Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@Martin & Marianne

In vrijwel geen enkel schema zie ik mensen twee overnachtingen doen in Capitol Reef, soms/vaak zelfs niet 1 overnachting, maar ik ben het volledig met je eens dat het meer tijd verdient, zeker als je de beide routes naar het park daarin meeneemt (UT12/95). Maar om die reden heeft Capitol Reef maar 1 nacht gekregen. Voor Bryce had ik op Navajo Loop & Queens Garden nog niets staan, ik zal eens kan ik een dagdeel gebruiken om alvast wat dingen aan de UT-12 te gaan doen om zo meer tijd over te houden voor CR.

@paulr
Elk uur vooraf plannen is zeker niet de bedoeling, het moet gewoon een haalbare lijst worden maar zeker niet in beton gegoten.
Ik wil gewoon voorkomen dat we daar een paar keer per dag na moeten denken of overleggen wat we eens zullen gaan doen, als ik kijk hoelang het hier in het weekend al duurt voordat er besloten is wat we gaan eten....dan zien we helemaal niets daar :D

@josea
Die site had ik gisteren ook gevonden, denk wel dat ze dat leuk vinden! Zie dat je dan ook nog maar 25 km bij peek-a-boo vandaan bent (weet alleen niet of je met de camper überhaupt over de Dry Fork Road kunt rijden als het droog is).

Of ze van wandelen houden dat weten we nog niet, als we hier gaan oefenen mopperen ze wel eens dat het hier zo saai is (maar we lopen ook altijd in dezelfde omgeving). Ze hebben er heel veel zin in dus het komt vast wel goed!

Ik ben de komende dagen/weken nog druk bezig met de planning, ik heb Kiva erbij gezet en neem je tips mbt Hickman/Cassidy ten harte!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door josea »

Jawel hoor, meer mensen doen twee nachten Capitol Reef en één nacht Bryce (wij ook, in 2018 en 2019 :wink: )
Voor Bryce is een middag en een volgende ochtend voldoende. Daarna heb je de rest van de dag voor Highway 12 en de volgende hele dag voor Capitol Reef.
Is echt een goede verdeling.
Wat je nu allemaal op je lijstje hebt staan aan wandeling pen bij Capitol Reef, op de dag dat je ook nog nog vanuit Bryce moet komen, is echt te veel.

Ik zou dan weer niet met de camper naar Peekaboo/Spooky Canyon rijden; de laatste mijl is meestal behoorlijk slecht. Tot aan Devils Garden en dan terug.

Dat van die planning, dat snap ik hoor, dat doe ik ook :D
Maar ik denk wel dat je voor sommige wandelingen te weinig tijd reserveert, hou er ook rekening mee dat het wárm is…

Nog een overweging: ik weet niet of ik zo achterlijk vroeg zou opstaan om Sunrise bij Mesa Arch te zien. 4.45 vertrekken? Is 4.00 opstaan?
Je zult daar achteraan kunnen sluiten bij de fotografen met statief, die allemaal eerste rang willen staan… niet zo’n leuk gezicht. Als je iets later bent, is het ook nog mooi, en kun je meer genieten van de omgeving.

http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... lands.html
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@josea @Martin & Marianne
Ik ben door jullie beide overtuigd, Bryce gaat naar 1 overnachting en toevallig had ik al vanaf vorig jaar een reservering bij Wonderland RV Park in Torrey lopen met een $35.- non-refundable fee dus deze had ik nog niet geannuleerd, echter wel voor dezelfde datum als Fruita.
Heb zojuist gemaild met de vraag of deze een dag naar voren kan worden geschoven en dan hebben we een volle dag voor de wandelingen in Capitol Reef.

Dan zou het er zo uit komen te zien:

19-7 - Zion (Watchman campground)
Als er tijd voor is doen we een excursie in de Techatticup Mine in de ochtend (waarschijnlijk niet), rijden naar Zion via Valley of fire state. Watchman Trail (5 Km) einde middag
20-7 - Zion (Watchman campground)
Narrows met de eerste bus om 06.00 naar Stop 9, Angels Landing ingeschreven voor na 9.00 AM
21-7 - Bryce (Ruby's Inn RV Park and Campground) *Via Mount Carmel Tunnel/Highway*
Kleine wandeling maken einde middag, in de avond eten bij Ebenezer's Bar en Grill
22-7 - Torrey - Wonderland RV Park
Navajo Loop & Queens garden in de ochtend, via UT-12 (Mogelijke stops Mossy Cave, Kodachrome, Devils Garden, Head of the Rocks, Kiva, Lower Calf Creek Falls (nog uit te zoeken)
23-7 - Capitol Reef (Fruita campground)
Op de lijst tot nu toe: Hickman Bridge, Cassidy Arch, Sulphur Creek
24-7 - Moab (Sun Outdoors Canyonlands Gateway)
Vanuit Fruita via LHWC en Canyonlands naar Moab, proberen sunset mee te pakken @ Grand View Point (uber??)
25-7 - Moab (Sun Outdoors Canyonlands Gateway)
Timed Entry Arches 08.00-09.00, Fiery Furnace (inschrijven), Delicate Arch, Double Arch, Balanced Rock
26-7 - Monument Valley (Goulding's Lodge & Campground)
Sunrise @ Mesa Arch, 04.45 vertrekken. Via Dead Horse Point naar Monument Valley


Mesa Arch kijk ik nog even naar, heb je verslag gelezen en ondanks dat het bij jullie bewolkt was ziet het er inderdaad goed uit! De sunrise is het mooiste moment wat ik overal lees, vandaar dat deze als zodanig op de planning staat.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door josea »

Ja, en samen met jou op de planning van tientallen fotografen.
Ook wel lachen om een keer te zien misschien, maar veel uitzicht van de sunrise zal je niet hebben :shock:
Google maar eens op Mesa Arch sunrise photographers, dan zie je hoe het er dan aan toe gaat.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden het midden op de dag ook mooi! Zie hier voor ons verslag: https://martinenmarianne2013.blogspot.c ... h.html?m=1

Wat wij prachtig vonden was Delicate Arch bij zonsondergang.
En ook mooi bij Moab is de Corona Arch.

Vorige maand liepen wij in Zion de Watchman trail. Is mooi maar niet mijn favoriet daar. Als Angels Landing niet lukt loop dan naar Scout Lookout. De Emerald Pools zijn ook de moeite waard.
De Narrows zou je ook die eerste middag kunnen doen. En dan de volgende dag zo vroeg mogelijk naar Scout Lookout/Angels Landing.

Marianne
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@josea

Ik heb al heel wat foto's voorbij zien komen van een zwerm statieven, had echter wel verwacht dat het voor ons zonder statief (alleen een gimball) wel mee zou vallen om ergens een mooi plekje te vinden. We kijken ter plekke wel. Ik weet ook helemaal niet of het, gezien de silence hours op de camping, gewaardeerd wordt als je rond 04.45 de camper start.

@Martin & Marianne
Angel's landing permit is al binnen voor after 09.00 am, vandaar de keuze om de Narrows in de vroege ochtend te doen.
Omdat de Watchman op Alltrails boven de Emeralds staat en de afstand ongeveer identiek is had ik de Watchman als 1e optie maar als jullie op basis van eigen ervaringen zeggen dat Emerald mooier is ga ik daarvoor.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@josea

Kiva gaat niet lukken, is gesloten op maandag en dinsdag zie ik helaas!

Edit: Excuses, had mijn vorige bericht aan kunnen passen zie ik.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had niet begrepen dat je al een permit had voor Angels Landing. Wat houdt 'after 9 AM' in? Kun je op elk moment na 9 uur aan de wandeling beginnen? Dan is de Narrows daarvoor nog wel te doen, maar ik zou zelf toch liever zo vroeg mogelijke omhoog lopen en dan later op de dag de Narrows doen. Als je om 9 uur bij de controle bij Scout Lookout kunt zijn zou dat mooi zijn, dan heb je nog veel schaduw in het begin. Hoe willen jullie de Narrows doen, met welk schoeisel? Ik neem aan dat je dan iets anders draagt dan bij AL, dus je moet wel extra schoenen meenemen.
HillBillies schreef:
23 mei 2024, 14:11
Omdat de Watchman op Alltrails boven de Emeralds staat en de afstand ongeveer identiek is had ik de Watchman als 1e optie maar als jullie op basis van eigen ervaringen zeggen dat Emerald mooier is ga ik daarvoor.
Ik ben wel benieuwd naar andere ervaringen. De Emerald Pools is bekender/populairder dan de Watchman trail dus dit verraste me wel.
Het is voor ons al even geleden dat we de Emerald Pools deden (zie hier voor ons verslag), dat maakt de vergelijking wel lastig, maar ik heb er goede herinneringen aan. Ik denk dat ik met name de aanwezigheid van water mooi vind - hoewel wij op de Watchman Trail nu ook water hadden maar in de zomer zal dat niet het geval zijn. Bij de Watchman Trail heb je meer uitzichten, maar die op het visitor center en andere bebouwing is niet bijzonder fraai en de rotsen kun je ook vanaf andere punten in Zion Canyon bewonderen.
De Emerald Pools Trail zal drukker zijn, maar als de brug deze zomer nog steeds afgesloten is en je dus via de Kayenta Trial moet lopen is het misschien rustiger dan normaal. Zeker het bovenste stuk naar de Upper Pool is redelijk rustig. En ik zou sowieso de combinatie met de Kayenta Trail aanraden.

Misschien heb je ook nog iets aan onze planning en het verslag van dit jaar voor de mogelijkheden buiten Zion Canyon.

Marianne
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@Martin & Marianne

Inderdaad, we mogen op ieder moment na 9.00 starten (heb ook bewust ingeschreven voor after 9.00) en het plan van die dag is om vroeg in de ochtend de Narrows te doen, dan met de natte kleding terug naar de camper, wat eten/drinken en later in de middag aan Angels Landing te beginnen als het hopelijk wat rustiger is, de meeste zullen AL zo vroeg mogelijk willen lopen. Maar ook hiervoor geldt, niet in beton gegoten. Eerst maar eens afwachten wat het weer doet.

We kopen daar wel wat goedkope sneakers voor die we voor o.a. de Narrows en Sulphur Creek gebruiken.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen mbt Emerald/Watchman, zal vanavond even het restant van jullie 2024 verslag lezen (had het eerste stuk al gehad :wink: )

Zowel Ruby's Inn als Wonderland hebben inmiddels de wijzigingen bevestigd dus zoals hierboven al gezegd wordt het 1 nacht Bryce, 1 Torrey en 1 Fruita.
Gebruikersavatar
Inge
Amerika-expert
Berichten: 1501
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Inge »

Je loopt bij de Narrows wandeling constant over gladde keien. Zorg dus dat je schoenen aan hebt met veel grip bij die omstandigheden en een stok voor de balans. Wij vonden de schoenen die we huurden in Springdale overigens ideaal.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Inge schreef:
24 mei 2024, 17:03
Je loopt bij de Narrows wandeling constant over gladde keien. Zorg dus dat je schoenen aan hebt met veel grip bij die omstandigheden en een stok voor de balans. Wij vonden de schoenen die we huurden in Springdale overigens ideaal.
Uiteraard koop ik schoenen met een zo goed mogelijk profiel en ik koop wel wat bezemstelen bij de WalMart in Vegas om als wandelstok te gebruiken. Kunnen ze daarna mooi als haardhout dienen... zo'n $30.- pp om iets te huren met, en dat is nog het ergste, verplichtingen mbt ophaal- en inlevertijden etc ga ik echt niet doen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1285
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door paulr »

Watchman VS Emerald: duidelijk winnaar is Emerald. Beiden 2 jaar geleden gedaan…. Watchman is wel leuk als je daar toch op de camping staat als “einde dag” of na het eten wandeling bij tijd over.
Wil je AL dus in de middag doen ? Je bent nog wel ff zoet voordat je weer in het park bent en de aanloop tot de daadwerkelijke AL hè…. En dat in waarschijnlijk volle zon en hitte !
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Tantelotje »

Ik zou adviseren om juist eerst AL te doen (zorg dan dat je om 9.00 bij Scotts lookout bent zodat je direct door kunt) en dan in de middag de Narrows.
Kun je lekker afkoelen van AL :D

Overigens doen wij de Narrows 'altijd' met goedkope waterschoenen van de Decathlon Of Walmart als je ze in de US koopt) en lopen we op onze slippers de riverwalk. Zit je ook niet op de terugweg dat je met natte schoenen aan loopt. Of Walmart als je ze daar koopt. Stokken gebruiken we niet. En we zijn in 3 keer onder verschillende waterstanden en stroomsnelheden in de Narrows geweest. Sulphur creek deden wij op onze Nike sneakers die zonder veel moeite gewoon droog bleven.
Ik zou ook nooit die schoenen huren maar das vooral omdat ik dat een smerig idee vindt :lol:
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@paulr @Tantelotje

De reden dat AL de voorkeur heeft in de middag is simpel: Omdat het dan waarschijnlijker veel rustiger (maar helaas ook veel warmer) is.
Na het bekijken van enkele filmpjes krijgt met name mijn wederhelft het spaans benauwd van die hordes mensen die elkaar continu moeten passeren op de chain section. Voorkomen kun je dat natuurlijk nooit, maar hopelijk wel minimaliseren. We zien het daar wel, we kunnen normaliter goed tegen de hitte.

Door de overnachtingen bij Bryce terug te brengen van 2 naar 1 is er maar ruimte voor een einde middag en een vroege ochtend hike, waarbij Navajo loop & Queens garden een must is.

Ik zet Emerald Pool erbij ipv Watchman op de dag van aankomst in Zion

Bedankt!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1285
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door paulr »

Bryce 1 nacht is prima zo. Wij hebben nu 3 x het volgende gedaan (elke keer met andere medereizigers, vandaar 3 x :)) : aankomst Bryce einde dag op North campground, wandeling langs de rim. Volgende ochtend zonsopgang bovenaan de canyon, dan genoemde wandeling tot beneden en via de switchbacks weer naar boven. Koffie in de camper, uitchecken en in de loop van de middag in Zion... (daar elke keer wat anders gedaan: lekker in het zonntje gezeten/dorp in, keertje Watchman en een keertje Emerald trail)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Die permits zijn juist bedoeld om de drukte bij de kettingen te vermijden dus ik neem aan dat het nu niet meer zo druk is daar. Of waren dat recente filmpjes? Ook zonder drukte lijkt het mij al eng genoeg trouwens. :wink:

Voor Bryce kan het prima met 1 nacht. Je kunt ter plekke kijken of je op de dag van aankomst nog tijd hebt voor de Queens Garden-Navajo Loop en anders de volgende ochtend.
Een paar wandelingen aan de oostkant van de tunnel is ook niet gek maar met een camper zal het lastig zijn om te parkeren. Mocht er plaats zijn bij de Canyon Overlook Trail dan zou ik die toch ook even meenemen.

Ik liep de Narrows op teva sandalen, dat is goed te doen. En zonder stokken gaat het ook wel.

Marianne
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@paulr

Zoiets zal het voor ons nu ook wel worden (alleen dan richting Capitol Reef ipv Zion).
Moet zeggen dat ik nu wel baal dat ik de North Campground destijds geannuleerd heb voor die ene nacht nu!

@Martin & Marianne
Je ziet het ook bij de latere films, maar inderdaad lijkt het wel iets minder de afgelopen jaren met de permits.
Officiële dagcijfers zijn er niet maar ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat er naar schatting ongeveer 800 mensen een permit krijgen per dag in die tijd van het jaar. Desondanks heb ik, gezien de temperaturen eind Juli, het vermoeden dat de meeste proberen voor de middag weer beneden te zien (ook die met een permit van after 9.00 am). Hoe rustiger hoe beter voor de gemoedsrust :D

Qua schoeisel in natte omstandigheden denk ik dat we toch (nog) niet weten hoe de voeten daarop reageren. Kan zomaar zijn dat je je voeten kapot loopt, wie weet. Gelukkig heb ik al een schoenendoos vol Compeed, Gehwol, CCS en andere voetverzorging aangeschaft :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer