Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratie plannen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Emigratie plannen

Bericht door Disney-Golf »

JeroenB schreef:
10 aug 2025, 17:24
Dat is alleen als je wil betalen voor dingen die jezelf tegenwoordig heel makkelijk kunt regelen, doordat alles tegenwoordig zo te vinden is via Internet is het gebruik van een bedrijf als PBBI totaal overbodig geworden.
Raar dat uitgerekend iemand als jij dit schrijft?
Het is toch algemeen geweten dat eigenaars hun vakantie woning nog zelf willen kunnen verhuren.
Wel als je weet over welk huis het gaat is het toch super eenvoudig om via Zillow de eigenaar op te snorren en rechtstreeks te huren aan een goedkopere prijs, toch?
Waarom dan nog een property manager nemen om een vakantiewoning te huren?
Ik schrijf speciaal goedkopere prijs want ik ben niet overtuigd dat het een “betere” prijs gaat zijn?
Wat als er problemen ter plaatse zijn, wie gaat het oplossen?
Het zelfde met een zaak overnemen, wat als er problemen zijn, wie gaat het oplossen?
Al eens het uurloon van een lawyer opgezocht?
Maar als je het risico wil lopen, be my guest!
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Dan weet je blijkbaar erg weinig va nwat property management allemaal inhoudt, het is niet alleen maar huizen verhuren aan gasten het is veel meer dan dat.

In principe regelt een property manager alles voor het huis, pool company, pest control, schoonmaak, onderhoud, 24/7 beschikbaar voor emergencies, lokaal aanspreekpunt voor de gasten en we zijn daarbij een verlengstuk voor de eigenaren.

Ja, je kunt proberen dat allemaal zelf te regelen maar wij zelf merken dat de eigenaren onze directe betrokkenheid enorm waarderen en de manier waarop wij werken. Niet alle property managers zijn zo betrokken, dat is wat wij veel horen van onze eigenaren.

Maar laten we even een Europese eigenaar nemen, dan hebben we zo en zo al te maken met 6, 7 uur tijdverschil. Wat hier in de avond gebeurt is dan in Europa in de nacht, komt een Europese gast bij het huis en er is iets niet goed of het deurslot werkt niet, ze weten niet hoe het deurslot te bedienen dan moeten ze naar Europa bellen, appen, sms'en en hopen spoedig een antwoord te krijgen. Doordat een property manager lokaal is krijgen ze van ons meteen reactie en indien nodig rijden we naar de woning toe.

En wij verhuren een deel van de huizen welke wij managen, een deel wordt verhuurd door de eigenaren zelf en daarnaast hebben wij ook huizen in beheer welke helemaal niet verhuurd worden, zowel voor eigenaren die er dan een deel van het jaar zijn als eigenaren die er bijna het hele jaar zijn maar graag iemand willen hebben die direct beschikbaar is en dingen voor ze regelt indien nodig.

PBBI neemt geen verantwoordelijkheid voor het bedrijf welke jij overneemt en ook niet als er toch iets niet goed blijkt te zijn, tuurlijk huren ze iemand in voor een Due Dilligence maar heel eerlijk gezegd kun je ook dat keurig voor elkaar hebben terwijl het bedrijf een grote flop is. Cijfers kun je als je handig bent zo mooi maken als je maar wil en er zijn genoeg wegen om cijfers op te poetsen. Met een goede bedrijfsmakelaar en een goede lawyer wordt je begeleidt en loop je dezelfde route als je zou doen met PBBI alleen zonder de kosten van PBBI.

En ik ben niet de enige die er zo over denkt, ik ken ook andere Nederlanders hier die wel contact gehad hebben met Hans maar uiteindelijk besloten hebben om deze extra kosten uit te sparen door zelf dingen te regelen en ter hand te nemen en hier al meerdere jaren een goed lopende onderneming hebben. En uiteraard is het niet allemaal zo vanzelfsprekend, zijn er momenten dat je tegen problemen aanloopt maar dat heb je overal. En tegen een miskleum aanlopen dat kan gebeuren maar dan is er in de hele procedure toch ergens iets gemist of de verkoper heeft alles mooi opgepoetst voor de verkoop en je hebt dat niet doorgehad.

PS. Op Zillow staan geen eigenaren vermeldt, de eigenaar kun je opzoeken via de local tax office via het tax formulier van het desbetreffende adres,
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Disney-Golf
Amerikakenner

JeroenB schreef:
12 aug 2025, 05:26
Dan weet je blijkbaar erg weinig va nwat property management allemaal inhoudt, het is niet alleen maar huizen verhuren aan gasten het is veel meer dan dat.

PS. Op Zillow staan geen eigenaren vermeldt, de eigenaar kun je opzoeken via de local tax office via het tax formulier van het desbetreffende adres,
Ik ben nog maar sinds 2008 eigenaar van vakantiewoningen, dus ja in verhouding met jouw jarenlange expertisie weet ik uiteraard niets van property management.
Hoelang was jij alweer in de business? :mrgreen:
Schreef ik niet dat wanneer je rechtstreeks bij een buitenlandse verhuurder gaat huren ik twijfel of het de “betere” prijs ging zijn?
Dat moet ieder voor zich uitmaken of ze wel of niet via een property manager willen huren, net zoals ieder voor zich moet uitmaken of ze al dan niet willen bijgestaan worden door een bedrijfsmakelaar.
Dus zo afvallen op iemand dat met zijn ervaring mensen kan helpen een E2 te halen vindt ik niet nodig.
Het mag perfect jou persoonlijke mening zijn dat PBBI zijn geld niet waard is en dat je Nederlanders kent die er ook zo over denken maar daar tegenover staat dat ik Belgen, ken die er wel tevreden over zijn en wel het geld er voor over hadden…

P.S.: op Zillow vindt je de link “find assessor info on the county website” klik erop en je vindt alle informatie over een pand, inclusief eigenaar.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Fijn dat je erkent dat mijn ervaring langer is dan die van jou want dat klopt, aangezien ik me al ver voor 2008 had gestort in het wereldje van onroerengoed in zowel bedrijfs onroerendgoed als de markt van vakantie woningen en in verschillende landen actief ben in vakantie woningen.

Verder laat ik het hier even bij aangezien dit geen directe betrekking heeft omtrent het onderwerp van dit topic en meningen nu eenmaal verschillen, mijn PERSOONLIJKE ervaring met PBBI is dat ze erg veel vroegen voor hun werk en dat ik mezelf dat heb uitgespaart en een goed lopend bedrijf heb hier in Clermont.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Disney-Golf
Amerikakenner

JeroenB schreef:
13 aug 2025, 17:03
Fijn dat je erkent dat mijn ervaring langer is dan die van jou want dat klopt, aangezien ik me al ver voor 2008 had gestort in het wereldje van onroerengoed in zowel bedrijfs onroerendgoed als de markt van vakantie woningen en in verschillende landen actief ben in vakantie woningen.
Proficiat man, je hebt gewonnen, you’re the man! :clap: :lol:
Nu nog zorgen dat je je E2 kan omzetten naar een green card, maar met jouw expertisies mag dat geen probleem zijn, toch?
Succes alvast! :thumbup:
Moderatorteam
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Moderatorteam »

Vriendelijk verzoek om on topic te blijven en privé onderonsjes via anderen kanalen met elkaar te delen.

Zie tevens de forumregels, klik hier:

3. Het is te allen tijde verboden om andere mensen verbaal aan te vallen. Je mag uiteraard je eigen mening verkondigen, maar beledig daarbij niet andere mensen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer