Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door MichaelJohnson »

Alltrails laat een hoogteverloop zien als je op de trail pagina op de kaart klikt, dan krijg je die groter in beeld met onderaan een hoogteverloop over de route.

https://www.alltrails.com/trail/us/cali ... a-trail--7
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

jill1234 schreef:
12 feb 2025, 14:50
hoeveel tijd moet ik daar voor uittrekken? Bus gaat om 8.30, je moet om 8 uur de tickets bij de lodge ophalen. Iemand een idee hoe lang de shuttle er over doet van de camping naar de lodge
Wij stonden afgelopen jaar op North Pines:
06.20 zijn we te voet vertrokken naar het Welcome Center (half uur lopen). Met de 1e shuttle van 07.00 naar de Lodge waar we 07.14 arriveerden. Kaartjes opgehaald en een lekker ontbijt genomen. 08.30 in de bus, 09.45 stonden we bij Glacier Point.

Schitterende wandeling, tot Illilouete downhill, daarna stuk klimmen en dan weer hoofdzakelijk naar beneden. Wij zijn zelf via John Muir gelopen omdat de Mist Trail gesloten was wegens werkzaamheden.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Bedankt voor de reacties: goed idee om daar te ontbijten. Maar 6.20 al gaan lopen? Ik dacht rond 7 uur de bus bij Upper Pines te nemen; dat lijkt me toch ruim tijd genoeg? Vanaf Upper Pines is het 45 minuten lopen naar de lodge, dan is een uur uittrekken met de bus toch zeker te doen?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
HillBillies
Amerikafan

De bus begint om 7 uur met rijden bij stop 1 volgens mij, dus dat duurt wel even voordat die bij Upper Pines is.

Zeker weten doe ik het niet, geen idee of er om 7.00 vanaf elke stop een bus vertrekt. Wij hebben het niet gegokt in ieder geval want als je pech hebt ben je te laat bij de lodge. Half uurtje lopen maakt het ook niet meer uit op zo'n dag..

Edit:

Hou er ook rekening mee dat je de Valley wilde shuttle moet hebben en er dus 11 stops zitten tussen Upper Pines en de lodge...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De shuttlebusroutes zijn veranderd sinds wij er waren - toen kon je nog met de frequente shuttle naar de Lodge - maar afhankelijk van waar je opstapt denk ik dat het toch geen uur zal kosten. Het hele rondje kost ongeveer 1,5 uur. Belangrijk is wel om na te gaan hoe laat de bus ongeveer vertrekt. Dus informeer de dag ervoor eens en probeer het uit. Voor een bezoek aan bijvoorbeeld het visitor center of de Lower Yosemite Falls moet je ook die bus hebben.
Misschien is het handig om de eerste bus te nemen die komt, en als dat de East Valley shuttle is, kun je bij halte 2 overstappen op de Valleywide Shuttle.

Je hoeft trouwens niet precies om 8 uur bij de bus te zijn, ze gaan pas tegen half 9 kijken of iedereen er is; dat was tenminste onze ervaring de laatste keer (zie hier). Dus iets na 8 uur is ook geen probleem.

Marianne
HillBillies
Amerikafan

Wij moesten de tickets wel minimaal 30 minuten voor de vertrektijd (dus voor 8.00) ophalen bij de activity desk...
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank voor de reacties; in de reservering staat dat we de tickets om 8 uur bij de Lodge moeten ophalen. We komen de dag er voor vanuit June Lake; ik zal als we in het park zijn eens informeren. In het ergste geval lopen we die 45 minuten naar de Lodge; kan er ook nog wel bij :lol:
Er zal wel geen uber rijden in de vallei ;-)
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Was gisteravond nog even naar een hotel in LA aan het kijken; had namelijk Park Plaza geboekt tijd geleden, maar ik vond 640 euro exclusief ontbijt voor 2 nachten (1x 4 persoonskamer) wel erg gortig eigenlijk. Zag ik gisteravond ineens dat diezelfde kamer nu 420 euro kost. Dus meteen geboekt en de andere kamer geannuleerd. Dat is snel verdiend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi meegenomen!

En ja, je moet een half uur van te voren de kaarten halen, maar mijn punt was dat dat echt niet op een paar minuten komt.
Misschien is het ook mogelijk om ze de dag ervoor op te halen?
Maar ik zou lekker op tijd gaan en dan uitgebreid ontbijten, dan kun je er de hele dag tegenaan. Er is een buffet dus voldoende mogelijkheden. En Starbucks koffie.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

De dag er voor ophalen is een goede tip! Denk dat we dat doen. Denk dat ik gewoon een ontbijtpakket maak in de camper en dan buiten bij de Lodge rustig op eet. Neem ook een lunchpakket mee en tussendoortjes en heel veel water.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet zeker of het kan, die tickets, maar je kunt het altijd proberen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Gaan we zeker proberen. Vanuit de Lodge is het maar een paar minuten lopen naar de trail naar Lower Yosemite Falls. Die hebben we vorige keer niet gelopen en kunnen we dan mooi even doen.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Over een stukje van de route twijfel ik nog:

dag 11) Zion - Valley of Fire - Rachel
dag 12 ) Rachel- Goldfield - June Lake
dag 13 ) June Lake, met bezoek Bodie
dag 14) June Lake - Tioga Pass - Yosemite
dag 15) Yosemite
dag 16) Yosemite

Dag 12 is een erg lange reisdag; we hebben bij Little Alien in Rachel een campingplek geboekt; dat leek vooral man erg leuk. Maar van Rachel, via Goldfield naar June Lake is een pittige trip van volgens google maps 5 uur en 10 minuten (met een auto, dus wij hebben denk ik wel 7 uur reistijd)
Het kan wel, maar heel ideaal vind ik het niet. Bovendien rijden we dan van Tonopah naar Goldfield en van Goldfield weer terug naar Tonopah om vervolgens naar het westen te rijden. Vanuit Goldfield via de 168 naar Big Pine en dan door naar June Lake is nog eens een uur langer zoiets.
Nu twijfel ik dus of overnachten in Rachel de meest logische keuze is; misschien beter toch in Tonopah te overnachten. Maar dan is dag 11 weer heel lang; of we moeten Valley of Fire skippen, dat scheelt tijd.

Ik heb na Yosemite 3 nachten Sequoia gepland, maar misschien kunnen we daar beter 2 nachten van maken en 1 extra nacht uittrekken tussen Zion en Yosemite. Ik vind het lastig!
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik heb lang niet alle voorgaande berichten gelezen, maar waarom laat je Valley of Fire niet gewoon vallen? In de zomer is het er sowieso erg heet. In plaats daarvan zou je Cathedral Gorge State Park kunnen bezoeken tussen Zion en Rachel (of Tonopah). Waarom de omweg via Goldfield?
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Felicitas schreef:
14 feb 2025, 14:12
Ik heb lang niet alle voorgaande berichten gelezen, maar waarom laat je Valley of Fire niet gewoon vallen? In de zomer is het er sowieso erg heet. In plaats daarvan zou je Cathedral Gorge State Park kunnen bezoeken tussen Zion en Rachel (of Tonopah). Waarom de omweg via Goldfield?
Goldfield lijkt ons leuk; wij houden van 'spookstadjes'. Valley of Fire laten vallen kan maar heb begrepen dat alleen al er door heen rijden heel mooi is.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ook leuk als alternatief voor de autorit door Valley of Fire is een tussenstop in Kanaraville voor de prachtige (slot canyon) wandeling naar Kanarra Falls. Dat ligt ook op de route van Zion NP naar Rachel. Wel van tevoren een permit regelen: https://kanarrafalls.com/
HillBillies
Amerikafan

Ik weet niet of je al vaker met de camper weg bent geweest (niet alles gelezen) maar denk je 7 uur nodig te hebben voor een reis van 5 uur (auto)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het zijn misschien wel lange reisdagen, maar om er nu een extra nacht te plannen lijkt mij jammer. Die dag kun je beter in Sequoia/Kings Canyon gebruiken, zoveel is er niet te zien lijkt me. Maar goed, ik ken de route via Rachel en Goldfield niet.
Ik denk trouwens dat je hooguit in de bergen en bij erg bochtige wegen zoveel extra reistijd moet rekenen. Op dit stuk zal het niet zoveel schelen met de tijden van GoogleMaps. De route via de 168 is waarschijnlijk mooier, en korter, maar zal wel extra tijd kosten. Je kunt dat natuurlijk ter plekke nog bekijken. Als je vroeg bent en je vindt het niet erg om iets langer te rijden doe je dat gewoon. En anders neem je de snelste route. Maar ik vermoed dat via de 168 wat afwisselender is.

Wat bijzonder dat jullie nog niet in VoF zijn geweest. Het kost je wel wat tijd, maar is zeker mooi om doorheen te rijden, zeker 2 uur vergeleken met de rechtstreekse route. De suggestie van Felicitas lijkt me erg mooi.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

HillBillies schreef:
14 feb 2025, 16:20
Ik weet niet of je al vaker met de camper weg bent geweest (niet alles gelezen) maar denk je 7 uur nodig te hebben voor een reis van 5 uur (auto)?
Ja, al 3x een camperreis gedaan. Met een lunchstop en misschien een boodschap onderweg is onze ervaring wel dat we er zo'n 30-35% langer over doen dan Google Maps zegt.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik ga jullie reacties vanavond eens bekijken. Ja, bijzonder he; 2x eerder in Las Vegas geweest, maar Valley of Fire beide keren niet meegenomen. Keuzes keuzes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer