Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis 026Dinaric: Californication

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
026Dinaric
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis 026Dinaric: Californication

Bericht door 026Dinaric »

Hoi allemaal,

zoals in mijn introductie aangegeven zullen wij in april/mei 2026 naar de States gaan. Wij (mijn vrouw en onze zoontjes van 9 en 11 jaar) gaan Californië bezoeken met een uitstapje naar Hawaii.

Wij hebben vliegtickets al geboekt, hotels (met annulering) ook gereserveerd en wij gaan gedurende de hele periode auto(s) tot onze beschikking hebben. Wij gaan city trips (met de gebruikelijke uitjes) combineren met een paar uitstapjes naar NP's, dus geen drukke planning en zo min mogelijk lange afstanden rijden. Wel wil ik flexibiliteit hebben om te stoppen en te gaan wanneer ik wil en eventueel dingen spontaan te kunnen plannen/doen mochten wij daarvoor tijd/zin hebben.

Ik zou nog vanuit Sequoia NP richting SF graag via Big Sur en Carmel-by-the-Sea willen rijden, maar dat is een beetje afhankelijk wanneer het ons lukt om Sequoia te bezoeken. Mocht dat lukken al op 30 april, dan hebben wij volgende dag voldoende de tijd om iets langer in de auto te gaan zitten als wij naar SF gaan rijden. Anders valt dat onderdeel af maar dat zien wij dan wel.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden en of jullie nog bepaalde tips hebben? Moeten wij nog ergens rekening mee houden, etc :D

18 april - A'dam -> San Diego
19 april - SD
20 april - SD
21 april - SD -> Joshua Tree -> Los Angeles
22 april - LA
23 april - LA
24 april - LA -> HI
25 april - HI
26 april - HI
27 april - HI
28 april - HI
29 april - HI -> LA
30 april - LA -> Sequoia NP
1 mei - Sequoia NP -> San Francisco
2 mei - SF
3 mei - SF
4 mei - SF -> A'dam
hemmie
Amerika-expert

Re: Californication

Bericht door hemmie »

Op 30 april en 1 mei moet je sowieso al 4u rijden naar/van Sequoia, en dan nog rijden binnen het park. Dus je hebt al nauwelijks tijd om iets te zien, zeker niet als je buiten het park slaapt. Als je dan 1 mei ook nog direct 's ochtends wil vertrekken voor de kust blijft er helemaal geen tijd meer over. En voor de kust heb je dan eigenlijk ook geen tijd.
Let ook op het weer in Sequoia, dat kan volgens mij eind april nog erg winters zijn (in een normale winter, wij troffen een paar jaar geleden een extreme winter en toen was alles pas nauwelijks open begin juni).
Terug in Texas!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn begin dit jaar met een cruise o.a. naar Hawaii geweest. We vlogen op LA, zowel heen als terug en hebben onderweg naar San Diego, vanwaar de cruise vertrok, een stuk kust bekeken. Na een week legde het schip weer aan in San Diego en zijn we naar het museumschip de US Midway geweest, waarna we naar Hawaii voeren. Na afloop hebben we nog een stuk je San Diego, Balboa Park, gedaan en zijn we nog 5 dagen in LA geweest.
Misschien hebben jullie wat aan ons reisverslag, ook al is een cruise niet hetzelfde als met de auto op pad zijn. Op Hawaii hebben we wel elke dag op de verschillende eilanden een auto gehuurd en hebben dus ons eigen plan getrokken.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.com/
026Dinaric
Amerika-newbie

@hemmie

Wij gaan overnachten bij Three Rivers en vanuit LA is het ongeveer 3 uur rijden. Daarna is het nog een uurtje rijden van Three Rivers naar Sequoia en wij hoeven daar niet heel lang te blijven, 2-3 trails zou voldoende moeten zijn (Sherman tree, Lincoln tree, Moro rock trail). Dus mocht dat lukken op de eerste dag, dan hebben wij de volgende dag voldoende tijd om via de kust naar SF te rijden.
Ja dat klopt, dat is het enige wat nog onzeker is, sneeuw, maar zoals ik zei, dat zien wij dan wel. Anders verzinnen wij iets anders. :-D
Tnx voor je input.
Laatst gewijzigd door 026Dinaric op 28 nov 2025, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Welk deel van de kust wil je dan doen? Als je er tijd voor wilt hebben zou ik een overnachting in Monterey doen. Dan heb je nog tijd om daar iets te gaan doen (aquarium, fietsen, naar big Sur). De volgende kun je op tijd naar SF rijden, dan heb je daar ook nog het grootste deel van de dag.
Je kunt ook overwegen o niet in Three Rivers maar in bijvoorbeeld Fresno te overnachten. dan rij je niet dezelfde weg terug en je ziet ook nog iets van Kings Canyon. En de volgende dag heb je meer tijd voor de kust. Een overnachting in Grant Grove zou ook niet gek zijn.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 nov 2025, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
026Dinaric
Amerika-newbie

@jojostravelusa
Tnx, die ga ik zeker bekijken. :)
Wat betreft Hawaii, wij blijven alleen op O'ahu, maar huren wel de auto daar zodat wij een beetje rond kunnen rijden.
026Dinaric
Amerika-newbie

@Martin & Marianne
Ja dat is wel een goed idee, tnx. :)
En anders iets langere lunch stop maken bij Monterey en tegen de avond richting SF rijden.
MariekeH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis 026Dinaric: Californication

Bericht door MariekeH »

Ik vind het jammer dat je het grootste deel van je tijd in Californie in de steden doorbrengt, met twee bliksembezoeken aan National Parks. Dit is uiteraard een persoonlijke keuze, maar Californie is een prachtige staat, met vooral heel veel moois buiten de grote steden.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis 026Dinaric: Californication

Bericht door jojostravelusa »

Een Amerikareis is altijd keuzes maken, maar het is wel jammer dat je alleen naar Oahu gaat. Hawaii is een staat waar je niet snel komt en de eilanden zijn echt allemaal anders. Ga zeker naar het USS Arizona Memorial, Pearl Harbour dus, en zorg dat je op tijd je toegang geregeld hebt, anders zou het weleens lastig kunnen zijn om naar het memorial zelf te kunnen en dat is toch best indrukwekkend ook al is het erg druk en kun je er maar 12 minuten blijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

026Dinaric schreef:
28 nov 2025, 16:29
.. wij hoeven daar niet heel lang te blijven, 2-3 trails zou voldoende moeten zijn (Sherman tree, Lincoln tree, Moro rock trail).
Ik was nog even getriggerd door die Lincoln Tree. Ik heb ons 2013-verslag er op nageslagen en ik zag dat we die gezien hebben. Je loopt dan de Congress Traii, die is zeker de moeite waard, en dan een stukje Alta Trail. Maar het zal alles bij elkaar wel de nodige tijd kosten. Zie hier voor onze wandeling naar de Sherman Tree en de Congress en Alta Trail.
Een mooie site, met een kaartje waarop de Lincoln Tree te zien is, is https://www.redwoodhikes.com/SequoiaNP/Congress.html

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer