Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Martin en Marianne West Canada
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reis Martin en Marianne West Canada
We zitten er aan te denken om eens naar Canada te gaan. Ik volg nu al een aantal topics en heb al veel gehad aan de mooie routebeschrijving van @AnnInBC. We weten nog niet óf we gaan en wanneer we zouden gaan, maar het lijkt me niet gek om alvast een route klaar te hebben liggen. Wat we wel weten is dat we weer hotels/cabins en kamperen met een tent willen afwisselen. En juni lijkt ons een mooie maand om te gaan. Waar we nog niet uit zijn is hoe lang we weg willen. Dat zal mede bepalen of we er een rondje of one way van maken. En of we wel of niet VI meenemen.
Dit is wat ik tot nu toe heb bedacht:
Dag 1 naar - Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver - Whistler
Dag 4 Whistler
Dag 5 Whistler - Clearwater
Dag 6 Clearwater
Dag 7 Clearwater - Jasper
Dag 8 Jasper
Dag 9 Jasper
Dag 10 Jasper - Icefield Parkway
Dag 11 Icefield Parkway - Field/Lake Louise
Dag 12 Field/Lake Louise
Dag 13 Field/Lake Louise
Dag 14 Field/Lake Louise - Banff
Dag 15 Banff
En dan? Stel dat we drie weken gaan. Terug naar Vancouver? Als we een rondje doen en we willen in juni gaan kunnen we wellicht beter in Calgary beginnen en Jasper en Banff op het laatst doen. Of we doen een one way en doen eerst VI. Wat zouden jullie aanraden?
Zijn we in dit schema ergens te lang of te kort? We willen vooral veel wandelen.
En zijn er tips voor campings (geschikt voor tenten)? Ik heb al de volgende campings gevonden:
Nairn Falls campground (Nairn Falls Provincial Park)
North Thompson River Campground(North Thompson River Park)
Dutch Lake Resort & R Park (Clearwater)
Robson River Campground (Mt Robson)
Whistlers Campground (Jasper)
Icefield Tent Campground (Jasper)
Lake Louise Tent CG (Banff)
Two Jack Lakeside Campground (Banff)
Marianne
Dit is wat ik tot nu toe heb bedacht:
Dag 1 naar - Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver - Whistler
Dag 4 Whistler
Dag 5 Whistler - Clearwater
Dag 6 Clearwater
Dag 7 Clearwater - Jasper
Dag 8 Jasper
Dag 9 Jasper
Dag 10 Jasper - Icefield Parkway
Dag 11 Icefield Parkway - Field/Lake Louise
Dag 12 Field/Lake Louise
Dag 13 Field/Lake Louise
Dag 14 Field/Lake Louise - Banff
Dag 15 Banff
En dan? Stel dat we drie weken gaan. Terug naar Vancouver? Als we een rondje doen en we willen in juni gaan kunnen we wellicht beter in Calgary beginnen en Jasper en Banff op het laatst doen. Of we doen een one way en doen eerst VI. Wat zouden jullie aanraden?
Zijn we in dit schema ergens te lang of te kort? We willen vooral veel wandelen.
En zijn er tips voor campings (geschikt voor tenten)? Ik heb al de volgende campings gevonden:
Nairn Falls campground (Nairn Falls Provincial Park)
North Thompson River Campground(North Thompson River Park)
Dutch Lake Resort & R Park (Clearwater)
Robson River Campground (Mt Robson)
Whistlers Campground (Jasper)
Icefield Tent Campground (Jasper)
Lake Louise Tent CG (Banff)
Two Jack Lakeside Campground (Banff)
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Martin en Marianne West Canada
Leuke plannen! Ik weet zeker dat jullie ook van Canada gaan genieten. Wij vonden de combinatie kamperen met de tent/airbnb/ hotels ideaal. Ik hoef je natuurlijk niet te verwijzen naar ons verslag 
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat fijn dat je een keer naar Canada wil! En ook fijn te lezen dat je al wat gehad hebt aan mijn route beschrijving. Ik weet niet of alles nog up to date is, hopelijk wel. Af en toe controleer ik de links wel eens en werk ik ze bij, maar kan zijn dat er nog enkele bijgewerkt moeten worden.
Mijn eerste idee is dat deze route die je omschrijft met 15 dagen prima te doen is. Verder zou ik zeker een one way doen met maar 15 dagen en liefst zonder Vancouver Island, want dat gaat een beetje teveel worden. Zeker als je graag veel gaat wandelen. Als je 3 weken hebt zou ik ook nog steeds een one way aanraden, maar dan kan je Vancouver Island eventueel wel meepikken. En in juni zou ik in Vancouver beginnen en in Calgary (of eventueel Edmonton) eindigen, dit omdat begin juni nog veel sneeuw op de wandelpaden kan liggen in de Canadese Rockies. Hier in Vancouver, op Vancouver Island en in het binnenland (Whistler, Clearwater, Kamloops, Kelowna en dergelijke) kan het tegen dan al goed zomeren en is de meeste sneeuw alweer weg op de wandelpaden (tenzij je op redelijke hoogte gaat wandelen).
Hier een voorbeeld route met 21 dagen ter beschikking, nog steeds een one way maar met Vancouver Island erbij. En ik zou dan beginnen in Vancouver, dan naar Vancouver Island en eindigen in Calgary:
Dag 1 naar - Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver - Victoria (Vancouver Island)
Dag 4 Victoria (Vancouver Island)
Dag 5 Victoria - Tofino/Ucluelet (Vancouver Island)
Dag 6 Tofino/Ucluelet (Vancouver Island)
Dag 7 Tofino Ucluelet (Vancouver Island)
Dag 8 Tofino/Ucluelet - Parksville (Vancouver Island)
Dag 9 Parksville (Vancouver Island) - Whistler
Dag 10 Whistler
Dag 11 Whistler - Clearwater
Dag 12 Clearwater
Dag 13 Clearwater - Jasper
Dag 14 Jasper
Dag 15 Jasper
Dag 16 Jasper - Icefield Parkway
Dag 17 Icefield Parkway - Field/Lake Louise
Dag 18 Field/Lake Louise
Dag 19 Field/Lake Louise
Dag 20 Field/Lake Louise - Banff
Dag 21 Banff - Calgary
Veel succes met het puzzelen voor een mogelijke route en als je vragen hebt, laat het maar weten!
Mijn eerste idee is dat deze route die je omschrijft met 15 dagen prima te doen is. Verder zou ik zeker een one way doen met maar 15 dagen en liefst zonder Vancouver Island, want dat gaat een beetje teveel worden. Zeker als je graag veel gaat wandelen. Als je 3 weken hebt zou ik ook nog steeds een one way aanraden, maar dan kan je Vancouver Island eventueel wel meepikken. En in juni zou ik in Vancouver beginnen en in Calgary (of eventueel Edmonton) eindigen, dit omdat begin juni nog veel sneeuw op de wandelpaden kan liggen in de Canadese Rockies. Hier in Vancouver, op Vancouver Island en in het binnenland (Whistler, Clearwater, Kamloops, Kelowna en dergelijke) kan het tegen dan al goed zomeren en is de meeste sneeuw alweer weg op de wandelpaden (tenzij je op redelijke hoogte gaat wandelen).
Hier een voorbeeld route met 21 dagen ter beschikking, nog steeds een one way maar met Vancouver Island erbij. En ik zou dan beginnen in Vancouver, dan naar Vancouver Island en eindigen in Calgary:
Dag 1 naar - Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver - Victoria (Vancouver Island)
Dag 4 Victoria (Vancouver Island)
Dag 5 Victoria - Tofino/Ucluelet (Vancouver Island)
Dag 6 Tofino/Ucluelet (Vancouver Island)
Dag 7 Tofino Ucluelet (Vancouver Island)
Dag 8 Tofino/Ucluelet - Parksville (Vancouver Island)
Dag 9 Parksville (Vancouver Island) - Whistler
Dag 10 Whistler
Dag 11 Whistler - Clearwater
Dag 12 Clearwater
Dag 13 Clearwater - Jasper
Dag 14 Jasper
Dag 15 Jasper
Dag 16 Jasper - Icefield Parkway
Dag 17 Icefield Parkway - Field/Lake Louise
Dag 18 Field/Lake Louise
Dag 19 Field/Lake Louise
Dag 20 Field/Lake Louise - Banff
Dag 21 Banff - Calgary
Veel succes met het puzzelen voor een mogelijke route en als je vragen hebt, laat het maar weten!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben inderdaad jouw verslag al uitgebreid bestudeerd Elly!
Dank je voor de route Ann! Ik ga me eens verdiepen in VI, ziet er wel heel mooi uit.
En we hebben zeker meer dan twee weken. Ik begrijp dat jij VI verkiest boven een rondje? Is jouw route rustig genoeg of zou meer tijd voor deze route niet gek zijn? En zo ja, waar zou je die tijd dan gebruiken?
Marianne
Dank je voor de route Ann! Ik ga me eens verdiepen in VI, ziet er wel heel mooi uit.
En we hebben zeker meer dan twee weken. Ik begrijp dat jij VI verkiest boven een rondje? Is jouw route rustig genoeg of zou meer tijd voor deze route niet gek zijn? En zo ja, waar zou je die tijd dan gebruiken?
Marianne
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan ook een rondje doen zonder Vancouver Island, als je graag wil whale watchen dan kan dat ook vanuit Vancouver. Ik vind dat je voor Vancouver Island minstens een dag of 5 nodig hebt om op een iets wat rustig tempo de bekendste plekken te bezoeken. Heb je meer tijd is dat altijd beter.
Je kan een rondje doen in 21 dagen, maar dan zou ik niet beginnen om Vancouver Island mee te pikken. Dit omdat het toch een beetje tijdrovend is. Je moet bijna een uur op voorhand aan de ferry terminals aanwezig zijn en dan is het bijna 2 uren overvaren, dus je bent al vlug 3 uren bezig met de overtocht alleen. De afstanden op Vancouver Island zijn ook vrij groot, vanaf de ferry bij Victoria moet je nog een half uurtje rijden tot Victoria zelf. Vanuit Victoria naar Tofino/Ucluelet is het meer dan 4 uren rijden en er is zoveel te zien onderweg. Vanuit Tofino/Ucluelet naar Nanaimo is ook bijna 3 uren rijden en als je dan nog de nodige stops wil doen (die je op de heenweg gemist hebt of niet hebt kunnen doen).
Op mijn routebeschrijving op blogger staat een rondje met Vancouver Island erbij en die is redelijk rustig, alhoewel daar nog wel een dag of 2 zou bijkunnen. Een vrij rustig rondje met genoeg tijd om dingen te zien en te ondernemen is volgens mij zoiets, met 25 dagen ter plaatse als je Vancouver Island mee wil nemen:
Dag 1: Aankomst Vancouver
Dag 2: Vancouver - Victoria
Dag 3: Victoria
Dag 4: Victoria - Tofino
Dag 5: Tofino
Dag 6: Tofino
Dag 7: Tofino - Whistler
Dag 8: Whistler
Dag 9: Whistler - Cache Creek/Kamloops
Dag 10: Cache Creek/Kamloops - Clearwater
Dag 11: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 12: Clearwater - Jasper
Dag 13: Jasper
Dag 14: Jasper
Dag 15: Jasper - Field
Dag 16: Field (Yoho National Park)
Dag 17: Field - Banff
Dag 18: Banff
Dag 19: Banff - Revelstoke
Dag 20: Revelstoke
Dag 21: Revelstoke - Kelowna
Dag 22: Kelowna
Dag 23: Kelowna - Osoyoos
Dag 24: Osoyoos - Vancouver
Dag 25: Vancouver
Dag 26: Vancouver
Dag 27: vertrek Vancouver
En hier ook een rondje van ongeveer 22 dagen zonder Vancouver Island:
Dag 1: Vancouver (een dagje om bij te komen van de vlucht)
Dag 2: Vancouver - Whistler
Dag 4: Whistler
Dag 5: Whistler - Cache Creek/Kamloops
Dag 6: Cache Creek/Kamloops - Clearwater
Dag 7: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 8: Clearwater - Jasper
Dag 9: Jasper
Dag 10: Jasper
Dag 11: Jasper - Field (Yoho National Park)
Dag 12: Field (bezoek aan Yoho)
Dag 13: Field (bezoek aan Banff NP)
Dag 14: Field (bezoek aan Banff NP)
Dag 15: Field - Revelstoke
Dag 16: Revelstoke
Dag 17: Revelstoke - Kelowna
Dag 18: Kelowna
Dag 19: Kelowna - Osoyoos
Dag 20: Osyoos - Vancouver
Dag 21: Vancouver
Dag 22: vertrek Vancouver
Dus beetje keuzes maken of je Vancouver Island mee wil pikken of niet, dit is vooral afhankelijk van hoeveel tijd je hebt. Succes nog met het uitpluizen.
Je kan een rondje doen in 21 dagen, maar dan zou ik niet beginnen om Vancouver Island mee te pikken. Dit omdat het toch een beetje tijdrovend is. Je moet bijna een uur op voorhand aan de ferry terminals aanwezig zijn en dan is het bijna 2 uren overvaren, dus je bent al vlug 3 uren bezig met de overtocht alleen. De afstanden op Vancouver Island zijn ook vrij groot, vanaf de ferry bij Victoria moet je nog een half uurtje rijden tot Victoria zelf. Vanuit Victoria naar Tofino/Ucluelet is het meer dan 4 uren rijden en er is zoveel te zien onderweg. Vanuit Tofino/Ucluelet naar Nanaimo is ook bijna 3 uren rijden en als je dan nog de nodige stops wil doen (die je op de heenweg gemist hebt of niet hebt kunnen doen).
Op mijn routebeschrijving op blogger staat een rondje met Vancouver Island erbij en die is redelijk rustig, alhoewel daar nog wel een dag of 2 zou bijkunnen. Een vrij rustig rondje met genoeg tijd om dingen te zien en te ondernemen is volgens mij zoiets, met 25 dagen ter plaatse als je Vancouver Island mee wil nemen:
Dag 1: Aankomst Vancouver
Dag 2: Vancouver - Victoria
Dag 3: Victoria
Dag 4: Victoria - Tofino
Dag 5: Tofino
Dag 6: Tofino
Dag 7: Tofino - Whistler
Dag 8: Whistler
Dag 9: Whistler - Cache Creek/Kamloops
Dag 10: Cache Creek/Kamloops - Clearwater
Dag 11: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 12: Clearwater - Jasper
Dag 13: Jasper
Dag 14: Jasper
Dag 15: Jasper - Field
Dag 16: Field (Yoho National Park)
Dag 17: Field - Banff
Dag 18: Banff
Dag 19: Banff - Revelstoke
Dag 20: Revelstoke
Dag 21: Revelstoke - Kelowna
Dag 22: Kelowna
Dag 23: Kelowna - Osoyoos
Dag 24: Osoyoos - Vancouver
Dag 25: Vancouver
Dag 26: Vancouver
Dag 27: vertrek Vancouver
En hier ook een rondje van ongeveer 22 dagen zonder Vancouver Island:
Dag 1: Vancouver (een dagje om bij te komen van de vlucht)
Dag 2: Vancouver - Whistler
Dag 4: Whistler
Dag 5: Whistler - Cache Creek/Kamloops
Dag 6: Cache Creek/Kamloops - Clearwater
Dag 7: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 8: Clearwater - Jasper
Dag 9: Jasper
Dag 10: Jasper
Dag 11: Jasper - Field (Yoho National Park)
Dag 12: Field (bezoek aan Yoho)
Dag 13: Field (bezoek aan Banff NP)
Dag 14: Field (bezoek aan Banff NP)
Dag 15: Field - Revelstoke
Dag 16: Revelstoke
Dag 17: Revelstoke - Kelowna
Dag 18: Kelowna
Dag 19: Kelowna - Osoyoos
Dag 20: Osyoos - Vancouver
Dag 21: Vancouver
Dag 22: vertrek Vancouver
Dus beetje keuzes maken of je Vancouver Island mee wil pikken of niet, dit is vooral afhankelijk van hoeveel tijd je hebt. Succes nog met het uitpluizen.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
En wat campings betreft zou ik in British Columbia vooral zoeken naar campings in de provincial parks, meestal met genoeg voorzieningen en in de natuur. https://camping.bcparks.ca/
Verder heb je ook campings met maar weinig voorzieningen volledig in de natuur voor $15 per nacht, je kan eens kijken op de website van Recreation Sites en Trails BC: https://www.sitesandtrailsbc.ca/
In de nationale parken (British Columbia en Alberta) moet je via de Parks Canada website boeken en dat al een hele tijd op voorhand, ik denk dat het boeken meestal opengaat in april en deze zijn dan vlug volzet voor het hele seizoen. Hou deze website in het oog: https://reservation.pc.gc.ca/
Wij hebben recent een klein campertje gekocht en zijn in de zomer op de bonnefooi geweest in British Columbia. Ik kijk per plaats op "Google Maps" en zoek daar de verschillende campings uit en maak een lijstje van de campings die er leuk uitzien (en die redelijke goede recenties hebben). Tot nu toe hebben we altijd op de camping van eerste keuze kunnen staan. Ik denk dat je in juni en met een tent nog wel op de bonnefooi kan, zorg gewoon dat je een lijstje hebt van enkele campings.
Verder heb je ook campings met maar weinig voorzieningen volledig in de natuur voor $15 per nacht, je kan eens kijken op de website van Recreation Sites en Trails BC: https://www.sitesandtrailsbc.ca/
In de nationale parken (British Columbia en Alberta) moet je via de Parks Canada website boeken en dat al een hele tijd op voorhand, ik denk dat het boeken meestal opengaat in april en deze zijn dan vlug volzet voor het hele seizoen. Hou deze website in het oog: https://reservation.pc.gc.ca/
Wij hebben recent een klein campertje gekocht en zijn in de zomer op de bonnefooi geweest in British Columbia. Ik kijk per plaats op "Google Maps" en zoek daar de verschillende campings uit en maak een lijstje van de campings die er leuk uitzien (en die redelijke goede recenties hebben). Tot nu toe hebben we altijd op de camping van eerste keuze kunnen staan. Ik denk dat je in juni en met een tent nog wel op de bonnefooi kan, zorg gewoon dat je een lijstje hebt van enkele campings.
Is een truckcamper niks voor jullie ? Lekker compact, toch iets meer luxe dan een tent, maar wel lekker op campings verblijven !
Eens met Ann: kies sowieso voor een one way. Bij 3 weken VI meepakken. Start in Vancouver, dan heb je het hoogtepunten aan het einde van de reis in de Rockies (en wat later in juni ook). Wij deden VI met auto en cabins (dan kan je direct na landing auto meenemen en de ferry pakken) en wisselden na een week de auto in Vancouver voor een camper voor de rit naar Calgary….
Paul
Eens met Ann: kies sowieso voor een one way. Bij 3 weken VI meepakken. Start in Vancouver, dan heb je het hoogtepunten aan het einde van de reis in de Rockies (en wat later in juni ook). Wij deden VI met auto en cabins (dan kan je direct na landing auto meenemen en de ferry pakken) en wisselden na een week de auto in Vancouver voor een camper voor de rit naar Calgary….
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou wel eens een (truck)camper uit willen proberen maar ik krijg Martin echt niet zo ver. Maar ik vind ook de combinatie van kamperen en cabins/hotels heel fijn.
Een one way lijkt mij ook het mooiste. Dank voor de sites Ann! Ik had ook al wat sites en campings gevonden, dus die campings gaat wel lukken.
Het blijft nog wel even open of het inderdaad volgend jaar Canada wordt, er staat nog veel meer op ons lijstje.
Marianne
Een one way lijkt mij ook het mooiste. Dank voor de sites Ann! Ik had ook al wat sites en campings gevonden, dus die campings gaat wel lukken.
Het blijft nog wel even open of het inderdaad volgend jaar Canada wordt, er staat nog veel meer op ons lijstje.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij doen volgend jaar september een klein rondje Calgary van 2 weken. Geen nieuwe dingen voor ons, maar lekker natuur. Je hebt vast ons verslag van 2019 al gelezen. Wij zijn toen wel naar Vancouver Island geweest. Ik denk dat je toch minimaal 3 weken uit moet trekken voor West Canada, maar 4 is beter natuurlijk. Ik weet dat Martin een camper niet ziet zitten, maar een truckcamper is echt anders dan een gewone camper. Vooral omdat je tijdens het reizen in een gewone auto zit en hij dus geen beenruimteprobleem heeft. Het bed is ook lang genoeg. De binnenruimte is beperkt, maar dat is die in een tentje ook
Maar jullie zijn cabins/hotels e.d. in combinatie met tentje gewend, dus als je je daar prettig bij voelt, moet je dat vooral doen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Als jullie nog wat inspiratie willen
:
- https://kalaman0032jul2017.blogspot.com/
- https://kalaman0032jul2014.blogspot.com/
- https://kalaman0032jun2013.blogspot.com/
- https://kalaman0032jul2017.blogspot.com/
- https://kalaman0032jul2014.blogspot.com/
- https://kalaman0032jun2013.blogspot.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@kalaman Jullie Canada-verslagen ken ik nog niet, die gaan we lezen!
Wat de route betreft hou ik voorlopig de one way van @AnnInBC aan, met Vancouver Island, met misschien wat meer dagen nog daarvoor. Is het de moeite waard om ook een of meer van de Gulf eilanden te bezoeken?
@kalaman
Ik ben in jullie 2013-verslag nog niet verder gekomen dan Yosemite.
Het blijft leuk om te lezen over alle bekende parken. Ik zag bij de Panorama Trail dit staan:
Marianne
Wat de route betreft hou ik voorlopig de one way van @AnnInBC aan, met Vancouver Island, met misschien wat meer dagen nog daarvoor. Is het de moeite waard om ook een of meer van de Gulf eilanden te bezoeken?
@kalaman
Ik ben in jullie 2013-verslag nog niet verder gekomen dan Yosemite.
Dat komt van yosemitehikes.com, ik vind dat een geweldige site! Grappig om het in je verslag te lezen!Ik las ergens op een website betreffende de Panorama Trail en de Mist Trail : "One day you'll look back on your life and split it into "before Panorama Trail" and "after Panorama Trail" periods".
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het niet regent. Wij hebben een whale watch tour vanuit Friday Harbour gedaan en zijn volkomen verzopenMartin & Marianne schreef: ↑23 okt 2025, 14:52Is het de moeite waard om ook een of meer van de Gulf eilanden te bezoeken?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Volgens mij zijn de andere eilanden geen toegevoegde waarde tov Vancouver Island.
Hier nog een link naar een trip enkel naar VI, met echt een overdaad aan wildlife https://kalaman0032sept2018.blogspot.com/
We kunnen trouwens absoluut Eagle Eyes Adventures aanraden, Nederlandse eigenaars, Jos en Rentia, die schitterende dagtrips aanbieden. We zijn meerdere keren met hen op stap/boot/vliegtuig geweest en telkens was het top. Vliegtuig? Ja, we deden de Historic Mail Flight waarmee je met een watervliegtuig de post gaat bezorgen op afgelegen eilanden. Weet niet of ze dat nog organiseren, maar dat was echt de moeite waard.
https://kalaman0032jul2017.blogspot.com ... toric.html
Hier nog een link naar een trip enkel naar VI, met echt een overdaad aan wildlife https://kalaman0032sept2018.blogspot.com/
We kunnen trouwens absoluut Eagle Eyes Adventures aanraden, Nederlandse eigenaars, Jos en Rentia, die schitterende dagtrips aanbieden. We zijn meerdere keren met hen op stap/boot/vliegtuig geweest en telkens was het top. Vliegtuig? Ja, we deden de Historic Mail Flight waarmee je met een watervliegtuig de post gaat bezorgen op afgelegen eilanden. Weet niet of ze dat nog organiseren, maar dat was echt de moeite waard.
https://kalaman0032jul2017.blogspot.com ... toric.html
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Gulf Islands zijn zeker heel mooi, maar met niet zoveel tijd voor Vancouver Island zou ik dat er zeker niet bijnemen. Het is veel gereis met de ferries en dan heb je ook niet zoveel tijd ter plaatse.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben een whale watch tour gedaan met Eagle Eye Adventures. We zijn ook nog aan het puzzelen geweest hoe we de dagexcursie met de vrachtboot van Get Wet Adventure Cruises op Vancouver Island in de Nootka Sound in konden passen. Probleem is alleen dat die alleen op dinsdag is en dat paste niet, dus dat hebben we niet gedaan.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... hardy.html
https://www.getwest.ca/cruises/nootka-sound-cruise/
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... hardy.html
https://www.getwest.ca/cruises/nootka-sound-cruise/
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Volgens onze plannen voor zomer 2026 zijn we precies op tijd in Campbell River om daar met Eagle Eye Adventure de eerste Grizzly tour van het jaar te doen. Het kost een rib (of eigenlijk wel een paar) maar het lijkt ons supergaaf.
Whale watchen is altijd de moeite waard, maar dat hebben we inmiddels 3 keer gedaan dus die slaan we nu over en 'ruilen' we tegen deze tocht.
Whale watchen is altijd de moeite waard, maar dat hebben we inmiddels 3 keer gedaan dus die slaan we nu over en 'ruilen' we tegen deze tocht.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, maar het is inclusief lunch, dus het valt heel erg mee
Gaaf hoor. Ik hoop dat jullie veel zien. Niet helemaal hetzelfde, maar in januari waren we met de eerste whale watch tour van het seizoen in Mexico en we hebben precies nul komma niks gezien. Sindsdien zijn we een beetje huiverig voor eerste tours.
Wat leuk dat jullie Canada overwegen. Wij zijn er in de meivakantie geweest en vonden het geweldig! We hebben een rondje vanuit Vancouver gedaan. Vancouver - Whistler - Clear Water - Jasper - Banff - Kelowna - Vancouver.
Toen we vanuit Banff weer terug reden naar Vancouver baalden we eerst dat we geen one way naar Calgary hadden geboekt en het hele eind weer terug moesten. Maar eenmaal onderweg; zoveel moois te zien! We hadden graag meer tijd besteed aan bv Revelstoke en regio Kelowna is ook prachtig.
Het reisbureau had in het voorstel ook VI er nog in
gepropt maar ik zou niet weten hoe we dat hadden moeten doen dus ik ben blij dat we daar niet voor gekozen hebben. Ik zou zelf alleen VI erbij doen als je meer dan 3 weken hebt.
Als je meer wilt weten over onze ervaring laat het vooral weten. Wij reisden met ons 7en in een camper. Campinglife is ook in Canada goed bevallen!
Aanvulling: wij hadden overigens 17 dagen wat door een geannuleerde vlucht 20 dagen werden.
Toen we vanuit Banff weer terug reden naar Vancouver baalden we eerst dat we geen one way naar Calgary hadden geboekt en het hele eind weer terug moesten. Maar eenmaal onderweg; zoveel moois te zien! We hadden graag meer tijd besteed aan bv Revelstoke en regio Kelowna is ook prachtig.
Het reisbureau had in het voorstel ook VI er nog in
gepropt maar ik zou niet weten hoe we dat hadden moeten doen dus ik ben blij dat we daar niet voor gekozen hebben. Ik zou zelf alleen VI erbij doen als je meer dan 3 weken hebt.
Als je meer wilt weten over onze ervaring laat het vooral weten. Wij reisden met ons 7en in een camper. Campinglife is ook in Canada goed bevallen!
Aanvulling: wij hadden overigens 17 dagen wat door een geannuleerde vlucht 20 dagen werden.
Ik volg graag mee met dit topic
Ons oorspronkelijke plan voor 2026 was Réunion & Mauritius, maar de vliegtickets blijven maar stijgen en zijn te duur. Voor de helft van de prijs kunnen we naar West-Canada of NW-USA.
Onze - ruwe - ideeën voor 3 weken in augustus met de auto:
- 1way van Calgary naar Vancouver (of omgekeerd): Banff, Yoho, Jasper, Glacier, Revelstoke en dan ofwel Vancouver Island ofwel Olympic NP & North Cascades alvorens te eindigen in Vancouver
- rondje Seattle met NP in USA en NP in Canada (maar zonder Jasper).
We zijn net als Martin & Marianne wandelaars en natuurliefhebbers (we reizen wel met dochters van 7 en 10 jaar), maar na ons fantastisch rondje ZW-USA van vorig jaar ben ik bang dat ik de rode rotsen en slot canyons wat ga missen
Alhoewel we ook verliefd zijn op de Dolomieten (en Ijsland) en die misschien een beetje in de buurt komen van Canada. Best wel wat keuzestress dus
Ik ga het een en ander nog uitpluizen en lever dus ook graag mijn input bij dit topic
Ons oorspronkelijke plan voor 2026 was Réunion & Mauritius, maar de vliegtickets blijven maar stijgen en zijn te duur. Voor de helft van de prijs kunnen we naar West-Canada of NW-USA.
Onze - ruwe - ideeën voor 3 weken in augustus met de auto:
- 1way van Calgary naar Vancouver (of omgekeerd): Banff, Yoho, Jasper, Glacier, Revelstoke en dan ofwel Vancouver Island ofwel Olympic NP & North Cascades alvorens te eindigen in Vancouver
- rondje Seattle met NP in USA en NP in Canada (maar zonder Jasper).
We zijn net als Martin & Marianne wandelaars en natuurliefhebbers (we reizen wel met dochters van 7 en 10 jaar), maar na ons fantastisch rondje ZW-USA van vorig jaar ben ik bang dat ik de rode rotsen en slot canyons wat ga missen
Ik ga het een en ander nog uitpluizen en lever dus ook graag mijn input bij dit topic
Leuke vooruitzichten!
Ik kan ook nog Kicking Horse Campground aanbevelen in Yoho NP.
Goede uitvalsbasis voor Emerald lake, Iceline trail, Lake O Hara en Wapta falls en relatief dicht bij Icefields Parkway.
Kananaskis (onder Canmore) is ook een heel mooie regio met spectaculaire wandelingen.
Kano overnachten op Maligne Lake is ook de moeite, wel niet goedkoop. Er is ook een optie om een motor met batterij(en) te huren, dat biedt de optie om eventueel verder te gaan dan Spirit Island.
Ik kan ook nog Kicking Horse Campground aanbevelen in Yoho NP.
Goede uitvalsbasis voor Emerald lake, Iceline trail, Lake O Hara en Wapta falls en relatief dicht bij Icefields Parkway.
Kananaskis (onder Canmore) is ook een heel mooie regio met spectaculaire wandelingen.
Kano overnachten op Maligne Lake is ook de moeite, wel niet goedkoop. Er is ook een optie om een motor met batterij(en) te huren, dat biedt de optie om eventueel verder te gaan dan Spirit Island.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 6549 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 8 Reacties