Reis Souraia: 1e x USA zonder mijn ouders.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Reis Souraia: 1e x USA zonder mijn ouders.

Bericht door Souraia »

Hallo allemaal.
Ik doe dit even onder de account van mijn moeder (Souraia)
Dit jaar ga ik voor het eerst zonder mijn ouders naar de USA met mijn vriendin. Voor mijn vriendin is dit haar 1e keer.

Ik heb een route ingepland gebaseerd op de voorkeuren van mijn vriendin. Zij houdt van rode rotsen en woestijn landschappen en mijn voorkeuren, meer groen.
Auto en tickets zijn al geboekt. Ik hoop hier nog wat tips te krijgen wat betreft onze route:

22-7 Aankomst Las Vegas
23-7 Las Vegas Death Valley National Park
24-7 DV- Lake Tahoe
25-7 Lake Tahoe
26-7 Lake Tahoe- Lassen Volcanic National Park
27-7 Lassen - Redwood National and state Parks
28-7 Redwood National and state Parks
29-7 Redwood - San Francisco
30-7 San Francisco
31-7 San Francisco - Cambria
1-8 Cambria - Santa Barbra
2-8 Santa Barbra - LA
3-8 LA - San Diego
4-8 San Diego
5-8 San Diego - Palm Springs
6-8 Palm Springs - Sedona
7-8 Sedona
8-8 Sedona - GC
9-8 GC - Page
10-8 Page
11-8 Page - Moab
12-8 Moab
13-8 Moab
14-8 Moab - Bryce
15-8 Brye -Zion
16-8 Zion
17-8 Zion -Las Vegas
18-8 Las Vegas
19-8 Las Vegas terug naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42307
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Souraia: 1e x USA zonder mijn ouders.

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom! Misschien is het niet gek om een eigen account aan te maken?
Jullie hebben nog geen overnachtingen geboekt? Kijk daar zo snel mogelijk naar.
Ik vind het leuk dat jullie Lassen en Redwoods meenemen, maar de tijd daarvoor is wel wat kort. Het mooiste zou zijn om 2 nachten Lassen te doen. En voor Redwoods zou een extra nacht ook niet gek zijn maar afhankelijk van hoe noordelijk je wilt kan het zo ook. Kijk eens waar je zou willen overnachten; het is allemaal erg prijzig daar. In Lassen heb je cabins in het park, die lijken me erg leuk en e zit heel centraal. Geen idee of daar nu nog iets vrij is.
Tussen Page en Moab zou een overnachting in Monument Valley niet gek zijn. En tussen Moab en Bryce is een overnachting bij Capitol Reef wel erg mooi; dan heb je ook meer tijd onderweg. Ik zou het zelf niet gek vinden om Moab over te slaan en in MV te overnachten, dan Torrey/Capitol Reef (je rijdt dan via de prachtige UT95) en dan via de UT12 naar Bryce. Onerweg is de wandeling naar de Lower Calf Creek falls erg mooi.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1664
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Souraia: 1e x USA zonder mijn ouders.

Bericht door BonnyR »

Leuke plannen! Nog geen hotels gereserveerd? Dan zal het moeite kosten om nog iets in de parken te vinden. Jullie zitten midden in het hoogseizoen.
Dus zou zeker dit nu gauw gaan regelen.
Ik ben niet zo'n kenner met afstanden, maar volgens mij is het hier en daar wel wat krapjes. Bij Moab zou je wat weg kunnen halen en bij Zion kunnen plakken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: 1e x USA zonder mijn ouders.

Bericht door Souraia »

Dank Marianne voor de welkom :)
Overnachten in het park is inderdaad kostbaar (wij zijn studenten en moeten toch hier en daar op de centjes letten :) )
Alle plekken ben ik zelf al geweest, dus voor mij een herhaling, maar nooit een straf :)
Overigens heb ik al wel de overnachting in Las Vegas en Death Valley geboekt.
Wellicht dat we even moeten kijken of Moab eruit kan en deze dagen elders invullen voor iets meer tijd. Capitol Reef is idd ook een mooie optie. We gaan weer even verder puzzelen met jullie tips.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42307
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Souraia: 1e x USA zonder mijn ouders.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoelde met die dure overnachtingen in dit geval het noorden van Californië, met name aan de kust. Maar overnachten in de parken is ook prijzig. Maar soms wel echt de kosten waard. Het is jammer dat jullie al zo laat zijn met boeken. Je zou ook flink kunnen besparen als je in de parken zou kamperen. Dan zit je voor een paar tientjes op de mooiste locaties.
Reken op ruim 100 euro gemiddeld en als je op goede locaties wilt zitten zal het eerder richting de 159 of 200 euro gaan.

Marianne
Bauke
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2024, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Souraia: 1e x USA zonder mijn ouders.

Bericht door Bauke »

Even aan haken op Marianne.

Toen ik 20 jaar geleden alleen was, sleepte ik een licht gewicht tentje mee. Maar 1x gebruikt omdat alles anders liep dan ik gepland had. Maar doordat tentje had ik nog wel een plaatsje bij Grand Canyon. Was dus de mooiste waard om mee te slepen.
En het scheelt je heel veel geld als je meer de parken in wil.

En het viel ons op dat ze (bijna) nergens ontbijt serveren of het stelt niks voor. Dus zelf ervoor zorgen moet je toch.

Groeten Bauke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer