Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Glorious »

Ik heb bij mijn vorige US reizen altijd goede ervaringen gehad met Alamo. Echter voor mijn aankomende reis krijg ik bij Alamo geen mogelijkheid om te een pick-up in SF (Union Square) te boeken met drop off op de luchthaven.
Sixt, Avis en Hertz bieden dit wel aan. Heeft iemand ervaring met deze downtown pick-up locaties?
Jasail
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jan 2024, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jasail »

Wij hebben voor deze zomer een standard suv bij alamo.de gereserveerd voor 25 dagen met de THPPS30 code voor 1208. We kunnen deze nu met THPPS25 reserveren voor 1126, of een midsize suv voor 1048. Wat zouden jullie aanraden voor 2 volwassenen, 1 kind van 12 en 3 harde koffers? Vorige keer hadden we een kleine auto (Toyota Corolla) gehuurd maar kregen een upgrade naar een Hyundai Santa Fe. Dat is erg goed bevallen, maar ik weet in welke suv klasse die valt.
Ik las dat annuleren van de eerste reservering nu via de chat moet, doen jullie dat eerst of maken jullie eerst de nieuwe reservering?

We gaan van Lax naar Sfo, maar zie nergens iets over drop off kosten. Klopt dat of komen die er nog bij tijdens het afhalen?
Alvast bedankt!
Klaasvaker
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2021, 10:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Klaasvaker »

Jasail schreef:
19 mei 2024, 11:42
Wij hebben voor deze zomer een standard suv bij alamo.de gereserveerd voor 25 dagen met de THPPS30 code voor 1208. We kunnen deze nu met THPPS25 reserveren voor 1126, of een midsize suv voor 1048. Wat zouden jullie aanraden voor 2 volwassenen, 1 kind van 12 en 3 harde koffers? Vorige keer hadden we een kleine auto (Toyota Corolla) gehuurd maar kregen een upgrade naar een Hyundai Santa Fe. Dat is erg goed bevallen, maar ik weet in welke suv klasse die valt.
Wij hadden afgelopen jaar in Vancouver, Canada een standard SUV bij Budget en kregen daar een Ford Edge (4x4) mee. Jaar daarvoor in de VS hadden we een standard SUV bij Hertz in Seattle en kregen een Toyota RAV4. Beide zijn wel vergelijkbaar. Onze dochter was toen 13 en 14 en we hadden drie zachte koffers die de hele vakantie in de kofferbak gelegen hebben en waar we met kleinere tassen steeds alles uitgehaald hebben. Dat ging goed. Auto was ruim genoeg voor ons drieën maar qua ruimte hield het niet over. Met harde koffers heb je waarschijnlijk nog meer ruimte nodig maar dat ligt er ook heel erg aan of je de koffers altijd eruit haalt of laat liggen. Wij vinden het prettig om steeds voor de 1,2 of maximaal 3 nachtjes alleen te pakken wat je nodig hebt en de rest in de auto te laten liggen. Laatste nacht alles eruit en van de grote puinzooi in de koffer een geheel te maken.

Ik wou in ieder geval dat ik voor die prijs een standard SUV kon vinden. Ik heb een reservering bij Hertz in Boston met code 51000, grote luxe sedan (Chrysler 300) voor 1250 dollar voor 22 dagen. Geweldige prijs voor die auto maar ik zou hem zo voor een standard SUV ruilen vanwege de toegankelijkheid van de kofferbak.
Als iemand nog tips heeft houdt ik me graag aanbevolen. :wink:
manhattan
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door manhattan »

Had iemand al ervaring met boeken via booking.com? Ik zag een aantal berichten erover maar kwam niet iemand tegen die daadwerkelijk geboekt had. Ik zag nu deze aanbieding die heel aantrekkelijk is. Enige is dat je wel
Direct dient te betalen. Wel gratis annuleren.
Hebben nu een reservering staan via alamo.de voor een standaard suv (5 persoons) voor 1046 maar wil toch graag een groter type Ivm kinderwagen die mee gaat.
Bijlagen
IMG_8718.png
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jumping Jack »

Bij Alamo heb je het voordeel dat je een auto mag uitkiezen, bij Sixt krijg je ‘m toegewezen…
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@manhattan bij Hertz klasse C (uitzoeken) $953 voor jouw locatie en periode.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1979 »

Glorious schreef:
17 mei 2024, 21:28
Ik heb bij mijn vorige US reizen altijd goede ervaringen gehad met Alamo. Echter voor mijn aankomende reis krijg ik bij Alamo geen mogelijkheid om te een pick-up in SF (Union Square) te boeken met drop off op de luchthaven.
Sixt, Avis en Hertz bieden dit wel aan. Heeft iemand ervaring met deze downtown pick-up locaties?
Wij konden voor onze aankomende reis ook geen one way boeken bij alamo. Na contact te hebben gehad met Target Travel Services kon het wel ( dit is de nederlandse alamo). Wellicht kunnen hun je helpen.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 911
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Target travel is géén Nederlandse Alamo. Het is gewoon een broker.
manhattan
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door manhattan »

harryh schreef:
19 mei 2024, 18:04
@manhattan bij Hertz klasse C (uitzoeken) $953 voor jouw locatie en periode.
Hoe kom je daar op uit? Is dat met een bepaalde code of iets dergelijks. Alamo had ik uitgevogeld met die code maar hertz weet ik niet hoe het allemaal werkt haha.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Met CDP code 510000.
Een uitleg over Hertz Ultimate, boeken klasse C en uitzoeken uit een van de rijen, vind je hier viewtopic.php?p=1227776#p1227776

Je zou die Sixt boeking of bijv Alamo.de als backup boeking achter de hand kunnen houden, alleen daarvoor geen prepaid kiezen omdat je die backup waarschijnlijk niet nodig hebt en annuleringskosten hebt als je vooruit betaalt en hem niet gebruikt.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@manhattan Bij autoeurope voor jouw periode en klasse auto voor 839euro. :thumbup:
Chiela
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2024, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Chiela »

Robv85 schreef:
24 jan 2024, 10:43
Iemand ervaring met de State restrictions van Sixt? Dus iemand die zich er niet aan heeft gehouden?
Ik heb dit nagevraagd bij Sixt en deze State restrictions gelden inmiddels niet meer. In eerste instantie had ik bij Sixt geboekt via Easyterra en kreeg toen huurvoorwaarden met deze restricties. Kwam er toen achter dat Sixt USA in hun voorwaarden heeft staan 'Vehicles rented at most SIXT location in the contiguous United States may be driven throughout the contiguous states.'. Je mag dus gewoon door alle staten rijden, ik denk dat dit vrij recent is aangepast. Heb nu via Lufthansa rechtstreeks bij Sixt USA geboekt en kwam daarmee zelfs nog goedkoper uit.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4383
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

@Chiela

In de verhuurinformatie staat nog steeds dit. Ik lees dit als (bv huren in Californië en dan ook rijden in Oregon, Nevada en Arizona. Naar Utah zou dus niet zijn toegestaan. Of lees ik het verkeerd?

Binnen de aangrenzende Verenigde Staten:
  • Voertuigen die op de meeste SIXT-locaties in de aangrenzende Verenigde Staten worden gehuurd, mogen door de aangrenzende staten worden gereden.
    Voertuigen die worden opgehaald in Springfield, MA of West Haven, CT kunnen worden bestuurd binnen de staten Connecticut, Massachusetts, Maine, New Hampshire, New Jersey, New York, Rhode Island en Vermont. Voor reizen naar andere staten gelden extra kosten.


Bron: https://www.sixt.com/rental-information/#/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Chiela
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2024, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Chiela »

@Ruud2004
Dat was in eerste instantie ook mijn gedachte, maar de Nederlandse vertaling is hier verwarrend. 'The contiguous states' moet je lezen als alle staten die door land met elkaar verbonden zijn. Je kunt dus gewoon van San Diego naar New York rijden als je wilt. Wij rijden zelf deze zomer van Californië naar Colorado, daarom heb ik het gedubbelcheckt bij Sixt en die hebben mij bevestigd dat dit gewoon mag. Scheelt in ons geval toch zo'n 1000 euro op een autohuur van 28 dagen in vergelijking met andere aanbieders, dus fijn dat Sixt dit heeft aangepast.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6825
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Maar het voorbeeld dat ze aanhalen is toch redelijk duidelijk aangrenzende staten?
Chiela
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2024, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Chiela »

@Stan.Gobien
Bedoel je wat er staat over Springfield en West Haven? Dat zijn de ophaallocaties waarvoor een uitzondering geldt. Voor alle andere ophaallocaties geldt dat je door alle aaneengesloten staten mag rijden.

Aangrenzend is een verwarrende vertaling, aaneengesloten is duidelijker. The contiguous states zijn alle 48 aaneengeloten staten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42306
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

In de oorspronkelijke tekst uit de link van Ruud2004 is het duidelijker:
Within the contiguous United States
Vehicles rented at most SIXT location in the contiguous United States may be driven throughout the contiguous states.
Vehicles picked up in Springfield, MA or West Haven, CT may be driven within the states of Connecticut, Massachusetts, Maine, New Hampshire, New Jersey, New York, Rhode Island, and Vermont. Travel to other states will be subject to additional charges.
Met ' contiguous states' worden de hele VS met uitzondering van Alaska en Hawaii bedoeld.

Marianne
galepvdt
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 apr 2015, 08:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door galepvdt »

manhattan schreef:
19 mei 2024, 13:56
Had iemand al ervaring met boeken via booking.com? Ik zag een aantal berichten erover maar kwam niet iemand tegen die daadwerkelijk geboekt had. Ik zag nu deze aanbieding die heel aantrekkelijk is. Enige is dat je wel
Direct dient te betalen. Wel gratis annuleren.
Hebben nu een reservering staan via alamo.de voor een standaard suv (5 persoons) voor 1046 maar wil toch graag een groter type Ivm kinderwagen die mee gaat.
Ik heb geboekt via Booking.com voor mijn vakantie in Florida begin deze maand en ik ben niet tevreden. Ik ben al een week bezig om mijn borg terug te krijgen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb ook geen eindafrekening gekregen en het is heel lastig om contact te krijgen met booking.com
Ik ga het nooit meer doen
Ons blog van zomer 2015: https://gabriannemarie.wordpress.com/ rondje Zuidwesten
de zomer van 2019: https://gabriannemarie2019.wordpress.com/ Noordoost en stukje Canada
On the road again: https://annemarienaarwashingtondc2023.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@galepvdt Maar is het niet de autoverhuurder (lokaal) die de borg inhoud en zou moeten terugbetalen?
Ook de eindafrekening komt van de verhuurder (bij mij in de afgelopen 15x in ieder geval wel. Direct bij het inleveren het bonnetje opvragen.
Welke rol heeft Booking hierin?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
galepvdt
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 apr 2015, 08:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door galepvdt »

Frasi schreef:
23 mei 2024, 21:10
@galepvdt Maar is het niet de autoverhuurder (lokaal) die de borg inhoud en zou moeten terugbetalen?
Ook de eindafrekening komt van de verhuurder (bij mij in de afgelopen 15x in ieder geval wel. Direct bij het inleveren het bonnetje opvragen.
Welke rol heeft Booking hierin?
Ik heb via Booking.com een auto gehuurd. En nu voor het eerst loopt het niet goed. Wat je zegt alle andere keren kwam het gewoon goed en nu dus niet. Alle contact loopt ook via booking en niet rechtstreeks met de verhuurder. Vandaar dat ik nu booking aansprakelijk stel.
Ons blog van zomer 2015: https://gabriannemarie.wordpress.com/ rondje Zuidwesten
de zomer van 2019: https://gabriannemarie2019.wordpress.com/ Noordoost en stukje Canada
On the road again: https://annemarienaarwashingtondc2023.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer