Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jo usalover: West-Canada route 2026 advies gevraagd.
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Reis Jo usalover: West-Canada route 2026 advies gevraagd.
Hallo,
We zijn van plan om volgend jaar een campertrip ( truck-camper) te doen in West-Canada.
Ik heb deze route al een keer gedaan in 2009 met de auto maar het wordt hoog tijd deze nog een keer te doen maar nu met een camper.
Nou had ik eerst een rondje Calgary - Calgary uitgestippeld, maar dan wordt het op sommige plekken toch te krap ; we zouden graag 3 volle dagen in Banff zijn en 3 volle dagen in Jasper omdat daar zoveel te zien en te doen is. Dus heb ik nu een route gemaakt van Calgary naar Vancouver maar dan wel incl Kootenay Nat Park en Yoho Nat Park en Emerald lake door van Banff via de 95 en 93 naar Lake Louise te rijden met 2 nachten in Golden om ruim de tijd te hebben voor Yoho en Emerald lake, om verder door te gaan naar Jasper. We hoeven geen volle dag in Clearwater te zitten, we proberen natuurlijk wel minimaal 1 of 2 watervallen te bezichtigen op de dag van aankomst en evt de Blue Safari.
1 volle dag Tofino ( evt walvistocht )
1 volle dag Campbell river ( orka/walvistocht )
Victoria vond ik toen wel een leuke stad maar hoef daar niet perse een volle dag te zijn.
Vragen : Wat vinden jullie van deze route ? Is het mooi verdeeld of zouden jullie toch 1 dag schrappen in Banff en/of Jasper ?
Of andere suggesties ?
Aantal dagen Dag Van Naar
Dag 1 Woensdag Schiphol -> Calgary
Dag 2 Donderdag Calgary
Dag 3 Vrijdag Calgary - > Banff ( camper ophalen)
Dag 4 Zaterdag Banff
Dag 5 Zondag Banff
Dag 6 Maandag Banff
Dag 7 Dinsdag Banff -> Golden
Dag 8 Woensdag Golden
Dag 9 Donderdag Golden -> Lake Louise
Dag 10 Vrijdag Lake Louise -> Jasper
dag 11 Zaterdag Jasper
dag 12 Zondag Jasper
dag 13 Maandag Jasper
dag 14 Dinsdag Jasper -> Clearwater
dag 15 Woensdag Clearwater -> Whistler
dag 16 Donderdag Whistler
dag 17 Vrijdag Whistler -> Ucluelet / Tofino
dag 18 Zaterdag Ucluelet/Tofino
dag 19 Zondag Ucluelet/Tofino -> Campbell River
dag 20 Maandag Campbell River
dag 21 Dinsdag Campbell River -> Victoria
dag 22 Woensdag Victoria -> Vancouver
dag 23 Donderdag Vancouver ( camper inleveren)
dag 24 Vrijdag Vancouver
dag 25 Zaterdag Vancouver Amsterdam
dag 26 Zondag Aankomst Amsterdam
We zijn van plan om volgend jaar een campertrip ( truck-camper) te doen in West-Canada.
Ik heb deze route al een keer gedaan in 2009 met de auto maar het wordt hoog tijd deze nog een keer te doen maar nu met een camper.
Nou had ik eerst een rondje Calgary - Calgary uitgestippeld, maar dan wordt het op sommige plekken toch te krap ; we zouden graag 3 volle dagen in Banff zijn en 3 volle dagen in Jasper omdat daar zoveel te zien en te doen is. Dus heb ik nu een route gemaakt van Calgary naar Vancouver maar dan wel incl Kootenay Nat Park en Yoho Nat Park en Emerald lake door van Banff via de 95 en 93 naar Lake Louise te rijden met 2 nachten in Golden om ruim de tijd te hebben voor Yoho en Emerald lake, om verder door te gaan naar Jasper. We hoeven geen volle dag in Clearwater te zitten, we proberen natuurlijk wel minimaal 1 of 2 watervallen te bezichtigen op de dag van aankomst en evt de Blue Safari.
1 volle dag Tofino ( evt walvistocht )
1 volle dag Campbell river ( orka/walvistocht )
Victoria vond ik toen wel een leuke stad maar hoef daar niet perse een volle dag te zijn.
Vragen : Wat vinden jullie van deze route ? Is het mooi verdeeld of zouden jullie toch 1 dag schrappen in Banff en/of Jasper ?
Of andere suggesties ?
Aantal dagen Dag Van Naar
Dag 2 Donderdag Calgary
Dag 4 Zaterdag Banff
Dag 5 Zondag Banff
Dag 6 Maandag Banff
Dag 7 Dinsdag Banff -> Golden
Dag 8 Woensdag Golden
Dag 9 Donderdag Golden -> Lake Louise
Dag 10 Vrijdag Lake Louise -> Jasper
dag 11 Zaterdag Jasper
dag 12 Zondag Jasper
dag 13 Maandag Jasper
dag 14 Dinsdag Jasper -> Clearwater
dag 15 Woensdag Clearwater -> Whistler
dag 19 Zondag Ucluelet/Tofino -> Campbell River
dag 20 Maandag Campbell River
dag 21 Dinsdag Campbell River -> Victoria
dag 24 Vrijdag Vancouver
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
Re: West-Canada route 2026 advies gevraagd
Welkom,
Als one way prima te doen zo.
Wellicht nog een paaroverwegingen:
Check watje wil doen /zien in Calgary, wij zijn er nou een paar keer gestart en geëindigd maar echt bijzonder vinden we het niet.
Als je huurt bij Canadream, overweeg dan in de Days Inn in Balzac te overnachten. Neem een taxi naar het hotel, dan inchecken. Vervolgens wat shoppen en eten in de shoppingmall op 15 minuten lopen. Alleen de Bass Pro is het bezoek al waard
.De volgende ochtend zijn wij gewoon lopend met onze koffers achter ons aan naar Canadream gewandeld en op pad gegaan. Ideaal !
Je hebt inderdaad wel veel dagen Banff, LL en Jasper, maar als je driekant vullen met uitjes en wandelingen is dat natuurlijk prima.
Wij zijn ooit eens via de noordelijke Ferry naar/van Campbell River gegaan, via de Sunshine Coast. Wij vonden dat erg mooi. Kajakken op de Desolation Sound was daar een van de hoogtepunten.
Ik denk dat een extra dag Vancouver Island geen kwaad kan. Je rijdt er niet snel en richting Tofino / Ucluelet duurt langer dan je denkt….
Veel plezier met voorbereiden !
Paul
Als one way prima te doen zo.
Wellicht nog een paaroverwegingen:
Check watje wil doen /zien in Calgary, wij zijn er nou een paar keer gestart en geëindigd maar echt bijzonder vinden we het niet.
Als je huurt bij Canadream, overweeg dan in de Days Inn in Balzac te overnachten. Neem een taxi naar het hotel, dan inchecken. Vervolgens wat shoppen en eten in de shoppingmall op 15 minuten lopen. Alleen de Bass Pro is het bezoek al waard

Je hebt inderdaad wel veel dagen Banff, LL en Jasper, maar als je driekant vullen met uitjes en wandelingen is dat natuurlijk prima.
Wij zijn ooit eens via de noordelijke Ferry naar/van Campbell River gegaan, via de Sunshine Coast. Wij vonden dat erg mooi. Kajakken op de Desolation Sound was daar een van de hoogtepunten.
Ik denk dat een extra dag Vancouver Island geen kwaad kan. Je rijdt er niet snel en richting Tofino / Ucluelet duurt langer dan je denkt….
Veel plezier met voorbereiden !
Paul
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Reis Jo usalover: West-Canada route 2026 advies gevraagd.
Geen idee wanneer jullie in Calgary zijn. Maar begin juli is er altijd The Calgary Stampede. Tien dagen poppenkast in de stad. Erg leuk om mee te maken. En als de Flames thuispelen zou ik ook dat zeker niet overslaan.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Kijk eens naar ons verslag van 2019. Niet helemaal jullie route, maar toch wel overlap, wel met een truckcamper van Canadream.
Wij hebben de laatste nacht met de camper in Balzac op de camping gestaan en dat was geen succes. Pal naast de snelweg en erg veel herrie ervan. Wij nemen nooit een hotel voor de laatste nacht. Eerder hebben we op Calgary West campground gestaan, maar die bestaat helaas niet meer.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Wij hebben de laatste nacht met de camper in Balzac op de camping gestaan en dat was geen succes. Pal naast de snelweg en erg veel herrie ervan. Wij nemen nooit een hotel voor de laatste nacht. Eerder hebben we op Calgary West campground gestaan, maar die bestaat helaas niet meer.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Goed idee om de one way te doen. Ik vind het op zich een mooie route, maar het laatste stuk vanaf Clearwater lijkt me toch redelijk gehaast met weinig tijd om dingen te zien/doen. Ik denk dat je vooral veel dagen hebt in de Canadese Rockies, niets mis mee natuurlijk maar ik denk dat je toch veel mist opweg naar Vancouver Island en op Vancouver Island zelf. Dus mijn suggestie zou zijn om Golden eruit te laten en deze dagen te gebruiken onderweg van Clearwater naar Whistler en op Vancouver Island. De route van Clearwater naar Whistler is redelijk traag met een camper en er is heel wat te zien onderweg, dus je bent wel even zoet. Tofino/Ucluelet zou ik 2 voor voorzien, het is daar zo mooi buiten de walvistocht. En mogelijk zou ik ook Campbell River eruit laten en orka/walvistocht vanuit Victoria of Vancouver doen.
Dag 2 Donderdag Calgary
Dag 4 Zaterdag Banff
Dag 5 Zondag Banff
Dag 6 Maandag Banff
Dag 7 Dinsdag Banff - Kootenay NP (kan goed vanuit Banff bezocht worden)
Dag 8 Woensdag Banff - Yoho NP (ook vanuit Banff te bezoeken)
Dag 9 Donderdag Banff - Jasper
Dag 10 Vrijdag Jasper
dag 11 Zaterdag Jasper
dag 12 Zondag Jasper - Clearwater
dag 13 Maandag Clearwater
dag 14 Dinsdag Clearwater - Kamloops of Cache Creek
dag 15 Woensdag Cache Creek -> Whistler
dag 19 Zondag Ucluelet/Tofino
dag 20 Maandag Ucluelet/Tofino - Victoria
dag 21 Dinsdag Victoria
dag 24 Vrijdag Vancouver
Ik heb bewust maar 2 dagen Jasper gedaan, er is zeker genoeg te zien en doen maar er zijn ook delen die waarschijnlijk nog niet volledig bereikbaar zijn omwille van de bosbranden daar vorig jaar. Hou daar ook rekening mee.
Dit is mijn persoonlijke mening, het is tenslotte jullie reis en jullie moeten doen wat goed voelt voor jullie! Dit wordt zeker en vast een prachtige reis. Nog veel plezier met het puzzelen!
Dag 2 Donderdag Calgary
Dag 4 Zaterdag Banff
Dag 5 Zondag Banff
Dag 6 Maandag Banff
Dag 7 Dinsdag Banff - Kootenay NP (kan goed vanuit Banff bezocht worden)
Dag 8 Woensdag Banff - Yoho NP (ook vanuit Banff te bezoeken)
Dag 9 Donderdag Banff - Jasper
Dag 10 Vrijdag Jasper
dag 11 Zaterdag Jasper
dag 12 Zondag Jasper - Clearwater
dag 13 Maandag Clearwater
dag 14 Dinsdag Clearwater - Kamloops of Cache Creek
dag 15 Woensdag Cache Creek -> Whistler
dag 19 Zondag Ucluelet/Tofino
dag 20 Maandag Ucluelet/Tofino - Victoria
dag 21 Dinsdag Victoria
dag 24 Vrijdag Vancouver
Ik heb bewust maar 2 dagen Jasper gedaan, er is zeker genoeg te zien en doen maar er zijn ook delen die waarschijnlijk nog niet volledig bereikbaar zijn omwille van de bosbranden daar vorig jaar. Hou daar ook rekening mee.
Dit is mijn persoonlijke mening, het is tenslotte jullie reis en jullie moeten doen wat goed voelt voor jullie! Dit wordt zeker en vast een prachtige reis. Nog veel plezier met het puzzelen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 10429 Weergaves
-
Laatste bericht door Jedinja
-
- 14 Reacties