Reis ruleen: SF - LA meivakantie met kids (5 en 10).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ruleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2010, 22:22

Reis ruleen: SF - LA meivakantie met kids (5 en 10).

Bericht door ruleen »

Na ruim 10 jaar zijn wij de opties aan het onderzoeken om weer richting USA te gaan, maar nu met de kinderen van dan 5 en 10 jaar. We hebben eerder al eens een grote route gemaakt van Denver naar LA. We willen graag vrienden bezoeken die in SFO wonen, daar blijven we dan ook iets langer dan wellicht gebruikelijk (ook fijn voor de jet lag) en dan via NP-en richting LA met Universal (Mario world).

Aantal struikelblokken:
Ik wil niet te lange rij afstanden, ik heb ook gedacht aan landen op Vegas en dan naar SFO maar dan wordt het snel veel voor de kinderen. Maar waar ik twijfel is of Lake Tahoe, Yosemite en/ of Sequoia al goed te doen zijn eind april.

Mijn man zou het leuk vinden om meer van LA te zien (minimaal de Hollywood letters), vorig jaar zijn we alleen door LA in de file gereden. Waar zouden we dan het beste kunnen zitten? Of kan dat als route van Santa Monica naar Laguna Beach?

Is Laguna Beach nog een leuk plaatsje of zijn er andere suggesties om lekker bij te komen de laatste dagen?

Iemand nog andere suggesties wat echt een aanrader is met de kinderen? Ook eventueel in de bedachte route qua overnachtingsplaatsen. Ze houden van klimmen, zwemmen, een beetje wandelen, maar wel met afwisseling.

Idee is (kan nog geschoven worden, dagje korter SFO kan ook, maar start SFO heeft wel de voorkeur):
18 april AMS - SFO
19 april SF
20 april SF
21 april SF
22 april SF
23 april SF - Lake Tahoe
24 april Lake Tahoe*
25 april Lake Tahoe - Yosemite
26 april Yosemite**
27 april Yosemite - Big Sur
27 april Big Sur (walvissen/ dolfijnen kijken?)
28 april Big Sur - Pismo beach
29 april Pismo beach
30 april Pismo Beach - Santa Monica
1 mei Santa Monica (universal/ Mario world)
2 mei Santa Monica - Laguna Beach
3 mei Laguna Beach
4 mei LA - AMS
5 mei AMS

* of Lake Tahoe overslaan en naar Yosemite icm Sequoia of alle 3.

Vorige keer heb ik ook veel gehad aan de tips op het forum. Nu vind ik het toch wat spannender met de kids, ik sta open voor alle suggesties! Belangrijk is dat we in SFO starten en bij Universal ivm Mario komen. :)
Laatst gewijzigd door markro op 28 mei 2024, 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: In de topictitel SFO veranderd in SF.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7608
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door Marcopstal »

San Francisco is gewoon SF.
SFO is de afkorting van de internationale luchthaven van San Francisco.

Eind april is nog vroeg voor Lake Tahoe en Sequoia. Ook delen van Yosemite zullen nog onbereikbaar zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ruleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2010, 22:22

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door ruleen »

Dank voor je reactie. In dat geval zouden we het wel anders aan moeten pakken. Ik las dat Yosemite dan de mooiste watervallen heeft, dus dat zou toch wel een optie moeten zijn?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2223
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben een keer een dagje LA met de hop on hop off bus gedaan. We vlogen laat in de avond terug en hadden zo nog wat aan de dag. Dat is goed bevallen en we hebben meer leuke dingen gezien dan verwacht. We zijn uitgestapt op Hollywood Blvd en in Chinatown.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door MartijnL »

Wij waren twee weken geleden in Sequoia, daar waren nog plekken met sneeuw en de ranger gaf aan dat er dit jaar nog laat sneeuw was gekomen.
Verder waren er door wegwerkzaamheden aantal wegen afgesloten of met stoplicht, wat vertragingen gaf.

Wij zijn ook naar universal geweest en hebben voor 20 dollar p.p. early access gekocht (mag je uur (9 uur) eerder park in om naar Mario te gaan), hebben wij gelijk Mario gedaan en om 10 uur (park open), gelijk transformers, the mummy en Jurassic World - The Ride, waarna wij weer naar boven zijn gegaan, omdat wij tot 11 uur met early access ticket ook de VIP lane van de studio tour konden gebruiken.
Verder hadden wij mazzel dat het niet zo druk was, de 1e week mei is wat rustiger, want deze zit tussen de periode van schoolreisjes in vertelde een medewerker.
ruleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2010, 22:22

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door ruleen »

De hop on hop of lijkt mij een goed plan! Ook leuk voor de kinderen. Dank voor de tip @jojostravelusa

@MartijnL dank voor de tips van universal. Wat voor route hadden jullie gedaan deze meivakantie?
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door MartijnL »

Dit was onze route:
afbeelding.png
afbeelding.png (39.32 KiB) 943 keer bekeken
De focus lag om Highway One te rijden vanaf Point Reyes National Seashore naar LA.
Daarnaast in LA naast Universal ook ochtend gelopen van Santa Monica Pier naar Venice Beach/Canals en weer terug, daarna heerlijk gegeten en gedronken bij de Farmers Market.
Wij zijn in Palm Springs met de Tramway (uitzicht over valley Palm Springs) naar boven gegaan, was fris (lag ook nog wat sneeuw), maar wel een super uitzicht.
Dag erna in Joshua Tree Park geweest, was super mooi, ook het uitzicht naar de valley van Palm Springs.
Verder wilde wij in Las Vegas "O" by Cirque du Soleil zien, want dat was twee keer ervoor niet gelukt.
Laatst gewijzigd door MartijnL op 27 mei 2024, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nu 27 april dubbel. Hoeveel dagen heb je, is dit het maximum?

Ik zou Yosemite zo laat mogelijk doen. Is een rondje SF geen optie? Dan kun je zoiets doen, met eventueel nog Sequoia of Lake Tahoe in plaats van 4 nachten Yosemite.

18-apr-25 vr AMS - SF
19-apr-25 za SF
20-apr-25 zo SF
21-apr-25 ma SF
22-apr-25 di SF
23-apr-25 wo SF - Monterey
24-apr-25 do Monterey - Pismo Beach
25-apr-25 vr Pismo Beach - LA
26-apr-25 za LA
27-apr-25 zo LA
28-apr-25 ma LA
29-apr-25 di LA - Yosemite
30-apr-25 wo Yosemite
1-mei-25 do Yosemite
2-mei-25 vr Yosemite
3-mei-25 za Yosemite - SF
4-mei-25 zo SF - AMS
5-mei-25 ma AMS

Als je in LA geen pretparken gaat bezoeken is dit wel ruim zo. Kijk goed wat je er wilt doen, het is geen stad om lukraak wat heen en weer te gaan rijden. Ik zou een dag minder SF ook niet gek vinden. Kijk eens of je niet nog een stop wilt maken bij Joshua Tree, dat is in die tijd van het jaar wel aangenaam. Een bezoek aan Death Valley zou ook mooi zijn, dat kun je meenemen als je in LV begint. Maar het wordt dan wel veel drukker.

Voor de watervallen is mei/juni meestal het mooiste, maar april is ook al mooi, even afhankelijk van de sneeuwval en de temperatuur. Verder kun je in Yosemite naar de Mariposa Grove en naar Hetch Hetchy. De Glacier Point Road en de Tioga Pass zijn echter nog gesloten in die periode.
In Sequoia is meer kans op nog wat sneeuw omdat het wat hoger ligt dan Yosemite Valley. Maar je zou meerdere opties kunnen uitwerken en dan kort voor aankomst kijken wat er mogelijk is qua weer. Je kunt nu al accommodatie in Yosemite boeken. Annuleren is gratis dus kijk alvast eens wat de mogelijkheden zijn. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7608
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door Marcopstal »

In april kan het best nog sneeuwen in Yosemite. Daarom niet in de vallei zelf, maar daar moet je dan wel geraken natuurlijk want eigen aan een vallei, je moet eerst stijgen om dan te dalen.

Sequoia ligt gevoelig hoger en heeft dus lagere temperaturen. Bekijk eens het klimaatgemiddelde voor deze plaatsen.

Zowel in Yosemite, Sequoia als Lake Tahoe verwacht ik eind april nog geen korte broeken weer, al kan je natuurlijk altijd geluk hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ruleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2010, 22:22

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door ruleen »

@Martin & Marianne dank dit heeft mij op nieuwe ideeën gebracht, Joshua tree zijn we nooit geweest en ziet er wel ook heel mooi uit! Ik had mijzelf inderdaad onbedoeld een extra vakantiedag gegeven, helaas hebben we die niet. De kinderen hebben wel 1 extra dag vrij op dinsdag 6 mei maar die wil ik graag gebruiken voor bijkomen van de reis.

18-apr-25 vr AMS - SF
19-apr-25 za SF
20-apr-25 zo SF
21-apr-25 ma SF
22-apr-25 di SF - Monterey
23-apr-25 wo Monterey - Pismo Beach
24-apr-25 do Pismo Beach - Santa Monica
25-apr-25 vr Santa Monica (universal)
26-apr-25 za Santa Monica (rust/ strand dag)
27-apr-25 zo Santa Monica (hop on hop off LA)
28-apr-25 ma Santa Monica - Joshua tree
29-apr-25 di Joshua tree
30-apr-25 wo Joshua tree - Bakerfield (direct is te ver)
1-mei-25 do Bakerfield - Yosemite
2-mei-25 vr Yosemite
3-mei-25 za Yosemite - SF
4-mei-25 zo SF - AMS
5-mei-25 ma AMS

nieuw idee :) is dit qua planning een beter idee? Of heb je nog andere suggesties?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1287
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door paulr »

Ik zou zoveel mogelijk autorijden vermijden in LA. Dus op de Universal dag ervoor en erna zo dicht mogelijk bij het park overnachten. Ik denk dat je in de ochtend anders zo 1,5 bezig bent ook al zegt Google maps 27 minuten ! Geeft veel ergernis als je een early entry hebt gekocht…. Ook einde dag ( je bent moe) wil je niet nog lang in de file staan.

In februari (midden op de dag) reden wij in 1.15 uur van lax naar Santa Monica (maps gaf 17 minuten….)
ruleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2010, 22:22

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door ruleen »

Goede suggestie @paulr , het leek inderdaad dichtbij!

Heb je nog een goede suggestie qua hotel? Dan gaan we van Pismo beach naar dat hotel voor 2 nachten en daarna naar Santa Monica.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1287
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door paulr »

oei... dat is een jaar of 7 geleden, we zaten in een beetje rommelige B&B, niet ver er vandaan, slechts 2 kamers en een goed ontbijt... was bij een oude dame, denk dat ze inmiddels is overleden...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42310
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben een paar keer vlak bij de Walk of Fame overnacht. Dat was in de Orchid Suites. Helaas is dit hotel er niet meer. Maar je zou naar iets daar in de buurt kunnen kijken. Wij zijn toen met de metro naar Universal gegaan.
Misschien kun je wat tips halen uit het All about LA topic.
Is het niet logischer om eerst Santa Monica te doen en dan richting Universal?

Kijk voor Joshua Tree eens wat je daar allemaal zou willen doen; een volle dag is wellicht niet nodig. Rij de Park Boulevard, en doe daar een paar wandelingen zoals de Hidden Valley Trail. Je rijdt dan bij Joshua Tree het park binnen en verlaat het park bij Twentynine Palms.

Marianne
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door HillBillies »

paulr schreef:
27 mei 2024, 19:06
Ik zou zoveel mogelijk autorijden vermijden in LA. Dus op de Universal dag ervoor en erna zo dicht mogelijk bij het park overnachten. Ik denk dat je in de ochtend anders zo 1,5 bezig bent ook al zegt Google maps 27 minuten ! Geeft veel ergernis als je een early entry hebt gekocht…. Ook einde dag ( je bent moe) wil je niet nog lang in de file staan.

In februari (midden op de dag) reden wij in 1.15 uur van lax naar Santa Monica (maps gaf 17 minuten….)
Tip: Als je bij maps de tijd invult dat je wilt gaan rijden houdt hij daar ook rekening mee bij het berekenen (op basis van historische werkelijke reistijden):
Maps zonder vertrektijd.jpg
Maps met vertrektijd.jpg
Maps met vertrektijd.jpg (72.1 KiB) 769 keer bekeken
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1287
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door paulr »

Ja, klopt, en dan doe je in LA deze Google maps tijd nog eens maal 1,5 en dan ben je op je bestemming… :lol: :lol: Ik kan je verzekeren dat die “vanaf tijd” nooit gehaald gaat worden tussen 05.00 en 22.00 uur, hooguit diep in de nacht… :D
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door MartijnL »

Wij sliepen in (Park Plaza Lodge, 6001 W 3rd St, Los Angeles, CA 90036, Verenigde Staten), dat geeft via maps 17 minuten aan, wij hebben heen er kleine 30 minuten over gereden, maar houdt er rekening mee, dat je ook bij universal nog 10 minuten nodig hebt met parkeren en dan nog 10 minuten moet lopen naar de ingang voor security en toegangsbewijs controle!
Hadden prima aanbieding (3 maanden van tevoren) via booking.com vanwege genius 3 voordelen
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door HillBillies »

@paulr

Ach, ze zijn in ieder geval een heel stuk realistischer als de genoemde tijden waarbij je geen vertrektijd invult toch?
Zou ook wel moeten natuurlijk want Google houdt die tijden echt wel bij.
ruleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2010, 22:22

Re: SFO - LA meivakantie met kids (5 en 10)

Bericht door ruleen »

Ik heb nu een hotel op het oog met een shuttle naar het park, dat zou goed moeten werken zou je denken :)
ruleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2010, 22:22

Re: Reis ruleen: SF - LA meivakantie met kids (5 en 10).

Bericht door ruleen »

De route krijgt steeds meer vorm, mede dankzij jullie! Ik loop nu vast op Yosemite en waar we het beste kunnen overnachten, het zullen 3 overnachtingen zijn (1-4 mei) en de laatste dag rijden we dan meteen naar SFO:
- tenten lijken mij nog te koud
- Tenaya at Yosemite lijkt mij heel mooi en fijn voor de kinderen om te kunnen zwemmen (fish camp)
- autocamp (midpines)
- best western oakhurst - ook fijn met binnenzwembad en fijn dat daar wat meer voorzieningen zijn. Wel verder van de ingang van het park.
- Yosemite view lodge (El portal)

Kan iemand hier nog iets in adviseren?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer