Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis carlovdberg: rondreis Las Vegas - San Francisco (augustus 2026)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis carlovdberg: rondreis Las Vegas - San Francisco (augustus 2026)
Hallo,
Wij zijn gezin met 2 tieners (14 en 16) en we hebben gisteren vlucht geboekt voor volgend jaar augustus (donderdag heen, maandag terug). We vliegen op Las Vegas heen en terug vanaf San Francisco. We hebben zonder kinderen de westkust al eens bezocht in 2008 (en toen al ontzettend veel gehad aan kennis en ervaring van dit forum!), maar gaan het nu dus nog eens overdoen met de kinderen!
Qua route dachten we aan zoiets:
DO Dag 1 AMS - Las Vegas
VR Dag 2 Las Vegas
ZA Dag 3 Las Vegas
ZO Dag 4 Las Vegas - Springdale (Zion)
MA Dag 5 Springdale - Page
DI Dag 6 Page
WO Dag 7 Page - Williams
DO Dag 8 Williams - Kingman
VR Dag 9 Kingman - Los Angeles
ZA Dag 10 Los Angeles
ZO Dag 11 Los Angeles
MA Dag 12 Los Angeles - Visalia (Sequoia)
DI Dag 13 Visalia
WO Dag 14 Visalia - Pismo Beach
DO Dag 15 Pismo Beach - Monterey (Hw1)
VR Dag 16 Monterey - San Francisco
ZA Dag 17 San Francisco
ZO Dag 18 San Francisco
MA Dag 19 San Francisco - AMS
Wat we in ieder geval willen zien/doen:
Las Vegas
Zion en/of Bryce
Page/Antilope Canyon
Grand Canyon
Universal Studios
Strand/surfen/HW1
San Francisco
Vraagtekens:
Is Sequoia de moeite waard? Ipv direct van LA naar Pismo te rijden? Yosemite en Death Valley willen we sowieso overslaan deze keer.
Is Pismo Beach logische stop op Hw1?
We zijn op zaterdag en zondag op deze manier in LA, is dan Universal niet erg druk? Ook Las Vegas hebben we zo in het weekend, niet ideaal qua prijzen, al lijkt het nog mee te vallen.
Waar voelt het te kort/gehaast?
Is Springdale een goede basis voor Bryce en Zion of moeten we kiezen?
Een andere optie is om direct de dag na aankomst naar Zion/Bryce te rijden en dan na Williams nog 3 nachten Las Vegas te doen, dan vermijden we in ieder geval Las Vegas in het weekend.
Dank alvast!
Wij zijn gezin met 2 tieners (14 en 16) en we hebben gisteren vlucht geboekt voor volgend jaar augustus (donderdag heen, maandag terug). We vliegen op Las Vegas heen en terug vanaf San Francisco. We hebben zonder kinderen de westkust al eens bezocht in 2008 (en toen al ontzettend veel gehad aan kennis en ervaring van dit forum!), maar gaan het nu dus nog eens overdoen met de kinderen!
Qua route dachten we aan zoiets:
DO Dag 1 AMS - Las Vegas
VR Dag 2 Las Vegas
ZA Dag 3 Las Vegas
ZO Dag 4 Las Vegas - Springdale (Zion)
MA Dag 5 Springdale - Page
DI Dag 6 Page
WO Dag 7 Page - Williams
DO Dag 8 Williams - Kingman
VR Dag 9 Kingman - Los Angeles
ZA Dag 10 Los Angeles
ZO Dag 11 Los Angeles
MA Dag 12 Los Angeles - Visalia (Sequoia)
DI Dag 13 Visalia
WO Dag 14 Visalia - Pismo Beach
DO Dag 15 Pismo Beach - Monterey (Hw1)
VR Dag 16 Monterey - San Francisco
ZA Dag 17 San Francisco
ZO Dag 18 San Francisco
MA Dag 19 San Francisco - AMS
Wat we in ieder geval willen zien/doen:
Las Vegas
Zion en/of Bryce
Page/Antilope Canyon
Grand Canyon
Universal Studios
Strand/surfen/HW1
San Francisco
Vraagtekens:
Is Sequoia de moeite waard? Ipv direct van LA naar Pismo te rijden? Yosemite en Death Valley willen we sowieso overslaan deze keer.
Is Pismo Beach logische stop op Hw1?
We zijn op zaterdag en zondag op deze manier in LA, is dan Universal niet erg druk? Ook Las Vegas hebben we zo in het weekend, niet ideaal qua prijzen, al lijkt het nog mee te vallen.
Waar voelt het te kort/gehaast?
Is Springdale een goede basis voor Bryce en Zion of moeten we kiezen?
Een andere optie is om direct de dag na aankomst naar Zion/Bryce te rijden en dan na Williams nog 3 nachten Las Vegas te doen, dan vermijden we in ieder geval Las Vegas in het weekend.
Dank alvast!
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Rondreis Las Vegas - San Francisco (Augustus 2026)
Leuke plannen.
Met betrekking tot je vragen:
1. Sequoia is zeer de moeite waard. Maar overnacht dan in het park en niet in Visalia. Dat scheelt je veel reistijd.
2. Pismo Beach heeft in mijn geheugen geen onuitwisbare indruk achtergelaten. Ik denk dat er leukere plaatsen zijn. Heb je specifieke plannen langs Highway 1? Dan kun je daarvan af laten hangen of waar je wilt overnachten.
3. Vaak hebben pretparken een kalender waarop je de te verwachten drukte kunt zien. Je kunt eens kijken hoe het in dat weekend dit jaar was.
Ik vind zelf LV fijner buiten het weekend. Niet alleen vanwege de prijzen maar ook omdat het echt heel druk kan zijn in het weekend.
4. Ik vind dat Zion meer tijd verdient. Er is hier ook voldoende te doen met tieners.
5. Je bent maar 1 nacht in Springdale. Dat is al te weinig tijd voor Zion. laat staan dat je het kunt combineren met Bryce. Voor deze parken geldt beide dat ze hun eigen overnachtingsplaats verdienen. Kijk eens naar Google Maps voor reistijden.
6. Dat zou ik zeker doen. Met dat verschil dat ik 2 nachten Springdale zou doen, en niet in Williams en Kingman zou overnachten maar minimaal 1 van die twee bij de Grand Canyon.
Ik zou denk ik zelfs adviseren om Sequoia over te slaan deze tijd in te zetten voor een extra nacht Zion en een nacht Bryce. Dan door naar Page.
Met betrekking tot je vragen:
1. Sequoia is zeer de moeite waard. Maar overnacht dan in het park en niet in Visalia. Dat scheelt je veel reistijd.
2. Pismo Beach heeft in mijn geheugen geen onuitwisbare indruk achtergelaten. Ik denk dat er leukere plaatsen zijn. Heb je specifieke plannen langs Highway 1? Dan kun je daarvan af laten hangen of waar je wilt overnachten.
3. Vaak hebben pretparken een kalender waarop je de te verwachten drukte kunt zien. Je kunt eens kijken hoe het in dat weekend dit jaar was.
Ik vind zelf LV fijner buiten het weekend. Niet alleen vanwege de prijzen maar ook omdat het echt heel druk kan zijn in het weekend.
4. Ik vind dat Zion meer tijd verdient. Er is hier ook voldoende te doen met tieners.
5. Je bent maar 1 nacht in Springdale. Dat is al te weinig tijd voor Zion. laat staan dat je het kunt combineren met Bryce. Voor deze parken geldt beide dat ze hun eigen overnachtingsplaats verdienen. Kijk eens naar Google Maps voor reistijden.
6. Dat zou ik zeker doen. Met dat verschil dat ik 2 nachten Springdale zou doen, en niet in Williams en Kingman zou overnachten maar minimaal 1 van die twee bij de Grand Canyon.
Ik zou denk ik zelfs adviseren om Sequoia over te slaan deze tijd in te zetten voor een extra nacht Zion en een nacht Bryce. Dan door naar Page.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis Las Vegas - San Francisco (Augustus 2026)
Als je Zion wilt bezoeken zou ik er meer tijd voor uittrekken; twee nachten is wel het minimum. Je moet met de shuttlebus het park in, en dat kost best wel veel tijd. Bovendien zul je daar de nodige wandelingen willen maken, anders beleef je het park niet echt.
Voor de Grand Canyon zou ik een overnachting in het park wel mooi vinden; dan zit je daar op de mooiste uren van de dag. De Bright Angel Lodge is betaalbaar, maar heeft geen kamers voor 4 personen. Je moet dan twee kamers nemen; als je daarbij een kamer zonder badkamer neemt vallen de kosten nog mee. Zie www.grandcanyonlodges.com daarvoor en voor andere mogelijkheden in het park. Of kijk naar de Yavapai Lodge via www.visitgrandcanyon.com.
Wat zijn de plannen op de dag dat je van Williams naar Kingman rijdt? Ik zou al veel verder rijden richting LA.
Wij zijn fan van Sequoia, en Kings Canyon. Ik zou zelf voor deze parken kiezen en dan de kust vergeten, of alleen het noordelijke deel van de kust meenemen. Maar zoals Tantelotje al aangeeft; zeker ín het park overnachten; de afstanden zijn fors. Wij vinden de cabins in Grant Grove Village leuk. Zie daarvoor www.visitsequoia.com. Een nacht in de Cedar Grove Lodge is ook een aanrader. Kijk voor beide eens in ons 2013-verslag.
Je hebt nu dure nachten in Las Vegas, je kunt overwegen om LV tussen de GC en LA te bezoeken. Is wel iets om, maar het is een leukere tussenstop dan Kingman. Na aankomst zou je wellicht al iets richting Zion kunnen rijden. Kijk eens naar de Northshore Inn bij Valley of Fire; dan neem je dat park ook even mee onderweg.
Je zou dan zoiets kunnen doen:
Dag 1 do AMS Las Vegas
Dag 2 vr Las Vegas - Springdale
Dag 3 za Springdale
Dag 4 zo Springdale - Page
Dag 5 ma Page
Dag 6 di Page - Grand Canyon Village
Dag 7 wo Grand Canyon Village - Las Vegas
Dag 8 do Las Vegas
Dag 9 vr Las Vegas - Los Angeles
Dag 10 za Los Angeles
Dag 11 zo Los Angeles
Dag 12 ma Los Angeles - Sequoia
Dag 13 di Sequoia
Dag 14 wo Sequoia
Dag 15 do Sequoia - Monterey
Dag 16 vr Monterey - San Francisco
Dag 17 za San Francisco
Dag 18 zo San Francisco
Dag 19 ma San Francisco - AMS
Marianne
Voor de Grand Canyon zou ik een overnachting in het park wel mooi vinden; dan zit je daar op de mooiste uren van de dag. De Bright Angel Lodge is betaalbaar, maar heeft geen kamers voor 4 personen. Je moet dan twee kamers nemen; als je daarbij een kamer zonder badkamer neemt vallen de kosten nog mee. Zie www.grandcanyonlodges.com daarvoor en voor andere mogelijkheden in het park. Of kijk naar de Yavapai Lodge via www.visitgrandcanyon.com.
Wat zijn de plannen op de dag dat je van Williams naar Kingman rijdt? Ik zou al veel verder rijden richting LA.
Wij zijn fan van Sequoia, en Kings Canyon. Ik zou zelf voor deze parken kiezen en dan de kust vergeten, of alleen het noordelijke deel van de kust meenemen. Maar zoals Tantelotje al aangeeft; zeker ín het park overnachten; de afstanden zijn fors. Wij vinden de cabins in Grant Grove Village leuk. Zie daarvoor www.visitsequoia.com. Een nacht in de Cedar Grove Lodge is ook een aanrader. Kijk voor beide eens in ons 2013-verslag.
Je hebt nu dure nachten in Las Vegas, je kunt overwegen om LV tussen de GC en LA te bezoeken. Is wel iets om, maar het is een leukere tussenstop dan Kingman. Na aankomst zou je wellicht al iets richting Zion kunnen rijden. Kijk eens naar de Northshore Inn bij Valley of Fire; dan neem je dat park ook even mee onderweg.
Je zou dan zoiets kunnen doen:
Dag 1 do AMS Las Vegas
Dag 2 vr Las Vegas - Springdale
Dag 3 za Springdale
Dag 4 zo Springdale - Page
Dag 5 ma Page
Dag 6 di Page - Grand Canyon Village
Dag 7 wo Grand Canyon Village - Las Vegas
Dag 8 do Las Vegas
Dag 9 vr Las Vegas - Los Angeles
Dag 10 za Los Angeles
Dag 11 zo Los Angeles
Dag 12 ma Los Angeles - Sequoia
Dag 13 di Sequoia
Dag 14 wo Sequoia
Dag 15 do Sequoia - Monterey
Dag 16 vr Monterey - San Francisco
Dag 17 za San Francisco
Dag 18 zo San Francisco
Dag 19 ma San Francisco - AMS
Marianne
Re: Reis carlovdberg: rondreis Las Vegas - San Francisco (augustus 2026)
Het lijkt er op dat je je route vooral hebt laten inspireren door de gebruikelijk rondreizen die door Nederlandse touroperators aangeboden worden. De genoemde stopplaatsen (Williams, Kingman, Visalia) liggen dan meestal een beetje in niemandsland, waar de hotelovernachtingen goedkoop (goedkoper) zijn. En men wil toch altijd concurreren op prijs. Daarnaast kunnen zij veelal geen lodges in de parken boeken.
Las Vegas ''in het midden'' doen is een goedidee. Vaak ben je toch wat gaar na de vliegreis en dan kan LV nogal indrukwekkend en vermoeiend zijn. Gebruik dus het feit dat je nog een jetlag hebt en vroeg op bent om van de natuur te genieten. Naast dat hotels duurder zijn in het weekend wil je er eigenlijk ook niet zijn dan ivm heel veel (dronken en blowende) groepen jongeren..
Ik zou daarom zo het schema van Marianne volgen !
Mogelijk één aanpassing: de eerste nacht Page vervangen door Bryce (daar heb je voldoende aan late namiddag en een vroege ochtend, het is een klein maar uniek park dat ik niet zou overslaan). In Page kun je dan laat aankomen en de volgende dag op tijd Antelope Canyon doen, en dan via Horesshoe Bend naar de Grand Canyon, waar je dan weer einde van de middag aankomt... Je zou Bryce er ook tussen kunnen zetten en dan 1 nacht Sequioa minder doen...
Paul
Las Vegas ''in het midden'' doen is een goedidee. Vaak ben je toch wat gaar na de vliegreis en dan kan LV nogal indrukwekkend en vermoeiend zijn. Gebruik dus het feit dat je nog een jetlag hebt en vroeg op bent om van de natuur te genieten. Naast dat hotels duurder zijn in het weekend wil je er eigenlijk ook niet zijn dan ivm heel veel (dronken en blowende) groepen jongeren..
Ik zou daarom zo het schema van Marianne volgen !
Mogelijk één aanpassing: de eerste nacht Page vervangen door Bryce (daar heb je voldoende aan late namiddag en een vroege ochtend, het is een klein maar uniek park dat ik niet zou overslaan). In Page kun je dan laat aankomen en de volgende dag op tijd Antelope Canyon doen, en dan via Horesshoe Bend naar de Grand Canyon, waar je dan weer einde van de middag aankomt... Je zou Bryce er ook tussen kunnen zetten en dan 1 nacht Sequioa minder doen...
Paul
-
- Amerika-newbie
Wauw dank allemaal voor jullie snelle reacties en tips!!
Ik heb de route aangepast:
don Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
vrij Dag 2 Las Vegas - Springdale
zat Dag 3 Spingdale - Bryce
zon Dag 4 Bryce - Page
maa Dag 5 Page - Grand Canyon
dins Dag 6 Grand Canyon - Las Vegas
woe Dag 7 Las Vegas
don Dag 8 Las Vegas
vrij Dag 9 Las Vegas - Los Angeles
zat Dag 10 Los Angeles
zon Dag 11 Los Angeles
maa Dag 12 Los Angeles - Three rivers
din Dag 13 Three rivers
woe Dag 14 Three rivers - Morro bay
don Dag 15 Morro bay - Monterey
vrij Dag 16 Monterey - San Francisco
zat Dag 17 San Francisco
zon Dag 18 San Francisco
maa Dag 19 San Francisco - Amsterdam
- We starten met een overnachting in LV en gaan de volgende ochtend vroeg naar Zion, volgende dag naar Bryce, dag daarna naar Page en dag daarna naar GC (hotel daar ipv Williams). Dit voelt erg kort op elkaar, maar de andere optie is: consessies doen in de steden, de Hw1 overslaan of erg lange ritten. We zijn trouwens geen echte lange wandelaars en het zal ook erg warm zijn in de parken in augustus, dus heel veel tijd in de parken hoeven we ook niet door te brengen (bv meerdere wandelingen). Maar goed, we zouden denk ik dus zo op dag 2 Zion kunnen bezoeken, dag 3 Bryce en dag 4 (of 5) Antilope en we slapen bij de south rim bij de grand canyon dus daar zijn we dan ook al.
- In de steden willen we graag een volle dag relaxtijd hebben (naast een dag activiteit), dus vandaar de 3 nachten in LV, LA en SF. Enige die nog wel ter discussie zou kunnen staan is Las Vegas.
- Morro Bay (of andere plekje aan het strand daar) toegevoegd vanaf Three Rivers, zo kunnen we via de Hw1 naar boven. Direct van Three Rivers naar Monterey is ongeveer 5 uur rijden en de Hw1 was mooi, maar ook erg vermoeiend om te rijden, weet ik nog van de vorige keer
Is er nog iets wat hier niet aan klopt en wat we dus echt beter anders zouden moeten doen?
Ik heb de route aangepast:
don Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
vrij Dag 2 Las Vegas - Springdale
zat Dag 3 Spingdale - Bryce
zon Dag 4 Bryce - Page
maa Dag 5 Page - Grand Canyon
dins Dag 6 Grand Canyon - Las Vegas
woe Dag 7 Las Vegas
don Dag 8 Las Vegas
vrij Dag 9 Las Vegas - Los Angeles
zat Dag 10 Los Angeles
zon Dag 11 Los Angeles
maa Dag 12 Los Angeles - Three rivers
din Dag 13 Three rivers
woe Dag 14 Three rivers - Morro bay
don Dag 15 Morro bay - Monterey
vrij Dag 16 Monterey - San Francisco
zat Dag 17 San Francisco
zon Dag 18 San Francisco
maa Dag 19 San Francisco - Amsterdam
- We starten met een overnachting in LV en gaan de volgende ochtend vroeg naar Zion, volgende dag naar Bryce, dag daarna naar Page en dag daarna naar GC (hotel daar ipv Williams). Dit voelt erg kort op elkaar, maar de andere optie is: consessies doen in de steden, de Hw1 overslaan of erg lange ritten. We zijn trouwens geen echte lange wandelaars en het zal ook erg warm zijn in de parken in augustus, dus heel veel tijd in de parken hoeven we ook niet door te brengen (bv meerdere wandelingen). Maar goed, we zouden denk ik dus zo op dag 2 Zion kunnen bezoeken, dag 3 Bryce en dag 4 (of 5) Antilope en we slapen bij de south rim bij de grand canyon dus daar zijn we dan ook al.
- In de steden willen we graag een volle dag relaxtijd hebben (naast een dag activiteit), dus vandaar de 3 nachten in LV, LA en SF. Enige die nog wel ter discussie zou kunnen staan is Las Vegas.
- Morro Bay (of andere plekje aan het strand daar) toegevoegd vanaf Three Rivers, zo kunnen we via de Hw1 naar boven. Direct van Three Rivers naar Monterey is ongeveer 5 uur rijden en de Hw1 was mooi, maar ook erg vermoeiend om te rijden, weet ik nog van de vorige keer
Is er nog iets wat hier niet aan klopt en wat we dus echt beter anders zouden moeten doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prima zo. Maar wel jammer dat je nu meer 1 nacht hebt voor Zion. Ik zou toch zeker wat wandelingen plannen daar, zoals de Narrows. En kijk eens naar de Canyon Overlook Trail. Wij hebben zion meerdere keren in augustus bezocht en altijd veel gewandeld. Het is war, maar echt wel te doen. Een relaxdag zou ik ook liever in een park plannen dan in een stad. Dan kun je altijd nog zien hoe actief je wilt zijn. Bryce ligt hoger, daar is het niet zo war. En ook in Sequoia is het goed te doen in de zomer om te wandelen. Hou het bijvoorbeeld niet bij alleen de General Sherman Tree maar loop ook de Congress Trail. In Kings Canyon heb je meerdere korte wandelingen die leuk zijn om te doen.
Voor Sequoia kan Three Rivers, maar het is een lange en erg bochtige weg. Grant grove ligt beter.
Hou in de gaten of en wanneer Hwy 1 weer open gaat bij Big Sur. Ik zou niet naar Morro Bay gaan als niet alles open is.
Marianne
Voor Sequoia kan Three Rivers, maar het is een lange en erg bochtige weg. Grant grove ligt beter.
Hou in de gaten of en wanneer Hwy 1 weer open gaat bij Big Sur. Ik zou niet naar Morro Bay gaan als niet alles open is.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Ok, dankjewel!
Extra nacht in Springdale en tussenstop tussen Sequoia en Monterey eruit gehaald. dus geen Hw1 dit keer.
1. Amsterdam - Las Vegas
2. Las Vegas - Springdale (vroeg vertrekken en via Valley of Fire)
3. Springdale (Zion)
4. Springdale - Bryce (Bryce)
5. Bryce - Page (langs Horseshoe en naar Antilope of de volgende dag)
6. Page - Grand Canyon (GC village)
7. Grand Canyon - Las Vegas
8. Las Vegas (Area 15, Strip, etc)
9. Las Vegas - (relaxen)
10. Las Vegas - LA/Venice
11. LA/Venice (Strand/relax)
12. LA/Venice (Universal Studios)
13. LA/Venice - Sequoia (misschien nog even langs Hollywood rijden)
14. Sequoia
15. Sequoia - Monterey
16. Monterey - San Francisco
17. San Francisco (Alcatraz, Golden Gate, Fishermans..enz)
18. San Francisco (extra relaxdag)
19. San Francisco - Amsterdam
Extra nacht in Springdale en tussenstop tussen Sequoia en Monterey eruit gehaald. dus geen Hw1 dit keer.
1. Amsterdam - Las Vegas
2. Las Vegas - Springdale (vroeg vertrekken en via Valley of Fire)
3. Springdale (Zion)
4. Springdale - Bryce (Bryce)
5. Bryce - Page (langs Horseshoe en naar Antilope of de volgende dag)
6. Page - Grand Canyon (GC village)
7. Grand Canyon - Las Vegas
8. Las Vegas (Area 15, Strip, etc)
9. Las Vegas - (relaxen)
10. Las Vegas - LA/Venice
11. LA/Venice (Strand/relax)
12. LA/Venice (Universal Studios)
13. LA/Venice - Sequoia (misschien nog even langs Hollywood rijden)
14. Sequoia
15. Sequoia - Monterey
16. Monterey - San Francisco
17. San Francisco (Alcatraz, Golden Gate, Fishermans..enz)
18. San Francisco (extra relaxdag)
19. San Francisco - Amsterdam
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4584 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne