine naar Yosemite. Maar we boeken die nog niet op voorhand, dan zou een tussenstop altijd nog kunnen..

Ja we hebben inderdaad de Bright Angel Lodge! Daar was ook niet heel veel keuze meer overigens. Ik lees in ieder geval dat het dan nabij de rim is. Dus dat is wel cool!

De Valley of Fire hadden we inderdaad genoteerd, maar meer op de weg naar Las Vegas toe. Maar dan zou een tussenstop daar nog het overwegen zijn. En vanaf Moab naar Zion pakt hij de 70 via Google Maps en dat is een rit van 4:10. De UT-12 zie ik daar niet direct terugkomen? Het is me niet helemaal duidelijk waar dat dan ligt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Ut12 loopt via Torrey en Escalante en Bryce. Het is een van de mooiste wegen van het Zuidwesten.

De Bright Angel Lodge ligt inderdaad pal aan de rim ik had al naar ons verslag verwezen daarvoor. Zie ook de dag erna. Wij hadden er twee nachten.

Heb je ook in dat verslag gekeken voor Valley of Fire?

Marianne
Padje
Amerika-newbie

Bericht door Padje »

Ik heb jullie verslag van de Grand Canyon gelezen (met de fietsen geloof ik?). Die van Valley of Fire zal ik op zoeken.

Als ik dat zo zie zou een overnachting in Torrey het beste zijn vanaf Moab. En dan daarna door naar Springdale bij Zion. Dan pakken we inderdaad wel de scenic 12 route. Want dat is ineens een hele lange rit!

Als we dan op het einde wat schuiven en het verblijf in Yosemite iets inkorten zouden we nog een dag extra in Moab hebben zodat we daar drie nachten kunnen blijven en ook wat kunnen ontspannen. Dan zijn het vooral veel ritjes van 2-3 uur (die de kleine over het algemeen wel tukt in de auto) behalve de lange ritten van JT naar GC en Lone Pipe naar Yosemite. Ik vind het alleen lastig inschatten of we zouden moeten overwegen om Yosemite te skippen als daar niet veel te doen is in verband met sneeuw. Dan houden we ruimte om wat langer te blijven in Zion of ergen anders.

Donderdag5-mrt-26 Amsterdam -> San Francisco
Vrijdag 6-mrt-26 San Francisco
Zaterdag 7-mrt-26 San Fransisco ->Monterey
Zondag 8-mrt-26 Monterey
Maandag 9-mrt-26 Monterey - > Santa Barbara
Dinsdag 10-mrt-26 Santa Barbara
Woensdag 11-mrt-26 Santa Barbara - Los Angeles
Donderdag12-mrt-26 Los Angeles
Vrijdag 13-mrt-26 Los Angeles - Joshua Tree
Zaterdag 14-mrt-26 Joshua Tree -> Grand Canyon Village
Zondag 15-mrt-26 Grand Canyon - Page
Maandag 16-mrt-26 Page
Dinsdag 17-mrt-26 Page - Monument Valley
Woensdag 18-mrt-26 Monument Valley -> Moab
Donderdag19-mrt-26 Moab
Vrijdag 20-mrt-26 Moab
Zaterdag 21-mrt-26 Moab - Torrey
Zondag 22-mrt-26 Torrey -> Zion National Park (UT-12 via Bryce)
Maandag 23-mrt-26 Zion National Park
Dinsdag 24-mrt-26 Zion National Park -> Valley of Fire
Woensdag 25-mrt-26 Valley of Fire -> Las Vegas
Donderdag26-mrt-26 Las Vegas
Vrijdag 27-mrt-26 Las Vegas -> Death Valley
Zaterdag 28-mrt-26 Death Valley
Zondag 29-mrt-26 Death Valley
Maandag 30-mrt-26 Death Valley - Lone Pine
Dinsdag 31-mrt-26 Lone Pine - Yosemite
Woensdag 1-apr-26 Yosemite
Donderdag 2-apr-26 Yosemite - San Francisco
Vrijdag 3-apr-26 San Francisco