Huidige situatie Highway 1

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bensiegel
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 okt 2013, 14:34

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Bensiegel »

Het ziet ernaar uit dat Highway 1 tot eind mei gesloten blijft zuidwaarts Big Sur in. Wij zijn al bezig met een alternatieve route vanuit de Redwoods begin mei, wellicht van daar uit het binnenland in of mogelijk dat we vanuit het zuiden via Cambria Big Sur binnen rijden om daar wat sites te gaan bekijken. Om toch in Monterey te verblijven, en van daar uit 17 Mile Drive, Point Lobos NSR te gaan doen, vind ik wel een risico omdat het daar nu wellicht veel te druk is door de wegafsluiting.
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Oranjeboom »

Laatste nieuws is dat in juli en augustus de weg ook nog niet volledig open zal zijn.
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door MatthioP »

Volgens deze https://bigsurkate.blog/2024/04/12/calt ... er%202024. zou Paul's slide openen deze zomer, Regent's slide tegen de herfst en Rocky creek slide tegen 28 mei.
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Billy Bob »

Uit de California Sun/Washington Post: The latest round of landslides along Big Sur’s Highway 1 is projected to cost more than $100 million to fix. For decades, California followed the pattern of knocking down the obstacles along the iconic roadway as they come. But decades of erosion is making interventions increasingly onerous. The Washington Post broached an unthinkable option: “Giving up on maintaining a continuous 656-mile stretch of blacktop from Orange County to Mendocino County, and letting parts of Highway 1 become dead ends.”

https://www.californiasun.co/newsletter ... highway-1/
https://www.washingtonpost.com/climate- ... mU-_i3x4Y8
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door MartijnL »

Wij hebben vorige week zoveel mogelijk van de Highway 1 gereden vanaf national park reyes tot en met LA.
Het enige stuk wat nog niet open is, is tussen Lime Creek Bridge <---> Limekiln State Park
Zie afbeelding
Bijlagen
Status_Highway-one_21052024.jpg
Status_Highway-one_21052024.jpg (71.1 KiB) 647 keer bekeken
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Ikverzinnogweliets »

@MartijnL
Bedankt voor het delen. Ik ga pas in september dus ik houd dit goed in de gaten.
Misschien rigoureus, maar ik wil Highway 1 helemaal kunnen afrijden of anders niet. Het is slechts een klein deel wat ze hebben afgesloten, maar doordat je ver van te voren al een ander route moet pakken mis je toch een groot stuk.
Gelukkig is er California mooi genoeg om ook andere routes te pakken.
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door MartijnL »

Klopt, wij hebben het wel gedaan.
Het kost inderdaad veel tijd om heen en weer te rijden, maar wij vonden het de moeite waard en je ziet toch ook andere zaken dan vanaf één kant de weg rijden.
Op advies van ander forumlid volgde wij ook 'X via het profiel "Caltrans District 5"', hier komen ook updates van afsluitingen en openingen in dit gebied.
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Glorious »

MartijnL schreef:
27 mei 2024, 15:29
Het kost inderdaad veel tijd om heen en weer te rijden, maar wij vonden het de moeite waard en je ziet toch ook andere zaken dan vanaf één kant de weg rijden.
Mag ik vragen hoeveel tijd het jullie heeft gekost om heen en weer te rijden en waar je op dit stuk hebt overnacht? Bedankt!
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door MartijnL »

Beste @Glorious

Wij kwamen op een zondag vanuit San Mateo via Half Moon Bay, Santa Cruz rond 14.30 aan bij ons hotel 'Stage Coach Lodge Monterey.
Prima doorreishotel voor één nacht, 15 minuten lopen van centrum of voor 8 dollar met Uber.

Hier zijn wij rond 15 uur weggereden en waren tegen 19 uur terug in hotel, nadat wij tot de Lime Creek Bridge zijn gereden met diverse tussenstops.
Een trial lopen was niet mogelijk i.v.m. de tijd.
Op maandagochtend hebben wij eerst de 17 miles road gereden inclusief bezoek aan Carmel at Sea, hiervoor drie uur uitgetrokken.
Daarna van Monterey naar Limekiln State Park 4 uur gereden via de 101, daarna was het nog 2 uur rijden naar Morro Bay naar ons hotel Best Western San Marcos Inn. Vooral de 2 uur op de 101, daar is weinig te zien.

Het was daarom ook niet mogelijk voor ons om Hearst Castle te bezoeken, maar wel diverse keren uitgestapt om te genieten van uitzicht en bij Elephant point, de trail gelopen.

Het was de moeite waard, zeker ook omdat je beide kanten op rijdt en dan de uitzichten op een andere manier ziet, maar het is zonde van de 5 tot 6 uur tijd die je verliest, als je hem in één keer kan rijden van noord naar zuid of andersom.

De wegwerker gaf aan, dat wellicht een stuk in eind juni/begin juli open gaat en men verwacht eind van de zomer (eind augustus), dat de hele Highway 1 weer open is, maar hij durfde het niet met zekerheid te zeggen.
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Glorious »

@MartijnL

Bedankt voor de snelle en uitgebreide reactie. Op dit moment - en met de huidige afsluitingen - heb ik in mijn planning geen ruimte om de 17-mile drive en de 2 stukken Highway 1 (heen en terug) in te plannen. Wij gaan in de week van 15 juli. Misschien is er meer mogelijk tegen die tijd maar dan wordt het nog krap als je heen en terug moet rijden.
Waarschijnlijk skippen we dan 1 stuk van de Highway 1 want die 17-mile drive wil ik er heel graag in houden.

Groetjes,
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Martin & Marianne »

@Glorious Hoeveel tijd hebben jullie ervoor uitgetrokken?
In 2017 hadden wij maar 1 overnachting gepland langs de kust omdat er toen ook een deel was afgesloten. We hebben ons toen gefocust op het noordelijke deel - tot aan Santa Cruz - en overnachtten in Cambria. Zie hier ons verslag.
Met twee overnachtingen kun je toch nog wel veel doen lijkt me, ook al moet je iets heen en weer rijden. Je zou in elk geval een deel van de Big Sur kust mee kunnen nemen. Voor het noordelijke deel tot Big Sur zie ons 2019-verslag. Wij deden toen de 17-miles drive op de fiets, dat is ook een aanrader!

Marianne
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door Glorious »

@Martin &amp; Marianne

Ik heb een overnachting in Monterey en de dag erna in Pismo Beach.
Heb besloten om het noordelijke stuk (zoals beschreven door Martijn) en de scenic drive erin te houden. Ik kan dus 2 nachten in de buurt van Monterey blijven en daarna in 1 ruk door naar LA.
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Huidige situatie Highway 1

Bericht door MartijnL »

Van het weekend update op X 'Caltrans District 5'
Paul's Slide, closed since January 2023, when an estimated 500,000 cubic yards of material engulfed the roadway, is now expected to reopen by early to mid-July. The reopening will open direct access from the south to Lucia, the Camaldoli Hermitage, and are residents

Dat klinkt positief, volgens mij, blijft er dan nog een klein stuk afgesloten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer