Reis James01: Solo rondreis Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
james01
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2024, 17:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door james01 »

Hoi,

Ik ben van plan om volgend jaar voor de eerste keer een rondreis te maken in Amerika. Een exacte datum heb ik nog niet ivm werk maar ik denk dat het ergens in het voorjaar/zomer zal zijn. Ik heb een planning voor mezelf gemaakt maar ik ben benieuwd naar jullie mening of dit te doen is of niet. Ik heb de planning met een routeplanner gemaakt dus reistijd/aankomst tijd zijn een beetje globaal gerekend met tijdzones natuurlijk. Dit is de planning die ik gemaakt heb met plekken die ik wil bezoeken:

Dag 1 - Aankomst in San Francisco
Dag 2 - Verkennen San Francisco
Dag 3 - Verkennen San Francisco
Dag 4 - 0900 Vertrek ri Yosemite National Park (Rit 5 uur en 2 min)
Halverwege 1x tussenstop ±2 uur
1500/1600 Aankomst Hotel locatie?
Dag 5 - Verkennen Yosemite National Park
Dag 6 - 0900 vertrek ri Las Vegas (Rit 5 uur en 46 min)
Halverwege 1x tussenstop ±2 uur
1600/1700 Aankomst Las Vegas
Dag 7 - Verkennen Las Vegas
Dag 8 - 1200 vertrek ri St. George (Rit 1 uur en 51 min)
1500 Aankomst Hotel St. George + Verkennen
Dag 9 - Verkennen Zion National Park
Dag 10 - 1100 Vertrek ri Page (Rit 2 uur en 37 min)
1230 Aankomst Hotel Page + Verkennen
Dag 11 - Verkennen Antelope Canyon
Dag 12 - 1100 Vertrek ri Tusayan (Rit 2 uur en 32 min)
1330 Aankomst Hotel Tusayan + Verkennen
Dag 13 - Verkennen Grand Canyon
Dag 14 - 0900 Vetrek ri Palm Springs (Rit 5 uur en 53 min)
Halverwege 1x tussenstop ±2 uur
1600/1700 Aankomst Hotel Palm Springs
Dag 15 - 1000 Vertrek hotel Palm Springs + Klein stuk verkennen? (Rit Los Angeles 1 uur en 40 min)
Aankomst tijd? Verkennen Los Angeles?
Dag 16 - Verkennen Los Angeles
Dag 17 - Verkennen Los Angeles
Dag 18 - Tijd? Vertrek ri NL

Ik ben nog een beetje zoekende met goede hotels die niet al te duur zijn. Als jullie aanraders hebben dan hoor ik dat graag! Ik was ook benieuwd of er plekken zijn waar ik wat langer of korter moet verblijven. Het is de bedoeling om in de steden museums etc. te bezoeken zoals Alcatraz in SF of een studio tour in LA als jullie hier aanraders hebben hoor ik het graag. In de nationale parken wil ik een dag op mijn gemak gaan hiken en hier en daar wat mooie foto's maken.
Laatst gewijzigd door james01 op 19 mei 2024, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Solo rondreis Amerika

Bericht door Maritabma »

Ik zou echt aanraden om in Springdale te overnachten voor Zion. Dit ivm shuttlebusses, parkeren, en reistijd bij Zion
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7607
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Solo rondreis Amerika

Bericht door Marcopstal »

Een eerste bescheiden vraag: wat is je leeftijd ?

Een eerste tip: als je in de zomer wil gaan, wacht niet te lang om te boeken want sommige plaatsen zij snel vol en worden dan duur. Eind dit jaar is ideaal.

Wat de route betreft:
Dag 4-5 : ideaal is natuurlijk als je in het park kan logeren. Plaatsen er rond kosten je toch al gauw een uur om tot in het park te geraken.
Dag 6 vraag ik me af waar je die informatie haalt. De rit van Yosemite naar Vegas is een stuk langer dan 5u46. Eigenlijk niet te doen op één dag als je uit de vallei komt. Onderweg is er ook best wat te zien natuurlijk.
Dag 8: St George is niet ideaal voor Zion, beter is Springdale
Dag 10-11: je hebt geen twee nachten in Page nodig om Antelope Canyon te bezoeken, daarvoor volstaat één nacht
Dag 12-13: raar dat je voor de GC dan twee nachten ook uittrekt. De meeste hebben het op een aantal uren wel gezien, hier is ook winst te maken.
Dag 14: Het lijkt me geen meerwaarde naar Palm Springs te gaan

Wat misschien vooral ontbreekt nu is Bryce Canyon
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1273
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Solo rondreis Amerika

Bericht door IngridUSA »

In Tusayan valt echt niets te verkennen als je er geen helicoptervlucht maakt. Dus beter overnachten (1 nacht is inderdaad genoeg) aan de rim met een mooi uitzicht.
Lees in dit subforum eens wat routes van anderen door met hun vragen en antwoorden. Je zult daar veel dezelfde tips terugzien die ook op jouw reis van toepassing zijn. Zo kom je er een beetje achter wat handig is en hoe je je beschikbare tijd het beste kunt verdelen.
Gebruikersavatar
Inge
Amerika-expert
Berichten: 1501
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Solo rondreis Amerika

Bericht door Inge »

Ik sluit me bij eerdere berichten aan.

Voor Yosemite heb je tijd te kort. Het is een groot park, dus jezelf verplaatsen naar de plekken die je wilt zien kost tijd en dan wil je daar neem ik aan ook (korte) wandelingen maken. Tussen Yosemite Valley en Las Vegas heb je verder nog een overnachting nodig; dat is een stuk langer dan genoemde reistijd. In het voorjaar (als de sneeuw aan het smelten/gesmolten is) zijn de watervallen op zijn mooist.

Bryce Canyon mis ik ook.

Persoonlijk snap ik 2 nachten Grand Canyon wel. Hebben wij zelf ook steeds gedaan. Maar alleen als je van plan bent daar meer te doen dan alleen viewpoints afrijden. Als je een stukje wilt wandelen en/of een helicoptervlucht wilt maken, is een extra nacht wel fijn.
james01
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2024, 17:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door james01 »

Marcopstal schreef:
18 mei 2024, 19:45
Een eerste bescheiden vraag: wat is je leeftijd ?

Een eerste tip: als je in de zomer wil gaan, wacht niet te lang om te boeken want sommige plaatsen zij snel vol en worden dan duur. Eind dit jaar is ideaal.

Wat de route betreft:
Dag 4-5 : ideaal is natuurlijk als je in het park kan logeren. Plaatsen er rond kosten je toch al gauw een uur om tot in het park te geraken.
Dag 6 vraag ik me af waar je die informatie haalt. De rit van Yosemite naar Vegas is een stuk langer dan 5u46. Eigenlijk niet te doen op één dag als je uit de vallei komt. Onderweg is er ook best wat te zien natuurlijk.
Dag 8: St George is niet ideaal voor Zion, beter is Springdale
Dag 10-11: je hebt geen twee nachten in Page nodig om Antelope Canyon te bezoeken, daarvoor volstaat één nacht
Dag 12-13: raar dat je voor de GC dan twee nachten ook uittrekt. De meeste hebben het op een aantal uren wel gezien, hier is ook winst te maken.
Dag 14: Het lijkt me geen meerwaarde naar Palm Springs te gaan

Wat misschien vooral ontbreekt nu is Bryce Canyon
Dankjewel voor de tips! Ik ben 25 jaar dus dat is wel een mooie leeftijd voor zo'n rondreis. Als ik in het voorjaar wil gaan moet ik dan ook optijd zijn met boeken of heeft dit niet veel invloed omdat ik dan niet in het hoogseizoen zit?

Ik zag dat Yosemite Westgate Lodge er ook dicht bij zit, is dit een goede optie? De reistijd van Yosemite naar Vegas heb ik via de route planner maar die kan ik nu vergeten haha. Waar zou je aanraden om te overnachten/bezoeken onderweg naar Vegas? Ik heb voor de parken een volle dag gepland zodat ik genoeg tijd heb om te hiken en van de natuur kan genieten maar als je binnen een paar uur klaar bent dan kan ik hier inderdaad tijd winnen. Palm Springs is voor mij meer een tussenstop om te rusten en als bonus te verkennen. Als dit geen meerwaarde heeft dan is een goede avond maaltijd en daarna doorrijden naar LA ook voldoende. Bryce Canyon ga ik er zeker tussen stoppen!
james01
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2024, 17:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door james01 »

IngridUSA schreef:
18 mei 2024, 21:03
In Tusayan valt echt niets te verkennen als je er geen helicoptervlucht maakt. Dus beter overnachten (1 nacht is inderdaad genoeg) aan de rim met een mooi uitzicht.
Lees in dit subforum eens wat routes van anderen door met hun vragen en antwoorden. Je zult daar veel dezelfde tips terugzien die ook op jouw reis van toepassing zijn. Zo kom je er een beetje achter wat handig is en hoe je je beschikbare tijd het beste kunt verdelen.
Dankjewel voor de tip! Ik zal is rondkijken op het subforum en hopelijk zo een stuk wijzer worden!
james01
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2024, 17:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door james01 »

Maritabma schreef:
18 mei 2024, 19:09
Ik zou echt aanraden om in Springdale te overnachten voor Zion. Dit ivm shuttlebusses, parkeren, en reistijd bij Zion
Dankjewel voor de tip! Ik zal is kijken voor hotels in Springdale.
james01
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2024, 17:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door james01 »

Inge schreef:
18 mei 2024, 21:19
Ik sluit me bij eerdere berichten aan.

Voor Yosemite heb je tijd te kort. Het is een groot park, dus jezelf verplaatsen naar de plekken die je wilt zien kost tijd en dan wil je daar neem ik aan ook (korte) wandelingen maken. Tussen Yosemite Valley en Las Vegas heb je verder nog een overnachting nodig; dat is een stuk langer dan genoemde reistijd. In het voorjaar (als de sneeuw aan het smelten/gesmolten is) zijn de watervallen op zijn mooist.

Bryce Canyon mis ik ook.

Persoonlijk snap ik 2 nachten Grand Canyon wel. Hebben wij zelf ook steeds gedaan. Maar alleen als je van plan bent daar meer te doen dan alleen viewpoints afrijden. Als je een stukje wilt wandelen en/of een helicoptervlucht wilt maken, is een extra nacht wel fijn.
Dankjewel voor de tips! Ik zal is kijken of ik een dag extra kan inplannen voor Yosemite. De reistijd tussen Yosemite en Vegas is gebaseerd via een route planner maar verkeerd dus haha. Heb je een aanrader waar ik zou kunnen overnachten/bezoeken? Bryce Canyon ga ik er zeker tussenstoppen! Grand Canyon is ook vooral hiken en genieten van de natuur dus even kijken of hier een volle dag voor nodig is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het goed is als je je eerst eens wat meer inleest. Voor de parken zijn de NPS sites de beste ingang. En kijk op www.ontdek-amerika.nl. Voor wandelingen kun je naar mijn wandelsite kijken. En lees vooral veel reisverslagen. Heb je de voorbeeldroute ook al bekeken? Zie daarvoor het topic hier bovenaan.
Tussen Yosemite en Las Vegas zouden twee overnachtingen het mooiste zijn. Je rijdt dan over de Tioga Road waar je ook de nodige tijd voor uit moet trekken, je kunt naar Bodie en je rijdt door Death Valley. Zie bijvoorbeeld ons 2019-verslag en 2013-verslag voor dat stuk en voor Yosemite. De periode waarin je gaat is wel van belang, de Tioga Pass is alleen in de zomer open. Ik weet niet welke routeplanner je hebt gebruikt maar kijk voor bijvoorbeeld Yosemite Village naar Furnace Creek (Death Valley) eens op GoogleMaps en zet dan bij vertrek een datum in juli.

Accommodatie is erg prijzig. Als je goedkoop in de parken wilt overnachten is kamperen met een tent een leuke en goedkope optie.
Voor Yosemite vind ik de Westgate Lodge niet ideaal. Kijk voor iets in het park eens op www.travelyosemite.com.
Kijk ook eens in andere topics. Er zijn net wat tips gegeven in het topic van Dieuw.

En quote liever geen volledige berichten, dat is niet nodig.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7607
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door Marcopstal »

In het voorjaar is de beschikbaarheid van hotels groter. Evenwel moet je dan rekening houden met lagere temperaturen en afgesloten wegen door sneeuw.

Mispak je niet aan afstanden, in het zuidwesten zijn deze vaak groot.

Van de GC naar LA zou ik gewoon de rechte lijn nemen als er toch weinig tijd beschikbaar is. Je kan dan een stuk route 66 gebruiken waar toch wel enkele interessante plaatsjes zoals Oatman langs liggen.

Dat Tusayan geen goede optie zou zijn voor de GC ben ik het niet mee eens. Ok, als je nabij de rim in het park zelf zit is dat natuurlijk mooi, maar Tusayan is een heel goed alternatief en in de zomer rijden de shuttle bussen tot in Tusayan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1273
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door IngridUSA »

Tusayan is zeker een optie om te overnachten en een ideale plek als je een vlucht gaat maken. Ik gaf alleen aan dat er niets te verkennen valt.
james01
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2024, 17:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door james01 »

@Martin & Marianne

Dankjewel voor de tips, ik zal zeker je wandelsite gebruiken voor mooie wandelroutes daar! Het idee voor de rondreis kwam een beetje impulsief, vandaar de foutjes met de reistijden etc. Gelukkig heb ik zeker nog heel wat maanden om mezelf in te lezen en mijn reisplan te finetunen. Mijn voorkeur gaat uit om in het voorjaar te gaan dus Tioga road zal dan dicht zijn gok ik. Voor mijn werk slaap ik al gratis in een slaapzak in het bos dus kamperen laat ik liever achterwege haha.
james01
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2024, 17:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door james01 »

@Marcopstal

Ik zal is kijken voor de route van Grand Canyon naar Los Angeles, denk dat het inderdaad makkelijker is om gewoon in een rechte lijn te gaan. Route 66 lijkt me een mooi stuk om overheen te rijden bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Inge
Amerika-expert
Berichten: 1501
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door Inge »

Grappig dat je 25 bent en voor het eerst naar Amerika gaat. Dat was ik destijds ook! Goede leeftijd om Amerika te gaan verkennen! :wink:
Wij zijn zelf 2 keer in Yosemite geweest. Die eerste keer hadden we een cabin met badkamer geboekt in Yosemite Valley. De tweede keer waren we met een camper en stonden we ook in de Valley op een camping. Beide keren in (de omgeving van) Curry Village. Dit was toentertijd een erg gezellige omgeving. Er zijn hier verschillende soorten accommodaties. Van tentcabins zonder badkamer tot de houten cabins met badkamer. Als wij weer eens zouden gaan, zouden we wederom proberen hier iets te boeken.
Logeren in het park scheelt gewoon veel reistijd. Je bent nu nog vroeg genoeg om een geschikte plek in het park te kunnen boeken. Marianne heeft de link hierboven al genoemd.

De keer dat we met de camper waren was in juni en dat was heel mooi met alle watervallen die op volle sterkte naar beneden kwamen. We zijn die keer de valley niet uit geweest en hebben alleen maar gebruik gemaakt van de shuttle en gehuurde fietsen. Daar staat wel tegenover dat we de eerste keer in september waren en de watervallen toen bijna allemaal bijna droog stonden. We hebben toen juist weinig tijd in de valley doorgebracht en de Glacier Point Road gedaan (Sentinel Hike is een aanrader voor een korte wandeling) en de sequoia's in zowel Tuolumne Meadows en de Mariposa Grove.
Voor een eerste bezoek in juni (?) zou je natuurlijk wel beide willen doen, lijkt me. Dan heb je zeker een dag nodig voor de hoogtepunten in de valley en een dag voor de Glacier Point Road en de Mariposa Grove met de sequoia's.

Voor het vervolg van je route: hier kan je zien wanneer in het verleden de Tioga Pass open ging (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm) Dit kan je misschien een richtlijn geven bij het reserveren.
Tussen Yosemite en Las Vegas zijn ook vele bezienswaardigheden, waarvan wij slechts enkele hebben gezien. Vooral ook omwille van de tijd en de keuzes die je moet maken (wij hebben die reis bijv. ook Yellowstone bezocht, dus daar moet je andere dingen voor inleveren). Wij hebben destijds in omgekeerde richting gereisd (Las Vegas > Death Valley > Bishop op 1 dag en de volgende dag vanuit Bishop via Mono Lake en de Tioga Pass Yosemite in).
Bauke
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2024, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door Bauke »

Volgens mij was ik ook 25 :thumbup:

Las Vegas is in het weekend duur.
Persoonlijk vind ik Los Angeles saai.
Leuk om eens te zien, houd het wel op voor mij.
Of je moet van pretparken houden.

Dag 6, Yosemite naar Las Vegas moet je echt flink doorrijden om het in een dag te halen. Reken op minimaal 8 uren ipv 6
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7970
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis James01: Solo rondreis Amerika

Bericht door Pete.Z »

Yosemite-Las Vegas op 1 dag is onzinnig, je rijdt dan zoveel dingen voorbij, doodzonde.
Death Valley kan je al een dag voor uittrekken, en ik zou er minimaal overnachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer