Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boodschappen tips?
Re: Boodschappen tips?
Herinner me dat we ooit boodschappen hebben gedaan op een boerenmarkt met groente en fruit. Dat was toen prima geprijsd, maar moet eerlijk zeggen dat we die verder amper tegengekomen zijn.
Heb ook wel eens gelezen dat aziatische food Market goedkoper is, maar nooit geweest en weet ook niet of die in grote getale aanwezig zijn.
Heb ook wel eens gelezen dat aziatische food Market goedkoper is, maar nooit geweest en weet ook niet of die in grote getale aanwezig zijn.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Farmers Markets kom je hier (helaas) veel minder tegen dan in Nederland. De prijzen zijn inderdaad vaak beter dan in de supermarkt. Er zijn ook veel gebieden waar je nog kraampjes langs de weg tegenkomt, vaak zonder iemand erbij (d.w.z. ze hopen dat de klanten eerlijk zijn).
Aziatische supermarkten zijn vaak ook goedkoper dan supermarktketens. Dit geldt zeker voor kruiden! Waarschuwing bij die kruiden en specerijen: ze zijn vaak veel verser/sterker dan die van de supermarkt.
Wij halen ook heel veel boodschappen bij Costco. De prijzen zijn veelal lager en de kwaliteit hoger. Costco heeft ook heel veel biologische (organic) producten. Groente en fruit is vaak ook veel goedkoper bij Costco dan in de supermarkt. Het is ook eigenlijk de enige winkel die (betaalbare) Goudse kaas verkoopt. Brie is er ook vele malen goedkoper dan bij de supermarkt.
Iemand noemde Sam's Club - dit is de "wholesale"-club van Walmart. De kwaliteit is dan ook vergelijkbaar (niet zo goed...).
PS
Autobanden en accu's: Costco wint daarbij vrijwel altijd.
Aziatische supermarkten zijn vaak ook goedkoper dan supermarktketens. Dit geldt zeker voor kruiden! Waarschuwing bij die kruiden en specerijen: ze zijn vaak veel verser/sterker dan die van de supermarkt.
Wij halen ook heel veel boodschappen bij Costco. De prijzen zijn veelal lager en de kwaliteit hoger. Costco heeft ook heel veel biologische (organic) producten. Groente en fruit is vaak ook veel goedkoper bij Costco dan in de supermarkt. Het is ook eigenlijk de enige winkel die (betaalbare) Goudse kaas verkoopt. Brie is er ook vele malen goedkoper dan bij de supermarkt.
Iemand noemde Sam's Club - dit is de "wholesale"-club van Walmart. De kwaliteit is dan ook vergelijkbaar (niet zo goed...).
PS
Autobanden en accu's: Costco wint daarbij vrijwel altijd.
Als je een keer in Texas bent daag ik je uit om het brood bij een Central Market te proberen.. Risico is wel dat je vervolgens alleen nog maar Texas wilt
.

Voor de goedkoop:
-diepvries gebakken aardappeltjes met vissticks en doperwten.
-zakken diepvriesgroenten, zak cajun kipstukje, kruiden en in de wraps.
-diepvries gebakken aardappeltjes met vissticks en doperwten.
-zakken diepvriesgroenten, zak cajun kipstukje, kruiden en in de wraps.
2009 Australië (3 mnd, Adelaide naar Cairns, Alice springs naar Darwin)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn ook grote regionale verschillen. Wij merkten dat toen we van Colorado naar South Carolina verhuisden. In Colorado waren onze winkels King Soopers, Albertson's en Safeway. Zo nu en dan voor de bulk zaken naar Walmart of Sam's club. Walmart vind je hier in het zuidoosten ook, maar niet onze andere standaard winkels.
Dus gingen we kijken bij Publix die iedereen hier aanprijst; heel erg duur vergeleken met wat we gewend waren. Uiteindelijk hebben we hier ook onze winkels gevonden: Ingle's voor de dagelijkse boodschappen, zo nu en dan naar Harris Teeter voor de producten die we missen van King Sooper's (beiden zijn eigendom van Kroger). Walmart bezoeken we ook nog steeds, maar voor verse groenten en fruit gaan we nu naar kleine lokale winkels (geen chain). Deze blijken best wel redelijk geprijsd te zijn en de producten zijn goed en meestal lokaal. Tenslotte nog Aldi en Lidl, maar dat is eigenlijk heel sporadisch.
En wat al eerder gezegd is, je moet je menu aanpassen aan de lokale keuken. Misschien geen "Shrimp and Grits", maar fried Okra is wel lekker. Corn (Maïs) is in het najaar het lekkerst en ze geven het bijna voor niets weg. Broccoli is vaak vrij goedkoop en worteltjes zijn betaalbaar. Ik heb bij een van onze winkels (Tomato Vine) zelfs weer echte Winterpeen gevonden. Nu kan ik dat weer gebruiken voor het maken van hutspot in plaats van worteltjes. In het westen heb ik die in 30 jaar niet kunnen vinden ...
Dus gingen we kijken bij Publix die iedereen hier aanprijst; heel erg duur vergeleken met wat we gewend waren. Uiteindelijk hebben we hier ook onze winkels gevonden: Ingle's voor de dagelijkse boodschappen, zo nu en dan naar Harris Teeter voor de producten die we missen van King Sooper's (beiden zijn eigendom van Kroger). Walmart bezoeken we ook nog steeds, maar voor verse groenten en fruit gaan we nu naar kleine lokale winkels (geen chain). Deze blijken best wel redelijk geprijsd te zijn en de producten zijn goed en meestal lokaal. Tenslotte nog Aldi en Lidl, maar dat is eigenlijk heel sporadisch.
En wat al eerder gezegd is, je moet je menu aanpassen aan de lokale keuken. Misschien geen "Shrimp and Grits", maar fried Okra is wel lekker. Corn (Maïs) is in het najaar het lekkerst en ze geven het bijna voor niets weg. Broccoli is vaak vrij goedkoop en worteltjes zijn betaalbaar. Ik heb bij een van onze winkels (Tomato Vine) zelfs weer echte Winterpeen gevonden. Nu kan ik dat weer gebruiken voor het maken van hutspot in plaats van worteltjes. In het westen heb ik die in 30 jaar niet kunnen vinden ...
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kwam/kom nooit bij Costco. Een beetje duur om voor $50 lid te worden voor een zak winterpeen…
Wij werden wel erg blij van Winco inderdaad! Goed assortiment voor goede prijzen. Ook grappig dat ze hier heel veel boodschappen hadden welke je zelf in, de gewenste hoeveelheid, kon afnemen i.p.v. vaste verpakkingen (noten- pastabar etc.).roelb schreef: ↑11 okt 2024, 19:05Safeways zit iig niet in het zuidoosten
Maar met supermarkten ga je in de US denk ik uteindelijk een gelijke voorkeur ontwikkelen als in Nederland (of Belgie).
Iemand die in Nederland altijd naar de AH gaat of in Belgie altijd naar Delhaize, zal zich in de US inderaad in het westen vaak thuisvoelen bij een Safeways (of Albertsons in sommige staten, zelfde club). In het zuidoosten zou ik dan zeggen: Publix of The Fresh Market in Georgia. In Texas: HEB of (met afstand het allerbeste) Central Market. In het noordoosten: Stop 'n shop (Ahold), Hanaford (Albertsons/Safeway) of Market Basket (volgens mij alleen Maine, wel prima winkel!). En landeijk uiteraard Whole foods (met name de fresh bar, prima Clam Chowder, Mac & Cheese).
Maarja, ga je hier altijd naar de Lidl en Aldi, dan zul je je vermoedelijk meer thuisvoelen bij de Aldi, Lidl, Food4Less, Winco en Walmart. Of eventueel Kroger, Target of TJ's. Of een lokale Dollar General oid.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2099 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 2 Reacties