Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42351
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Martin & Marianne »

Craters of the Moon is leuk als je er langs rijdt en als je er tijd voor hebt. Zou dit dan in plaats van Idaho Falls komen?
Voor Grand Teton kun je ook kijken naar Jackson zoals de Virginian RV park. Zal niet goedkoop zijn, maar leuk voor een nacht.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2229
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn vorig jaar in de middag aangekomen op de camping van Craters of the Moon en hebben toen een deel van het park gedaan. De volgende ochtend de rest en toen zijn we verder gereden. Dat is uitstekend bevallen.
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... -park.html
Gebruikersavatar
Inge
Amerika-expert
Berichten: 1503
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Inge »

Ik kan me goed voorstellen dat Craters of the Moon mooier is dan in Idaho Falls.
Als jullie sterrenkijkers zijn: ik verwacht daar ook goede donkere nachten! Als ik het me goed herinner was er in de wijde omtrek geen stad te bekennen. Lijkt mij prachtig!
Het park zelf is prima om je een dagdeel te vermaken. Jullie zullen er ook niet heel veel tijd voor hebben, maar door in de buurt te overnachten pak je denk ik wel de mooiste momenten van de dag mee.
Als wij ooit in de buurt komen, gaan we in ieder geval terug.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2267
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Big Al »

Familie Janssen schreef:
16 mei 2024, 20:44
Is het een idee om buiten het park op RV te staan of is dat onhandig/mis je dan veel?
Wij hebben twee jaar geleden op de Rainbow Point CG gestaan (via recreation.gov). Vaak kan je daar nog vrij laat boeken voor een grotere motorhome.

Ligt vrij dicht bij West Yellowstone en de ingang van het park. We stonden er een dag of tien (ik moest werken) en we hebben een aantal dagtochten naar Yellowstone gemaakt.

Commerciële kampeerterreinen vinden we te druk en we krijgen ook nog 50% korting op federale kampeerterreinen met onze gehandicaptenkaart (Access Pass), vandaar dat we niet in West Yellowstone zelf gingen kamperen.

Mocht het helemaal niet lukken met reserveren en je bent avontuurlijk aangelegd dan dan je op heel veel plekken ook bijzonder mooi wildkamperen. Dat is ons uitstekend bevallen en dat gaan we ook zeker weer doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42351
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Martin & Marianne »

Big Al schreef:
22 mei 2024, 16:56
Mocht het helemaal niet lukken met reserveren en je bent avontuurlijk aangelegd dan dan je op heel veel plekken ook bijzonder mooi wildkamperen. Dat is ons uitstekend bevallen en dat gaan we ook zeker weer doen
Misschien goed om te vermelden dat dat binnen het park niet is toegestaan.

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2267
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Big Al »

Martin & Marianne schreef:
22 mei 2024, 17:09
Big Al schreef:
22 mei 2024, 16:56
Mocht het helemaal niet lukken met reserveren en je bent avontuurlijk aangelegd dan dan je op heel veel plekken ook bijzonder mooi wildkamperen. Dat is ons uitstekend bevallen en dat gaan we ook zeker weer doen
Misschien goed om te vermelden dat dat binnen het park niet is toegestaan.

Marianne
Je hebt gelijk - dat had ik inderdaad even moeten vermelden. Wildkamperen is over het algemeen toegestaan op "public lands" (bijv. National Forest, National Grassland, BLM-land, USDA-land). Wildkamperen is over het algemeen niet toegestaan in National Parks (m.u.v. een vijftal parken* en met back-country permits in de meeste parken). In National Monuments is het veelal wel toegestaan.

Vergeet ook Boondockers Welcome niet - daar hebben wij veel gebruik van gemaakt. Verwar het niet met Harvest Hosts. Die zijn nu wel eigenaar van Boondockers Welcome (tot groot verdriet van de BW-hosts), maar het systeem werkt nogal anders.

* o.a. Capital Reef N.P., Badlands N.P., Olympic N.P.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2229
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door jojostravelusa »

Craters of the Moon is wel first come, first served. Wij waren er in september en toen was het geen probleem. Hoe druk het in het hoogseizoen is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Inge
Amerika-expert
Berichten: 1503
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Inge »

In Arco is ook nog een KOA. Toevallig zelf daar naar een kabin zitten kijken voor een evt. toekomstige reis.
Familie Janssen
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mei 2024, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Familie Janssen »

Dag

kan iemand uitleggen hoe het zit met de America the Beautifull Pass?
We zijn 3 volwassenen, 2 kids waarvan 1 jonger dan 16 en reizen met 1 auto cq. camper.
We bezoeken 5 NP's.
Koop ik dan in het eerste NP dat we ingaan 1 pass voor hele family cq iedereen in dat ene vervoermiddel?
Of koop ik bij die 1e toegang voor elk gezinslid een pas à 80 euro?
Of is het beter om in Nederland al te bestellen en te laten bezorgen? Dat moet dan wel snel want op 5 juli vliegen we ;)

dank voor de info!
Ellen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42351
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt de pas kopen bij het eerste park dat je bezoekt. Van te voren aanschaffen heeft geen zin.
De pas is geldig voor alle inzittenden, je betaalt dus 80 dollar voor alle parken die je dit jaar bezoekt.
Bij de ingang van de parken moet je naast je America the Beautiful (met 1 l) Pass ook je legitimatie laten zien. Hou die dus bij de hand.

Is het allemaal gelukt met de route en de campings? Heb je nog iets aan alle tips gehad?

Marianne
Familie Janssen
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mei 2024, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Familie Janssen »

Dag Marianne en anderen,

dank voor ieders tips en wat ik elders op deze site aan info aantref.
auto voor eerste deel rond seattle-area en camper voor tweede deel van seattle naar SLCity zijn geboekt!
diverse motels en RV's ook geboekt, evenals whalewatch-tour Orcas.
can't wait to go !

wat nu nog wenselijk is en mij maar niet lukt:
plek voor 25ft camper in gebied grand teton.
liefst 24 op 25 juli met full hookup, want dan 3 dgn yellowstone zonder hookups achter de rug
en 25 juli liefst iets nabij jenny lake/jackson, mag zonder hookup.
Ik begrijp maar niet hoe je eenvoudig overzicht van het totaal krijgt, zonder steeds op alle losse rv-parken te zoeken?

en motel, lodge o.i.d. rond Forks (Westkant Olympic NP) is nog gewenst voor 4-5p op 11-13 juli.

alle tips over beschikbaarheid nu of hoe dat goed en alert te volgen welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42351
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat bedoelje precies met eenvoudig overzicht van het totaal?
Bedoel je dat je per park moet zoeken? Ja, daar ontkom je niet aan als je in de parken wilt overnachten.
Een goede ingang is altijd de NPS-site voor de parken. Voor GT hier: https://nps.gov/grte/planyourvisit/camping.htm.
Je kunt de meeste campings in de parken vinden via www.recreation.gov, die is al eerder genoemd hier. Als je bijvoorbeeld voor Grand Teton iets zoekt vind je ook campings die in de omgeving liggen.

Via recreation.gov vind ik dit:
image.png
Je moet dan wel kijken of het qua lengte past, dat heb ik nu niet ingevoerd.

Er is ook een app, Wikicamp. Ik ken hem niet, maar schijnt wel handig te zijn.
Je zoekt iets in/bij Grand Teton en dan iets in Jenny Lake/Jackson, maar die laatste twee liggen ook in/nabij Grand Teton.

Het is nu natuurlijk wel erg laat om nog iets te vinden.


Voor Forks kun je eens kijken naar de hotelbeoordelingen op de AA-site. Zie hier.
Moet het Forks zijn of mag een andere plaats ook? Wij hebben eens overnacht in Port Angeles, in een cabin op de KOA camping.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1275
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door IngridUSA »

2 nachten in Forks met 5 personen zal niet meevallen. Probeer anders op te splitsen: op 12-7 kun je nog een nacht in de Dew Drop Inn terecht:
https://www.booking.com/Share-N2kqHb
Ik zou die al vastleggen. Misschien de dag ervoor inderdaad richting Port Angeles kijken.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1275
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door IngridUSA »

Volgens mij reizen jullie met de klok mee. Je kunt ook tussen bv Aberdeen en de kust richting Grays Harbor/North Bay tot aan Quinault Reservation een losse nacht boeken voor 11-7. Wat wil je ongeveer uitgeven en zijn 1 of 2 kamers gewenst of juist niet?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1304
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door paulr »

In GT zijn er alleen full Hookup plekken op Colter Bay, maar neem aan dat die niet meer beschikbaar zijn. Sowieso zal een plek bemachtigen lastig zijn op Colter Bay of Signal Mountain. Wij staan morgen en overmorgen op Gros Ventre, prima camping, geen faciliteiten, maar wel met wat meer uitzicht.Daarna Colter Bay. Als je gaat zoeken zal 2 nachten op dezelfde plek denk ik sowieso kansloos zijn. Je kan ook opsplitsen, wellicht heb je geluk. Wil je FH, dan kom je op zeer dure campings in of zelfs ver voorbij Jackson Hole terecht….
Paul

Edit: volgens mij zit zelfs Gros Ventre vol op jullie data, dat is niet vaak….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42351
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe ziet het laatste deel van de reis er uit? Welke campings heb je in Yellowstone, wat is de laatste camping daar? Als je daar al redelijk zuidelijk zit kun je ook van daaruit Grand Teton bezoeken. En dan doorrijden naar bijvoorbeeld Idaho. Of richting Bear Lake. Hoeveel nachten en welke overnachtingen heb je nog voor Salt Lake City?
Is een extra nacht Yellowstone nog een optie, bijvoorbeeld bij Grant of Lewis Lake?

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2229
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door jojostravelusa »

Bij Forks kun je evt. nog naar Olympic Adventure Camp. Daar hebben wij vorig jaar gestaan. Vrij nieuwe camping. Wel buiten het park en aan de weg, maar daar hebben we niet heel veel last van gehad. De douches waren toen wel betaald en duur, maar wij hebben gewoon in de camper gedoucht. Dat is met 5 personen misschien wat lastiger, maar als je een full hookup hebt ook geen probleem als je een beetje plant t.a.v. van het warme water.
https://www.olympicadventurecamp.com/
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... forks.html
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1275
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door IngridUSA »

Ik begreep dat het rondje Olympic NP met de auto gedaan wordt en dat daarna het deel met de camper volgt.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2229
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door jojostravelusa »

Dan heb ik iets gemist onderweg :oops: :lol: . Maar misschien heeft een ander er wat aan dan.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1304
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Familie Janssen: camperreis Seattle-Salt Lake City in 11 dgn.

Bericht door paulr »

Weet niet of TS nog mee leest, maar even een reactie mbt Craters: zijn er vandaag geweest tijdens lange reisdag van Madison Yellowstone richting Oregon. Kwamen er rond lunchtijd langs en hebben ons er een uurtje vermaakt (2 korte Nikes en de “verplichte “ klim naar het topje. Indrukwekkend, maar in 1-2 uur tijd hadden we een prima indruk. Na de lunch door richting MountainHome /Boise. De campingplaats wel leuk tussen het lava. Let op: we hebben geleerd dat het in Idaho altijd waait. Alle 4 de dagen (heenweg als terugweg vanuit Oregon naar Yellowstone) meer dan windkracht 6 uit het westen. Je staat er op de camping zo goed als onbeschut….
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer