Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
jerkar
Amerikafan

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door jerkar »

Dank Jeroen ook voor je PB. We gaan de resorts nog eens bekijken, en twijfelen nu toch geen of wel een resort.
Voor ons is het ook belangrijk voor onze zoon dat er een Playstation 4/5 is. Gelukkig helpt Google wel met het vinden van villa's met dat.
Voor hem is het fijn als hij in de ochtend even een uurtje kan gamen met het thuisfront namelijk. Natuurlijk is het vakantie, maar we willen juist een villa waar het echt even aanvoelt als thuis. Als mensen nog andere tips hebben voor een 3 slaapkamer villa in Orlando met private pool, hottub , goede wifi en PS 4/5 houd ik mij aanbevolen :)
Ik ga eerst die resorts eens bekijken wat handig zou kunnen zijn qua uitvalsbasis en of we dat ook willen op een resort.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@jerkar aangezien de playstation een must is heb ik je 2 opties in een PB gestuurd waar je naar kunt kijken of dat verder aan je wensen voldoet.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

jerkar schreef:
09 feb 2025, 16:00
Voor ons is het ook belangrijk voor onze zoon dat er een Playstation 4/5 is.
Ik heb ‘em effe niet?!🤷‍♂️
Jij laat je keuze van woning afhangen of er wel of niet een PS 4/5 aanwezig is, daar waar je er één kan huren voor $20/week?😳
Sorry, het zal wel aan mij liggen… 🤦‍♂️
Meissie22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meissie22 »

JeroenB schreef:
10 feb 2025, 00:04
@jerkar aangezien de playstation een must is heb ik je 2 opties in een PB gestuurd waar je naar kunt kijken of dat verder aan je wensen voldoet.
Jeroen, ik heb je een pb gestuurd vorige week. Heb je deze ook ontvangen?
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@Meissie22 nee ik heb geen PB van je ontvangen, kun je hem nogmaal sturen?
Meissie22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meissie22 »

Meissie22 nee ik heb geen PB van je ontvangen, kun je hem nogmaal sturen?

Dag Jeroen, heb het nogmaals verstuurd. Heb je het nu wel ontvangen?
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@Moderatorteam Wederom geen PB ontvangen van Meissie22, wellicht kunnen jullie checken wat er hier niet goed gaat.

@Meissie22 stuur anders even je bericht naar ons email adres info@enchantedvacationvillas.com zodat we wel in contact kunnen komen met elkaar.

Voor het moderator team, het emailadres mogen jullie later eventueel verwijderen als er contact is gelegd, vreemd genoeg wil het niet via de PB van het forum.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@JeroenB Jij zou gewoon PB's moeten kunnen ontvangen. Ik heb je immers ook al eens een PB gestuurd. :wink:

Heb je al gekeken bij Regels, mappen en instellingen in het tabblad Privéberichten van je Gebruikerspaneel?

Hoe staat e.e.a. ingesteld voor het geval de map vol is? Indien de map vol is kun je geen nieuwe berichten ontvangen. Je kunt het ook zo instellen dat oudste bericht steeds verwijderd wordt zodat je altijd berichten kunt ontvangen. Zie hieronder (grote rode cirkel):

image.png
Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@Coyote de map is niet vol en staat zo ingesteld dat de oudste berichten verwijderd worden. Ik had al gekeken naar instellingen of andere dingen maar kan niets zien wat voorkomt dat er een PB gestuurd kan worden.

En krijg verder PB's binnen van mensen alleen niet van Meissie22
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dan moet @Meissie22 even bij haar eigen instellingen kijken. Wellicht staat daar dan iets niet goed ingesteld.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Meissie22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meissie22 »

Is goed gekomen! Thanx
Vinay
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Vinay »

Voor komende zomer ben ik op zoek naar een huis in de omgeving Orlando. Ik heb een aantal mooie opties op het mijn lijstje gezet, waarvan een daarvan zich bevindt op eenvoor mij onbekend resort, Paradiso Grande. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
dennis118
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door dennis118 »

Iemand ervaring met de woningen op Storey lake? Ik kan hier een huis huren, maar twijfel nog een beetje. Qua locatie, prima volgens mij. Is het een beetje een nette community?
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Storey Lake heeft meerdere communities dus het ligt er een beetje aan welke community/gedeelte jij wilt boeken. Zelf managen wij een huis op Storey Lake op Rhyme St. in de verhuur en wij krijgen alleen maar 5-star reviews van de gasten die er verblijven en gebruik maken van de ammenities. De ammenities zijn ook verspreid over de communities maar je kunt met je QR code die je krijgt bij aankomst ook de andere gedeeltes bezoeken en gebruik maken van de ammenities daar.

De huizen zijn nog vrij nieuw in verhouding tot de meeste andere communities en als je gebruik maakt van de Osceola Parkway kun je snel naar Disney rijden of naar de I-4, je kan ook de 192 pakken maar dan doe je er wat langer over. Walmart zit om de hoek en genoeg restaurants op redelijke afstand. Mooi resort, vrij nieuw en mooie ammenities is wat ik kan zeggen.

Kijk voor het huis ook even naar de recente reviews want niet elke manager neemt zijn taak serieus en dat wil wel eens resulteren in huizen waar wat mindere reviews over zijn.
dennis118
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door dennis118 »

Bedankt voor je reactie en uitgebreide uitleg Jeroen, wordt gewaardeerd!

Heb inmiddels de boeking maar definitief gemaakt. We huren via, isdreamvacations en zitten op de Juliet Drive. Nu maar hopen dat het huis er net zo goed uit ziet als op de fotos. De recencies zijn in ieder geval positief.
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door naranya »

Wij zijn ook aan het kijken voor een verblijf rondom Disney in februari en kwamen ook uit bij een aantal mooie appartementen in Storey Lake (prima voor 2 pers).
Dit jaar zaten we in een townhouse op Encantada Resort en hoewel dat op zich prima was kon je merken dat alles nogal verouderd was.
De appartementen op Story Lake zien er (zoals Jeroen ook zegt) een stuk nieuwer uit en Google Maps luchtfoto's bevestigt dit ook.
Het is alleen nog lastig reviews te vinden, maar de enkele die ik kan vinden zijn positief.
Qua ligging is het volgens mij ook prima, via de Osceola Parkway ben je inderdaad snel bij Disney en hopelijk ook snel terug (de 192 richting het westen/Encantada stond bijna altijd stil na sluiting Disney).
Denk dat we deze dus maar vast gaan leggen, prijs is ook goed te noemen.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Om je uit een droom te helpen, de 192 staat beide kanten vast rond de spits tijden als je vanaf Disney kijkt.

Encantada is een wat ouder resort maar toch vrij goed onderhouden. Wij hebben er recent een townhome compleet geremodeld en geschilderd voor een nieuwe eigenaar. Er zijn echter in elke community die al wat ouder is veel rentals waar inderdaad niet heel veel aan gedaan is waardoor alles oud lijkt. Storey Lake is natuurlijk veel recenter gebouwd en daardoor is alles gewoon veel nieuwer, moderner ingericht ook dan de meeste huizen in de oudere communities.

Kijk toch altijd goed naar recensies want dat verteld een hoop over hoe het management en het huis is al zijn er natuurlijk ook wel eens gasten die uit zijn op een refund en een huis onterecht afkraken als ze dat niet voor elkaar hebben gekregen. Daarom altijd een aantal recente reviews lezen en eventueel kijken of de host meerdere huizen beheerd en kijken naar de reviews op de andere huizen.

En kijk ook even op welk deel je van Storey Lake zit en waar de amenities zijn welke je wilt gebruiken, soms zijn de foto's van een ander deel waar je dan weer met de auto naartoe moet rijden of dat je ze eerst moet zoeken,
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door dennis112 »

dennis118 schreef:
22 jul 2025, 02:10
Bedankt voor je reactie en uitgebreide uitleg Jeroen, wordt gewaardeerd!

Heb inmiddels de boeking maar definitief gemaakt. We huren via, isdreamvacations en zitten op de Juliet Drive. Nu maar hopen dat het huis er net zo goed uit ziet als op de fotos. De recencies zijn in ieder geval positief.
Je zegt dat de recensies er goed uit zien maar op die site zijn helemaal geen recensies te vinden toch? Ik zie ze nergens staan in ieder geval. Zelf ga ik volgend jaar Mei ook weer eens naar Orlando maar denk dat ik niet snel bij een onbekende partij zou boeken. Hou het liever bij vrbo of airbnb waar je genoeg reviews kan vinden van de huizen.
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door naranya »

Daar was ik al bang voor dus hoop via de Osceola Parkway die te kunnen omzeilen (al zullen meer mensen dat denken en is het daar ook gewoon druk, we gaan het zien).

Encantada was in principe een prima verblijf inderdaad, het was schoon genoeg en het was er 's avonds rustig. De bedden en douches waren ook prima. Maar je kunt zien aan de inrichting dat het verouderd is, je ziet het aan de tegels op de vloer, de keukenkastjes enz. Er was amper keukengerei en bijv maar 1 koekenpan die ook nog bol stond onder. De hot-hub was kapot (hebben we nog geld voor teruggekregen) en als je dan later reviews van anderen terugleest is deze nog steeds kapot dus daar wordt niet veel geld meer in gestopt.

Dit is natuurlijk alleen van betrekking op dat specifieke huisje/verhuurder want er zijn vast ook wel huisjes die wel fatsoenlijk onderhouden worden zoals je zegt. Het is soms ook goed uitzoeken of de foto's op de advertentie overeenkomen met wat je ook echt krijgt of dat het generieke foto's zijn en je een "vergelijkbaar" huisje krijgt.

Wij hebben voor februari 2026 rechtstreeks een appartement geboekt bij Wonder Vacation Homes, foto's en reviews van de verblijven en de verhuurder zagen er goed uit, ook bij de verschillende sites zoals VRBO, AirBnB. De inrichting van deze appartementen is dag en nacht verschil als waar we dit jaar zaten (omdat ze in 2018/2019 gebouwd zijn).
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Helaas zijn er altijd mensen die een onjuiste voorstelling geven van hun huis op de boekingsites en foto's van vele jaren geleden gebruiken en weinig tot geen onderhoud plegen aan hun huis. Wij hebben zelf gelukkig heel veel eigenaren welke wel geld investeren in hun vakantie huis om het in goede conditie te houden. Daarbij zijn wijzelf een belangrijke schakel in dit geheel aangezien wij en ons team degene zijn die de huizen gereed maken voor de gasten, wij moeten er voor zorgen dat de eigenaren weten of er onderhoud nodig is en zorg dragen voor dit onderhoud.

Helaas zijn er genoeg property managers die het als bijbaantje zien of zo groot zijn dat het management niet meer op de werkvloer te vinden is en dus geen toezicht houdt op de locaties waar het uiteindelijk om draait, de vakantie huizen zelf. Afgelopen week hebben we een huis in management genomen welke een property manager had die het als bijbaantje deed en vervolgens niet wilde meewerken aan de overgang naar nieuw management. Geen overdracht van huissleutels, toegangscodes, geen toegang tot het bewakingssysteem en vervolgens met leugens de boekingen allemaal gecanceld heeft voor dit huis die er nog in zaten.

Daarom, recente reviews zijn enorm belangrijk als je een huis boekt aangezien die het meest zeggen over de staat van het huis. En kijk niet alleen naar de beoordeling maar lees vooral wat de vorige gasten geschreven hebben. En kijk ook even of het huis te koop staat zodra je het adres hebt gekregen na het boeken, zodat je niet het risico loopt dat het huis (opeens) verkocht wordt en je boeking alsnog geannuleerd wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer