Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Najaar 2025: Deep South en ???

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
1N9R1D
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Najaar 2025: Deep South en ???

Bericht door 1N9R1D »

Nu de kinderen ouder worden gaat het er in 2025 voor het eerst in 20 jaar weer van komen: zonder de dames op vakantie.

Mijn man heeft al heel lang de muzieksteden op zijn verlanglijstje staan en we denken er aan die in september/oktober 2025 te gaan bezoeken.
Maarrr..... dit is alleen de wens van mijn wederhelft. Ik heb er echt he-le-maal niks mee :oops: Van mij mag-ie ook alleen gaan, zeg maar :lol:

Omdat dat toch niet zo gezellig is, ga ik dan wel mee (nou, vooruit maar weer...). Maar we willen het dan wel combineren met iets wat wél leuk is. Nu zijn er heel veel mensen die het combineren met Florida, maar dat is me te plat, saai, geen rode rotsen, geen bergen, ook weinig aan dus (mijn mening hè!). Doe mij maar West-USA!

Zijn er hier misschien mensen die het met New Mexico, Arizona, etc. hebben gecombineerd? Ik kan namelijk geen reisverhalen vinden.

En hoeveel dagen ben je minimaal nodig voor Nashville, Memphis en Tupelo? New Orleans hoeft van mijn man niet zo.

Bedankt weer voor jullie hulp!
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Najaar 2025: Deep South en ???

Bericht door Jules40 »

Jouw man heeft groot gelijk 🙂

Ik ben geen ervaringsdeskundige maar is het een idee om de Missisippi te volgen (grofweg) richting Chicago? Route 61 als leidraad. Geen rode rotsen…

Of je richt de blik westwaarts. Texas?
Iseut
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Iseut »

Combineren met de Great Smoky Mountains? In oktober heb je ook kans op Fall Foliage. Lijkt me prachtig.

Gr. Iseut
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Iseut schreef:
17 jul 2024, 06:45
Combineren met de Great Smoky Mountains? In oktober heb je ook kans op Fall Foliage. Lijkt me prachtig.

Gr. Iseut
Dat gaan wij alvast doen. Maar toch ook een stukje Florida. Vertrekken in Charlotte, dan naar Charleston en Savannah. Via de Panhandle naar New Orleans en dan Memphis en Nashville. Vervolgens via Chattanooga naar de Smoky Mountains en vervolgens via de Blue Ridge Parkway en de Skyline drive (Shenandoah NP) naar Washington. Qua variatie lijkt me dit wel leuk.
Iseut
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Iseut »

Wat een mooie route Hilde! Veel daarvan staat ook nog steeds op mijn wensenlijstje. Ik houd deze voor mezelf in mijn achterhoofd voor ooit…
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Maar we willen het dan wel combineren met iets wat wél leuk is.
Als je verwacht dat de Deep South niet leuk genoeg is zou ik voor een bestemming gaan die jullie allebei wél leuk vinden. Of is dat te simpel gedacht? Wij zijn er in 2017 geweest en vonden het toen wel een heerlijke vakantie. Maar het heeft niet de wow factor van het zuidwesten. Wij vonden vooral de historie, cultuur en het lekkere eten daar leuk.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben afgelopen voorjaar LA - Miami gedaan en gaan in september vanuit Washington DC een rondje Deep South doen. Voor het stuk waar je niet zoveel belangstelling voor hebt, kun je naar ons reisverslag :lol: . Misschien staat er toch nog iets in wat je wel aanspreekt.
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
In september gaat onze route grofweg langs Washington DC uiteraard, bezoek Capitool en Witte Huis zijn geregeld.
Verder staat een bezoek aan Richmond op het programma. Op de Shackleford Banks doen we een tour naar de wilde paarden op het strand. In Charleston willen we naar Boone Hall Plantation. We gaan naar Savannah en misschien Thomasville.
We zullen zoveel mogelijk van de Civil Rights mee zien te pakken in Selma, Montgomery en Birmingham. Memphis en Nashville staan op het programma en daar is ook wel wat anders te zien dan alleen muziek, maar uit ervaring kunnen we zeggen dat het in Nashville erg gezellig is, kroegje in en uit met live muziek, dus dat gaat op herhaling.
Dan via de Blue Ridge Parkway naar het noorden. Een bezoek aan de Greenbrier bunker hebben we ook genoteerd. Dan nog verder noordwaarts naar Gettysburg en wat van de Amish bekijken en terug naar huis.
We reizen weer met een camper. Het roadbook is nog niet helemaal klaar, maar als je nog vragen hebt, dan horen we het wel.

Afbeelding
Bijlagen
Schermafbeelding 2024-07-17 114650.jpg
Schermafbeelding 2024-07-17 114650.jpg (222.3 KiB) 3768 keer bekeken
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als je perse rode rotsen wil hebben, dan zul je naar het westen moeten. Maar als het gaat om afwisseling en natuur, dat kun je ook in het zuiden vinden. Great Smoky Mountains en evt Shenandoah, steden als Charleston en Savannah, en je kunt wat kust meepakken.
Wij deden een paar jaar geleden (vanuit Houston omdat we daar wonen) een rondje via St Augustine, Savannah, Charleston, Cape Hatteras, Williamsburg en omgeving, en terug via Shenandoah en de Great Smoky Mountains. Volop afwisseling.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer