Budget rondreis zomervakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Frasi »

Superman_FCT schreef:
10 mei 2024, 17:02
Uiteindelijk zitten we met 13.000 euro wel boven ons voorgestelde budget aan het begin van het samenstellen van de reis.
Echter willen we ook niet (te) veel concessies doen. ''We gaan maar één keer'' zeggen we steeds tegen elkaar. :lol:
Ben wel benieuwd waar de teller na de reis uiteindelijk op gaat eindigen. Ik hoop toch niet boven de 13k... :D
Ik vrees dat dit een dubbele teleurstelling gaat worden.
Inclusief ikzelf zijn er meer hier op het forum die ooit naar de VS op vakantie gingen met de gedachte 'We gaan maar één keer". . Afijn 17x later.... (kijk voor de grap eens naar de rechterkant "Aantal x V.S. bezocht:" Er is een verslavingsrisico.

En reken er ook op dat je meer kosten gaat maken dan dat je thuis begroot. Vlucht, autohuur en hotels kan je redelijk goed begroten als je deze ook vooraf boekt. Maar alle losse kosten ter plekke kunnen nog flink oplopen. Restaurant, boodschappen, benzine, activiteiten, entree. Het is allemaal flink duurder geworden de afgelopen jaren. En dan ben je nog niet eens in de malls of Outlet centers geweest... :lol:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Gwendolala
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mar 2024, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Gwendolala »

Sorry dat ik helemaal niet meer gereageerd had, ik heb gewoon niet gezien dat er nog activiteit in mijn topic was :shock:

Leuk om al jullie budgetten te lezen. Om eerlijk te zijn had ik Amerika alweer een beetje uit mijn hoofd gezet, omdat het allemaal zo duur en zo druk lijkt te zijn. Ik ben wezen kijken naar iets in Azië, maar de VS blijft toch wel meer trekken hoor. En omdat dit voor ons toch wel een bijzondere reis is, 25 jaar getrouwd en misschien wel de laatste keer dat we met al onze kinderen samen op vakantie gaan, willen we eigenlijk toch het liefst gewoon doen wat ons het meest aanspreekt en niet the next best thing.

Ik denk dat we in september nog eens gaan kijken naar alle prijzen. Ik kan nu alleen maar kijken voor deze zomer en dan is alles natuurlijk megaduur, omdat het al zo laat is. In september kan ik ook voor volgend jaar zomer kijken. Met name de vliegtickets moeten dan toch wel wat goedkoper uitpakken dan dat ik nu tegenkom, hoop ik.

Over de camper twijfel ik nog steeds. Aan de ene kant lijkt het me makkelijk, niet zoveel gedoe met in/uitpakken elke keer en al je voorzieningen bij je. Ik vind ook het idee dat op sommige van die campings beren en andere grote dieren voorkomen en dat wij daar dan met een tent staan een beetje angstaanjagend. Een camper voelt dan wel wat veiliger.
Bovendien heb ik het youtube kanaal van Campendium ontdekt en al die fantastische vrije plekken die zij laten zien, lijken me geweldig, maar met een tent niet zo heel handig. Aan de andere kant is een auto wel een stuk flexibeler en rijdt het comfortabeler en het tentkamperen afgewisseld met hotels lijkt me ook best wel leuk. Je kunt ook wat makkelijker 2 nachtjes op 1 plek blijven en dan overdag een klein stukje de ene of andere kant op rijden om wat te gaan bezoeken. Dat is met een camper altijd wat bewerkelijker, hoewel ik wel zag dat de grote parken meestal een shuttlebus-service hebben om je in het park mee te verplaatsen.

Met zelf koken/bbq-en heb ik geen probleem, zeker als we een camper hebben met keukentje, koelkast etc.. Een keertje bij de Wendy's of Denny's eten vind ik prima, maar liever niet elke dag.

Vraagje aan ervaren camperhuurders: hier hebben campers een huishoudaccu. Die laadt onderweg op en je gebruikt hem voor je licht, kranen etc. Wij hebben zelf een camper waar dat zo bij werkt. Heel veel meer dan dat kun je er niet op doen, de onze is niet eens sterk genoeg voor een koffiezetapparaat, koken doen we op gas. Bij de huurcampers in de VS zie ik overal wel iets over een generator staan. Betekent dat dat je geen huishoudaccu hebt, maar voor stroom ofwel een hookup of een generator nodig hebt? Koken gaat wel gewoon op gas, denk ik?
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door HillBillies »

Ik betaal 32,26 per maand voor een doorlopende reisverzekering met werelddekking etc. incl. annuleren (verhoogd naar 3500 euro p,p ipv de standaard 2500) voor 4 personen. Niet goedkoop maar zoals gezegd, 365 dagen per jaar incl. weekendjes weg is geregeld. Nog nooit nodig gehad gelukkig.

@Gwendolala
Ondanks dat ik nog nooit met een camper op pad ben geweest kan ik je wel vertellen dat er wel degelijk een huishoudaccu in de USA camper zit. Voor airco/magnetron etc. moet je wel de generator starten als je geen externe stroomaansluiting hebt.
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Instakat76 »

Pleank schreef:
23 mei 2024, 19:22
Misschien off-topic, maar waarom zo'n dure reis- en annuleringsverzekering? Een doorlopende met complete dekking sluit je voor minder af, en dan is zelfs een weekendje weg in eigen land gedekt..
het is het totaal bedrag van een jaar doorlopende reis en annuleringsverzekering voor ons 4-en met werelddekking verhoogd tot 5000
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1285
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door paulr »

@Gwendolala de campers hebben allemaal een accu waarop je prima de lampen, opladers en kleine apparaten etc kunt gebruiken. Toasters en koffiezetapparaat kan inderdaad alleen met generator. Koken gaat op gas inderdaad, evenals de koelkast als je niet aangesloten bent op een hook up. Wij gebruiken de generator zelden of nooit ! Koken doen we vaak op de bbq (vaak gas bbq omdat er hoog wildfire gevaar is, soms gewone bbq als we wat noordelijker zitten).
Pleank
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Pleank »

Instakat76 schreef:
26 mei 2024, 13:21
het is het totaal bedrag van een jaar doorlopende reis en annuleringsverzekering voor ons 4-en met werelddekking verhoogd tot 5000
Ah, ik snap het. Dan valt het nog mee voor 4 personen. Mijn doorlopende reisverzekering kost iets van 220 euro per jaar voor 2 personen, maar die heeft volledige off-piste skiën en bergsport dekking en is daarom wat duurder. Ik tel die kosten niet mee bij m'n vakantie omdat ik die verzekering sowieso heb, voor wintersport/weekendjes weg/andere reizen. Maar als je 'm speciaal afsluit voor deze reis dan snap ik dat je de kosten mee weegt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer