Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bianca_miranda: wegbrengcamper - maart 2026 - Chicago naar Los Angeles
-
Bianca_miranda
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis Bianca_miranda: wegbrengcamper - maart 2026 - Chicago naar Los Angeles
Hi,
We gaan voor de 4de keer een camper wegbrengen vanuit Elkhart naar Los Angeles. We hebben 24 dagen voor deze route. Aangezien we de bekende parken deze keer overslaan (minimaal 2 keer geweest al) en we de route zo zuidelijk mogelijk willen doen, hebben we nu een eerste opzet.
08 maart - Amsterdam - Chicago
09 maart - Camper ophalen (Elkhart) - Cincinnati
10 maart - Cincinnati - Cumberland Falls SP
11 maart - Cumberland Falls SP - Great Smokey Mountains NP
12 maart - Great Smokey Mountains NP
13 maart - Great Smokey Mountains NP - Tishomingo SP
14 maart - Tishomingo SP - Caddo Lake SP
15 maart - Caddo Lake SP - Holly Beach
16 maart - Holly Beach
17 maart - Holly Beach - Colorado Bend SP
18 maart - Colorado Bend SP - Garner SP
19 maart - Garner SP - Big Bend NP
20 maart - Big Bend NP
21 maart - Big Bend NP - Guadalupe Mountains NP
22 maart - Guadalupe Mountains NP - White Sands NP
23 maart - White Sands NP - Chiricahua National Monument - Saguaro NP
24 maart - Saguaro NP - Sedona
25 maart - Sedona
26 maart - Sedona
27 maart - Sedona - Anza-Borrego Desert SP
28 maart - Anza-Borrego Desert SP - Crystal Cove SP
29 maart - Crystal Cove SP
30 maart - Crystal Cove SP - Malibu
31 maart - Malibu
01 april - Malibu - Los Angeles
02 april - Amsterdam
Wij vinden lange rijdagen niet erg, want we genieten er enorm van om te rijden met de camper in Amerika. Hebben jullie nog tips op basis van deze route? Campings die aan te raden zijn?
We horen het graag!
We gaan voor de 4de keer een camper wegbrengen vanuit Elkhart naar Los Angeles. We hebben 24 dagen voor deze route. Aangezien we de bekende parken deze keer overslaan (minimaal 2 keer geweest al) en we de route zo zuidelijk mogelijk willen doen, hebben we nu een eerste opzet.
08 maart - Amsterdam - Chicago
09 maart - Camper ophalen (Elkhart) - Cincinnati
10 maart - Cincinnati - Cumberland Falls SP
11 maart - Cumberland Falls SP - Great Smokey Mountains NP
12 maart - Great Smokey Mountains NP
13 maart - Great Smokey Mountains NP - Tishomingo SP
14 maart - Tishomingo SP - Caddo Lake SP
15 maart - Caddo Lake SP - Holly Beach
16 maart - Holly Beach
17 maart - Holly Beach - Colorado Bend SP
18 maart - Colorado Bend SP - Garner SP
19 maart - Garner SP - Big Bend NP
20 maart - Big Bend NP
21 maart - Big Bend NP - Guadalupe Mountains NP
22 maart - Guadalupe Mountains NP - White Sands NP
23 maart - White Sands NP - Chiricahua National Monument - Saguaro NP
24 maart - Saguaro NP - Sedona
25 maart - Sedona
26 maart - Sedona
27 maart - Sedona - Anza-Borrego Desert SP
28 maart - Anza-Borrego Desert SP - Crystal Cove SP
29 maart - Crystal Cove SP
30 maart - Crystal Cove SP - Malibu
31 maart - Malibu
01 april - Malibu - Los Angeles
02 april - Amsterdam
Wij vinden lange rijdagen niet erg, want we genieten er enorm van om te rijden met de camper in Amerika. Hebben jullie nog tips op basis van deze route? Campings die aan te raden zijn?
We horen het graag!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Bianca_miranda: wegbrengcamper - maart 2026 - Chicago naar Los Angeles
Ik kan niets zeggen over het eerste stuk, maar vanaf Big Bend zitten er wel erg volle stukken in.
De tijd voor Big Bend is niet ruim, daar zou wel een extra dag bij kunnen. Kijk ook tijdig naar een camping, het is daar dan hoogseizoen.
Wij waren er vorig jaar in april, toen was het ook aardig druk.
Wij deden toen tot aan Tucson ongeveer dezelfde route als jullie nu plannen, maar dan wel in 11 dagen, waar jullie er 5 plannen. Dit was onze indeling:
9 april Del Rio - Big Bend NP
10 april Big Bend NP
11 april Big Bend NP
12 april Big Bend NP - Fort Davis
13 april Fort Davis - Carlsbad
14 april Carlsbad - Alamogordo
15 april Alamogordo
16 april Alamogordo - City of Rocks
17 april City of Rocks - Chiricahua NM
18 april Chiricahua NM
19 april Chiricahua - Tucson
Met name 23 maart vind ik veel te veel; Chiricahua heeft zo geen zin. Wij waren er twee nachten. Eén had ook wel gekund.
Wat betreft campings; wij vonden kamperen in City of Rocks erg leuk. En Lost Dutchman SP.
Kijk daarvoor eens in ons 2024-verslag, ook voor bezienswaardigheden onderweg.
Marianne
De tijd voor Big Bend is niet ruim, daar zou wel een extra dag bij kunnen. Kijk ook tijdig naar een camping, het is daar dan hoogseizoen.
Wij waren er vorig jaar in april, toen was het ook aardig druk.
Wij deden toen tot aan Tucson ongeveer dezelfde route als jullie nu plannen, maar dan wel in 11 dagen, waar jullie er 5 plannen. Dit was onze indeling:
9 april Del Rio - Big Bend NP
10 april Big Bend NP
11 april Big Bend NP
12 april Big Bend NP - Fort Davis
13 april Fort Davis - Carlsbad
14 april Carlsbad - Alamogordo
15 april Alamogordo
16 april Alamogordo - City of Rocks
17 april City of Rocks - Chiricahua NM
18 april Chiricahua NM
19 april Chiricahua - Tucson
Met name 23 maart vind ik veel te veel; Chiricahua heeft zo geen zin. Wij waren er twee nachten. Eén had ook wel gekund.
Wat betreft campings; wij vonden kamperen in City of Rocks erg leuk. En Lost Dutchman SP.
Kijk daarvoor eens in ons 2024-verslag, ook voor bezienswaardigheden onderweg.
Marianne
Chiricahua Heeft alleen zin als je er slaapt want je mag niet naar boven met je camper. We sliepen er daarom ook twee nachten zodat we vanaf de camping naar boven konden lopen.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Ik vind de tijd voor Big Bend ook erg kort, ik zou daar toch minstens een nacht bij proberen te doen. Het is een groot park, flinke afstanden, en elk deel is anders en een bezoek waard.
Wij zijn er toevallig ook dan, camping vorige maand geboekt, ik weet niet hoeveel er nog beschikbaar is. Wij hebben die week spring break, maar volgens mij is voor de meeste scholen in TX de week ervoor spring break, dus dat scheelt. Spring break in TX betekent over het algemeen grote drukte in Big Bend.
Wij zijn er toevallig ook dan, camping vorige maand geboekt, ik weet niet hoeveel er nog beschikbaar is. Wij hebben die week spring break, maar volgens mij is voor de meeste scholen in TX de week ervoor spring break, dus dat scheelt. Spring break in TX betekent over het algemeen grote drukte in Big Bend.
Terug in Texas!
-
PieterMayke
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Afgelopen maart hebben wij een wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas gedaan in bijna 4 weken. Er waren meerdere hoogtepunten, maar één daarvan was Big Bend NP. Zoals al gezegd, het is een heel groot park, wat de moeite meer dan waard is. Heel divers ook. Daar zou ik langer blijven. De rij-afstanden zijn enorm daar, dus op verschillende campings staan, is aan te raden. Wij waren daar vorig jaar al te laat voor, dus hebben het park vanuit één camping bezocht, wij stonden op CG Rio Grande Village
We zijn vóór Big Bend NP in Seminole Canyon SP geweest, prachtig park, mooie campground, heel erg de moeite waard! Hieronder onze reis als je het leuk vindt om het eens door te nemen.
https://www.polarsteps.com/mayketierie/ ... -las-vegas
Heel veel plezier met de voorpret!
Pieter en Mayke
We zijn vóór Big Bend NP in Seminole Canyon SP geweest, prachtig park, mooie campground, heel erg de moeite waard! Hieronder onze reis als je het leuk vindt om het eens door te nemen.
https://www.polarsteps.com/mayketierie/ ... -las-vegas
Heel veel plezier met de voorpret!
Pieter en Mayke
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Kijk voor Big Bend naar ons verslag van 2024 zou ik zeggen. Misschien heb je er wat aan. Het is inderdaad een heel groot park en met maar 1 dag haal je het niet. Wij hebben ook bij lange na niet alles gezien, maar wel een paar mooie dingen. Helaas niet alles wat op het lijstje stond, want Santa Elena Canyon was niet te doen door de storm. Wel hebben we de volgende ochtend een prachtige wandeling gemaakt in de Boquillas Canyon waar de wilde paarden om ons heen liepen.
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
-
Bianca_miranda
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bedankt voor alle reacties! We hebben 1 dag extra toegevoegd in Big Bend NP, helaas was de camping zelf al vol dus hebben nu geboekt op dezelfde camping al PieterMayke. We merken sowieso dat veel campings in NP of SP al vol zitten, maar gelukkig zijn er nog wel andere opties. Heeft 1 van jullie ook ervaring met het kanoën daar?
Verder kijken we nog naar de andere tips die jullie geven en zal ik jullie reisblogs ook even lezen! Het is dat je moet helaas keuzes moet maken want er is zoveel moois te zien en te doen. Maar goed wat we nu niet meenemen doen we dan een volgende keer wel weer.
Verder kijken we nog naar de andere tips die jullie geven en zal ik jullie reisblogs ook even lezen! Het is dat je moet helaas keuzes moet maken want er is zoveel moois te zien en te doen. Maar goed wat we nu niet meenemen doen we dan een volgende keer wel weer.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je met "de camping zelf"? Er zijn meerdere campings in het park. Had je al iets gereserveerd? Het is sowieso niet gek om meerdere campings te hebben in Big Bend.
Wij hebben geen ervaring met kanoën daar, maar we zagen wel veel kano's. Lijkt me leuk, maar dan moet je wel echt veel tijd hebben natuurlijk.
Ook bijzonder (met ook een heel klein boottochtje
) is een bezoek aan Boquillas del Carmen.
Marianne
Wij hebben geen ervaring met kanoën daar, maar we zagen wel veel kano's. Lijkt me leuk, maar dan moet je wel echt veel tijd hebben natuurlijk.
Ook bijzonder (met ook een heel klein boottochtje
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 18099 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne