Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: Davey, droom om naar Amerika te emigreren

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
davey
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Even voorstellen: Davey, droom om naar Amerika te emigreren

Bericht door davey »

Hallo allemaal,

Ik ben Davey, een 30-jarige man met een levenslange droom om in Amerika te wonen. Deze droom begon toen ik 11 jaar oud was, in de tijd dat het internet nog veelal een leuke plek was en niet om algoritmes draaide. Ik was destijds actief op een Q&A-site, waar ik als een van de jongste leden al goed Engels kon. De andere leden konden soms niet geloven dat ik zo jong was, omdat ik zo goed Engels sprak als Nederlandse jongen.

Een van de bijzonderste contacten die ik daar heb opgedaan, was met een oudere Amerikaanse vrouw die als moderator fungeerde. Ze voelde zich denk ik verantwoordelijk voor mijn veiligheid op de site en ik het begin geloofde ze niet eens dat ik echt zo jong was. We hadden jarenlang regelmatig contact, waarbij we foto’s uitwisselden van onze leefomgeving. Zij van haar prachtige huis in een bosrijke omgeving met haar kat, en ik van mijn Nederlandse straat.

Het contact werd met de jaren minder, mede door gezondheidsproblemen in haar familie, en helaas ontdekte ik dat ze in 2015 was overleden. Ik had altijd gepland haar ooit te ontmoeten als ik 18 zou worden en naar Amerika zou reizen, maar die reis is er nog niet van gekomen. Wanneer ik eindelijk naar Amerika ga, zal het bezoeken van haar graf mijn eerste prioriteit zijn.

Mijn verlangen om naar Amerika te gaan, is deels door de warme mensen die ik op het forum heb ontmoet, maar ook door de technologische vooruitgang die uit de Verenigde Staten komt. Lange tijd dacht ik dat ik mijn leven in Nederland zou opbouwen, en het hier zou lukken, maar ik ben nu op een punt gekomen dat ik mijn droom wil najagen.

Ik heb de HAVO afgerond en na een jaar HBO te hebben gestudeerd, maar niet heb afgerond omdat studeren mij totaal niet beviel, ben ik mijn eigen bedrijf begonnen als freelance cameraman. Dat doe ik nu al tien jaar, en momenteel werk ik in Hilversum. Mijn doel is om uiteindelijk dit werk in Amerika voort te zetten en misschien zelfs een carrière op te bouwen als professioneel muzikant, mijn droomberoep, waar ik nu op de achtergrond naast mijn werk me mee bezig houd. Ik heb dus niet veel in de zin van formele opleiding en hoop dat dat geen problemen bij de DV gaan opleveren.

Hoewel ik dankbaar ben voor de kansen en ervaringen in Nederland, heb ik me hier nooit echt verbonden gevoeld met de mensen om me heen. Ik mis de diepe connectie die ik had op dat oude forum, en ik geloof dat ik die in Amerika wel zal vinden. Ik hoop via de Diversity Visa te worden geselecteerd, maar ben ook van plan om te kijken of een werkgever mij kan sponsoren om zo werkervaring in de VS op te doen en een verblijfsvergunning te kunnen bemachtigen. Mijn voorkeur gaat uit naar wonen in de omgeving van San Francisco, maar ook de oostkust, Chicago en Dallas/Fort Worth staan op mijn shortlist.

Sinds 2019 rij ik in een Tesla, een fantastische wagen die voor mij symbool staat voor de grenzeloze Amerikaanse gedachtegang en technologische vooruitgang. Een droom van mij is om deze Tesla "thuis" te brengen naar de Fremont-fabriek in Amerika na ons hoofdstuk hier Europa, al weet ik nog niet hoe ik dat financieel voor elkaar zou krijgen naast de emigratie.

Wat me minder aanspreekt in vergelijking met Nederland, zijn de omgang met (mensen met) wapens en de verschillen in sociale veiligheid en zorg. Toch beschouw ik dit niet als dealbreakers, maar ik ben wel benieuwd naar jullie perspectieven hierover.

Bedankt voor het lezen, ik kijk ernaar uit om jullie beter te leren kennen en ervaringen te delen!

Davey
MariekeH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Even voorstellen: Davey, droom om naar Amerika te emigreren

Bericht door MariekeH »

Welkom op het forum.

Voordat je een emigratie naar de VS gaat plannen, zou ik je willen aanraden om eerst een keer of meerdere keren de VS te bezoeken. Je lijkt een nogal ideaalbeeld te hebben van de VS. Je mist de diepe connectie die je als kind had op een internetforum. Het echte leven in de VS is echt anders dan jouw ervaringen op dat forum. Ik woon nu ruim 7 jaar in de VS, en het bevalt prima, maar qua vriendschappen en contacten met mensen is het echt niet heel anders dan in Nederland.

De verschillende regio's die je noemt zijn enorm verschillend. Wat spreekt je juist aan in deze gebieden? Ga er vooral eens op vakantie naar deze gebieden zodat je een realistisch beeld krijgt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer